2019-09-25, 13:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Jag har lite svårt att förstå vad avsändaren egentligen vill uppnå med detta. Bortsett från att skapa direkt obehag för dig och också delvis andra skribenter i tråden (som indirekt kan påverkas).

Det är jättebra att sådant här otyg kommer upp på bordet och blir synligt.

Ja, ett besynnerligt tilltag som avsändaren verkar ha lagt rejält med energi på, vad jag förstått.

Jag stod länge i valet och kvalet kring om jag skulle hålla detta för mig själv men tänkte slutligen att den rätta vägen var att underrätta övriga skribenter om händelsen så att något liknande förhoppningsvis inte gör ”smygentré” i tråden mer.
Citera
2019-09-25, 13:08
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Frågetecken ser ut såhär ????? Missar du dom???????

Det beror ju helt på hur du bygger upp dina meningar och var påståendet är. Som i exemplet nedan där din fråga är "utgick JG från att LW var kidnappad?" en tanke du får för att du skriver nästföljande att JG de facto HAR ringt runt för att få vänner att hålla tyst om SD och LW:s relation. Förstår du hur fel det blir?

Likadant har du gjort med andra "hittepå"-saker från exempelvis JM (att det skulle finnas en privat dagbok från LW).

Men jag lämnar detta. Ni får fortsätta göda påhittade saker i tråden och bygga nya sanningar om ni vill. Jag antar att ni känner att det stärker kvalitén i tråden.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Utgick JG ifrån att LW var kidnappad och bortrövad, och därför ringer runt och vill att vännerna ska vara tysta om SD och LW relation, övertygad om att någon rövat bort henne, är det troligt?
Citera
2019-09-25, 13:14
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och du fortsätter störa dig trots att du inte delger dina egna tankar. Nu kanske du tycker det är roligare att styra och ställa men ger man inget får man inget.
Nej jag har fortfaravde inte skrivit att det är sant, jag spekulerar och det är uppenbart för alla som är vuxna, och det är du ju.
Varför så upprörd, ska jag ta det som ett hot?

Mina tankar angående JG är att han inte försökt tysta ner relationen mellan SD och LW. Varför skulle han göra det? Menar du att bara LW och SD kände till deras relation i samband med hennes försvinnande?

PS: Om du tolkar det jag skrivit som ett hot, så har du förmodligen aldrig upplevt något hot i ditt liv förut. Bra det iofs.
Citera
2019-09-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
SD/HS tar mobilen mätverktyg och mäter upp 161 meter från LW:s hus.Bullerplanket!

Men avståndet är inte 161 meter utan snarare 131 meter vad jag kan se. Det finns heller ingen anledning att tro att just avståndet skulle ha någon särskild betydelse eller peka ut någon gärningsperson.

LW's ytterdörr har samma koordinater som startpunkten för hennes egen myst, dvs N59° 17.370' E015° 11.068'. Fyndplatsen har ungefär koordinaterna N59° 17.335' E015° 11.188'. Avståndet mellan dessa punkter är enligt geocachingtoolbox.com 131,2 meter.

Visst är gångsträckan lite längre, men det verkliga avståndet (fågelvägen) är kortare.
Citera
2019-09-25, 13:21
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag tror inte heller att han är mördaren...
(bäst att förtydliga känner jag)
Tror däremot att han är inblandad på annat sätt.

JG har betett sig märkligt. Jag tror dock att det inte sträcker sig längre än att han, som vän till SD, inte trott att SD har mördat LW. Han valde att stå på SD:s sida. Men från det och att vara inblandad i modet, känns för mig som att förvandla äpplen till päron. Om man drar den slutsatsen så bör ju alla andra som står på SD:s sida också vara inblandade i mordet.
Citera
2019-09-25, 13:24
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då är det alltså det här inlägget vi
ska fokusera på!

Jag har läst i tråden att SD vägrade att
sälja huset och vägrade att flytta så HDs
föräldrar köpte bostadsrätten till henne.

