2019-09-24, 23:20
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det är väl därför KL for under luppen. Försmådd är nog kusin till Revenge.
Men din statistik köper jag inte med tanke på mord, våld och vedergällningar.

Nej det är inte mord i första hand som jag menar med en kvinnas hämnd,det håller jag med dej om är ovanligt men generellt så är kvinnor mer raffinerade när det gäller att tänka ut en hämnd och även kvinnor som mördar,dom mördar på ett mera raffinerat sätt än män
Citera
2019-09-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser man till deras förhållande och hennes uttalande om honom så vete katten om han inte hellre tar pengarna.

Om KL inte är inblandad skulle jag nog snarare tro att det har med hans roll som advokat i fall med tvister och ekonomisk brottslighet att göra. Just detta gör att jag inte tror att det någonsin kommer en fällande dom mot en anstiftare. Kommer att krävas stark teknisk bevisning. En försvarsadvokat lär lätt kunna visa att det finns tänkbara alternativa motiv och anstiftare.

Om ingen anstiftare finns? Varför skulle Fredrik då vilja döda eller skada HOF?
Citera
2019-09-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom är kanske i VÄSTERÅS...

Jag hittade nåt som jag inte riktigt förstår i ett dagboksblad som handlade om utredningen om misshandel och våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel.
Tingsrättens dom 2016-03-07

2014-03-17 Tel. m. CÅ LL som ska bedöma om övriga förundersökningar där KL förekommer går att avsluta i närtid och återkoppla till tingsrätten senast 30/3-14. Hon är förundersökningledare i den ytterligare utredning där KL är tt (avd. 3) och CÅ EM i den utredning där KL är mgd (avd 4).

tt och mgd?

2014-06-12 Tel med åklagaren LL som uppger att Lilja kallats till förhör ett flertal gånger men att förhör ännu inte hållits pga läkarutlåtanden. LL ska kolla hur utredningen i Västerås där Lilja är målsäganden fortlöper.

Vad är detta? Finns det fler domar eller nedlagda åtal och i vad är Karin målsägande?

Målnummer?
Citera
2019-09-24, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Kanske Fredrik såg hur dåligt Karin mådde, visste att hon mådde skit efter tvistförlusten - och tänkte att han skulle ge Henrik en näsbränna? OM nu ingen anstiftare finns.
Citera
2019-09-24, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser man till deras förhållande och hennes uttalande om honom så vete katten om han inte hellre tar pengarna.

Om KL inte är inblandad skulle jag nog snarare tro att det har med hans roll som advokat i fall med tvister och ekonomisk brottslighet att göra. Just detta gör att jag inte tror att det någonsin kommer en fällande dom mot en anstiftare. Kommer att krävas stark teknisk bevisning. En försvarsadvokat lär lätt kunna visa att det finns tänkbara alternativa motiv och anstiftare.
Ja, där tror jag nog mer på de teser som HOL levererade och bortom exet fanns nån klient som alternativ.
Det borde väl isf gälla nåt i relativ närtid. Problemet är väl att det brukar vara ÅK och domare som har hotbild över sig. 180 grader och nån skum filur hans klient vunnit över isf?
Citera
Medlem
Maria Nisell är Västeråsare, hon var tidigare gift med advokat Wall i Västerås. De skilde sig mindre än ett år efter att de gifte sig för hans advokatsekreterare blev gravid med honom medan Maria och han var gifta.

Kanske Maria anlitat Fredrik för att Henrik spöat på henne?
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-24 kl. 23:33.
Citera
Medlem
Citat:

Inget har väl kommit fram som skulle kunna förklara det. Det skulle väl då vara om de mötts i rätten vid något tillfälle relativt nyligen och FO förlorat pengar på det, alternativt känt sig kränkt.
Citera
2019-09-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske Fredrik såg hur dåligt Karin mådde, visste att hon mådde skit efter tvistförlusten - och tänkte att han skulle ge Henrik en näsbränna? OM nu ingen anstiftare finns.

Ja eller så kanske han bara ville känna på hur det är att döda.

08 har verkligen rört om i grytan här idag. Även om det låter för otroligt med det spåret så har det verkligen satt igång diskussionen.
Citera
2019-09-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Dom är kanske i VÄSTERÅS...

Jag hittade nåt som jag inte riktigt förstår i ett dagboksblad som handlade om utredningen om misshandel och våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman, frikänd misshandel.
Tingsrättens dom 2016-03-07

2014-03-17 Tel. m. CÅ LL som ska bedöma om övriga förundersökningar där KL förekommer går att avsluta i närtid och återkoppla till tingsrätten senast 30/3-14. Hon är förundersökningledare i den ytterligare utredning där KL är tt (avd. 3) och CÅ EM i den utredning där KL är mgd (avd 4).

tt och mgd?

2014-06-12 Tel med åklagaren LL som uppger att Lilja kallats till förhör ett flertal gånger men att förhör ännu inte hållits pga läkarutlåtanden. LL ska kolla hur utredningen i Västerås där Lilja är målsäganden fortlöper.

Vad är detta? Finns det fler domar eller nedlagda åtal och i vad är Karin målsägande?
Inga målnummer finns bara detta.

Tilltalad respektive målsägande (tt - mgd)
Citera
2019-09-24, 23:32
Medlem
Citat:
Maria Nisell är Vöstetåsare, hon var tidigare gift med advokat Wall i Västerås. De skilde sig mindre än ett år efter att de gifte sig för hans advokatsekreterare blev gravid med honom medan Maria och han var gifta.

Har KL berättat det där om graviditeten?
Citera
2019-09-24, 23:36
Medlem
Citat:
Maria Nisell är Västeråsare, hon var tidigare gift med advokat Wall i Västerås. De skilde sig mindre än ett år efter att de gifte sig för hans advokatsekreterare blev gravid med honom medan Maria och han var gifta.

Kanske Maria anlitat Fredrik för att Henrik spöat på henne?
Herregud. Det är nog dags att låsa in hela bunten några månader så det blir lugnt. Jösses vilken såpa.
Citera
2019-09-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Har KL berättat det där om graviditeten?

Nej men jag gjorde en koll på Maria Wall Nisell på Facebook och kollade med skatteverket och hon gifte sig och skilde sig snabbt och så kollade jag hennes exman på ratsit och såg barnens personnummer att barnen måste kommit till strax efter att Maria och hennes man gifte sig. Googlade barnens mamma som han nu är gift med så var hon hans sekreterare enligt CV. Maria arbetade också i Västerås tingsrätt i början på 90-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in