2019-11-17, 16:45
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Funderar på den här stalkningbilden där en segerviss och brett leende LW slutit upp med paret. I tid stämmer det nog att den måttligt roade SD när den här bilden togs levde under hot från älskarinnan?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Lena Wesström hade ett kärleksförhållande med mannen som nu sitter häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Men efter två år var relationen kantad av ”högljudda diskussioner, hot och handgemäng”, har mannen berättat för polisen. Sprickan: Lena ville avslöja förhållandet för hans fru.

”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden. Säkert har der börjat med örfilar etc. Vilket får mig igen att trycka på hur osannolikt det är att inte SD lämnat spår efter sig. Man behöver inte vara kriminaltekniskt kunnig för att förstå vilken bedrift det varit.

Att påstå LW av ett plötsligt anfall av rättrådighet ville vara ärlig med den hon under flera år gått bakom ryggen på är trådens värsta humbug. Allt talar för att hon ville hämnas precis som i bilen när hon blev nobbad.

Ett par postares envetna tjat om att SD hotat LW med extremt grova hot och trakasserier kommer plötsligt i annat ljus. LW sägs ha sparat SDs hot men med säkerhet inte visat sina egna hot vilket vilselett några som inte vill se.

Sätter en ordentlig peng på att det var LWs stakning som gav mördaren det raseri som avslutade LWs lika tragiska som vackra liv.
Verkligen intressant ta del av detta i flertusensidig FUP vad det lider.
Håller med allt ovanstående, bilden på de tre som LW tog säger allt.
Citera
2019-11-17, 16:47
Medlem
Citat:
Funderar på den här stalkningbilden där en segerviss och brett leende LW slutit upp med paret. I tid stämmer det nog att den måttligt roade SD när den här bilden togs levde under hot från älskarinnan?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Lena Wesström hade ett kärleksförhållande med mannen som nu sitter häktad misstänkt för att ha mördat henne.
Men efter två år var relationen kantad av ”högljudda diskussioner, hot och handgemäng”, har mannen berättat för polisen. Sprickan: Lena ville avslöja förhållandet för hans fru.

”Han beskriver deras relation som ansträngd och konfliktfylld där flera högljudda diskussioner med hot och handgemäng förekom eftersom han var gift och kvinnan ville offentliggöra deras relation för den dåvarande hustrun vilket han dock motsatte sig.”

https://www.expressen.se/nyheter/krim/misstankte-mordaren-lena-hotade-att-avsloja-relationen/

Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden. Säkert har der börjat med örfilar etc. Vilket får mig igen att trycka på hur osannolikt det är att inte SD lämnat spår efter sig. Man behöver inte vara kriminaltekniskt kunnig för att förstå vilken bedrift det varit.

Att påstå LW av ett plötsligt anfall av rättrådighet ville vara ärlig med den hon under flera år gått bakom ryggen på är trådens värsta humbug. Allt talar för att hon ville hämnas precis som i bilen när hon blev nobbad.

Ett par postares envetna tjat om att SD hotat LW med extremt grova hot och trakasserier kommer plötsligt i annat ljus. LW sägs ha sparat SDs hot men med säkerhet inte visat sina egna hot vilket vilselett några som inte vill se.

Sätter en ordentlig peng på att det var LWs stakning som gav mördaren det raseri som avslutade LWs lika tragiska som vackra liv.

Så du har nu krupit till korset och insett att du inte får ihop det att LW skall ha hotat sig själv via SD men för att bättre få ihop det med dina egna föreställningar så löser du det med att LW var nog värre?

Jag tror LW har bitit tillbaka och gett SD lite näsbrännor ja. Jag känner till och med till några exempel. Men det finns ingenting som talar för att LW var lika gränslös som SD. Där pratar vi värden långt över vad de flesta skulle göra och ta till. Det är dessutom från SD som det finns de enda fysiska attackerna vi vet om.

Ser man till respektives liv vid mordet så finns det ingenting som talar för att LW var intresserad utav SD längre medan SD blivit dumpad till höger och vänster, hamnar själv i ett tomt hus utan vare sig fru och barn. LW andades morgonluft. Hon började få tillbaka sin fulla kapacitet, träffade nya vänner. Detsamma gäller HD som gick från att vara en bifigur bakom SD till att märka att hon klarade sig mycket bra på egen hand.
Citera
2019-11-17, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
DET gällde ALLA i bilen! Ingen råkade ut för brott dock avled alla utom den ende som just hade, i sista sekund, tagit på sig säkerhetsbältet. Det var en BILKRASCH!

Du har fel. 3 av 4 "råkade" visst ut för ett brott.