Jag är inte säker på att någon bodelning
är gjord. Jag tänker att HD kanske njuter
av att bli uppvaktad av SD och drömmer
om en återförening. I så fall så kanske
hon inte kräver att få ut sin del av huset
eftersom hon räknar med att flytta
tillbaka så småningom.
SD kan se till att den drömmen hålls vid
liv så att han kan bo kvar i sitt älskade
hus och så att HD tiger med vad hon ev
vet om mordet på LW.
Bara uppmärksamheten lägger sig så kan
hon flytta tillbaka och allt kan bli som
innan LW.
Frågan är då om han menar det eller om
det bara är ett sätt att manipulera HD att
göra som han vill.

OBS! Alla eventuella hot i PM kommer att delas i tråden och lämnas till polisen
för kännedom.

Intressanta spekulationer och teorier! Jag har idag även funderat på om ägarförhållanden vad gäller bilen (jag funderade kring i mitt inlägg) kan ha varit ett känsligt ämne för någon? Gissar att det var Forden (vilken SD numera står som ägare på) som togs i beslag av polisen då SD och HD reste till USA? Om så var fallet borde ju bilen vara väl genomsökt av utredarna, kan man tycka. Hoppas ALLT kring fordonet är kontrollerat.
Citera
2019-09-25, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
StMellösa också? Jag trodde att de var
riktiga vänner till LW.

Riktiga vänner verkar LW haft ont om
Citera
2019-09-25, 13:34
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville47
Riktiga vänner verkar LW haft ont om

För att man var vän med LW betyder det att man inte får umgås med andra?
Än så länge är ingen dömd, det kan bli annorlunda när någon blir det
Citera
2019-09-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ja jag minns det också som att något barn ringt SD på morgonen.
Först ringde han nog pappa UW och han lär ju snabbt ha kommit dit på två röda tänker jag, och där i förvirringen ringde de nog den som de tänkte att LW troligast kunde vara hos, eller möjligtvis kunde veta var hon var, det är naturligast tror jag. De kan ju iofs ringt fler än SD där på morgonkvisten, men det kan jag inte minnas några uppgifter om, en avgörande betydelse är ju om de hade telefonummer till hennes övriga umgängeskrets dessutom, men jag tror man först tänker på den person som den försvunna har en relation med. Därför är det lite motsträvigt och skaver en aning att de ringde just SD, när uppgiften i tråden sagt att de inte umgåtts på länge..det borde väl både sonen och UW vetat om och haft koll på kan man tycka, för visst ringer man väl den som en försvunnen troligast har kontakt med mest?

Sen har jag något vagt minne av att jag läste något om att SD även varit på plats denna morgon och visat intresse av att vilja hjälpa till i sökandet efter LW, men jag kan ha missförstått eller blandat ihop det, det kan ju varit en diskussion som skett någon helt annan stans och senare på dagen också förstås, men det är väl ändå mest troligt att man visar sin välvilja när ett barn ringer och inte vet var dens mamma är, just där och då? För sen åkte väl SD och HD redan dagen därpå på sin resa som var bestämd i förväg, eller var det redan samma dag de åkte?

Jag kan tycka att det är ett märkligt sammanträffande, att HD och SD ska iväg på sin resa, och LW skulle iväg till Norge och hennes son fyller år. Det är så mycket som händer, varför skulle de planera ett mord insamband med att de (SD/HD) skulle åka på en resa, för den var väl planerad långt i förväg?
Det känns väldigt konstigt, funderar på om någon kan utnyttjat tidpunkten om GM ville att SD skulle misstänkas, så måste mordet ske innan han åker? Eller om SD är GM, och utnyttjade resan för att hinna fly och få distans och läsa om det i media? Det jag inte förstår är, att SD skulle välja just den dag när LW son fyller år? Eller gjordes det medvetet för att ingen skulle tänka att det kunde vara just SD?
Och OM resan var planerad sen länge kanske många visste om resan?

Det jag egentligen undrar över framförallt är, hade LW och SD tät kontakt hela vägen fram till mordet ägde rum, och höll de de hemligt och varför höll de det hemligt i så fall?
Det har varit så motsägelsefulla uppgifter, så vet inte vilket som är sant? Är det någon som faktiskt vet?

