2019-09-24, 11:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Där hade ju en följdfråga från journalisten varit på sin plats. Han hade ju antagligen inte tagit bakgrunden till frågan ur luften. Han hade kunnat hänvisa till de uppgifter som frågan var baserad på kan man tycka och frågan är hur hon då hade bemött det.

En följdfråga ställdes kanske och anledningen till att den inte kom med i publicering vet i så fall bara KL, journalisten och nån redaktör då.
Hon kan ju ha satt villkor för att ställa upp på intervjun som begränsar vad de kunde publicera. Annars kan jag inte tolka hennes medverkan i intervjun som annat än damage control, oskyldig eller ej.
Det är synd att journalister inte har utbildning i förhörsteknik, har retat mig många ggr då det många ggr är som ett smörgåsbord att haka vidare på. Speciellt då de får till intervjuer i tidigt skede: evilgrin39:
Det lär vara en del bortklippt som nog har med utredningen att göra. Namnet får hon som sagt. Oavsett pantad på ett sätt så kan hon juridiken och hon var ju van att bestämma sa hon...
Citera
2019-09-24, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är synd att journalister inte har utbildning i förhörsteknik, har retat mig många ggr då det många ggr är som ett smörgåsbord att haka vidare på. Speciellt då de får till intervjuer i tidigt skede: evilgrin39:
Det lär vara en del bortklippt som nog har med utredningen att göra. Namnet får hon som sagt. Oavsett pantad på ett sätt så kan hon juridiken och hon var ju van att bestämma sa hon...
Kan vara så att de är försiktiga så inte intervjuobjektet bara reser sig och går. Fingertoppskänsla. Obekväma frågor till KL så hade hon nog bara rest sig och spatserat iväg, hon är ju van att bestämma...
Citera
2019-09-24, 12:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kör inte till rehabkliniken med full patient. Framförallt inte en aggressiv patient. Om jag minns rätt så skulle det tas blodprover, vilket var lämpligt på akuten.

Personer med hjärnskador kan vara just aggressiva.

Skulle det tas blodprov?

Men inte för alkoholtest då? Det var ju märkligt av polisen som LOBar någon.
Citera
2019-09-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Skulle det tas blodprov?

Alkotest gör man om hon framfört en bil eller annat fordon. Skulle man testa alla man plockar in... herregud vad det kostat samhället. Sen är hon dessutom känd hos polisen för att supa till, vara aggressiv och bråka. De tar in henne för att sova ruset av sig och nyktra till samt så att hon inte råkar illa ut i sin fylla.
Citera
2019-09-24, 12:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan vara så att de är försiktiga så inte intervjuobjektet bara reser sig och går. Fingertoppskänsla. Obekväma frågor till KL så hade hon nog bara rest sig och spatserat iväg, hon är ju van att bestämma...
Jag har förbannat många journalister över att vidareutvecklande via följdfrågor saknas. Låt dem pladdra fritt tills det är mättat, återgå till motfrågor. Typ som ÅK körde med PM.
Men i detta fall finns det väl detaljer kring tex Torped2015 som inte kan offentliggöras och hon stoltserar med att hon är van att bestämma.
Jag funderar om hon är van att agera med underliggande hot stundom. Hon kan nog sin juridik även om hon ter sig fladdrig.
Citera
2019-09-24, 12:12
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi är ju några som har funderat på vad Karins beteende beror på, narcissistisk personlighetsstörning eller något annat som ligger i grunden. Något är ju väldigt fel med henne och hennes beteende kan ju inte enbart förklaras av att hon är alkoholist.
Den stora aggressiviteten när hon blir LOBad är ju väldigt underlig för en kvinna...

Det är svårt att inte fundera i de banorna när man hör henne prata i intervjuerna, samt läser mail och yttranden i bodelning & vårdnadstvist. Däremot kan jag tycka att hon i våldsamt motstånd/våld mot tjänsteman-domarna snarare framstår som en klassisk fyllkärring. En sån man ser på den lokala pizzerian. Troligen är hon väl lite av båda.
Citera
2019-09-24, 12:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var en intervju med en person som inte mår bra det är helt uppenbart. Vem vid sunda vätskor skulle ställa upp på det? Jag menar hur många sådana intervjuer ser vi i media? De jag sett är med personer som senare visat sig vara skyldiga.

Finns så klart intervjuer med personer som suttit oskyldigt dömda men det är ett helt annat gäng som fått upprättelse och ibland ersättning för åren på kåken.

Märkliga svar ja. Hon försökte få det att framstå som att det inte var några som helst problem att tillbringa nån natt i en cell (hon har varit där tidigare i samband med LOB så det var a walk in the park den här gången liksom).

”Cowboysoppan som blev så känd under Asap Rocky-häktningen smakar alldeles utmärkt, jag hade inga problem att ta backning på den vid lunchen, mums!” Osv osv

Jag tror hon antog att alla hennes utläggningar om skjutningen och bakgrunden om sitt privatliv skulle kunna publiceras och då skulle hennes perspektiv på tvister och FOL vara den ’sanning’ som skulle rentvå hennes namn. Utifrån vad hon sa i intervjun så skulle alla förstå att den här orättvist behandlade kvinnan var helt oskyldig och alla får nu vänligen spekulera om nåt annat spår i riktningen någon högst uppsatt inom organiserad brottslighet.

Det borde vara standard med medieträning hos domstolarna och åklagarmyndigheten. Finns nog nu men inte på hennes tid.

