Bara för att jag så ofta håller med dig så tänker jag säga emot dig lite nu
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tänker också på hennes boendesituation. Nu lite knepigt med hennes skuld hos Kronofogden men hon verkar ha sökt tryggheten i boenden hos poliser. Finns visst tecken på att hon sökt vård anonymt (rött armband intervjun). Har hon gjort en stor grej av det här med HOL och organiserad brottslighet och därför valt anonymitet och ’säkra boenden’?
Kan inte berätta ens för polisen var hon bor efter gripandet.
Hon berättar för polisen vid omhändertagande vid restaurang om att hon sett man utanför som tidigare misshandlat henne.
Finns också uppgifter om att hon knivskurits svårt och annan misshandel.
Att folk som mår dåligt känner sig paranoida och förföljda är inte ovanligt. En arbetsplats kan man också då se som osäker.
Har hon verkligen bott inneboende hos poliser eller är det en trådsanning? Jag vet att det nämndes av rotseau vid flertal tillfällen men fanns det några riktiga bevis?
I mina ögon ser hon ut, beter sig och låter som en riktig missbrukare av alkohol. Jag har så svårt att se hur hon kan få hjälp av poliser i plural. Att en polis stöttat henne i början kan jag kanske tro på, men att hon fått hjälp av flera poliser under alla dessa år med större och större förfall, ja det har jag svårt att tro på.
Jag tror att det här med organiserad brottslighet och orsak till att hon inte berätta var hon bodde är rent hittepå från henne. Låter som manipulativa försök att missleda någon. Försök som faller platt för att de är så himla uppenbara. Men jag kan absolut ha fel och det är väl det som gör allt så fascinerande.
Däremot om hennes paranoia om misshandel så tror jag absolut att det kan finnas sanning bakom hennes rädsla. Stämmer mina uppfattningar om hennes missbruk så är det inte alls orimligt att hon åker på stryk ofta. Verkar vara en tuff tillvaro att hänga med andra missbrukare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Försökte få lite info ur 08 men gick bet. Något måste det vara. Kan inte vara fritt fall här. I något skyddsnät måste hon ha fastnat. Sjukskriven och arbetsträning i omgångar?
Min erfarenhet är att det är rätt lätt att falla igenom systemen, särskilt om man mår psykiskt dåligt, är allvarligt sjuk eller har missbruksproblematik.
Man måste vara frisk, ha ork och tid (eller ha en anhörig som uppfyller detta) för att lyckas få ekonomiskt stöd från försäkringskassan. Det sker inte automatiskt.
Däremot kan hon såklart ha någon form av ersättning/inkomst genom sina tidigare anställningar.
Men jag tror att hon är arbetslös utan annan sysselsättning.