2019-10-11, 16:11
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Mjo, som jag skrev i ett tidigare inlägg; Antingen kör man på OGS och unga britter och får en mittenplacering som på sikt kan bli bättre. Eller så köper man fem-sex "namn" för typ 4 miljarder sammanlagt.

Iom Maddison osv så verkar det som att första spåret är klart. Man kör OGS. Man värvar unga britter. Men då måste man också fatta att man kommer komma 7:a eller 8:a. (Men att på sikt kan det bli bättre och bättre).

Men nu kör man ungt och brittiskt, men då hoppas jag som sagt fanimej att man behåller OGS och kör en sjundeplacering i 3 år innan fröerna ger frukt så att säga.

Dags att välja identitet. Man har kört Mou som köpt in Lukaku och Matic. VDG som köpt Martial. Funkar inte att ta in en ny tränare och två nya spelare varje säsong.

Men varför ska du haka upp dig på vad Daily Mirror skriver? Det kommer tjogvis med nya rykten varje dag om vilka spelare Manchester United planerar att köpa. I slutändan blir det nog någon promille av dessa spelare som ens kommer i närheten av Old Trafford. Några random exempel när jag tittade när jag tog mig en titt på de brittiska tidningarnas sportsidor:

Från idag:

Manchester United have reportedly identified Red Bull Salzburg hotshot Erling Braut Haaland as their 'primary target' next summer - but will face fierce competition from Real Madrid (källa)

Manchester United have ‘moved’ for Brescia’s young midfielder Sandro Tonali, according to reports. FcInterNews claims that, following a long-standing interest in the 19-year-old midfielder, United are ready to bid, with Borussia Dortmund also named as an interested club. (källa)

Från igår:

Manchester United have reportedly made West Ham midfielder Declan Rice and Napoli defender Kalidou Koulibaly their top transfer targets for next summer. (källa)

Manchester United have reached a verbal agreement to sign Juventus forward Mario Mandzukic in January - according to reports in Italy. (källa)

Manchester United have made contact with Moussa Dembele about a move to Old Trafford in January, reports say. (källa)

Manchester United 'chase £20m Norway and Rostov midfielder Mathias Normann' as Ole Gunnar Solskjaer seeks January reinforcements (källa)
Citera
2019-10-11, 18:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Men varför ska du haka upp dig på vad Daily Mirror skriver? Det kommer tjogvis med nya rykten varje dag om vilka spelare Manchester United planerar att köpa. I slutändan blir det nog någon promille av dessa spelare som ens kommer i närheten av Old Trafford. Några random exempel när jag tittade när jag tog mig en titt på de brittiska tidningarnas sportsidor:

Från idag:

Manchester United have reportedly identified Red Bull Salzburg hotshot Erling Braut Haaland as their 'primary target' next summer - but will face fierce competition from Real Madrid (källa)

Manchester United have ‘moved’ for Brescia’s young midfielder Sandro Tonali, according to reports. FcInterNews claims that, following a long-standing interest in the 19-year-old midfielder, United are ready to bid, with Borussia Dortmund also named as an interested club. (källa)

Från igår:

Manchester United have reportedly made West Ham midfielder Declan Rice and Napoli defender Kalidou Koulibaly their top transfer targets for next summer. (källa)

Manchester United have reached a verbal agreement to sign Juventus forward Mario Mandzukic in January - according to reports in Italy. (källa)

Manchester United have made contact with Moussa Dembele about a move to Old Trafford in January, reports say. (källa)

Manchester United 'chase £20m Norway and Rostov midfielder Mathias Normann' as Ole Gunnar Solskjaer seeks January reinforcements (källa)

Hakar inte upp mig på nåt transferrykte. Maddison och Chilwell var mer att, jaha, man fortsätter med unga britter.

Men frågan eller ämnet egentligen är att om så är fallet så får man behålla Solskjaer och nöja sig med en sjundeplacering i typ 4-5 år.

Eller så värvar man för 4-5 miljarder och blir bra direkt.

4-5 år eller 4-5 miljarder. Det är frågan och det är också nåt av det som är alternativet.

Det känns lite som en Newcastle här, eller en Arsenal. Bra klubb, värvar billigt - går sådär.

City och Liverpool värvar dyrt och det går ganska bra.

