Citat:
Ursprungligen postat av
spruttis
Men lägg ner nu, knappast så att Spurs är lyckliga över att åka ut mot ett gäng från League Two.
Men har jag påstått att Spurs jublade av glädje när dom åkte ur?
Nej precis.
Det enda jag skrev var "att klubben gråter nog inte floder över att ha åkt ur".
Men vissa i denna tråd verkar tro att en ligacuptitel från 2009 är något man kan glädjas åt i 40 års tid.
Medan framgångar i CL eller 3:e plats i PL år efter år absolut inte är NÅGOT av värde.
Det är ju bara att öppna ögonen och titta på resultaten igår.
Man U hängde verkligen på snöret att ens slå ut Rochdale hemma.
Ridå ner för West Ham.
Osv osv.
Alla dessa lag ställde upp med en blandning av reserver/b-lag.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Nej, men ska man väl åka ut så hellre direkt än i kvartsfinal i en tuff bortamatch? Allt eller inget liksom, en kvart/semi/finalplats i cupen är vatten värd. Nu blir det tunnare matchande vilket ger fräschare spelare och chans på bättre resultat.
Ligacupen är absolut på listan över troféer Spurs gärna vinner - lättare än liga och CL, och en titel är en titel vilket aldrig är fel för en törstande klubb som Spurs.
Jag ser på kvällens drabbning mot MK Dons för mitt LFC på ungefär samma vis - lufta bänken och vinn. Vid förlust - aja, shit happens, finns större fiskar att jaga.
För en klubb som säg Watford betyder titeln betydligt mer, eller ifall United/Chelsea/Arsenal skulle missa topp 6 (gäller för all del Spurs med).
Återigen ett sunt inlägg ifrån dig EnLitenFrys.
Du verkar ha bra koll på fotboll och leva i verkligheten till skillnad från ett antal andra här.