Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Det har skrivits ett flertal gånger i tråden, att någon ringde
till SD på morgonen, förmodligen efter det att UW + barn
tillkallats, när det upptäcktes att LW var borta.
Kan ju vara så att ett av barnen, Ar*n, som vi väl vet säkert
sov därför inför sitt födelsedagsfirande, eller om något av
de två andra barnen sov hos LW (oklart om EW och/ eller NW
också sov där, olika uppgifter har framkommit) - kan ha hört
och känt igen SD:s röst i hemmet på måndagskvällen.
Kanske även sett honom i huset? Eller genom fönstret från
ovanvånigen sett mamman och SD stå utanför huset och
samtala?
Att man av den anledningen kontaktade SD för att ev få
vetskap om han visste något av värde gällande försvinnandet,
för att han kunde vara den siste som träffat LW i livet?
Du har en poäng där Ozzie, sonen kan ha hört SD umgås med LW innan han somnade, det stämmer väl överens med att SD också kontaktat LW sent på kvällen, eventuellt även sista kontakt?
Så fick han ut LW själv ur lägenheten, fixa en cache till sonen eller möjligtvis planerat detta innan?
Kan HD stått bakom planket, utan att SD visste något eller planerat med SD?
Eller var det någon helt annan än HD som spanade vid planket, OM nu någon nu stod vid planket?
Visst kan de blivit överrumplade båda två, det går inte utesluta och SD blir rädd och springer hem, fast är han så liten och rädd som jag tänker nu, det beror kanske på vad och vem de mötte där bakom planket kanske? Lämnade de själva dörren öppen för de snabbt skulle tillbaka, eller var det en blodig GM som gick in i LW bostad och lämnade massor av spår, eller var det SD som gick tillbaka till LW bostad medan GM slog ihjäl LW, eller var det ingen alls som gick in i LW bostad efter att hon mördats?
Det här att SD är skäligen misstänkt för mordet ställer frågor.
De motsägelsefulla uppgifterna om att de slutat umgås för längesen, andra att de smög med det och varför de i så fall skulle smyga med det, för vems skull i så fall? För HD skull som inte verkade bry sig om vad SD gjorde och med vem, eller vad det bara vad hon sa och faktiskt brydde sig extremt mycket?
Har HD haft en ny relation eller någon vid sidan om, frågan är relevant av den anledningen att hon inget skulle märkt av vad som pågick i över sex år?
Skulle inte du märka något om din partner hade någon annan, jag vet att jag skulle märka det alla fall, och jag tror att de flesta håller med mig där, man märker även om man inte vet.
Så vad är det som säger att inte HD hade någon och därför SD umgicks med LW så intensivt, förvatt göra HD svartsjuk men sex år tar det inte att bli svartsjuk förstås...så märkligt allt detta är, är det någon som ser den röda logiska tråden någonstans i allt detta?
Alla uppgifter är så motsägelsefulla att det leder till nya frågor hela tiden, nya frågor men inga svar...