United riskerar ju bli ett Everton. En obskyr storklubb som ingen kommer ihåg vart de hamnade i tabellen. Tappa sponsorer och publik och övriga intäkter. I det här fallet tror jag faktiskt det är bättre att kliva in stenhårt över 2 år med 5 miljarder.

Annars är risken att man bygger en hyfsad grund i 5 år och sen kommer nästa projekt; att lyfta klubben till tidigare nivåer.

Tidslöseri. Och kommer ändå kosta.
Citera
2019-10-11, 21:34
Moderator
zanteras avatar
Att man satsar ungt och på en del britter ser jag inte som något negativt alls, dock ställer jag mig kritisk till att OGS är rätt person då det inte märks någon förbättring eller att det taktiska är på rätt håll. Visst att truppen har sina luckor och jag tror inte att någon MU-supporter som är någorlunda vettig tror att laget ska enkelt glida in på en topp4 plats denna säsongen, dock när man möter lag som Rochdale, Crystal Palace, Southampton, Newcastle osv och förlorar eller är det sämre laget så börjar man ju undra.

Tålamod samt att ge en tränare tid är ju en bra sak men det är ju samtidigt något som måste förtjänas också. Inte så att man kräver en titel nu direkt men likt Poch i Spurs så vill man ju ändå se att spelet gradvis blir bättre och att man är på rätt väg. Spelmässigt ser det ju horribelt ut för tillfället, frågan är om vi inte spelar sämst fotboll i ligan. Kolla Watford som ligger sist i ligan men skapade ~30 målchanser bara i matchen mot Arsenal, troligtvis mer än vad MU skapat på 8 matcher.

Enda försvaret till OGS just nu verkar vara "han förstår klubben" men hade någon föreslagit Steve Bruce eller Mark Hughes för jobbet av samma anledning så hade den personen blivit skrattad i ansiktet. Lider med Ole då det märks att han älskar klubben och han vill att klubben ska gå bra, men han verkar tyvärr inte ha rätt verktyg för att göra något åt det. Och det är väl okej egentligen. Inte många som har rätt kvaliteter eller idéer för att bli topptränare.
Citera
2019-10-11, 22:46
Medlem
Il.Malizias avatar
Tjeckien - England 2-1
Tre kattungarna tillbaka i normal form?
Citera
2019-10-11, 23:04
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Att man satsar ungt och på en del britter ser jag inte som något negativt alls, dock ställer jag mig kritisk till att OGS är rätt person då det inte märks någon förbättring eller att det taktiska är på rätt håll. Visst att truppen har sina luckor och jag tror inte att någon MU-supporter som är någorlunda vettig tror att laget ska enkelt glida in på en topp4 plats denna säsongen, dock när man möter lag som Rochdale, Crystal Palace, Southampton, Newcastle osv och förlorar eller är det sämre laget så börjar man ju undra.

Tålamod samt att ge en tränare tid är ju en bra sak men det är ju samtidigt något som måste förtjänas också. Inte så att man kräver en titel nu direkt men likt Poch i Spurs så vill man ju ändå se att spelet gradvis blir bättre och att man är på rätt väg. Spelmässigt ser det ju horribelt ut för tillfället, frågan är om vi inte spelar sämst fotboll i ligan. Kolla Watford som ligger sist i ligan men skapade ~30 målchanser bara i matchen mot Arsenal, troligtvis mer än vad MU skapat på 8 matcher.

Enda försvaret till OGS just nu verkar vara "han förstår klubben" men hade någon föreslagit Steve Bruce eller Mark Hughes för jobbet av samma anledning så hade den personen blivit skrattad i ansiktet. Lider med Ole då det märks att han älskar klubben och han vill att klubben ska gå bra, men han verkar tyvärr inte ha rätt verktyg för att göra något åt det. Och det är väl okej egentligen. Inte många som har rätt kvaliteter eller idéer för att bli topptränare.

I en engelsk fotbollspodcast så diskuterade man utifrån scenariot att man fick välja tränare fritt till sitt lag från de som finns tillgängliga i Premier League. Där var man rörande överens om att Solskjaer hade valts sist. Det var när man kom ner till Millwall i Championship som man hittade en likvärdig. Jag håller med om det. Solskjaer är tyvärr alldeles för dålig, men det är även ledningen och truppen. Då går det som det går. Fellaini går nu ut och sågar spelare som går direkt in efter en förlust och ger sig ut på sociala medier. Knappast svårt att förstå vilka som åsyftas, men United är alltså så pass dåliga nu att man saknar Fellaini.
Citera
2019-10-11, 23:34
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Tjeckien - England 2-1
Tre kattungarna tillbaka i normal form?

