2019-09-24, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oavsett storlek så förväntade sig väl skytten att han skulle segna ner vid första skottet, helst dö. Där går det uppenbart snett och HOL kan ha greppat pistol/arm, skytten kan ha förlorat fotfästet, klivit snett t.ex. Var det kampsport? Stor, klumpig via tyngdlyftning?
Små marginaler (döps till änglavakt..) kan göra att det skiter sig och HOL kan smita iväg ner. Resten av skotten kan väl ha varit på rörlig måltavla. Lär väl vara mer besvärligt att skjuta i ett trapphus än på plan backe om offret flyr.

Så ja, det kan vara han. Främlingslegionen?
Förringa inte HOL:s knytnäve.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2F2eze8465nd% 2Fporto_png
Citera
2019-09-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Ehm, stödet i form av offentlig försvarare försvinner ju inte. Så då skulle JL vilja ha ihjäl HOL för att JN:s mentala, och genom mamman kanske indirekt ekonomiska, stöd kanske skulle bli lite sämre? Väldigt oklart.

Varför inte bara skicka torpeden på de hon hatade från första början istället för en annan åtalad persons mammas nya pojkvän?

Mitt resonemang haltar och jag har inte hela bilden. Det är ju rörigt värre. Men jag tror Fredrik kan skjuta för någon han älskar och inte för någon god mans skull.
Citera
2019-09-24, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det som tar emot att Fredrik skulle göra detta för Karin men för en kvinna han älskar låter mer rimligt typ Julia

Pengar slår kärlek.
Citera
2019-09-24, 23:03
Medlem
Citat:
Mitt resonemang haltar och jag har inte hela bilden. Det är ju rörigt värre. Men jag tror Fredrik kan skjuta för någon han älskar och inte för någon god mans skull.

Hur tror du han klarar att vara ifrån sin älskling nu tror du då?

Eller är de på rymmen tillsammans i Norge och ska hitta nån vändande bananbåt att hoppa på och åka och kampsporta och bråka med varandra hela dagarna i nåt land utan utlämningsavtal?
Citera
2019-09-24, 23:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är fan märkligt hur det jobbas för att tona ner K*rin,s uppenbara alkoholproblematik, ett flertal LOB, mist vårdnaden om sina barn med mera allt på grund av sin törst.

Man skulle ju önska att några av K*rin,s vänner lade ner lika mycket energi på att få henne nykter till gagn både för henne själv och hennes omgivning.

Hade det varit HOL som haft den problematiken emot sig så tror jag knappast någon hade försökt att komma till försvar.
Håller helt med dig . Stöd och omsorg är väl att få henne nykter, inte slicka medhårs och salta.
Att de sen inte lyckas är en annan femma, den delen åligger KL.
Citera
2019-09-24, 23:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Oavsett storlek så förväntade sig väl skytten att han skulle segna ner vid första skottet, helst dö. Där går det uppenbart snett och HOL kan ha greppat pistol/arm, skytten kan ha förlorat fotfästet, klivit snett t.ex. Var det kampsport? Stor, klumpig via tyngdlyftning?
Små marginaler (döps till änglavakt..) kan göra att det skiter sig och HOL kan smita iväg ner. Resten av skotten kan väl ha varit på rörlig måltavla. Lär väl vara mer besvärligt att skjuta i ett trapphus än på plan backe om offret flyr.

Så ja, det kan vara han. Främlingslegionen?

Jo jag har också tänkt det du skriver men jag försöker bara tänka lite utanför ramen och är det något som jag lärt mej här i livet så är det att aldrig underskatta en försmådd kvinna,vi män är både tvåa och trea när det gäller att tänka ut en hämnd på en annan människa
Citera
2019-09-24, 23:08
Medlem
flammers avatar
Citat:
Tack för öppenhet. Ja du kan kanske ha en poäng i det, men om han gör det av andra skäl än pengar så känns det som om även en buse likt han - om han nu alltså ska genomföra ett mord som en tjänst - rimligen bör väga in motivet/rättviseaspekten innan man riskerar livstids fängelse. Detta, för mig, talar starkt emot kombon JL-FO.
Citera
2019-09-24, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jo jag har också tänkt det du skriver men jag försöker bara tänka lite utanför ramen och är det något som jag lärt mej här i livet så är det att aldrig underskatta en försmådd kvinna,vi män är både tvåa och trea när det gäller att tänka ut en hämnd på en annan människa
Nej, det är väl därför KL for under luppen. Försmådd är nog kusin till Revenge.
Men din statistik köper jag inte med tanke på mord, våld och vedergällningar.
Citera
2019-09-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Förringa inte HOL:s knytnäve.
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fminfil.com%2F2eze8465nd% 2Fporto_png

Inte det heller, men att skjuta i ett trapphus har sina sidor. Man kan lätt få en rikoschett i pallen. Inte blir det lättare om måltavlan knuffas och boxas.
Citera
2019-09-24, 23:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur tror du han klarar att vara ifrån sin älskling nu tror du då?

Eller är de på rymmen tillsammans i Norge och ska hitta nån vändande bananbåt att hoppa på och åka och kampsporta och bråka med varandra hela dagarna i nåt land utan utlämningsavtal?
Dom är kanske i VÄSTERÅS...

Jag hittade nåt som jag inte riktigt förstår i ett dagboksblad som handlade om utredningen om misshandel och våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel.
Tingsrättens dom 2016-03-07

2014-03-17 Tel. m. CÅ LL som ska bedöma om övriga förundersökningar där KL förekommer går att avsluta i närtid och återkoppla till tingsrätten senast 30/3-14. Hon är förundersökningledare i den ytterligare utredning där KL är tt (avd. 3) och CÅ EM i den utredning där KL är mgd (avd 4).

tt och mgd?

2014-06-12 Tel med åklagaren LL som uppger att Lilja kallats till förhör ett flertal gånger men att förhör ännu inte hållits pga läkarutlåtanden. LL ska kolla hur utredningen i Västerås där Lilja är målsäganden fortlöper.

Vad är detta? Finns det fler domar eller nedlagda åtal och i vad är Karin målsägande?
Inga målnummer finns bara detta.
Senast redigerad av Timeout 2019-09-24 kl. 23:29.
Citera
2019-09-24, 23:18
Medlem
Citat:

Ser man till deras förhållande och hennes uttalande om honom så vete katten om han inte hellre tar pengarna.

Om KL inte är inblandad skulle jag nog snarare tro att det har med hans roll som advokat i fall med tvister och ekonomisk brottslighet att göra. Just detta gör att jag inte tror att det någonsin kommer en fällande dom mot en anstiftare. Kommer att krävas stark teknisk bevisning. En försvarsadvokat lär lätt kunna visa att det finns tänkbara alternativa motiv och anstiftare.
Citera
2019-09-24, 23:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Tack för öppenhet. Ja du kan kanske ha en poäng i det, men om han gör det av andra skäl än pengar så känns det som om även en buse likt han - om han nu alltså ska genomföra ett mord som en tjänst - rimligen bör väga in motivet/rättviseaspekten innan man riskerar livstids fängelse. Detta, för mig, talar starkt emot kombon JL-FO.
Vad är relationen mellan KL och FO (god man bortgallrat). Hur länge har de kamperat och hur träffades de? Finns det nån uppgift i tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in