2019-09-25, 14:28
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja då får vi väl ta reda på hur det ligger till :-))

Skatteverket för register över vem som är folkbokförd här och var, lantmäteriet för register över vem som äger fastigheter.

När det gäller en bostadsrätt så får man vända sig till bostadsrättsföreningen. I detta fall: HSB BRF Byalaget i Örebro. Här är kontaktuppgifter: https://www.allabolag.se/7750001211/hsb-bostadsrattsforening-byalaget-i-orebro

Hittade dock deras årsredovisning för 2018:
https://myfile.is/q77eF365n4/GetFile_pdf

Avseende Bodelningsavtal så har jag nu mailat till Skatteverket och begärt ut ev handlingar. 1-2 dagar skulle det ta.

Nån som vill ta på dej att ringa BRf?

Raskt och tydligt agerat och presenterat av dig detta, tack! Jag uppskattar om någon annan än jag kontaktar bostadsrättsföreningen.
Citera
2019-09-25, 14:30
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Förvisso blir det annorlunda när ni inte kan krama SD längre, han är ju inlåst.
Men att umgås med någon som är misstänkt för mord på ens vän... ja det vänder sig i magen på mig.

Kan bli... men då har man alltså ingen egen uppfattning eller moral.

Tur man inte bor i Örebro!

när vi inte kan kramas med SD? blanda inte in mig i dina fantasier

misstänkt är en sak och att ha utfört det en annan, du kanske ska lära dig skillnaden
Citera
2019-09-25, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Det är sant. Det tänkte jag inte på. Men det kan ju också hända att han bara har sagt vad han själv tror på grund av vad han har fått höra och att han senare har upptäckt att det inte stämmer?

Nja det är fel.
När SD häktades skrek JG att han aldrig skulle be om ursäkt för att han umgicks med SD och hela tiden stöttat honom.
Citera
2019-09-25, 14:32
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Nja det är fel.
När SD häktades skrek JG att han aldrig skulle be om ursäkt för att han umgicks med SD och hela tiden stöttat honom.

Beviset för det påståendet har du vart?
Citera
2019-09-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag känner idag tyvärr ingen större motivation att kontakta Lantmäteriet. De kan säkert ha intressanta uppgifter om SD:s och HD:s hus men sitter de även på information om HD:s bostadsrätt tro? Lantmäteriet har diskuterats tidigare, vill jag minnas. Då har jag för mig att jag trodde att någon annan eventuellt skulle kontrollera detta. Jag kan minnas helt fel, viktigt att klargöra.

I HDs fall finns uppgifter om ägaren hos bostadsrättsföreningen.
Citera
2019-09-25, 14:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT verkade tidigt tvärsäker på att HD hade bilen när SD anhölls den 15 maj. Om det stämmer innebär det att de inte kan ha buggat bilen då.

Frågan är om det var vad SD sa till sina vänner eller om det stämde?
Kanske HD hade bilen om hon skulle köra barnen till morföräldrarna?
Kanske SD t om ställde den där med tanke på att han hade grejor där som behövdes göras av med?

Om det stod klart att SD och HD skulle lämna landet, borde det väl framgått i förhören? Att de frågat om detta var ok? Och detta borde gått ut direkt till de som ansvarade för buggningen??

Man hoppas...
Citera
2019-09-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Beviset för det påståendet har du vart?

Fråga din kompis så får du se
Citera
2019-09-25, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bild på SD:s viita bil som bärgades från Arlanda:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mannens-beslagtagna-bil-bargades-fran-arlanda/

Artikel från Expressen den 27/5- 18

Tackar och bockar! I just denna bil blev alltså LW knoggnuggad också.
Citera
2019-09-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte också på bilen och att du tog upp att den tillhörde både SD och HD.
När bilen beslagtogs och eventuella fynd som blodiga kläder hittades så antog i varje fall jag att det hade med SD att göra. Men om nu HD också använt bilen lika flitigt så kan fynden därifrån tillhöra henne fast det borde polisen redan tänkt på förstås.

Om SD cyklade på mordkvällen så kanske HD var den som nyttjade bilen vid tiden för mordet?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT verkade tidigt tvärsäker på att HD hade bilen när SD anhölls den 15 maj. Om det stämmer innebär det att de inte kan ha buggat bilen då.