Englands första kvalförlust sen 2009. Makalöst facit. Går knappast att dra några slutsatser av en enskild förlust. Spelar Southgate rätt elva så är dom en av guldfavoriterna i EM.
Citera
2019-10-12, 21:24
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Englands första kvalförlust sen 2009. Makalöst facit. Går knappast att dra några slutsatser av en enskild förlust. Spelar Southgate rätt elva så är dom en av guldfavoriterna i EM.
England har haft löjligt lätta kvalgrupper. Dom har mycket att bevisa i mästerskapen. Senaste VM var inte så bra som vissa vill få det till.
Citera
2019-10-13, 21:12
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hakar inte upp mig på nåt transferrykte. Maddison och Chilwell var mer att, jaha, man fortsätter med unga britter.

Men frågan eller ämnet egentligen är att om så är fallet så får man behålla Solskjaer och nöja sig med en sjundeplacering i typ 4-5 år.

Eller så värvar man för 4-5 miljarder och blir bra direkt.

4-5 år eller 4-5 miljarder. Det är frågan och det är också nåt av det som är alternativet.

Det känns lite som en Newcastle här, eller en Arsenal. Bra klubb, värvar billigt - går sådär.

City och Liverpool värvar dyrt och det går ganska bra.

United riskerar ju bli ett Everton. En obskyr storklubb som ingen kommer ihåg vart de hamnade i tabellen. Tappa sponsorer och publik och övriga intäkter. I det här fallet tror jag faktiskt det är bättre att kliva in stenhårt över 2 år med 5 miljarder.

Annars är risken att man bygger en hyfsad grund i 5 år och sen kommer nästa projekt; att lyfta klubben till tidigare nivåer.

Tidslöseri. Och kommer ändå kosta.

Ska tilläggas att Liverpool har ett väldigt sunt net spend.
Är egentligen +/- det handlar om.
Citera
2019-10-14, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ska tilläggas att Liverpool har ett väldigt sunt net spend.
Är egentligen +/- det handlar om.
Vet jag sammanställde typ de senaste säsongerna för de stora som värvar (MU, MC, Arsenal, Pool, Chelsea) för inte så längesen. Om jag minns det rätt så var det som så att enda gångerna Pool har gått plus netspend är när man sålt sina stjärnor. Men mest förmodligen så har de mindre minusmängd.

Edit, vet inte om jag gör rätt när jag länkar men here goes:

Liverpools net spend: (FB) Silly season inför och under säsongen 2019/20 (internationell fotboll)

Övriga 4as net spend: (FB) Silly season inför och under säsongen 2019/20 (internationell fotboll)

Senast redigerad av Alannon 2019-10-14 kl. 14:56.
Citera
2019-10-14, 18:05
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
England har haft löjligt lätta kvalgrupper. Dom har mycket att bevisa i mästerskapen. Senaste VM var inte så bra som vissa vill få det till.

Håller med.

England ser bra ut framåt. Den offensiva trion med Sterling-Kane-Sancho är det inte många landslag som matchar men det saknas kreativitet. Kane får ta på sig rollen som både playmaker och central anfallare som det är nu.
Innermittfältet med Henderson och Rice var katastrof mot Tjeckien och varken Rose eller Keane är inte i närheten av internationell klass i nuläget.

Man saknar en riktigt bra mittback och framförallt kreativitet på mittfältet.
Citera
2019-10-15, 17:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Henke Larsson fick inte jobbet i Southend United.. asså vilket jävla skämt av en tränare Henke är.. han har noll resultater som tillsäger att han är en dyktig tränare ens i Allsvenskan och han lever enbart på på sin tid som spelare.. kollar man på de flesta riktigt stora tränarna genom fotbollshistorien så ser man att de har börjat från botten och sedan byggt sig uppåt som tränare. Är så jävla trött på alla dessa f.d. storspelare som tror att de inte behöver att börja från botten som tränare bara för att de har varit pro fotbollsspelare.
Citera
2019-10-16, 00:00
Medlem
EnLitenFryss avatar
De Gea skadad ikväll mot Sverige, borde rimligen behöva vila. Liverpool skyhöga favoriter på söndag mot Man U. Oroväckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in