Snacka om att hon blivit blåst av kvällspressen och hennes egen tro om hur pressen jobbar gjorde inte saken bättre.
Tycker synd om henne som gjorde ett så korkat val att ställa upp i pressen.

Detta är inte mot dig nu, det var ett bra och nyanserat inlägg.

Men eftersom K.L.s intervjuer (enligt vissa) innehåller "tysta" meddelanden till "torpeden", så kan ju detta vara liknande meddelanden till hennes barn. Så att de inte ska oroa sig.

En omsorg om barnen.

Min spekulation.
Citera
2019-09-24, 12:15
Medlem
BillBasss avatar
Citat:

Jag fick exakt denna känsla när jag såg intervjuerna. Nästan som att journalisterna sitter på nålar och krampaktigt kämpar för att hålla käften. Sen "kompenserar" de detta med att dagen efter publicera artiklar som sannerligen misstänkliggör KL. Ja, jag tror de agerade smart och "klickvänligt" helt enkelt.
Citera
2019-09-24, 12:20
Medlem
smurfelina76s avatar
Har en anhörig som har alkoholproblem och när vi behövde ha in hen på psyket så sa dom nej just för att hen var full och då hänvisades det till en tillnyktringsenhet i första hand. För sjukvården tar inte hand om berusade personer om dom inte är fysiskt skadade. (Jobbar inom vården)

Om man vet att man har en hjärnskada och man tenderar att bli aggressiv vid intag av alkohol så avstår man väll om man inte har ett beroende eller självinsikt. Så även om det är hennes hjärnskada (om det nu är ngn) som gör henne aggressiv vid intag av alkohol måste hon iaf tas om hand om. Man får inte en frisedel på sitt beteende hur som helst.

Min anhörig vet att hen blir förjävlig med alkohol i kroppen och utsätter oss alla för både det ena och det andra, men hen dricker iaf för suget efter alkohol är för stort och det behövs enormt mycket hjälp och VILJA för att komma ut ur det.

Tycker det är bevisat att KL har alkoholproblem men hon har dock ingen större insikt i det. Hon anser sig säkert frisk och att hon klarar av alkohol. Inget ovanligt hos alkoholister utan det är bara tragiskt att det blivit så.
Citera
2019-09-24, 12:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Skulle det tas blodprov?

Den bild du försöker få fram kring KL via hjärnblödningar - är dömd att misslyckas. Det som skett kring henne är kopplat till fylla och sammantaget beter sig inte folk med liten hjärnblödning utan op, med god prognos och endast 2 ,v. rehab så här.

Varför i hela friden förmildra den totala bild som finns? Barnen vittnar om alkoholproblematik bland många andra. Däremot är det tragiskt att en person förfaller på detta sätt. Det är fortsatt tragiskt med förnekelse.
Citera
2019-09-24, 12:23
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Är det bara Karin som påstår att hon bad om att få bli testad eller kommer uppgiften från en mer trovärdig person? Det är lätt att påstå saker i efterhand. Typ, "jag fick inte ens bevisa att jag inte var påverkad av något"?

Har du belägg för att hon faktiskt bad om att bli testad?

När hon blir tagen för LOB i samband med den misstänkta misshandeln mot AL påstår hon sig ha begärt det. Från domen i Sthlm TR B 633-14:

Då kom polisen och bestämde sig för att ta med henne från lägenheten och hon blev omhändertagen. De förde henne till stationen. Hon ville gå därifrån. Hon var inte onykter. Därifrån fick hon skjuts till Sankt Görans sjukhus. Hon ville få möjlighet att bevisa att hon inte var onykter. När hon lämnade sjukhuset åkte hon direkt hem till sin bostad.

Som synes framgår det inte om det blev nåt alkotest och vad det i så fall visade. Kan tycka att det är lite slarvigt av tingsrätten att inte redovisa det. För egen del tror jag dock inte ett smack på att hon skulle ha varit nykter vid det tillfället.
Citera
2019-09-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har förbannat många journalister över att vidareutvecklande via följdfrågor saknas. Låt dem pladdra fritt tills det är mättat, återgå till motfrågor. Typ som ÅK körde med PM.
Men i detta fall finns det väl detaljer kring tex Torped2015 som inte kan offentliggöras och hon stoltserar med att hon är van att bestämma.
Jag funderar om hon är van att agera med underliggande hot stundom. Hon kan nog sin juridik även om hon ter sig fladdrig.
Jag tror hennes höga självsäkerhet är en stor del av hennes agerande. Den slänger man inte av sig hur som helst. Hon har varit högpresterande, aktad i yrket, säkert haft vänner som smörjt hennes ego osv osv. Det blev ett högt fall när hon förlorade den sista striden i början av september. Och alla vet att hon inte har vårdnaden om barnen och att hon dessutom inte har en fast adress. Den skammen.... Och nu är hon en visa i skvallerpressen. Självklart måste hon försöka återupprätta något av det ansikte som hon förlorat.

Fy fan - det kan inte vara lätt att vara KL nu inte. En stor del av sig själv sitter i yrket och dess status. Jag vet poliser som säger att man blir en annan människa när man tar på sig uniformen då de skall gå på sitt pass.. Kan tänka mig att domarkappan gör detsamma med en. Men även i det privata har man en del av sitt yrke med sig i huvudet. Fast hon är nog väldigt långt därifrån nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in