Det har skrivits ett flertal gånger i tråden, att någon ringde
till SD på morgonen, förmodligen efter det att UW + barn
tillkallats, när det upptäcktes att LW var borta.

Kan ju vara så att ett av barnen, Ar*n, som vi väl vet säkert
sov därför inför sitt födelsedagsfirande, eller om något av
de två andra barnen sov hos LW (oklart om EW och/ eller NW
också sov där, olika uppgifter har framkommit) - kan ha hört
och känt igen SD:s röst i hemmet på måndagskvällen.

Kanske även sett honom i huset? Eller genom fönstret från
ovanvånigen sett mamman och SD stå utanför huset och
samtala?

Att man av den anledningen kontaktade SD för att ev få
vetskap om han visste något av värde gällande försvinnandet,
för att han kunde vara den siste som träffat LW i livet?
Citera
2019-09-25, 13:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vi har våra lagar att följa, och de ska spegla de normer i stort som finns i vårt land. Lagförslag/ändringar sker i riksdagen. Oavsett vilka åsikter en domare har i vilken fråga som helst, måste dessa hållas utanför domstolen. Som domare måste du följa lagen och försöka vara objektiv.

Naturligtvis är vi alla människor, även domare.
Men det finns ju ett rättssystem som också har att se till att våra domare följer och sköter sitt jobb på ett korrekt och lagligt sätt.

Vi har ju rätt att delta både som medborgare och som representant för media i en rättegång, vi kan läsa domar, vi kan följa medias rapportering, vi kan läsa FUP, vi har rätt att överklaga både det ena och andra.

Med det menar jag att jag i stort litar på vårt rättssystem. Även om det som med allt kan begås fel, ibland ödesdigra fel.
Sån rappakalja..

Du kan inte läsa flosklerna om hur det är tänkt att gå till och tro att det går till så i verkligheten.
Det är inte bara naivt det är genant okunnigt. I paritet med Remark som har en liknande larvigt barnlig syn på dom rättsvårdande myndigheterna.

För att använda Reimers språkbruk så är det en djävla skillnad på hur domare dömer. En del ärenden går att förutspå utfallet på innan huvudförhandlingen då man vet vilken domare som har målet. Vilka som dömer har tyvärr inverkan på domen även om det inte ska göra det. Föralldel ser det olika ut beroende på vad sorts mål det är.

Jo scrollar men ramlade på detta då jag läste repliken från Reimer
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-25 kl. 14:18.
Citera
2019-09-25, 13:39
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
JG har betett sig märkligt. Jag tror dock att det inte sträcker sig längre än att han, som vän till SD, inte trott att SD har mördat LW. Han valde att stå på SD:s sida. Men från det och att vara inblandad i modet, känns för mig som att förvandla äpplen till päron. Om man drar den slutsatsen så bör ju alla andra som står på SD:s sida också vara inblandade i mordet.

Jag vill helst tro som du. Att en tredje ”psykopat” ska in i leken känns så exotiskt att jag närmast börjar fundera på om det är något med vattnet i Örebro. Någon har hällt psykopatframkallande droger i vattnet?

Det måste vara fråga om att han har lagt alla sina ägg i SD-korgen och trott stenhårt på vad SD har sagt!? Redan det att ha två förmodade psykopater inblandade är lite svårt att omfamna, men tre... No way!
Citera
2019-09-25, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressanta spekulationer och teorier! Jag har idag även funderat på om ägarförhållanden vad gäller bilen (jag funderade kring i mitt inlägg) kan ha varit ett känsligt ämne för någon? Gissar att det var Forden (vilken SD numera står som ägare på) som togs i beslag av polisen då SD och HD reste till USA? Om så var fallet borde ju bilen vara väl genomsökt av utredarna, kan man tycka. Hoppas ALLT kring fordonet är kontrollerat.

Bild på SD:s viita bil som bärgades från Arlanda:

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mannens-beslagtagna-bil-bargades-fran-arlanda/

Artikel från Expressen den 27/5- 18
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-09-25 kl. 13:46. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in