2019-09-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Precis. Nu minns jag inte exakt, men han ställde en fråga typ, hoppas du att han överlever? Hennes svar var "det vill väl alla?". Uppenbarligen vill "alla" inte det eftersom någon försökte döda honom. Man ska kanske inte analysera som jag gör, men det hade låtit något bättre om hon sagt något i stil med att självklart vill hon det och det är hemskt att någon där ute vill se honom död.

Men hon har överlag lite märkliga svar.

Det var en intervju med en person som inte mår bra det är helt uppenbart. Vem vid sunda vätskor skulle ställa upp på det? Jag menar hur många sådana intervjuer ser vi i media? De jag sett är med personer som senare visat sig vara skyldiga.

Finns så klart intervjuer med personer som suttit oskyldigt dömda men det är ett helt annat gäng som fått upprättelse och ibland ersättning för åren på kåken.

Märkliga svar ja. Hon försökte få det att framstå som att det inte var några som helst problem att tillbringa nån natt i en cell (hon har varit där tidigare i samband med LOB så det var a walk in the park den här gången liksom).

”Cowboysoppan som blev så känd under Asap Rocky-häktningen smakar alldeles utmärkt, jag hade inga problem att ta backning på den vid lunchen, mums!” Osv osv

Jag tror hon antog att alla hennes utläggningar om skjutningen och bakgrunden om sitt privatliv skulle kunna publiceras och då skulle hennes perspektiv på tvister och FOL vara den ’sanning’ som skulle rentvå hennes namn. Utifrån vad hon sa i intervjun så skulle alla förstå att den här orättvist behandlade kvinnan var helt oskyldig och alla får nu vänligen spekulera om nåt annat spår i riktningen någon högst uppsatt inom organiserad brottslighet.

Det borde vara standard med medieträning hos domstolarna och åklagarmyndigheten. Finns nog nu men inte på hennes tid.

Snacka om att hon blivit blåst av kvällspressen och hennes egen tro om hur pressen jobbar gjorde inte saken bättre.
Tycker synd om henne som gjorde ett så korkat val att ställa upp i pressen.
Citera
2019-09-24, 10:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det var inte så att hon begärde det i en av LOB då hon ville bevisa att hon inte var berusad?
Det gäller att hålla isär tillfällena här. Jag är osäker nu, men i domen om våldsamt motstånd, så begär hon det själv.

Jag läste din text för fort när jag svarade förra gången.

Det fetade, precis det jag har misstänkt hela tiden, att hon själv begär drogtest, men inte får det.

Om man nu spekulerar att någon är "ute" efter henne, så är det ju väldigt bra och behändigt med ex LOB, som inte behöver bevisas.
Märkligt också att K.L. inte tvingas att underkasta sig ett narkotikatest vid dessa LOB, narkotikabruk går ju inte att lukta sig till. Det skulle ju kunna röra sig om blandmissbruk, men det gör/vill inte poliserna, göra drogtest på K.L.

LPT och LVM är det ju andra proffessioner som har beslutsfattandet över, och det omgärdas av sträng sekretess.

Märkligt att inte soctanterna föreslog LVM för K.L. i vårdnadsutredningen om det nu var så illa med K.L.s alkoholintag.
Även beroendeakuten kan nog ordna fram ett LVM om de anser att det behövs, men ingen verkar verkar någonsin ta K.L. till någon beroendevård.
Citera
2019-09-24, 10:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det var en intervju med en person som inte mår bra det är helt uppenbart. Vem vid sunda vätskor skulle ställa upp på det? Jag menar hur många sådana intervjuer ser vi i media? De jag sett är med personer som senare visat sig vara skyldiga.

Finns så klart intervjuer med personer som suttit oskyldigt dömda men det är ett helt annat gäng som fått upprättelse och ibland ersättning för åren på kåken.

Märkliga svar ja. Hon försökte få det att framstå som att det inte var några som helst problem att tillbringa nån natt i en cell (hon har varit där tidigare i samband med LOB så det var a walk in the park den här gången liksom).

”Cowboysoppan som blev så känd under Asap Rocky-häktningen smakar alldeles utmärkt, jag hade inga problem att ta backning på den vid lunchen, mums!” Osv osv

Jag tror hon antog att alla hennes utläggningar om skjutningen och bakgrunden om sitt privatliv skulle kunna publiceras och då skulle hennes perspektiv på tvister och FOL vara den ’sanning’ som skulle rentvå hennes namn. Utifrån vad hon sa i intervjun så skulle alla förstå att den här orättvist behandlade kvinnan var helt oskyldig och alla får nu vänligen spekulera om nåt annat spår i riktningen någon högst uppsatt inom organiserad brottslighet.

Det borde vara standard med medieträning hos domstolarna och åklagarmyndigheten. Finns nog nu men inte på hennes tid.

Snacka om att hon blivit blåst av kvällspressen och hennes egen tro om hur pressen jobbar gjorde inte saken bättre.
Tycker synd om henne som gjorde ett så korkat val att ställa upp i pressen.

Jag tyckte synd om henne i början, men det har gått över. Vartefter jag har läst hur hon behandlat sin familj, främst då barnen men även deras far så finns väldigt lite sympati kvar. Men jag känner ett förakt för alla som sätter sprit och pengar framför barnen. De ska inte behöva be mamman om att komma nykter till skola eller andra aktiviteter. Bara där har det gått för långt.

Jag har min teori om varför hon lät sig intervjuas just nu när hon annars är så extremt hemlig av sig. Var hennes mål att få människor att titta efter ett annat motiv så misslyckades hon, i alla fall i mina ögon.
Citera
2019-09-24, 11:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jätteskönt att sitta i polisbil och inga problem alls med att vara inlåst i häktet.

Om KL blir dömd behöver vi alltså inte vara oroliga för att hon vantrivs
Å maten var god sa JM i sin lika växlande story, haha.
Herregud, varför ens diskutera nåt så irrelevant relaterat till det allvarliga ämnet.
Citera
2019-09-24, 11:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag läste din text för fort när jag svarade förra gången.

Det fetade, precis det jag har misstänkt hela tiden, att hon själv begär drogtest, men inte får det.

Om man nu spekulerar att någon är "ute" efter henne, så är det ju väldigt bra och behändigt med ex LOB, som inte behöver bevisas.
Märkligt också att K.L. inte tvingas att underkasta sig ett narkotikatest vid dessa LOB, narkotikabruk går ju inte att lukta sig till. Det skulle ju kunna röra sig om blandmissbruk, men det gör/vill inte poliserna, göra drogtest på K.L.

LPT och LVM är det ju andra proffessioner som har beslutsfattandet över, och det omgärdas av sträng sekretess.

Märkligt att inte soctanterna föreslog LVM för K.L. i vårdnadsutredningen om det nu var så illa med K.L.s alkoholintag.
Även beroendeakuten kan nog ordna fram ett LVM om de anser att det behövs, men ingen verkar verkar någonsin ta K.L. till någon beroendevård.

Är det bara Karin som påstår att hon bad om att få bli testad eller kommer uppgiften från en mer trovärdig person? Det är lätt att påstå saker i efterhand. Typ, "jag fick inte ens bevisa att jag inte var påverkad av något"?

Har du belägg för att hon faktiskt bad om att bli testad?
Senast redigerad av Combival 2019-09-24 kl. 11:29.
Citera
2019-09-24, 11:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Eftersom du själv sagt att du inte längre bor i Sverige så är det meningslöst att jämföra med hur det gått till närdu blivit inplockad för fylla där du bor nu.

I Sverige är det inte tilltåtet att göra integritetskränkande undersökningar utan brottsmisstanke, alltså skulle den som administrerar ett alkotest p.g.a. begå ett brott själv.

LOB är inget straff, det är en åtgärd för att skydda den berusade och bevara lugnet i samhället.

Det fetade: Vad exakt är det du vill insinuera? Det är verkligen lågt av dig. Barnsligt och larvigt!

Knappast om den LOBade själv begär det!

I detta fall har ju LOB fungerat perfekt för ena parten att helt utan bevis mistänkliggöra den andra parten. "Beviset" är en "bedömning" av polis.
Citera
2019-09-24, 11:34
Medlem
Citat:
Det fetade: Vad exakt är det du vill insinuera? Det är verkligen lågt av dig. Barnsligt och larvigt!

