2019-09-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
I fup står det att JL och FO bråkade under en festival i Västervik i juli förra året, även då var brodern med.

Ok försöker förstå varför de fortfarande umgås.

Har FO lärt känna JL genom brodern tror du? Sett i fup att de ska ha träffats online men det ska ha mötts med viss skepsis här.
Är de gangsterpolare brodern och FO? Systern också kriminell?

Tänkte att L*agerströmsyskonens familj varit relaterad till ökänd marockansk klan med stort våldskapital. Nån styvmor därifrån ett tag om jag fattat rätt. I den miljön kan man hitta pickadoll osv.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 21:17.
Citera
2019-09-24, 21:15
Medlem
Citat:
I fup står det att JL och FO bråkade under en festival i Västervik i juli förra året, även då var brodern med. Så de verkar haft ett bråkigt förhållande
Tydligen är brorsan och FO goda kamrater. Så han står bakom FO, och inte systern. Tråkigt.
Citera
2019-09-24, 21:15
Medlem
Detta förhör med Julia är intressant

https://minfil.com/64I0D76bn5/E1ABBB06-BA19-4F94-A809-6E46160AACC7_jpeg

Hon säger att Hon fick en känsla av att han ville dra, hon kanske satte igång bråket för att hämnas att han ville göra slut?
Jämför det med Fredriks förhör
Citera
2019-09-24, 21:21
Medlem
Citat:

Hon säger att Hon fick en känsla av att han ville dra, hon kanske satte igång bråket för att hämnas att han ville göra slut?

Kampsport där ja.
Om han är skyldig kanske han drog igång en stående brottningskamp och skulle dräpa HOL med nån MMA-variant men det lyckades inte och han fick använda pistolen.
Skämt åsido. Där har vi ett lite närmare signalement på honom då.
Citera
2019-09-24, 21:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:

Där fick vi längd å vikt på FO. Även att han varit med i främlingslegionen och att han i kriminella kretsar använder ett kodnamn. Känner någon till hans alias kodnamn?
Citera
2019-09-24, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag ser en förälder tvista och byta advokater, inte den andra föräldern.
Nej det är definitivt inte för barnens bästa och Karin kan ju inte vinna hur mycket hon än byter advokat eller anmäler jäv som inte leder till någonting.

Ja en förälder håller igång detta. Den andre får bara ta puckarna som de kommer.
Citera
2019-09-24, 21:24
Medlem
Bara för att jag så ofta håller med dig så tänker jag säga emot dig lite nu

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tänker också på hennes boendesituation. Nu lite knepigt med hennes skuld hos Kronofogden men hon verkar ha sökt tryggheten i boenden hos poliser. Finns visst tecken på att hon sökt vård anonymt (rött armband intervjun). Har hon gjort en stor grej av det här med HOL och organiserad brottslighet och därför valt anonymitet och ’säkra boenden’?
Kan inte berätta ens för polisen var hon bor efter gripandet.

Hon berättar för polisen vid omhändertagande vid restaurang om att hon sett man utanför som tidigare misshandlat henne.
Finns också uppgifter om att hon knivskurits svårt och annan misshandel.
Att folk som mår dåligt känner sig paranoida och förföljda är inte ovanligt. En arbetsplats kan man också då se som osäker.

Har hon verkligen bott inneboende hos poliser eller är det en trådsanning? Jag vet att det nämndes av rotseau vid flertal tillfällen men fanns det några riktiga bevis?

I mina ögon ser hon ut, beter sig och låter som en riktig missbrukare av alkohol. Jag har så svårt att se hur hon kan få hjälp av poliser i plural. Att en polis stöttat henne i början kan jag kanske tro på, men att hon fått hjälp av flera poliser under alla dessa år med större och större förfall, ja det har jag svårt att tro på.

Jag tror att det här med organiserad brottslighet och orsak till att hon inte berätta var hon bodde är rent hittepå från henne. Låter som manipulativa försök att missleda någon. Försök som faller platt för att de är så himla uppenbara. Men jag kan absolut ha fel och det är väl det som gör allt så fascinerande.

