2019-09-24, 08:49
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är vad man säger ja men det är inte vad man gör. Den här sommaren skulle i så fall vara enormt viktig för United. Ändå låter man Ole Gunnar styra när hela världen inser att han kommer vara borta innan säsongen är slut. Ska man då ta in en ny manager som också vill ha exakt de spelarna som United nu värvat och förlängt med?

Varför förlänger man med Mata, Jones, Young?

Varför gör man sig inte av med Pogba under sommaren? Ett gigantiskt sänke som ska vara klubbens största stjärna. Vill man bygga nåt nytt måste man visa det utåt också. Att ha Pogba kvar signalerar raka motsatsen till vad United säger att man vill göra.

Såhär; spelet ser fan inte bra ut, jag håller med dig totalt. Ingen riktig fantasi vad som ska hända då bollen är i anfallszon. Det man inte får glömma är att hur dåligt anfallet fungerar nu så fungerade det ännu sämre med Mourinho vid spakarna så någonting har hänt där åt rätt håll. Försvaret tenderar att bjuda på ett par jättechanser just nu och det måste man lasta OGS för, personligen så förstår jag inte vad Carrick gör på bänken. Är man relativt ny som tränare så borde man försöka få in så bra ledare som möjligt och vad har Carrick bevisat? Alla tränare han har jobbat för har floppat så något supergeni kan han inte vara även om allt såklart inte faller på han. Minns bara vilken skillnad det blev då Arsenal tog in Steve Bould och försvaret såg bättre ut än på länge (har inte faktakollat det supermycket så kan ju komma ihåg fel)

Det OGS har gjort är att få bort:
Fellaini
Lukaku
Smalling
Darmian
Valencia
Sanchez
Herrera

Av dom så är väl ca 5st startspelare men ändå, nästan en halv startelva. Samtidigt så har han lyckats skriva nya kontrakt med Martial och DDG och slängt ut alldeles för mycket pengar på Maguire men det känns logiskt eftersom han fortfarande är relativt ung och landslagsman så de brukar bli sådär vansinnigt dyra.

Ole kan mycket väl vara helt fel val som tränare och är mest troligt det också men han har ingen lätt uppgift då truppen är ordentligt misshandlad. Att tvingas spela Matic på mittfältet måste vara ordentligt pinsamt för hela klubben och Woodward är som vanligt värdelös på sommaren då han verkar främst vara ute efter att skriva nya sponsorkontrakt istället för att stärka klubben. Att de IGEN misslyckas med att anställa en DoF är också en katastrof och många är mer eller mindre säkra på att Ed inte vill ha en DoF som säger emot honom utan letar efter en målvakt som kan ta skiten när värvningarna som Ed trycker igenom misslyckas.

Efter att ha sett:
1) en fotboll under Moyes då vi skulle spela som Everton och Rio och Vidic blev instruerade att ta efter Jagielka
2) en fotboll under LvG där spelarna inte fick ta ett avslut innan de hade tagit 2 touch på bollen
3) en antifotboll under Mourinho där spelarna inte tog en enda löpning för att de då släppte ytan bakom sig samt en backlinje som sjönk till målområdet direkt Sunderland (tex) hade bollen.

Så är jag beredd att ta 1-2 mellanår och se vad Ole kommer lyckas med på marknaden. Det bästa är väl om han skulle ta en position högre upp (typ DoF då han verkar ha en tydlig bild över hur laget ska byggas under de kommande åren) och få in tränare som är skickligare på att strukturera upp spelet men det kommer nog inte hända.

Sjukt mycket att skriva om men som du frågade ang Mata, Jones, Young så tror jag inte man hade speciellt mycket till val efter att ha planerat att släppa de andra spelarna :/

Pogba är för dum för att spela fotboll.. spelar ingen roll var man sätter honom och hur man formar hans roll i laget, han har inte nivån i sig att kunna prestera varenda vecka och behöver andra spelare som kan maskera hur usel han är ibland.
Citera
2019-09-24, 09:15
Medlem
Det är mycket kritik mot United och speciellt OGS. Visst kan man förstå att fans är besvikna. Tyvärr verkar det som om det inte finns det minsta tålamod nu för tiden. Succén skall komma på en enda gång.

Sir Alex blev manager 1986. Det tog fyra år innan han vann första titeln. FA-cupen 1990. Sju år till första ligatiteln 1993.
Jag tänker inte jämföra OGS med Sir Alex. Hade Sir Alex fått sparken efter två eller tre säsonger för uteblivna titlar kanske historien sett annorlunda ut.
Citera
2019-09-24, 09:18
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Visa mig klippet i originalfart så ska jag överväga att ändra mig. Det klipp som jag länkade till tycker jag visar tydligt att Sokratis fläker ut sig och söker boll, då är det straff. Jag använde formuleringen från regelboken (hand söker boll), i detta fall rör sig Sokratis arm mot bollen och då är regeln tydlig.

Hittar bara slowmo. Ja, hand (arm) söker boll, så enligt regelboken kan straff dömas. Men enligt regelboken ska det dömas straff på hälften av alla hörnor/frisparkar också. Det går inte, det blir för många billiga straffar.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad tyckte du om Guendouzis straff då, som föregicks av en väldigt tydlig foul av Guendouzi?

Jag hade nog dömt frispark Aston Villa. Har inte sett reprisbilderna ordentligt dock, men om det bara är Guendouzi som foular i läget innan straffen så är det solklar frispark.
Citera
2019-09-24, 10:51
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det är mycket kritik mot United och speciellt OGS. Visst kan man förstå att fans är besvikna. Tyvärr verkar det som om det inte finns det minsta tålamod nu för tiden. Succén skall komma på en enda gång.

Sir Alex blev manager 1986. Det tog fyra år innan han vann första titeln. FA-cupen 1990. Sju år till första ligatiteln 1993.
Jag tänker inte jämföra OGS med Sir Alex. Hade Sir Alex fått sparken efter två eller tre säsonger för uteblivna titlar kanske historien sett annorlunda ut.

du maste ha i asikte hur forvantningarna samt forutsattningarna var da 1986 jamfort med nu 2019
Citera
2019-09-24, 14:00
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Sen 2013-14 har Manchester United 0 hattrick... Låter bisarrt.
Citera
2019-09-24, 22:46
Medlem
Tottenham åkte ur Ligacupen mot Colchester från League Two.
Tuff säsongstart.
Citera
2019-09-24, 22:52
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tuff säsongstart.

Och Eriksens bedrövliga säsongsinledning fortsätter, missade väl en straff igen nu vad jag förstod.
Senast redigerad av Svarta-Skatan 2019-09-24 kl. 22:55.
Citera
2019-09-25, 08:36
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tuff säsongstart.

Vilket klubben säkert inte gråter floder över.
Snarare en befrielse att få ett antal mindre matcher i höst.
Spurs har inte trupp nog att konkurrera på alla fronter, då blir det lätt mellanmjölk av allt ihop.
Roligt för en klubb som Colchester dock, sånt gillar man!

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Och Eriksens bedrövliga säsongsinledning fortsätter, missade väl en straff igen nu vad jag förstod.

Nu startade ju visserligen inte Eriksen.
Men skriver han inte på nått kontrakt inom någon månad så tycker jag han borde petas från startelvan i alla turneringar.
Någon måste ju ändå tids nog ta över den platsen. Lamela har inlett mycket bra och Alli är nu tillbaka efter sin krångliga skada. Får han bara tillbaka lite speed och touch så är det en bra spelare.
Citera
2019-09-25, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Spurs har inte trupp nog att konkurrera på alla fronter, då blir det lätt mellanmjölk av allt ihop.

Men skriver han inte på nått kontrakt inom någon månad så tycker jag han borde petas från startelvan i alla turneringar.
Någon måste ju ändå tids nog ta över den platsen. Lamela har inlett mycket bra och Alli är nu tillbaka efter sin krångliga skada. Får han bara tillbaka lite speed och touch så är det en bra spelare.

Tror de knappast är glada över att åka ut mot ett lag från League 2, inte bra för självförtroendet, när vann Spurs senast på bortaplan i en match på de brittiska öarna?

Finns det fortfarande någon naiv nog att tro att Eriksen kommer skriva på nytt kontrakt?
Citera
2019-09-25, 09:45
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Typiskt spurs mentalitet, något som poch verkar ha också. Vem bryr sig om att vinna titlar liksom.

