2019-09-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Om vi nu lämnar KL och hennes torped anskaffande.
Ska vi istället försöka att fokusera på att HOL hade någon fiende inom yrkesområdet som advokat och någon i kedjan av klienter har blivit förbannad av en eller annan orsak.

Om vi då tänker oss att detta skulle ha utförts proffesionellt så ska det i gängkretsar räcka med 2 skott i mjukdelarna och ett skott i huvudet. Då ska BO vara död.

Här hänvisas till ett annat mord i Malmö men påvisar de likheter som finns i fallet med HOL.

Mordförsöket sker i trappuppgången till HOL:s lägenhet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/se-mannen-som-polisen-soker

Är det en listig fan med erfarenhet att släcka liv så har han handskar på:
https://minfil.com/T4nbwb63n1/Bild_handskar_2019-09-21_012519_png

Alltså i dessa kretsar (Grov kriminalitet) lägger man inte fingrarna emellan HOL skulle ha varit död om han inte varit stålmannen.

Sedan snacket om SUV en vart tog den vägen. Tung kriminalitet använder sig av en sådan här modell hämtat i från samma mord i Malmö:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/tva-garningsman-bakom-brutalt-mord-i-malmo

https://minfil.com/z9q9w261n7/Bild_1_bil_2019-09-21_161447_png
https://minfil.com/7dq1w66dna/Bil_2_2019-09-21_161523_png
https://minfil.com/B9q7w864ne/Bil_3_2019-09-21_161600_png

Ovanstående skulle ju kunna tänkas ha mer likheter med det händelseförlopp som kommit fram i ärendet HOL skjuten.

Sedan till alla som eldar på i fallet och hoppas på ett snabbt avgörande samt fällande dom om den som eventuellt är anstiftaren så är jag ledsen att behöva göra er besvikna. Troligen är det som nedanstående skribent postade tidigare idag.

Ursprungligen postat av Refraktor
Om man kan bevisa att skytten hade för avsikt att döda blir det mordförsök för denne. Om man kan visa att skytten borde ha förstått att skotten innebar uppenbar risk för att HOL skulle ha dött blir det mordförsök. Annars blir det grov misshandel.

I och med det tumult som uppstod kan det bli svårt att bevisa mordförsök. Skytten kan hävda att han inte hade för avsikt att skjuta men att skotten gick av vid brottningen.

Ännu svårare blir det att bevisa anstiftan till mord. Tror inte det lyckas utan att man först bevisar mordförsök och dessutom har tekniska bevis. Tror inte att någon kommer att dömas för anstiftan.

#Refraktor

Det är ju skillnad på torped och torped. Man kan nog inte utesluta att man anlitar någon buse med rykte á la Christer Pettersson eller någon numera medelålders kaxig Jugge med drogproblem. De letar väl bland dem de lärt känna på krogen, manschettbrottslingarna, eller i byggfutten, och avstår säkert från att ta BMWn till Rinkeby och knacka närmaste 20-årige somalier på axeln.
Citera
2019-09-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Beklämd över denna tråden.

Henrik är fortfarande skjuten. Skjuten.
Oj, kom du på det nu?
Citera
2019-09-21, 17:21
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det KAN ju finnas en och annan polis som inte har ett så gott öga till K.L., exempelsvis A.L. Hon ringde ju hans fru, och han förlorade ju i domen om K.L.s "misshandel" av honom. Hans bevis blev ju avvisade av domstolen också.

Att faktiska bevis bör användas för/mot alla och envar, men specifikt då det gäller ex domare (som ju är lite av samhällets stöttepelare), så att det inte uppstår något som helst tvivel om någon godtycklighet.

Är det bekräftat att AL är polis?
Citera
2019-09-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Utdrag ur belastningsregistret tas på alla som ansöker om körkort
Surfat runt och hittar verkligen inte just det där. Kan du länka? Detta är kanske ot men det är intressant om KL skall ta körkort på nytt. Att HON måste lämna ett rent register pga ständiga fyllor kan jag begripa, men inte att gemene man skall göra det. Så länka är du snäll.
Citera
2019-09-21, 17:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Är det bekräftat att AL är polis?

Ja.
Citera
2019-09-21, 17:28
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nej interventionen är ingen trådsanning och det kan verifieras av flera som har läst domen men domen läggs inte ut i tråden då den handlar mycket om barnen och den är på 19 sidor.

Här är texten från domen som har legat ute i tråden flera gånger.

I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld.
Själv har han varit medberoende och trott att situationen skulle bli bättre längre fram.
Han och Karin har gått i parterapi och själv har han sökt annan hjälp, bl.a. i form av terapi och analys. Så skedde fram till sommaren år 2013 då han bestämde sig för att flytta från det gemensamma
hemmet. Situationen i familjen kunde då beskrivas som ett gungfly och socialtjänsten var inkopplad. De uppmanade honom att ansöka om ensam vårdnad, vilket han till sist gjorde i december 2013.

Till er som ifrågasätter innehållet i domen från vårdnadstvisten:
Målnumret finns i tråden, så det är bara att leta upp det, maila aktuell tingsrätt, be om domen och sedan läsa innantill.
Timeout har satt en vettig standard här, vissa dokument bör kräva lite arbete för att få läsas i sin helhet.
Citera
2019-09-21, 17:30
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag kan inte släppa att en person i stort sett är spårlös på Internet. rotesau har vid flera tillfällen påpekat att det inte är någon idé ens att försöka hitta KL, t ex.

(min fetning)

Detta rimmar dåligt med hur rotesau senare beskriver KL:

Kan man köpa tjänster som hjälper till att städa bort allt?

Rotesau har själv skrivit att KL fått professionell hjälp med detta. Själv känner jag inte till några såna tjänster, men det verka osannolikt att det inte skulle finnas.
Citera
2019-09-21, 17:31
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ja.

Jag kanske förväntade mig ett utförligare svar. Men okej, jag letar själv.
Citera
2019-09-21, 17:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Surfat runt och hittar verkligen inte just det där. Kan du länka? Detta är kanske ot men det är intressant om KL skall ta körkort på nytt. Att HON måste lämna ett rent register pga ständiga fyllor kan jag begripa, men inte att gemene man skall göra det. Så länka är du snäll.
För ca 15 år sedan blev jag bekant med en man, granne, som hade kört rattfull och han fick lämna prover rätt ofta, leverprover tror jag om jag minns rätt, för att bevisa att han inte hade ett aktivt missbruk.

Hittade detta.
Nytt körkort efter återkallelse
Det ska alltid tillverkas ett nytt körkort efter återkallelse. Vad som krävs för att få ett nytt körkort tillverkat efter återkallelse beror bland annat på varför ditt körkort har varit återkallat, om återkallelsetid (spärrtid) har bestämts och i så fall hur lång den har varit.

I vissa fall utfärdar vi ett nytt körkort utan någon speciell prövning.

I andra fall måste du först ansöka om körkortstillstånd för att ett nytt körkort ska kunna tillverkas. Du kan då behöva lämna läkarintyg för att visa att du uppfyller de medicinska kraven när det gäller nykterhet, drogfrihet, sjukdom eller annat medicinskt förhållande. Du kan även behöva göra ett nytt körkortsprov. När du har ansökt får du information från oss vad som gäller för just dig.

Mer på länken https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/forlorat-korkort/nytt-korkort-efter-aterkallelse/

Vi vet inte varför Karins körkort är återkallat men det har ingen spärrtid så hon måste ta ett nytt. Undrar varför?
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
KL har inget körkort (B) då det blivit återkallat (utkvitterat från Transportstyrelsen 2018-04-17) vilket hon innehaft sedan 1988-10-18.

Ingen spärrtid föreligger utan vill hon ha tillbaka sin behörighet så måste hon ansöka om ett nytt körkortstillstånd med alla de regler som styr den processen. T ex synundersökning, egen hälsodeklaration och utdrag ur belastningsregistret.

Bilen hennes ska in till besiktning i slutet av oktober innevarande år. Hur mycket hon har kört sedan förra besiktningen återstår att se. Bilprovningen 2017-10-25 50578 km i Solna.

Hon har ägt bilen sedan 2014-11-15 vilket borde antyda att den var nyköpt. Det finns ej heller någon kredit- eller leasingspärr. Cooper Mini Countryman S All4 (kort version) nypris grund ca 250.000 2014.

Hon har inte dragit på sig några kontrollavgifter (kommunala p-böter) på denna bil sedan 2017 och trängselavgifterna härrör sig från tiden fram till augusti 2017 (ca 100-150 kr per månad) med undantag för feb 2018 med 48 kr. Avgör själva ni som bor i Stockholm om detta är liten användningen eller inte.

Bilen är alltså besiktad, skattad och försäkrad.

Vem kör den?
Vart körs den?

Edit:

Aktuell skuld hos Kronofogdemyndigheten 121.183 kr till Magnus Eriksson AB, tredskodom.
Betalningsföreläggande inlämnat till KFM från Trafikförsäkringsföreningen på obetald försäkringspremie tiden mellan 15 dec 2018 t.o.m 8 jan 2019. Från 9 jan 2019 har Folksam en nytecknad försäkring på bilen.
Citera
2019-09-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Utdrag ur belastningsregistret tas på alla som ansöker om körkort
Länk till källa? Ingen jag kollat med har hört talas om det innan, en av dem tog körkort runt midsommar. Ny lag sedan 1/7 2019?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Oj, kom du på det nu?

Vad är din anledning att avge en sådan kommentar? Bara provokation.
Senast redigerad av Norge193 2019-09-21 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ja.
Av någon som är trovärdig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto