Citat:
Ursprungligen postat av
Erzebet
Fast kan spekulera i allvarlig psykisk störning som i LPT kan andra också spekulera i H sexuella läggning. Får du ingen konkret källa är det spekulation och det är inte så osannolikt som mycket annat här.
Det är uppenbart att valda partsinlagor läggs in för att bejaka sina egna taskiga livsupplevelser.
Nej inte hela mål men i hela stycken från domslut med målnummet till skillnad från partsinlagor från muntliga protokoll utan hänvisning. Men jag funderar på att plocka ut mer för att balansera detta ämne.
Jag spekulerar i psykisk störning utifrån det jag läser av KL agerande och icke-agerande. Det finns flera saker som pekar på detta som jag hitintills inte ens har tagit upp. Jag har inget större behov att göra det heller men måste då och då påminna en och annan om att hennes agerande inte är friskt. BO:s eventuella bisexualitet har hitintills däremot varit rena fantasier utan substans.
Personangreppet "för att bejaka sina egna taskiga livsupplevelser" tar jag med ro. Jag är ok med mina egna erfarenheter av narcissistisk personlighetsstörning, som jag spekulerar i kan vara hennes psykiska störning (ett tillstånd som förvärras av alkoholmissbruk). Däremot är det uppenbart att kunskaperna om denna störning inte tycks vara vida spridda. Man kan t.ex. vara väldigt lyckad i sina studier och yrkeslivet utan att några/ så många reagerar. Det är i familjen, i nära relationer, det först och främst kommer i uttryck.