Citat:
Tycker jag låter "fittigt" i brist på bättre uttryck. Jag menar eriksen har varit där nu ganska många säsonger, alltid presterat bra och varit professionell. Nu vill han ha en ny utmaning. Inte pengar han är ute efter. Om spurs nu inte vill att han ska gå gratis borde sålt honom i sommar, annars är det dålig stil att straffa spelare som inte vill skriva nytt kontrakt. Ska spelare som går till spurs vara tvungna att stanna där for life? Alla kontrakt kommer förr eller senare rinna ut, om spelare är tvungna att skriva nytt för att inte få en hel säsong bortkastad så är man i princip fången i den klubben. Hade aldrig ens tänkt tanken på att gå till ett sånt lag. Såklart en sak om eriksen bråkar, kräver pengar eller har dålig attityd och inte respekterar sista året på kontraktet men den uppfattningen har inte jag fått. Precis som spelare ska respektera sina kontrakt tycker jag klubbar ska göra det också.
Citera
2019-09-25, 10:11
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Typiskt spurs mentalitet, något som poch verkar ha också. Vem bryr sig om att vinna titlar liksom.

Tycker jag låter "fittigt" i brist på bättre uttryck. Jag menar eriksen har varit där nu ganska många säsonger, alltid presterat bra och varit professionell. Nu vill han ha en ny utmaning. Inte pengar han är ute efter. Om spurs nu inte vill att han ska gå gratis borde sålt honom i sommar, annars är det dålig stil att straffa spelare som inte vill skriva nytt kontrakt. Ska spelare som går till spurs vara tvungna att stanna där for life? Alla kontrakt kommer förr eller senare rinna ut, om spelare är tvungna att skriva nytt för att inte få en hel säsong bortkastad så är man i princip fången i den klubben. Hade aldrig ens tänkt tanken på att gå till ett sånt lag. Såklart en sak om eriksen bråkar, kräver pengar eller har dålig attityd och inte respekterar sista året på kontraktet men den uppfattningen har inte jag fått. Precis som spelare ska respektera sina kontrakt tycker jag klubbar ska göra det också.

Spurs skulle absolut må bra av att vinna en titel, inget snack om saken. Men frågar man 100 supporters om dom helst vill vinna Ligacupen eller gå till final i CL igen. Så är jag ganska övertygad om vad dom flesta hade svarat. Det handlar ju om att prioritera med sin trupp.
Spurs spelar ju inte med reservlaget mot Bayern i CL och skickar förstauppställningen mot Colchester.

Detta gäller även andra lag som Liverpool, Chelsea, Arsenal osv.
Det är typisk Man U-mentalitet att "räkna titlar". Vem har vunnit PL flest gånger? osv osv.
Ja men vafan spelar det för roll IDAG? Lever vi inte i nuet?
Senaste åren har b.la Man U och Arsenal haft vansinnigt svårt att ens nå CL.

Vad Spurs tänker med Eriksen är lite ovisst. Det hade nog varit smartare att casha in i somras.
Nu minns jag dock inte om det fanns konkreta bud? Real visade intresse men jag vet inte om det var mer än så.
Men Spurs är en oerhört välmående klubb och har en sprillans ny arena. Så kanske att man helt enkelt chansar på att han ska signa nytt. Han har ju trots allt ett kontrakt och det finns inget krav att en klubb måste sälja en spelare bara för att han vill ha en ny utmaning.
Citera
2019-09-25, 11:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Spurs skulle absolut må bra av att vinna en titel, inget snack om saken. Men frågar man 100 supporters om dom helst vill vinna Ligacupen eller gå till final i CL igen. Så är jag ganska övertygad om vad dom flesta hade svarat. Det handlar ju om att prioritera med sin trupp.
Spurs spelar ju inte med reservlaget mot Bayern i CL och skickar förstauppställningen mot Colchester.

Detta gäller även andra lag som Liverpool, Chelsea, Arsenal osv.
Det är typisk Man U-mentalitet att "räkna titlar". Vem har vunnit PL flest gånger? osv osv.
Ja men vafan spelar det för roll IDAG? Lever vi inte i nuet?
Senaste åren har b.la Man U och Arsenal haft vansinnigt svårt att ens nå CL.

Vad Spurs tänker med Eriksen är lite ovisst. Det hade nog varit smartare att casha in i somras.
Nu minns jag dock inte om det fanns konkreta bud? Real visade intresse men jag vet inte om det var mer än så.
Men Spurs är en oerhört välmående klubb och har en sprillans ny arena. Så kanske att man helt enkelt chansar på att han ska signa nytt. Han har ju trots allt ett kontrakt och det finns inget krav att en klubb måste sälja en spelare bara för att han vill ha en ny utmaning.

Fotboll handlar om att vinna titlar. Den som säger annat är loser. Det är jävligt arrogant av en liten pissklubb som Tottenham att sätta sig över ligacupen och se ner på den som mindre värd då det är den enda titeln dom har vunnit senaste 30 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in