Det ryktades om en berusad chaufför (brott - ej bevisat), papparazzies som trängde sig före bilen och jagade bilen (brott - ej bevisat). Men det ÄR bevisat är att endast 1 av 4 använde bilbälte. Han överlevde. De 3 som inte använde bilbälte begick ett brott (att använda bilbälte är obligatoriskt även i Frankrike).

Hade de överlevt hade de fått betala böter (troligtvis inte hennes kungliga höghet dock..).

Jag tog inte upp exemplet för att visa vilka som begick ett brott (ditt mähä) utan HUR de som dog skulle ha kunnat undvika att dö i förtid och helt i onödan.

P.S. Man anlitade inte en patolog för att konstatera att "sånt här borde inte få hända". Utan HUR man skulle kunna undvika liknande i framtiden.
Senast redigerad av sno 2019-11-17 kl. 17:17.
Citera
2019-11-17, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Så du har nu krupit till korset och insett att du inte får ihop det att LW skall ha hotat sig själv via SD men för att bättre få ihop det med dina egna föreställningar så löser du det med att LW var nog värre?

Jag tror LW har bitit tillbaka och gett SD lite näsbrännor ja. Jag känner till och med till några exempel. Men det finns ingenting som talar för att LW var lika gränslös som SD. Där pratar vi värden långt över vad de flesta skulle göra och ta till. Det är dessutom från SD som det finns de enda fysiska attackerna vi vet om.

Ser man till respektives liv vid mordet så finns det ingenting som talar för att LW var intresserad utav SD längre medan SD blivit dumpad till höger och vänster, hamnar själv i ett tomt hus utan vare sig fru och barn. LW andades morgonluft. Hon började få tillbaka sin fulla kapacitet, träffade nya vänner. Detsamma gäller HD som gick från att vara en bifigur bakom SD till att märka att hon klarade sig mycket bra på egen hand.

You wish..

OM nu LW hade kommit över SD då skulle hon ju aldrig ha bestämt ett hemligt möte med honom i skogen mitt i natten.. För jag tror inte ett ögonblick att hon blev ditsläpad..

Jag tror dock att hon har givit näsbrännor till SD, men det är ju ganska verkningslöst när man samtidigt suckar tillbaka till hans varma famn..

Och om vi nu ska nämnda gränslöshet i sammanhanget då har ju LW passerat så många anständighetsgränser att det spelar ingen roll vad du har i ärmen för SDs del. Mord kan överträffa dem. Allt annat är bara grus.
Senast redigerad av sno 2019-11-17 kl. 17:16.
Citera
2019-11-17, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har fel. 3 av 4 "råkade" visst ut för ett brott.

Det ryktades om en berusad chaufför (brott - ej bevisat), papparazzies som trängde sig före bilen och jagade bilen (brott - ej bevisat). Men det ÄR bevisat är att 1 av 4 använde bilbälte. Han överlevde. De 3 som inte använde bilbälte begick ett brott (att använda bilbälte är obligatoriskt även i Frankrike).

Hade de överlevt hade de fått betala böter (troligtvis inte hennes kungliga höghet dock..).

Jag tog inte upp exemplet för att visa vilka som begick ett brott (ditt mähä) utan HUR de som dog skulle ha kunnat undvika att dö i förtid och helt i onödan.

Hur är det kopplat till detta mord på LW menar du?
Vilket brott begick LW?

Rättsläkarens slutsats var att skall använda säkerhetsbälten.
Åtminstone i en Mercedes.
Senast redigerad av Remark 2019-11-17 kl. 17:22.
Citera
2019-11-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur är det kopplat till detta mord på LW menar du?
Vilket brott begick LW?

Det är du som tar upp "brottet" - inte jag. Jag tog upp preventionsaspekten. Men det vill du inte höra.

Precis som i alla andra fall där offret SKULLE ha kunnat undvika att bli brottsoffer genom sitt egna agerande. Det vill du inte höra.

Det har jag förstått.
Citera
2019-11-17, 17:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Hur många gånger ska du posta citaten från Expressen och låta påskina att det är något som kommit fram under utredningen.

Det du citerar är ett uttalande från den som är misstänkt ha mördat L*ena.
Det är en på sannolika skäl misstänkt mördare.

Det har tydligt framkommit att du anser att L*ena var den som hotade, stalkade, hämnades...

Nu har hon dessutom börjat örfila gm innan de kom till planket i din spekulation.

Och inte nog med det.

Mördaren/mördarna gick ut som SEGRARE.

Citat från din text ovan:
"Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden"

Du får det att framstå som att det är synd om mördaren.
Att han gjorde det som var nödvändigt.

Jag kan bara säga att jag är glad att jag står på den sida av de personer som tycker att detta är ett fruktansvärt brott. Och att det inte finns några som helst förmildrande omständigheter för mordet.
De personer som svartmålar offret på ett fruktansvärt sätt, skuldbelägger henne utan att ha något som helst att luta sig mot mer än spekulationer, som att hon är ansvarig för sin egen död, är inga personer som jag får respekt för.

L*ena kan ha haft alla möjliga fel, men att hon hade ett förhållande med en gift man, att hon var präst och att hon skulle ha haft ett större ansvar än andra människor, att hon bad sina föräldrar om barnvaktshjälp, att hon geocachade maniskt, mm, mm det är inte straffbart i Sverige. Det ger inte heller den misstänkte någon straffrabatt för att det skulle anses vara en förmildrande omständighet.

Hon blev förälskad i fel man, en man som har fruktansvärda problem (om han är mördaren). Hon kanske hoppades på att de skulle bli de två, för det var det han lovat henne.

Han har ljugit för alla.
Men honom skyddar ni.

Jag skulle tycka att det var bra om ni gick på rättegången, fick höra hur det låg till. Framföra allt skulle det vara bra om ni fick se bilder på den sönderslagna kroppen och ni fortfarande tyckte att det var synd om mördaren och att L*ena fick det hon förtjänade.

Fy sjutton.
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-17 kl. 17:57.
Citera
2019-11-17, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hur många gånger ska du posta citaten från Expressen och låta påskina att det är något som kommit fram under utredningen.

Det du citerar är ett uttalande från den som är misstänkt ha mördat L*ena.
Det är en på sannolika skäl misstänkta mördare.

Det har tydligt framkommit att du anser att L*ena var den som hotade, stalkade, hämnades...

Nu har hon dessutom börjat örfila gm innan de kom till planket i din spekulation.

Och inte nog med det.

Mördaren/mördarna gick ut som SEGRARE.

Citat från din text ovan:
"Har tidigare varit inne på att LWs vilja att ta till nävarna gör det sannolikt att det förekommit ett regelrätt slagsmål bakom planket innan GM/K gick segrande ur striden"

Du får det att framstå som att det är synd om mördaren.
Att han gjorde det som var nödvändigt.

Jag kan bara säga att jag är glad att jag står på den sida av de personer som tycker att detta är ett fruktansvärt brott. Och att det inte finns några som helst förmildrande omständigheter för mordet.
De personer som svartmålar offret på ett fruktansvärt sätt, skuldbelägger henne utan att ha något som helst att luta sig mot mer än spekulationer, som att hon är ansvarig för sin egen död, är inga personer som jag får respekt för.

L*ena kan ha haft alla möjliga fel, men att hon hade ett förhållande med en gift man, att hon var präst och att hon skulle ha haft ett större ansvar än andra människor, att hon bad sina föräldrar om barnvaktshjälp, att hon geocachade maniskt, mm, mm det är inte straffbart i Sverige. Det ger inte heller den misstänkte någon straffrabatt för att det skulle anses vara en förmildrande omständighet.

Hon blev förälskad i fel man, en man som har fruktansvärda problem (om han är mördaren). Hon kanske hoppades på att de skulle bli de två, för det var det han lovat henne.

Han har ljugit för alla.
Men honom skyddar ni.

Jag skulle tycka att det var bra om ni gick på rättegången, fick höra hur det låg till. Framföra allt skulle det vara bra om ni fick se bilder på den sönderslagna kroppen och ni fortfarande tyckte att det var synd om mördaren och att L*ena fick det hon förtjänade.

Fy sjutton.

Du tolkar det på ditt sätt och påstår att det är vad som stod i inlägget du läste. Läs om. Det står inte att det är synd om mördaren. Eller att mordet var nödvändigt.

Sen skulle jag vilja att du preciserade vilka av oss deltagare i diskussionen inte anse att ett mord är ett fruktansvärt brott?

När jag "svartmålar" då skriver jag exakt det vi vet om Lena. Allt det där hur hon svek alla sina närmaste, grannen och sina egna barn. Och att hon de facto HADE ett större ansvar än vad andra vanliga människor har. Det vill du inte erkänna, men där går våra åsikter isär. En människa som låtsas vara troende och dessutom har läst sig till präst BORDE känna ett större ansvar och visa det även i handling.

Du kan inte veta vad SD har lovat eller inte lovat till LW. Nu spekulerar du själv och låtsas dina spekulationer vara fakta.

SD kan likaväl ha kunnat säga från första början att han inte kan lämna sin fru och sina barn. Men LW kan ha HOPPATS att så skulle ske (en hemsk tanke att om en pastor hoppas på något sånt bakom fruns rygg..).
Citera
2019-11-17, 18:20
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Förstår inte vad SD och hans advokat har att tjäna på att vänta vidare hela tiden ,varför inte komma till skott och ta tag i en Rättegång istället på en gång?

Så att det blir avklarat .

