2019-09-20, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Herregud. Intrigen är som en bra deckare! Hoppas inte nån rivit ur sista bladen bara.

Känner att hela det här rövargänget kunde få ett helt eget annex vid St Göran där de kunde kaosa av sig och börja lugna ner sig lite.

Låt oss kalla det ’Villa L*ilja’. KL sponsrar själv med sitt ’arv’ och sin utbetalda del i lgh.

Så kan kvällspressen komma dit lite då och då och talesperson KL får rapportera vad som hänt sen sist så vi slipper spekulera här. De har kostat lite väl mycket skattepengar hittills nu dessa stollar men det är nog nu.
Citera
2019-09-20, 10:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det blir fler och fler inblandade. Börjar bli svårt att hålla ordning på dom. Kanske man ska göra som i vissa romaner. Har en namnförteckning. Med kort presentation av vederbörande.
Typ (!).
Lars - läkare och tidigare älskare
Gunnar - advokat och tidigare arbetskollega
Berra - narkoman och straffad för våldsbrott
Elin - dotter till Gunnar och älskarinna till Peter
Etc etc.

Det är en bra idé speciellt för oss som bara tittar in här då och då.
Nu läste jag att Julia ska ha varit ihop med en FO. Är det samma person som är misstänkt för skjutningen av Henrik eller har jag missuppfattat?
Citera
2019-09-20, 10:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu läste jag att Julia ska ha varit ihop med en FO. Är det samma person som är misstänkt för skjutningen av Henrik eller har jag missuppfattat?

Det stämmer, du har inte missuppfattat.
Citera
2019-09-20, 10:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Börjar bli som Knausgårds romansvit Min Kamp. Kommer ständigt nya delar.
Citera
2019-09-20, 10:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Fast att han hade en vän hemma betyder väll inte att han var otrogen? Ja menar skulle jag anklagat mitt ex för otrohet när jag kom hem och hittade honom i vår säng med sin kompis. Dom spelade tv-spel visserligen men ska jag anta att dom hade en affär?

Ingenstans i domen står det att han hade ett förhållande med sin vän som jag dessutom förstått det som var hans bästa vän?

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jaha? Sen då? Har otrohetsryktena uppstått för att HOL hade en kompis hemma eller påstår KL något mer än så?

Ur domen:
Citat:
And*rs Lund*ll;
Han vet inte varför Karin kom dit. Plötsligt stod hon bara där tillsammans med barnen. Det var spänt och stelt. Han och Henrik lämnade restaurangen och gick tillbaka till Karlsviksgatan.
Citat:
När han var i lägenheten bar han endast en långärmad skjorta.

Karin Lilja:
Citat:
Den här aktuella händelsen har ett klart samband med hur Henrik och Anders tidigare agerat och uppträtt mot henne. Hon och Anders är inte nära vänner. Eftersom han uppträtt illa har hon för flera år sedan bestämt att han inte fick komma hem till henne och Henrik. Kort före denna händelse hade hon förvarnat Anders att hon övervägde att ringa till hans fru och berätta om hans leverne.

Ma*ia J*nss*n (An*ers fru):
Citat:
Hon upplyste honom om att hon fått ett samtal av Karin Lilja men inte besvarat detta. När Anders kom hem berättade han att han blivit biten i överarmen. Anders var ledsen och skärrad. Han var inte berusad.

Det kan ju få stå var & en själv att uppfatta och tro vad man vill, men jag framhäver att detta var inte första gången Henrik varit otrogen heller.
Citera
2019-09-20, 10:41
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ur domen:

Karin Lilja:

Det kan ju få stå var & en själv att uppfatta och tro vad man vill, men jag framhäver att detta var inte första gången Henrik varit otrogen heller.

Har du några nära vänner? Kan man anta att ni har en sexuell relation?

Att det blev stelt när hon dök upp på resturangen med barnen förstår jag också , dom hade väl separerat? Skulle mitt ex dyka upp med vårat gemensamma barn där jag satt och åt middag med en vän hade jag tyckt det varit väldigt obehagligt. För hon dök säkerligen inte upp för att han bjudit dit henne och barnen, snarare att hon ville ha en konfrontation.

Mycket möjligt att dom fortfarande var gifta vid tillfället, men dom hade ju separerat och han hade skaffat en egen bostad. Att vännen enbart hade skjorta på sig enligt domen handlade om överkroppen. Hade han enbart haft skjortan och inga andra kläder hade det nog stått så.

Du försöker ju göra en höna av ett riskorn helt enkelt! Vilket är smått omöjligt
Citera
2019-09-20, 10:42
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ur domen:

Karin Lilja:

Fast i det som du citerat finns inget som understödjer din spekulation om att HOL skulle varit otrogen överhuvudtaget. Var får du det ifrån?
Citera
2019-09-20, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Men skulle Julia ha ett motiv att försöka ta HOL av daga? Vad tror du?

Edit:
Jättebra med ljudfiler så man kan höra vittnesmålen, det kanske klarnar då varför en renommerad läkare låter sådana typer vittna.

PS. Antar du menar att orsaken till att kalla henne är under sekretess eftersom du har ljudfilerna?

Nej nej, ljudfilerna är från misshandel, rån och bedrägeri rättegången. Allt från kontaktförbudsförhandlingen är sekretess. Enligt polisen är SHs anmälan om pedofilmailen nedlagd av åklagare så mailskrivaren Julia/Kl/JN ? Har klarat sig igen.
Citera
2019-09-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ur domen:

Karin Lilja:

Så din teori är att KL lejde en torped för att skjuta HOL pga otrohet? Eftersom otrohet inte är ett brott i Sverige och anses höra till sånt som vuxna människor hanterar själva så kan det naturligtvis vara så att KL havererat och velat skipa egen rättvisa grundad på åldriga regler från annodazu. Någon har ju beskrivit henne som en person från tidigare seklen.
Citera
2019-09-20, 10:53
Medlem
Citat:
Ur domen:

Karin Lilja:

Du tycker inte att fallet är tillräckligt snaskigt? Han ska vara otrogen med Anders också? Man måste få ha kompisar som har 'endast' skjorta på sig, och inte skjorta och tröja. Det var i samband med bettet, och visar varför det blev ett märke trots kläder, men bara en tunn skjorta. Läs inte in saker som inte finns. Du gör dig själv en otjänst och sänker din trovärdighet.
Citera
2019-09-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ur domen:

Karin Lilja:

Skedde denna påstådda otrohet mellan HOL och Anders innan eller efter skilsmässan? Nu är ju förvisso inte otrohet olagligt, däremot är det ju en del som tycker det är omoraliskt. Vi vet ju heller inte vilken setup HOL och KL hade under äktenskapet, dom kanske fick vänstra lite....
Citera
2019-09-20, 11:06
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ur domen:

Karin Lilja:

Men var framgår det att HOL varit otrogen? Han tycks vara kompis med en man som KL inte gillar? Det är inget ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in