I detta fall har ju LOB fungerat perfekt för ena parten att helt utan bevis mistänkliggöra den andra parten. "Beviset" är en "bedömning" av polis.
Drullar man runt på stan, berusad, och dessutom är bråkig, så åker man in på en LOB. Att vingla lite gör kanske att man inte kommer in på krogen, men man tas inte in för att sova ruset av sig. Jag har en vän som sällan kommer in på krogen pga sluddrigt tal och balansproblem (en följd av tumöroperation) men han har aldrig hamnat i nån fyllecell. Det KAN bero på att han inte är aggressiv. Han fattar. Det gör inte KL. Hon fattar inte. Om hon är vinglig ibland, pga liten hjärnblödning, är en sak. Men man blir sällan aggressiv och slåss med poliser. Vare sig man är nykter eller full. Uppenbarligen tål inte människan alkohol. Och ju längre tid man varit halv-/helalkad, desto lägre blir toleransen. Och har man redan en aggressiv sida i sin personlighet så blir den fan inte bättre av att dricka.
Citera
2019-09-24, 11:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var ett märkligt svar hon gav. Kan det vara så illa att hon inte minns att hon blivit hörd angående detta med en torped tidigare? Eller är hon mer förvånad över att journalisten visste om ärendet då det aldrig blev offentligt? Det var efter den händelsen som HOL fick till ett kontaktförbud för henne och anledningen hölls hemlig.
Verkar mer som pladder, försöker rädda upp en situation. Blev kanske överrumplad över frågan; att uppgiften är ute?
Hon pratar genomgående lika korkat och är onödigt detaljrik. Framstår blåst men vill verka smart, belevad och ha full kontroll. Påminner mig som sagt om JM då hon viftar getingar. Känns som om det ligger på den psykiska fronten el personligheten. Alt. vore väl begynnade demens där personen försöker dölja problematiken med en massa ytlig sallad, men det tror jag inte. Helhetsintrycket var iaf inte det bästa och den där blödningen går bort för min del. Hon lär knappast vara stressad då hon väljer själv att gå ut i media. Tycker hon verkar flack och vart är oron för barnen? Rädsla vore väl en normal känsla som reaktion, fråga om de är i säkerhet när det skjuts på deras hemadress.
Hon hade nog tjänat på att följa sitt eget råd om torpeden, det blev mer ett suspekt skimmer över henne oavsett skyldig eller inte.
Senast redigerad av develi 2019-09-24 kl. 11:41.
Citera
2019-09-24, 11:42
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Drullar man runt på stan, berusad, och dessutom är bråkig, så åker man in på en LOB. Att vingla lite gör kanske att man inte kommer in på krogen, men man tas inte in för att sova ruset av sig. Jag har en vän som sällan kommer in på krogen pga sluddrigt tal och balansproblem (en följd av tumöroperation) men han har aldrig hamnat i nån fyllecell. Det KAN bero på att han inte är aggressiv. Han fattar. Det gör inte KL. Hon fattar inte. Om hon är vinglig ibland, pga liten hjärnblödning, är en sak. Men man blir sällan aggressiv och slåss med poliser. Vare sig man är nykter eller full. Uppenbarligen tål inte människan alkohol. Och ju längre tid man varit halv-/helalkad, desto lägre blir toleransen. Och har man redan en aggressiv sida i sin personlighet så blir den fan inte bättre av att dricka.

Den största anledningen vi har att inte tro på Karins urlöjliga förklaringar till hennes fyllebeteende är att hon då glömt berätta för sina tonåringar om att hon har detta problem. De skämdes när morsan dök upp berusad i skola och på träningar. De vill inte umgås med Karin för att hon har alkoholproblem. Hon förlorar helt vårdnaden delvis på grund av detta. Självklart hade de fortsatt umgåtts med henne om hennes problem varit av en helt annan orsak.
Senast redigerad av Combival 2019-09-24 kl. 11:50.
Citera
2019-09-24, 11:43
Medlem
Citat:

Den andra parten har genom åren

fått sina barn att ställa villkoret att hon ska vara nykter om de ska umgås.

Edit: förlorat vårdnaden av sina barn.

Ett antal lobar

Ett antal polisanmälningar, fridskränkning mm.

Besöks-/kontaktförbud

Barrikaderat sig hemma hos kvinnlig polis hon var inneboende hos.

Opererat armen ett halvdussin gånger och gipsat fyra gånger pga olycka eller skada.

Kommit berusad till skola och träning.

Härjat i nåt hundärende där säljaren blivit hotad av man.

Bott hos polis och samtidigt blivit hörd om mordförsök på hennes man.

Inte velat uppge för polis vad hennes boendeadress är efter gripandet.

Ej betalt tillbaka 100 000 kr som felaktigt betalats ut till henne från juristkontor. Tredskodom då hon inte ens haft godkänt laga förfall. Ärendet hos Kronofogden.

Dragit på sig orosanmälningar och utredningar hos soc.

Härjat med sin exmake vid bodelningsärende. Krånglat med advokater och annat och hävdat att deras ärende har koppling till organiserad brottslighet.

Åkt in och ut på sjukhus så många gånger att vi tappat räkningen här.

Härjat med exmaken på restaurang med barnen och sökt upp exmaken på andra platser.

Intresse: lådvin

Antal gånger polisen varit involverade i hennes person? För många.

Avvisad från hotell där on varit stökig och hon ljugit om att hon är gäst där och det t o m är en folksamling utanför hotellet när polisen anländer.

Vad har jag missat för fler konstigheter?

Och vad har jag missat i min ”bedömning” när jag objektivt ska förstå om detta är en person som eventuellt kan ljuga om berusning vid ett omhändertagande eller ej?
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 11:55.
Citera
2019-09-24, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Tokspekulation från min sida här men då man är i sällskap på stan så kan polisen be vännerna att ta med personen hem för att slippa bli omhändertagen. Killgissar på ett mörkertal av stök här som ej framkommit.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 11:57.
Citera
2019-09-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tokspekulation från min sida här men då man är i sällskap på stan så kan polisen be vännerna att ta med personen hem för att slippa bli omhändertagen. Killgissar på ett mörkertal av stök här som ej påvisats.
Låter som en väldigt plausibel gissning. Mörkertalet är stort. Om hon åkt på fem LOB - hur många gånger har hon då inte varit packad ute på stan? Och varit dum? Har man sällskap så åker man sällan in på en LOB. Framförallt inte om man har hyfsat nyktra polare som försöker få ordning på personen ifråga. De gånger hon åkt in så har hon varit själv, eller varit med folk som inte velat ha henne där hon är (ex vis hemma hos AL).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in