Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Jag var naturligtvis ironisk. Som Energizer666 skrev, klart att barn får vara med på eventen. Många av er troende här verkar för övrigt ha helt sjuka vanföreställningar om geocachare. Jag tror inte att de är dåliga människor.
Jag såg att @Energizer666 skrev det.
Nej, jag tror att geocaching verkar extremt roligt. Och nyttigt. Så jag tror att det är en hobby som kan sammanföra många olika slags människor i olika åldrar, vilket är väldigt kul. Men det tar tid.
Det jag reagerar på är hur uppslukade några verkar vara. Det är inget du kan lägga några minuter, en timme på här och där när du har tid.
Jag fattar inte riktigt hur heltidsarbetande familjefäder/mödrar hinner med detta och samtidigt hinna med att vara med baren och deras aktiviteter. Jag har ju egen familj och när barnen var i motsvarande ålder hade vi schemat späckat med allt runt barnen, deras sporter och deras kompisar. Det ska ju lagas mat, läsas läxor, handlas, städas, renoveras och sköta trädgård också...
Och jag tror att det kan vara beroendeframkallande. Precis som dataspel, golf och andra sporter där man får belöningssystemet att kicka igång. Är man en vinnarskalle kan detta bli ett beroende.