Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Hon sa väl något i intervjun om den personen hon bodde hos vid gripandet nu var arg på henne. Anledning han jobbade med känsliga polisuppgifter.
Det andra kan någon säkert ge en bra källa till men det var från nån utredning (soc?) och handlade om att hon ’huserat’ där hos kvinnliga polisen och blev bråk när hon skulle hämta ”väska” och ”tillhörigheter”. 500 sidor förundersökning hos SU(?) som aldrig blev nåt åtal av.
Hon sade att hon inte kunde ange adressen då personen hon bodde hos ”på grund av sitt arbete, som innefattar känsliga polisärenden, inte vill bli indragen i polisutredningen”. Det tror jag är lögn.
Sedan sade hon att han nu är arg på henne. Det tror jag är sant.
Med risk för att repetera mig själv och låta som att jag fastnat, så tror jag på att hon bodde hos någon som inte ville ha besök av polisen, men detta pga att personen antingen är skytten eller är allmänt kriminell. Jag tror att hon hade någon form av bevis där hon bodde (jag förutsätter nu att hon är anstiftaren), tex knapptelefonerna och ipad.
De två faktorerna ovan gör att hon verkligen verkligen inte vill berätta var hon bor. Enda förklaringen som en polis skulle kunna acceptera (enligt vad hon tror) är om hon säger att personen jobbar med känsliga polisärenden. Dvs hon ljuger för att förhindra polisen. Personen hon bor hos blir förbannan pga han ville inte ha polisen i sitt hem. Intervjuerna har hon för att förklara sin oskuld om adressröjandet inför den hon bott hos (som är så arg att han kanske brutit kontakten med KL). I intervjuerna försöker hon också skicka ett meddelande till torpeden om att vara tyst. Lögnen om känsliga polisärenden tar hon med sig i intervjuerna då hon redan sagt det i förhör.
MEN även om detta är vad jag faktiskt tror så låter det alldeles för konspiratoriskt för att jag ska vilja tro på det.
De där 500 sidor förundersökning - är det någon annan som haft info om det utöver Rotseau? Jag gissar nej då det rör SU och då finns det heller inget som faktiskt styrker att KL bott hos en polis?
Missförstå mig rätt, jag tycker själv att Rotseau verkade ha insikt och känna KL väl. Men hen var själv öppen för att kunna ha fel om vissa saker och därför undrar jag om det faktiskt finns något som styrker det hen sagt kring KLs boende hos en polis?