2019-08-18, 19:00
Medlem
Hur bästa flyga med mindre mängd weed?

Tjo flashback,

Ska strax flyga från Malta --> Italien --> Portugal --> Portugal Madeira

Risken jag löper är lite omständigheter och mindre böter i Italien.

Alternativ? Handbagage, ha det på mig, lägga det i incheckat bagage.

Handbagage: måste vara det sämsta alternativet, right? Borde vara ganska lätt att se på scanners?

Incheckat bagage: Min rädsla här är att det uppmärksammas och att väskan blir försenad då det är så många flyg jag ska ta.

Ha det på mig: Kanske bästa alternativet? Men i så fall var? I en zipbag som ligger i mina boxers? Vad exakt är det sensorerna man går igenom på flygplatsen reagerar på?
Citera
2019-08-18, 19:02
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Hur bästa flyga med mindre mängd weed? infogad.

/Mod
Citera
2019-08-18, 19:03
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Tjo flashback,

Handbagage: måste vara det sämsta alternativet, right? Borde vara ganska lätt att se på scanners?

Incheckat bagage: Min rädsla här är att det uppmärksammas och att väskan blir försenad då det är så många flyg jag ska ta.

Ha det på mig: Kanske bästa alternativet? Men i så fall var? I en zipbag som ligger i mina boxers? Vad exakt är det sensorerna man går igenom på flygplatsen reagerar på?
Är det verkligen värt risken? Varför inte slänga det du har och köpa nytt när du är framme?
Citera
2019-08-18, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Är det verkligen värt risken? Varför inte slänga det du har och köpa nytt när du är framme?

Risken känns väldigt låg och att fixa på plats känns omständligt. Har tidigare bott på Madeira och när jag först kom dit var det inte enkelt att fixa. Har kanske någon kontakt där jag kan fråga (osäkert), men fortfarande omständligt då det måste planeras in och jag reser dit med släkten.

Värsta som jag känner kan hända är att jag i Italien blir utfrågad och får €200 i böter. Vi snackar om kanske 2 gram.
Citera
2019-08-18, 19:24
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Tjo flashback,

Du vill alltså riskera att åka dit för smuggling av narkotika på tre olika flygplatser istället för att köpa i ett land där det är helt avkriminaliserat. Jättesmart.
Citera
2019-08-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Du vill alltså riskera att åka dit för smuggling av narkotika på tre olika flygplatser istället för att köpa i ett land där det är helt avkriminaliserat. Jättesmart.

Med tanke på att det är just avkriminaliserat i Portugal borde det vara noll problem att flyga med 2g.

Men jag kanske har fel.
Citera
2019-08-19, 16:06
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Risken känns väldigt låg och att fixa på plats känns omständligt. Har tidigare bott på Madeira och när jag först kom dit var det inte enkelt att fixa. Har kanske någon kontakt där jag kan fråga (osäkert), men fortfarande omständligt då det måste planeras in och jag reser dit med släkten.

Värsta som jag känner kan hända är att jag i Italien blir utfrågad och får €200 i böter. Vi snackar om kanske 2 gram.

Det är stor skillnad att åka dit på ringa brott och smuggling i straffskalan tho.
Men vet att folk har åkt med sig i fickan, incheckat bagage och handbagage. Det är minst risk att incheckat bagage blir upprivet om inte bagaget blir markerat.
Citera
2019-08-20, 07:45
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Med tanke på att det är just avkriminaliserat i Portugal borde det vara noll problem att flyga med 2g.

Men jag kanske har fel.
Flög nyligen själv med cannabis på mig. Inga problem alls. Alla kontroller är för flygsäkerhet. De som bryr sig om knark är tullen. Du lär enbart behöva passera tullen 1 gång på din resa och inte i varje mellanlandning. Eftersom det är inom EU är tullen näst intil obefintligt. Har själv enbart sett tull kontroll på Arlanda. Alla syd europeiska länder är för lata.

Jag skulle ha det i kalsongerna.
Citera
2019-08-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Safarii
Det är stor skillnad att åka dit på ringa brott och smuggling i straffskalan tho.

Jo, men är det verkligen så allvarligt med en så liten mängd som 2g?
Citera
2019-08-20, 20:03
Medlem
Safariis avatar
Citat:
Jo, men är det verkligen så allvarligt med en så liten mängd som 2g?

Vet inte av fakta men kan föreställa mig att brottet kommer tas hårdare då det inte är ett ringa brott. Samt att en av konsekvenserna är att det följer med en om man döms för det.

Det är folk som flyger konstant med saker dom inte borde, men chansen finns ju. Så det är ett val man själv får ta.
Citera
2019-09-24, 17:55
Medlem
BelleReves avatar
Vill väldigt gärna ha med min halva kaka (med grönt i) till Norge. Ska åka tåg. Hört att de har hundar där men hur stor är risken?
Ska inte ha med något dumt tillbaka.
Citera
2019-09-25, 01:49
Medlem
Någon som vet hur ofta de kommer med tull och droghundar och polis på Hyllie nu för tiden? Såg att de kollade igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in