2019-09-28, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Intressant resonemang. Vet inte riktigt vilken valfrihet polisen har när bevisningen uppnår viss nivå. Så kanske är det som du antyder att polisens bevisning är klen. Kanske bara fingeravtryck som kan bortförklaras med att FO rekade för inbrott eller nåt.

Nu är FO häktad i sin frånvaro pga att han uteblev från rättegång. Polisen kanske nöjer sig med det. FO kan ju ha tagit sig utomlands. Då borde polisen ha möjlighet att be honom hitskickad från ett antal länder. Men de kanske inte vill besvära kollegorna med ett "försöksbrott".

Har inte HOL en sommarstuga i Turkiet? Kanske något som familjen använt tillsammans och KL har nycklar till. FO kanske semestrar där nu. En hel del jurister placerade i sommarstugor i Turkiet för ett antal år sedan. Jag förstår att de har de kvar eftersom värdet kraschat i o m den turkiska valutan kraschat och de fina sommarhusen inte längre är så attraktiva efter Erdogans härjningar. Men de duger fortfarande som semesterhus. Många är svenskdesignade. Tror det var Sandell-kontoret som ritade dem.
Jag har en känsla av att FO inte har vare sig pass eller internationellt id-kort. Han gömmer sig i, för honom, kända trakter. Men det kan han inte göra hur länge som helst. Och när de plockar in honom så är nog även KLs dagar i frihet räknade.
Citera
2019-09-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja orten är Bodrum i Turkiet och semesterhuset ägdes av advokat Althin som HOL jobbade för tidigare om jag minns rätt.

Bodrum har blivit ett riktigt svensk-mekka:

https://www.svd.se/restips-bland-bohemer-och-jetsetare

Ja nåt misstag får vi hoppas har gjorts här som polisen snart hittar.

Haha. Dags för journos att boka en betald semester till Bodrum kamouflerad som reportageresa. Minns då Björkegren försvann då rapporterades det från alla hot spots i världen att man siktat honom där. Någon suddig bild på en standardgubbe kablades ut som bevis. Härliga tider. Det här mordförsöket han erbjuda oanade möjligheter till trevliga "reportageresor".
Citera
2019-09-28, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har en känsla av att FO inte har vare sig pass eller internationellt id-kort. Han gömmer sig i, för honom, kända trakter. Men det kan han inte göra hur länge som helst. Och när de plockar in honom så är nog även KLs dagar i frihet räknade.

Varför tror du det? Han är norsk medborgare och kan ha sina identitetshandlingar därifrån.
Citera
2019-09-28, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vilka som är "snaskiga" i denna tråd är säkerligen mycket uppenbart för ALLA som läser tråden (stackare), utom för gänget själva, tydligen.

Du undviker hela tiden att läsa, och förstå hela inlägg, både mina och andras. Speciellt ordet "spekulation" har du mycket svårt med. Spekulationer och uppslag behöver inga belägg.

Vad intressant att man upplevs som en fara så fort man kommer med alternativa teorier om GM.

Du är typexempel på en mytoman med grandios självbild. Snälla sola dig i ditt påhittade land istället för att förpesta tråden
Citera
2019-09-28, 11:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Fast kan spekulera i allvarlig psykisk störning som i LPT kan andra också spekulera i H sexuella läggning. Får du ingen konkret källa är det spekulation och det är inte så osannolikt som mycket annat här.

Det är uppenbart att valda partsinlagor läggs in för att bejaka sina egna taskiga livsupplevelser.
Nej inte hela mål men i hela stycken från domslut med målnummet till skillnad från partsinlagor från muntliga protokoll utan hänvisning. Men jag funderar på att plocka ut mer för att balansera detta ämne.

Jag spekulerar i psykisk störning utifrån det jag läser av KL agerande och icke-agerande. Det finns flera saker som pekar på detta som jag hitintills inte ens har tagit upp. Jag har inget större behov att göra det heller men måste då och då påminna en och annan om att hennes agerande inte är friskt. BO:s eventuella bisexualitet har hitintills däremot varit rena fantasier utan substans.

Personangreppet "för att bejaka sina egna taskiga livsupplevelser" tar jag med ro. Jag är ok med mina egna erfarenheter av narcissistisk personlighetsstörning, som jag spekulerar i kan vara hennes psykiska störning (ett tillstånd som förvärras av alkoholmissbruk). Däremot är det uppenbart att kunskaperna om denna störning inte tycks vara vida spridda. Man kan t.ex. vara väldigt lyckad i sina studier och yrkeslivet utan att några/ så många reagerar. Det är i familjen, i nära relationer, det först och främst kommer i uttryck.
Citera
2019-09-28, 11:39
Medlem
Citat:
Varför tror du det? Han är norsk medborgare och kan ha sina identitetshandlingar därifrån.
Vet inte. Kanske för att han är en rövare och såna brukar hålla sig borta från myndighetskontroll. Och man kan inte som bostadslös ansöka om såna handlingar om jag minns rätt. Folkbokföringsadress måste finnas.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-28 kl. 11:45.
Citera
2019-09-28, 11:44
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag spekulerar i psykisk störning utifrån det jag läser av KL agerande och icke-agerande. Det finns flera saker som pekar på detta som jag hitintills inte ens har tagit upp. Jag har inget större behov att göra det heller men måste då och då påminna en och annan om att hennes agerande inte är friskt. BO:s eventuella bisexualitet har hitintills däremot varit rena fantasier utan substans.

Personangreppet "för att bejaka sina egna taskiga livsupplevelser" tar jag med ro. Jag är ok med mina egna erfarenheter av narcissistisk personlighetsstörning, som jag spekulerar i kan vara hennes psykiska störning (ett tillstånd som förvärras av alkoholmissbruk). Däremot är det uppenbart att kunskaperna om denna störning inte tycks vara vida spridda. Man kan t.ex. vara väldigt lyckad i sina studier och yrkeslivet utan att några/ så många reagerar. Det är i familjen, i nära relationer, det först och främst kommer i uttryck.

Det är synd. Jag tycker om dina inlägg och det behövs lite vettiga och givande diskussioner. Det är så intressant att lyssna på andra som har mer erfarenhet och kunskap om detta ämne.
Citera
2019-09-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vet att du bor utomlands. Där begåvningen bor enligt dig då. Reserven aka Skatgänget bor här hemma. Kling & Klang patrullerar gatorna osv.

Senast häromdagen skrev du i tråden hur skönt det var med 25 grader där du befinner dig osv. Mitt minne är det inget fel på. Det verkar viktigt för dig att poängtera att du bor utomlands. Gång på gång.

Men kan du inte skriva en gång till att HOL har en arg älskare så får det vara bra sen? Kom igen nu, ett riktigt bra inlägg fullspäckat av fakta och bevis, ett sista inlägg från M-A som löser hela det här ärendet. Du blir the talk of the town. De svenska expatens Miss Marple på länk i Nyhetsmorgon. Några av de tjugo ingifta samkönade paren blir intervjuade också för de var ju med att inspirera dig till den här lösningen. Grattis i förskott M-A!!

Ett fyrfaldigt leve för M-A, det utomlandsboende geniet, som löste skjutningen med bevisen bög-spåret och KLs nykterhet, hipp hipp...

Du raljerar.

Att bo utomlands ger perspektiv på hur det kan gå i en svensk domstol.

Att läsa det du skriver ger också perspektiv på hur man sållar agnarna från vetet i skarpt läge i brottmål där endast hårda bevis avgör.
Citera
2019-09-28, 11:54
Medlem
Citat:
Haha. Dags för journos att boka en betald semester till Bodrum kamouflerad som reportageresa. Minns då Björkegren försvann då rapporterades det från alla hot spots i världen att man siktat honom där. Någon suddig bild på en standardgubbe kablades ut som bevis. Härliga tider. Det här mordförsöket han erbjuda oanade möjligheter till trevliga "reportageresor".

Härliga tider ja. Sveriges förste dömde insiderbrottsling. Några år senare valdes han till Årets Privatekonom

Han är lika borta som vettet hos vissa som skriver här.
Citera
2019-09-28, 12:15
Medlem
Sensationellts avatar
Är det någon som vet hur Lilja ser ut efter händelsen?
Citera
2019-09-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensationellt
Är det någon som vet hur Lilja ser ut efter händelsen?
Nån här såg honom på väg till jobbet - vederbörande befann sig på en buss på Kungsholmen.
Citera
2019-09-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nån här såg honom på väg till jobbet - vederbörande befann sig på en buss på Kungsholmen.

Och en annan såg honom på Nybrogatan om det var igår?

Vill vi veta hur KL ser ut så finns det kanske en öppning genom hennes medverkan i TV-serien I nöd och lust som producerades 96-98. Om jag fattar det rätt så var det SVT Drama. Säsong 2 avsnitt 2 var hon med i och det heter Hon hade ju allt.

Passande titel i sammanhanget.

https://m.imdb.com/name/nm7588146/

Så här går man till väga för den som har lust och råd att kika närmare på det:

https://kontakt.svt.se/guide/kopa-program-for-privat-bruk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här