2019-09-25, 11:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Fotboll handlar om att vinna titlar. Den som säger annat är loser. Det är jävligt arrogant av en liten pissklubb som Tottenham att sätta sig över ligacupen och se ner på den som mindre värd då det är den enda titeln dom har vunnit senaste 30 åren.
Oj.

Då finns det ju nästan bara arroganta pissklubbar i England / hela världen?
Tur att det finns lag som Watford och Southampton då så man kan börja heja på dom.
Dom vill då rakt vinna Ligacupen!

Att Spurs har tänkt långsiktigt och gått från ett harvande bottenlag i PL till den absoluta toppen i Europa på ca 15 år är ju inget av värde.
Märklig prioritering...
Spurs kunde ju faktiskt ha haft en Ligacuptitel typ år 2011 och fortsatt att kämpa för kontraktet år efter år i PL.
Det hade varit bättre och något fansen hade njutit av än idag.
En CL-final för några månader sedan? Pfff.. Oviktigt trams och absolut inget att glädjas åt.
Ring Erik Niva själv och fråga.
Citera
2019-09-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Spurs skulle absolut må bra av att vinna en titel, inget snack om saken. Men frågar man 100 supporters om dom helst vill vinna Ligacupen eller gå till final i CL igen. Så är jag ganska övertygad om vad dom flesta hade svarat. Det handlar ju om att prioritera med sin trupp.
Spurs spelar ju inte med reservlaget mot Bayern i CL och skickar förstauppställningen mot Colchester.

Detta gäller även andra lag som Liverpool, Chelsea, Arsenal osv.
Det är typisk Man U-mentalitet att "räkna titlar". Vem har vunnit PL flest gånger? osv osv.
Ja men vafan spelar det för roll IDAG? Lever vi inte i nuet?
Senaste åren har b.la Man U och Arsenal haft vansinnigt svårt att ens nå CL.

Vad Spurs tänker med Eriksen är lite ovisst. Det hade nog varit smartare att casha in i somras.
Nu minns jag dock inte om det fanns konkreta bud? Real visade intresse men jag vet inte om det var mer än så.
Men Spurs är en oerhört välmående klubb och har en sprillans ny arena. Så kanske att man helt enkelt chansar på att han ska signa nytt. Han har ju trots allt ett kontrakt och det finns inget krav att en klubb måste sälja en spelare bara för att han vill ha en ny utmaning.

Men lägg ner nu, knappast så att Spurs är lyckliga över att åka ut mot ett gäng från League Two.
Citera
2019-09-25, 16:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Men lägg ner nu, knappast så att Spurs är lyckliga över att åka ut mot ett gäng från League Two.

Nej, men ska man väl åka ut så hellre direkt än i kvartsfinal i en tuff bortamatch? Allt eller inget liksom, en kvart/semi/finalplats i cupen är vatten värd. Nu blir det tunnare matchande vilket ger fräschare spelare och chans på bättre resultat.

Ligacupen är absolut på listan över troféer Spurs gärna vinner - lättare än liga och CL, och en titel är en titel vilket aldrig är fel för en törstande klubb som Spurs.

Jag ser på kvällens drabbning mot MK Dons för mitt LFC på ungefär samma vis - lufta bänken och vinn. Vid förlust - aja, shit happens, finns större fiskar att jaga.

För en klubb som säg Watford betyder titeln betydligt mer, eller ifall United/Chelsea/Arsenal skulle missa topp 6 (gäller för all del Spurs med).
Citera
2019-09-25, 21:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Bielsa spionera på andra lag och vann igår FIFA fairplay award.
Citera
2019-09-25, 22:27
Medlem
bagarn29s avatar
Någon som vet något om Peter Gwargis som spelar i Brighton i dagens ligacupmatch mot Aston Villa?
Citera
2019-09-25, 22:40
Medlem
bagarn29s avatar
Oxford - West Ham 4-0. Sheff. U - Sunderland 0-1. Burton - Bournemouth 2-0. Reading kitterar mot Wolves 90+9. Ligacupen tar nog inte alla på allvar.