Det är inte den misstänkte och dess försvarsadvokat som avgör. Det är åklagaren som väcker åtal mot den åtalade.
Citera
2019-11-17, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du tolkar det på ditt sätt och påstår att det är vad som stod i inlägget du läste. Läs om. Det står inte att det är synd om mördaren. Eller att mordet var nödvändigt.

Sen skulle jag vilja att du preciserade vilka av oss deltagare i diskussionen inte anse att ett mord är ett fruktansvärt brott?

När jag "svartmålar" då skriver jag exakt det vi vet om Lena. Allt det där hur hon svek alla sina närmaste, grannen och sina egna barn. Och att hon de facto HADE ett större ansvar än vad andra vanliga människor har. Det vill du inte erkänna, men där går våra åsikter isär. En människa som låtsas vara troende och dessutom har läst sig till präst BORDE känna ett större ansvar och visa det även i handling.

Du kan inte veta vad SD har lovat eller inte lovat till LW. Nu spekulerar du själv och låtsas dina spekulationer vara fakta.

SD kan likaväl ha kunnat säga från första början att han inte kan lämna sin fru och sina barn. Men LW kan ha HOPPATS att så skulle ske (en hemsk tanke att om en pastor hoppas på något sånt bakom fruns rygg..).

Att skriva att mördaren gick ut som segrare efter mordet då L*ena börjat med örfilar genom att sin "vana att ta till nävarna", det signalerar starkt att segraren vann över sin motståndare.

Att kalla en mördare för segrare, efter att ha rabblat upp alla möjliga saker om henne (motståndaren) som det absolut inte finns bevis på. Det är ren och skär spekulation. Snoris brukar också använda (dock inte denna gång) mycket grova könsord och andra grova tillmälen för att "spetsa" till det hela på det vis han tycker passar L*ena. Så vad han tycker om L*ena (och hennes äldste son, bl a mycket förnedrande och nedlåtande om hans utseende), det vet jag efter att ha läst hans hundratals inlägg om detta.

Snoris har fått pm från någon skribent som själv inte vågar stå för dessa påståenden. Därefter VET Snoris allt.

Nej, jag kan inte veta om SD lovat L*ena guld och gröna skogar. Jag har fått denna uppgift från @Blessedfruit, för vilken jag har förtroende. Det blir min spekulation utefter det. Jag tvivlar att SD skulle redan från början sagt att han inte tänkte lämna sin fru. Detta är också en spekulation efter samma inlägg.

Jag tror att L*ena hade alla möjliga fel, liksom du och jag.

Att du "svartmålar" L*ena beror på att vi har olika glasögon. Det du ser, det ser inte jag. Jag ser t ex att L*ena har ett moraliskt ansvar som är lika stort som alla andras. Jag säger inte att det var rätt av henne att hon hade ett förhållande med SD. Vi har alla ett ansvar att inte såra andra. Det har ingen betydelse om du är präst eller grävmaskinist.

Men jag tror inte att det har med mordet att göra, eftersom jag inte tror att SD en enda sekund hade detta på sin lista när han tänkte mordiska tankar.

Han tänkte däremot på sig själv, liksom många andra män som skadar sin respektive. Att han inte tålde att hon skulle åka med någon annan.

Kanske du däremot har HD på din lista som mgk?

Vi har olika "glasögon".
Vi "ser" olika.

Jag kommer aldrig att tycka som du.
Varken i det här fallet eller i Tova fallet.

Ingen av de två kvinnorna var så dåliga personer att det var därför de blev mördade. Det var INTE motivet.

De blev mördade för att mördaren var en dålig person.
Citera
2019-11-17, 19:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ingen av de två kvinnorna var så dåliga personer att det var därför de blev mördade. Det var INTE motivet.

De blev mördade för att mördaren var en dålig person.
När man pratar om motiv till ett brott så tänker man sig det ur gärningsmannens perspektiv, dvs. vad gärningsmannen kan ha ansett sig ha för anledning att begå brottet.

Att du personligen inte vet vad som motiverade mordet på LW betyder alltså inte att ett motiv saknades här.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-17 kl. 19:15.
Citera
2019-11-17, 19:12
Medlem
Vilka dj-la inställning hos en del ts som skyller mordet på offret. Jag kräks på att se alla flinande Geobilder och texter som de misstänkta lagt ut. Det är fn en kränkning mot LWs efterlevande. Jag mår även illa av att se alla skenheliga typer som cachat/ar med Davidss*ns.
Medinsyn talade om begåvningsreserver i tråden, men vi kan se hur de riktiga reserverna ser ut på geocaching.com -
Järngänget m SS och fyllesvullna whiskyälskaren, Kockobello JS med änkan KJ, Sillen JS och Ann* K*rmansbo.
Snakes!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in