Intressanta uppgifter som jag glömt! Hoppas av hela mitt hjärta att allt vad gäller denna bil är välkontrollerat! Enligt Ratsit verkar det som om bilen endast haft en ägare sedan den var ny. Gissningsvis SD då.
Citera
2019-09-25, 15:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för snälla ord.

Jag håller med dig.

Idag, 1,5 år efter LWs försvinnande och död, med HD numera inkluderad som misstänkt, får man bilden av mer skav än "bara" ett vanligt triangeldrama.

Det är oändligt svårt att bilda sig en uppfattning om vad som försiggått bakom kulisserna. Mycket som vi fått via tråden är osäker information och förmodligen färgat av den egna upplevelsen, det man har hört via sina kanaler och den putsade ytan. Det har , som det verkar, putsats och polerats en del, andra är färgade av sina känslor och av den förskräckliga döden allt ledde till.

Det ligger förmodligen mycket konflikter under ytan som vi inte har riktigt möjlighet att kunna reda ut, vem och vad som har hänt.

Som ofta när det gäller djupgående konflikter där mycket är på spel, dras andra med (frivilligt eller ofrivilligt) in i konflikten. Inte heller är det ovanligt att olöst konflikter leder till andra konflikter som ligger helt utanför den ursprungliga konflikten.

Här tror jag att minst en person i denna mordhistoria är mycket manipulativ och människor har använts liksom marionetter i denna konflikt.Geocachingkonflikter är ett exempel.

Detta är väl det vi kan se i tråden? Speglingar av hur det är i det "verkliga" livet i denna krets av personer?

Instämmer till fullo med det av mig fetade. Och jag är fortfarande lika övertygad om att denna är Hanna Fantastico aka Rosa Pantern aka Isdrottningen.

Hon har minst lika många motiv till att vilja att se rivalen försvinna från spelplanen. Hennes spelplan. Och just nu håller hon på att återerövra och återvinna...alla möjliga sorters territorier..
Citera
2019-09-25, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
För att man var vän med LW betyder det att man inte får umgås med andra?
Än så länge är ingen dömd, det kan bli annorlunda när någon blir det

Att umgås med andra?
Det är stor skillnad att umgås med de misstänkta i offentligt ljus med bilder och loggar (jag förmodar att det är så man vet det?) än att umgås i det privata.

Jag kan förstå att det inte är lätt att ta till sig att någon man känner kan vara de/de skyldiga. Och svårt att från att ha varit i en umgängeskrets (nu vet jag inte hur mycket de umgås sedan tidigare) plötsligt ta avstånd.

Det blir ett etiskt dilemma för var och en som man själv behöver ta ställning till.

Däremot att offentligt lägga upp bilder och texter när man umgås, kan för många uppfattas som att man tagit ställning på det vis att man ställer upp för dessa personer. Så skulle jag tänka.

Om det var min vän som var misstänkt, skulle jag förklara att jag ville ligga lågt med detta öppet (om jag nu ändå inte ville avsluta vänskapen) utan att vi kunde umgås på andra sätt.

Sedan är det naturligtvis annorlunda med mycket nära vänner, hur mycket man vet om dom, hur nära man känner dom och hur mycket man litar på och älskar dom.

Extremt svårt.

Och är SD skyldig, ja då är jag väldigt säker på att han är lögnernas lögnare.
Han har duperat både en och två.

Jag håller med Blessedfruit, tre psykopater, då är det förgiftat vatten i Örebro.

Eller så är detta ett väldigt intressant fenomen, hur vi människor kan påverkas.
Påverkas av varandra, av flocken.
Av flockledaren.
Vem är flockledaren???

Hallå???
Finns det en visselblåsare i det där gänget???

Man kan fundera över:
Hur sekter kan bildas.
Hur en människa som blir misshandlad ändå stannar kvar i ett destruktivt förhållande som leder till döden.
Hur ungdomar stannar kvar i en klubb trots att tränaren kränker dom.
Hur normen för hur standarden för hur en trädgård ska se ut i ett villaområde bestäms.

Vi är flockdjur...

Vi tror att vi tänker så väldigt fritt.
Men vi påverkas otroligt mycket av varandra.
Av flocken.
Citera
2019-09-25, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I HDs fall finns uppgifter om ägaren hos bostadsrättsföreningen.

Tack för denna uppgift! Ja, @T34Panzer skrev tidigare om detta och vilken bostadsrättsförening det rörde sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in