Wolves vidare efter 4-2 på straffar. Man U och Rochdale går till straffar. Man U vidare 5-3 på straffar.....
Senast redigerad av bagarn29 2019-09-25 kl. 23:06.
Citera
2019-09-26, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nej, men ska man väl åka ut så hellre direkt än i kvartsfinal i en tuff bortamatch? Allt eller inget liksom, en kvart/semi/finalplats i cupen är vatten värd. Nu blir det tunnare matchande vilket ger fräschare spelare och chans på bättre resultat.

Ligacupen är absolut på listan över troféer Spurs gärna vinner - lättare än liga och CL, och en titel är en titel vilket aldrig är fel för en törstande klubb som Spurs.

Jag ser på kvällens drabbning mot MK Dons för mitt LFC på ungefär samma vis - lufta bänken och vinn. Vid förlust - aja, shit happens, finns större fiskar att jaga.

För en klubb som säg Watford betyder titeln betydligt mer, eller ifall United/Chelsea/Arsenal skulle missa topp 6 (gäller för all del Spurs med).

Om den mentaliteten är synonymt med Spurs så förstår man ju att de aldrig vinner något.
Mindre matchande brukar ju vara positivt men med tanke på den smäll självförtorendet tar av att åka ut mot ett mittenlag 3 divisioner under sin egen liga så tror jag knappast det bara är till fördel.
Som det ser ut för Spurs och de oroligheter som verkar finnas i truppen känns både CL & liga långt avlägset.
Citera
2019-09-26, 08:23
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis

Men har jag påstått att Spurs jublade av glädje när dom åkte ur?
Nej precis.
Det enda jag skrev var "att klubben gråter nog inte floder över att ha åkt ur".
Men vissa i denna tråd verkar tro att en ligacuptitel från 2009 är något man kan glädjas åt i 40 års tid.
Medan framgångar i CL eller 3:e plats i PL år efter år absolut inte är NÅGOT av värde.

Det är ju bara att öppna ögonen och titta på resultaten igår.
Man U hängde verkligen på snöret att ens slå ut Rochdale hemma.
Ridå ner för West Ham.
Osv osv.

Alla dessa lag ställde upp med en blandning av reserver/b-lag.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Återigen ett sunt inlägg ifrån dig EnLitenFrys.
Du verkar ha bra koll på fotboll och leva i verkligheten till skillnad från ett antal andra här.
Citera
2019-09-27, 09:00
Medlem
Ett par Derbyspelare som är i blåsväder just nu efter en incident (rattfylleri som jag uppfattar det) i tisdags kväll. Richard Keough verkar ha skadat knäet så illa att han missar resten av säsongen. Stort avbräck för klubben.

Citat:
Derby captain Richard Keogh's season over after 'alcohol-related incident'

https://www.skysports.com/football/news/11696/11820008/derby-captain-richard-keoghs-season-over-after-alcohol-related-incident
Citera
2019-09-27, 23:11
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Ett par Derbyspelare som är i blåsväder just nu efter en incident (rattfylleri som jag uppfattar det) i tisdags kväll. Richard Keough verkar ha skadat knäet så illa att han missar resten av säsongen. Stort avbräck för klubben.

https://www.skysports.com/football/news/11696/11820008/derby-captain-richard-keoghs-season-over-after-alcohol-related-incident

Då förstår jag varför ärkerivalerna i Nottingham Forest sjöng som de gjorde på bortaläktaren i Stoke (3-2 till Forest) idag! Vad fan har Richard Keogh med något att göra tänkte jag.

Stoke går som tåget mot League One för övrigt.
Citera
2019-09-28, 18:29
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Liverpool usla men vinner genom en tavla av Henderson. Dock har man några riktigt bra chanser som borde resulterat i mål. Så dålig prestation, oförmåga vid de få chanser man skapar men tur som avgör. Surt för alla som inte vill se Liverpool vinna. Håller man på Liverpool verkar valet vara två. Antingen är man glad åt vinsten och så här i efterhand spelar det ingen roll hur det gick till eller så gnäller man på allt och alla. Laget/spelare må förtjäna kritik för en dålig prestation men det räcker uppenbarligen inte. De är värdelösa och ska i bästa fall bänkas men verkar inte ens förtjäna att bära matchtröjan. Alla lag har sin beskärda del av sämre prestationer under en säsong. Vinner man dessa kan man skatta sig lycklig.
Citera
2019-09-29, 06:52
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Sterling har nu alltså 200 matcher för city, och 100 mål. Får väl ses som ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in