2019-09-08, 21:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
OK tack - antar att du menar Eskilstuna med bodde där.
Hennes i år döda syster var äldre. Kanske flyttade KLs föräldrarna därefter till Stockholm om mamman också jobbade på KTH och KL började plugga juridik i Sthlm?

Vet du om KL har fler syskon? Eller stämmer det som någon skrev att hon förlorat alla i sin tidigare släkt nu när båda föräldrarna och systern är döda?
Kan våningen på N Mälarstrand varit något som hennes föräldrar köpt på 80-90 talet när bostadspriserna inte var så höga? Kanske sålt sin villa i Eskilstuna.
Om inte ett barndomshem så kanske våningen ändå är KLs föräldrarhem?

Det är lite svårbegripligt annars varför hon skulle strida så enormt för denna våning när det inte handlar om pengar.
Men det finns ju en del annan historik hos henne som inte heller är riktigt logisk...

Inga andra syskon än storasystern skrivna på samma dress under barndomen i alla fall.
Citera
2019-09-08, 21:42
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Antingen ljuger du eller Fredrik Sjöshult

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skjutne-advokatens-mardrom-polisen-hittar-inte-torpeden/

På söndagen har jag fått en del insyn i utredningen och fått veta att hittills har den misstänkta kvinnan valt att tiga om anklagelserna. Hon nekar till brott och samarbetar inte med polisen

Står dessutom att skytten är okänd.

Vet inte hur den svenska polisen agerar (och möjligen har jag sett för mycket på film) men kan det inte finnas en möjlighet att man planterar sådan information i media trots att man fått information av den misstänkta kvinnan med förhoppning att skytten ska, så att säga, sänka garden?
Citera
2019-09-08, 21:43
Medlem
Citat:
Det är lite svårbegripligt annars varför hon skulle strida så enormt för denna våning när det inte handlar om pengar.
Men det finns ju en del annan historik hos henne som inte heller är riktigt logisk...

Det var en strid mot HOL. Och om barnen i förlängningen. En önskan om kontroll också. Ett försök att bråka sig kvar i en dysfunktionell relation av en dysfunktionell person. Klassiskt stört beteende som andra absolut inte förstår, just för att det sker på grund av en störning... Logik är det sista som vi kan förvänta oss av denna typ av människa. Synd för HOL och barnen att detta inte togs på större allvar. Hade förstås varit klokare att bo på en helt annan adress. Dags att flytta nu kanske faktiskt...
Citera
2019-09-08, 21:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Och så gjorde du lumpen med Tommy Zethreus, skriver du här.
(FB) Kvinnliga dörrvakten Anne Wendy Madsen misshandlad till döds i Norge

Åtta inlägg, känner två fiender till samhället.

Congrats!

Varför förstör du och skrämmer iväg folk som har något att berätta?
Citera
2019-09-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ledsen hänger inte med här i ditt resonemang här ....?
Det är ju enligt artikeln HOL själv som innan han sövs ner, till polisen lägger fram två motivteorier.
Den ena är KL och den andra handlar om hans verksamhet som känd brottmålsadvokat.

Nä, pudel.

Du har rätt om artikeln citerar korrekt.

Men han kan enligt den samma inte erinra sig ett specifikt fall. Det leder i min skalle till avfärdandet.
Citera
2019-09-08, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför förstör du och skrämmer iväg folk som har något att berätta?

Det är naturligt att ifrågasätta anonyma röster som har åtta inlägg och känner en massmördare plus denna.

Det finns väldigt lite av substans i inlägget också, annat än att hon var snygg.
Citera
2019-09-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 232323
Det var en strid mot HOL. Och om barnen i förlängningen. En önskan om kontroll också. Ett försök att bråka sig kvar i en dysfunktionell relation av en dysfunktionell person. Klassiskt stört beteende som andra absolut inte förstår, just för att det sker på grund av en störning... Logik är det sista som vi kan förvänta oss av denna typ av människa. Synd för HOL och barnen att detta inte togs på större allvar. Hade förstås varit klokare att bo på en helt annan adress. Dags att flytta nu kanske faktiskt...

Det fetade. För även om man har råd och kan företräda sig själv så orka slåss om en lgh i åratals. Som om ungarna skulle DÖ om de inte fick ha strandläge även i framtiden..

Det är som med små barn: båda två vill ha samma sak - men det finns bara en av dem. VEM ska vinna?

Är det nu roligt att ha vunnit och kan bo kvar?

Om nu damen inte hade vett att ge upp ens för barnens skull borde advokaten ha tänkt efter om det verkligen var värt att slåss om en pryl som den andra var beredd att mörda för.

En sjuk människa kan inte tänka logiskt men en frisk människa borde ju kunna göra det.
Citera
2019-09-08, 21:51
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 232323

Tror du kan ha mycket rätt i detta.

Dock vet jag inte om jag riktigt instämmer i att det hade hjälpt om de flyttat. Vill hon åt HOL så hittar hon honom nog även i ny bostad. Går inte att gömma sig om han vill fortsätta jobba och barnen leva sitt liv. Och vem vill gömma sig....?

Har hon gjort detta av hat/hämnd och tokig logik så bör hon spärras in ordentligt, länge.
Sannolikt är hon inte frisk i huvudet heller, möjligen inte tillräckligt sjuk för fängelseförbud.
Citera
2019-09-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det är naturligt att ifrågasätta anonyma röster som har åtta inlägg och känner en massmördare plus denna.

Det finns väldigt lite av substans i inlägget också, annat än att hon var snygg.

Fast det var väl knappast ngt revolutionerande jag skrev? Det har ju stått tidigare i tråden. Har inte heller så mkt av substans att säga om Karin. Vi umgicks inte. Men jag hade iaf koll på när jag (och hon) tog studenten.
Jag har varit reggad sen 2011. Om jag hade för vana att göra trollinlägg kanske jag hade haft lite mer inlägg. Så tänker jag iaf.
Citera
2019-09-08, 21:55
Medlem
Usch. Kvinnor kan verkligen vara ondskefulla och sjuka i psyket. Därför håller jag mig så långt bort från dem jag kan. Stackars deras dotter...
Citera
2019-09-08, 21:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Antingen ljuger du eller Fredrik Sjöshult

https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skjutne-advokatens-mardrom-polisen-hittar-inte-torpeden/

På söndagen har jag fått en del insyn i utredningen och fått veta att hittills har den misstänkta kvinnan valt att tiga om anklagelserna. Hon nekar till brott och samarbetar inte med polisen

Står dessutom att skytten är okänd.

Jag har också fått info om att hon ska ha kvittrat lite i förhören igår.
Samt därtill stor risk att skytten flytt landet.
Men det ger sig nog under början av veckan.

Karin är f.ö en god brukare av kontantkortstelefoner.
Citera
2019-09-08, 22:00
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BourbonStreet
Usch. Kvinnor kan verkligen vara ondskefulla och sjuka i psyket. Därför håller jag mig så långt bort från dem jag kan. Stackars deras dotter...

Vem tror du begår flest våldsbrott i relationer, män eller kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in