2019-09-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja ös på bara jag kan ta det.

Angående boendet hos poliser så var det en kvinnlig sådan hon bott hos när hon barrikaderade sig och det blev utredning modell grande.

Och nu uppgav hon att hon bodde hos någon som hanterade känsliga polisärenden som då kan antas vara polis, åklagare eller nån utredare på SÄK eller SU.

Så jag smällde ihop ovan lite slarvigt till ’bodde hos poliser’ och kopplade det till att hon kanske kände sig lite hotad.

Köper det mesta av resten du skriver.

Ja, jag är helt med på varifrån det kom att du skrev att hon bott hos polis/poliser. Men står det i någon utredning att hon faktiskt bott hos den polisen som hon misshandlade eller blev det en trådsanning? Jag har själv frustrerande nog inte haft möjlighet att läsa en enda dom eller handling som delats i tråden och har därför behövt förlita mig på det som postats....

Jag tror som sagt att det där med ”känsliga polisärenden” var rent nonsens från KL. Att det har noll verklighetsförankring. Det var Rotseau som nappade på det och kopplade det till att KL bodde hos någon från SU, men det finns inget som egentligen tyder på det. Efter flera års missbrukande så tror jag inte KL har så många vänner kvar från sitt tidigare liv. Jag tror defintivt inte hon har kvar poliser eller någon från SU i sin umgängeskrets. Men återigen, jag kan absolut ha fel kring detta.

Även om jag tror att KL har ett gravt alkoholberoende så tror jag verkligen inte att hon är så blåst att hon i media outar att hon bor hos någon med känslig information om polisen. Och sedan överdrivet mycket betonar att detta var anledningen till varför hon inte angav var hon bodde. Och att adressen var det absolut enda hon inte ville säga till polisen.

Nä, det tror jag inte hon skulle göra. Jag tror det var ett ”meddelande” till någon som skulle förutsätta att hon avslöjat adressen till polisen. Och därför vill hon öppet betona att så var inte fallet.
Å andra sidan tycker jag att sådana ”meddelanden” genom media låter konspiratoriska och sättet det gjordes på är rätt klumpigt, vilket talar emot min första teori
Citera
2019-09-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Varför ska en systerson till Karin dras in i detta
Han har väl inget att göra med vad som har hänt. Dålig stil

Det kan man fråga sig men bättre att rätt person pekas ut än fel.
Citera
2019-09-24, 22:45
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vi kan utesluta Karin som den som sköt. Det är en man som stämmer på Fredrik.

Det var inte Karin jag tänkte på när jag la fram min teori,hon passar helt enkelt inte in på profilen som skytt,men det finns väl fler kvinnor i detta grekiska drama som passar in som förövare,eller?
Citera
2019-09-24, 22:46
Medlem
Citat:
Vi kan utesluta Karin som den som sköt. Det är en man som stämmer på Fredrik.

Ja du har varit inne på det sen dag ett här. Full fart på dig idag när du pushar för ett ganska långsökt motiv som JL skulle ha. Varför skulle det motivet vara starkare än det KL skulle kunna ha?

Barn
Ekonomi
Hämnd
Svartsjuka
Avundsjuka
Bedragen
Lämnad
Etc
Etc
Citera
2019-09-24, 22:46
Medlem
Citat:
Inte en chans!
Det kallas för dimridå det som läggs upp.
Fokus flyttas från MGM Karin i detta fallet till något annat som är så långsökt så ingen med vettet i behåll kan ta det på allvar.

Inte dimridå utan alternativa skeenden.

Likt polisen måste man titta brett och inte låsa sig vid ett skeende. Alla vet att du hatar Karin. Men försök vara lite öppen för andra skeenden.
Citera
2019-09-24, 22:47
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ja och inte bara stödet utan MN blir en älskare/pojkvän kort.

Inte övertygad. Sorry 08. Låter lite långsökt alltihopa och motivet känns sådär.
MEN som jag skrivit tidigare så finns nog lösningen i den här soppan bland några av de individer vi nu diskuterar.
Kan ju absolut vara någon/några i den där soppan och nog är det väl bra att försöka lyfta under många stenar, men av allt att döma bör JL ha ungefär en hundradel av KL:s motiv att röja just HOL ur vägen. Såvida inte efternamn08 kan brodera ut mer än hittills, förstås. Tänker jag.
Citera
2019-09-24, 22:48
Medlem
flammers avatar
Citat:
Varför ska en systerson till Karin dras in i detta
Han har väl inget att göra med vad som har hänt. Dålig stil
Tack. Skulle precis skriva samma sak.
Citera
2019-09-24, 22:49
Medlem
Citat:
Ja du har varit inne på det sen dag ett här. Full fart på dig idag när du pushar för ett ganska långsökt motiv som JL skulle ha. Varför skulle det motivet vara starkare än det KL skulle kunna ha?

Barn
Ekonomi
Hämnd
Svartsjuka
Avundsjuka
Bedragen
Lämnad
Etc
Etc

Det som tar emot att Fredrik skulle göra detta för Karin men för en kvinna han älskar låter mer rimligt typ Julia
Ja idag kunde jag vara aktiv eftersom jag jobbar nu. Likt Timeout så jobbar jag kväll och natt nu
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-24 kl. 22:51.
Citera
2019-09-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Ja, jag är helt med på varifrån det kom att du skrev att hon bott hos polis/poliser. Men står det i någon utredning att hon faktiskt bott hos den polisen som hon misshandlade eller blev det en trådsanning? Jag har själv frustrerande nog inte haft möjlighet att läsa en enda dom eller handling som delats i tråden och har därför behövt förlita mig på det som postats....

Jag tror som sagt att det där med ”känsliga polisärenden” var rent nonsens från KL. Att det har noll verklighetsförankring. Det var Rotseau som nappade på det och kopplade det till att KL bodde hos någon från SU, men det finns inget som egentligen tyder på det. Efter flera års missbrukande så tror jag inte KL har så många vänner kvar från sitt tidigare liv. Jag tror defintivt inte hon har kvar poliser eller någon från SU i sin umgängeskrets. Men återigen, jag kan absolut ha fel kring detta.

Även om jag tror att KL har ett gravt alkoholberoende så tror jag verkligen inte att hon är så blåst att hon i media outar att hon bor hos någon med känslig information om polisen. Och sedan överdrivet mycket betonar att detta var anledningen till varför hon inte angav var hon bodde. Och att adressen var det absolut enda hon inte ville säga till polisen.

Nä, det tror jag inte hon skulle göra. Jag tror det var ett ”meddelande” till någon som skulle förutsätta att hon avslöjat adressen till polisen. Och därför vill hon öppet betona att så var inte fallet.
Å andra sidan tycker jag att sådana ”meddelanden” genom media låter konspiratoriska och sättet det gjordes på är rätt klumpigt, vilket talar emot min första teori

Hon sa väl något i intervjun om den personen hon bodde hos vid gripandet nu var arg på henne. Anledning han jobbade med känsliga polisuppgifter.

Det andra kan någon säkert ge en bra källa till men det var från nån utredning (soc?) och handlade om att hon ’huserat’ där hos kvinnliga polisen och blev bråk när hon skulle hämta ”väska” och ”tillhörigheter”. 500 sidor förundersökning hos SU(?) som aldrig blev nåt åtal av.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 22:58.
Citera
2019-09-24, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du kan vara inne på någonting där,och om inte signalementet på skytten skulle vara så tydligt att det var en man med snaggat hår runt 180 till 185 cm så skulle jag ha satt min lön på att skytten var en kvinna med tanke på uruselt skytte ( kan bero på rekylen i vapnet ) och att HOL gick direkt till angrepp på förövaren ( skulle då kunna tala för en späd person ) men eftersom vittnen pekar ut en man som springer från platsen så är nog min teori fel men någonstans i denna såpopera så känns FO helt fel som förövare,mannen väger 90-95 kg tränar kampsport är känd på stan som en våldsam yrkeskriminell och HOL som då är äldre, klenare och arbetar bakom ett skrivbord skulle alltså då brottas med FO och med tre kulor i kroppen och lyckas så pass bra med det att han får FO att fly från platsen,Nej det är pusselbit som saknas här
Oavsett storlek så förväntade sig väl skytten att han skulle segna ner vid första skottet, helst dö. Där går det uppenbart snett och HOL kan ha greppat pistol/arm, skytten kan ha förlorat fotfästet, klivit snett t.ex. Var det kampsport? Stor, klumpig via tyngdlyftning?
Små marginaler (döps till änglavakt..) kan göra att det skiter sig och HOL kan smita iväg ner. Resten av skotten kan väl ha varit på rörlig måltavla. Lär väl vara mer besvärligt att skjuta i ett trapphus än på plan backe om offret flyr.

Så ja, det kan vara han. Främlingslegionen?
Senast redigerad av develi 2019-09-24 kl. 22:57.
Citera
2019-09-24, 22:55
Medlem
flammers avatar
Citat:
Det som tar emot att Fredrik skulle göra detta för Karin men för en kvinna han älskar låter mer rimligt typ Julia
Kanske sant att han skulle vara mer benägen att gå JL:s ärenden än KL:s, men därmed inte sagt att han skulle neka KL (om det nu är så) eller ens hjälpa JL (om det nu är så), så det där ser jag inte riktigt som ett argument åt något håll faktiskt.

Svara gärna på min föregående fråga till dig på ämnet då jag är något konfunderad över resonemanget.
Citera
2019-09-24, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Kan ju absolut vara någon/några i den där soppan och nog är det väl bra att försöka lyfta under många stenar, men av allt att döma bör JL ha ungefär en hundradel av KL:s motiv att röja just HOL ur vägen. Såvida inte efternamn08 kan brodera ut mer än hittills, förstås. Tänker jag.

Ja eller hur. Fler motiv, bekant med fastigheten och allt annat.

Ja 08 är riktig come-back-kid här idag men inte övertygat så mycket med alternativ anstiftare ännu. Ja mer brodyr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in