Däremot om hennes paranoia om misshandel så tror jag absolut att det kan finnas sanning bakom hennes rädsla. Stämmer mina uppfattningar om hennes missbruk så är det inte alls orimligt att hon åker på stryk ofta. Verkar vara en tuff tillvaro att hänga med andra missbrukare.

Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Försökte få lite info ur 08 men gick bet. Något måste det vara. Kan inte vara fritt fall här. I något skyddsnät måste hon ha fastnat. Sjukskriven och arbetsträning i omgångar?

Min erfarenhet är att det är rätt lätt att falla igenom systemen, särskilt om man mår psykiskt dåligt, är allvarligt sjuk eller har missbruksproblematik.

Man måste vara frisk, ha ork och tid (eller ha en anhörig som uppfyller detta) för att lyckas få ekonomiskt stöd från försäkringskassan. Det sker inte automatiskt.

Däremot kan hon såklart ha någon form av ersättning/inkomst genom sina tidigare anställningar.

Men jag tror att hon är arbetslös utan annan sysselsättning.
Citera
2019-09-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Där fick vi längd å vikt på FO. Även att han varit med i främlingslegionen och att han i kriminella kretsar använder ett kodnamn. Känner någon till hans alias kodnamn?

Främlingslegionen. Om det kan bekräftas så är man ju på kontrakt där under många år. Chans finns att han dödat i tjänsten.
Citera
2019-09-24, 21:28
Medlem
Forts

https://minfil.com/ccK5Db6cn1/3F62B342-3EC6-4282-8F71-134CF64A3989_jpeg

Förhör med brodern

https://minfil.com/dcK3D46ene/0B1C9ED9-EBDB-4267-92BF-B459D9278366_jpeg
Citera
2019-09-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Bara för att jag så ofta håller med dig så tänker jag säga emot dig lite nu

Har hon verkligen bott inneboende hos poliser eller är det en trådsanning? Jag vet att det nämndes av rotseau vid flertal tillfällen men fanns det några riktiga bevis?

I mina ögon ser hon ut, beter sig och låter som en riktig missbrukare av alkohol. Jag har så svårt att se hur hon kan få hjälp av poliser i plural. Att en polis stöttat henne i början kan jag kanske tro på, men att hon fått hjälp av flera poliser under alla dessa år med större och större förfall, ja det har jag svårt att tro på.

Jag tror att det här med organiserad brottslighet och orsak till att hon inte berätta var hon bodde är rent hittepå från henne. Låter som manipulativa försök att missleda någon. Försök som faller platt för att de är så himla uppenbara. Men jag kan absolut ha fel och det är väl det som gör allt så fascinerande.

Däremot om hennes paranoia om misshandel så tror jag absolut att det kan finnas sanning bakom hennes rädsla. Stämmer mina uppfattningar om hennes missbruk så är det inte alls orimligt att hon åker på stryk ofta. Verkar vara en tuff tillvaro att hänga med andra missbrukare.

Min erfarenhet är att det är rätt lätt att falla igenom systemen, särskilt om man mår psykiskt dåligt, är allvarligt sjuk eller har missbruksproblematik.

Man måste vara frisk, ha ork och tid (eller ha en anhörig som uppfyller detta) för att lyckas få ekonomiskt stöd från försäkringskassan. Det sker inte automatiskt.

Däremot kan hon såklart ha någon form av ersättning/inkomst genom sina tidigare anställningar.

Men jag tror att hon är arbetslös utan annan sysselsättning.

Ja ös på bara jag kan ta det.

Angående boendet hos poliser så var det en kvinnlig sådan hon bott hos när hon barrikaderade sig och det blev utredning modell grande.

Och nu uppgav hon att hon bodde hos någon som hanterade känsliga polisärenden som då kan antas vara polis, åklagare eller nån utredare på SÄK eller SU.

Så jag smällde ihop ovan lite slarvigt till ’bodde hos poliser’ och kopplade det till att hon kanske kände sig lite hotad.

Köper det mesta av resten du skriver.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 21:35.
Citera
2019-09-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tydligen är brorsan och FO goda kamrater. Så han står bakom FO, och inte systern. Tråkigt.

Ja det gör mig undrande.
Citera
2019-09-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ja det gör mig undrande.
Är brorsan också en rövare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto