2018-11-16, 15:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Snarare tvärtom, det är uppenbarligen du som ingen kunskap har iom att du inte är i professionen. Det är du som utgår från hur en liten minoritet skulle agera som om det är det mest sannolika och logiska. Så är det alltså inte.

Men annars är ni snabba med att dra fram statistik som GW sagt i TV eller vad det nu var, att 7-8 av 10 kvinnomord... ( minns inte vad det gällde) men ni applicerar det på detta fall.

Då kan jag meddela att 7-8 kvinnor inte går ut mitt i natten med någon som hotat och misshandlat dem innan.

Påhopp och personangrepp undanbedes i framtiden av dig.

Jag har ingen statistik att vila detta på, men min erfarenhet säger iallafall att det är vanligt att hot och ev. våld i nära relationer pågår under en längre tid innan kvinnan lyckas frigöra sig från det.
Citera
2018-11-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten

Det där med geocaching uppfattar jag som en väldigt tidskrävande hobby som för en del slagit över till att bli ett missbruk, exempelvis som för SD, HD och även LW.

Är ju nu inte alls insatt i det här med geocachingandet men är nog böjd att hålla med om din analys.

Tänker att hobbyn i fråga kanske kan ha med brottsplatsen att göra, på något sätt; att tex LW gick dit för att arrangera med en 'födelsedagscache' av något slag (enl uppgift höll hon ju på med presentinslagning) och någon som hon då hade kontakt med kanske erbjöd sig att assistera henne med detta, eller så råkade någon bara se henne på vägen dit.
Någon som följde efter in bakom planket.
Citera
2018-11-16, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det skulle absolut vara värdefullt om Rosaelefant kunde berätta från vilket håll uppgifterna kommer. Vi får försöka komma ihåg att fråga när hen dyker upp i tråden nästa gång 😊.

Kroppen var synbart påverkad av att ha legat i värmen under flera dygn. En av poliserna som var först på plats då kroppen hittats har uttryckt att ”värmen gör en del med en människa som legat ute såpass länge 😔.

Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud
Citera
2018-11-16, 16:58
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud

Är det via vittnesuppgifter man tror att det började på cykelbanan?
Citera
2018-11-16, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Är det via vittnesuppgifter man tror att det började på cykelbanan?

Nej det fanns tydligen div spår av att hon släpats till platsen där hon hittades. ”Krattningen” och det ”nya” söket efter spår var dock pga vittnesuppgifter/tipps enligt källan om det ej tidigare framkommit
Citera
2018-11-16, 17:41
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Vet du om utredarna misstänker att något slags tillhygge har använts?
Citera
2018-11-16, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du om utredarna misstänker att något slags tillhygge har använts?

Fick tyvärr intget svar på den frågan
Citera
2018-11-16, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror inte heller att han planerat detta. Jag tror att det har spårat ur för att han inte klarar av att hantera ett nej. Och att han har massor av uppdämd ilska i kombination med en väldig lättkränkthet. Han verkar vara van att alltid få sin vilja igenom. Troligen brukar han inte vanligtvis ta till våld utan nöter ner folks motstånd istället. Han tjatar tills han får sin vilja igenom...”Svara svara svara”. För jag tror inte det minsta på att det var en ”lek”, som nåt av alla trollkontona hävdade.

Jag tror han har ett svårt kontrollbehov. Och med ett stort ägandebehov. Det är HAN som ska lämna. Han fastnar nog i beteenden och Att två kvinnor valt att lämna honom har nog gett hans självkänsla en rejäl knäck. Förvånar mig inte det minsta om han börjat kartlägga hennes vardag och visat rena stalkingtendenser. Det är ju inte ovanligt hos både män och kvinnor som blir avvisade och inte kan släppa taget.

Han verkar dessutom benägen att snöa in på saker och geocaching verkar han utföra som om jorden snart ska gå under.

Och det kanske den snart gör, för hans del. Då har han ju massor av tid att ligga och klura på intrikata matteproblem eller drömma om alla spännande mystar han löst. Eller kanske skiva en bok, det verkar han ha viss fallenhet för med tanke på hur novellånga hans geologgar är.

OffT:
Hörru Stefan om du läser här, vilket jag tror att du gör, så finns här lite intressant information från KV om hur en dag i fängelset ser ut. En bra scout är alltid redo.

https://www.kriminalvarden.se/fangelse-frivard-och-hakte/fangelse/en-dag-pa-fangelset/

Kanske kan det vara så att SD anser att det var LW som hjälpt HD att begära skillsmässa. Enligt någon (?) Så hade ju LW o HD fikat och pratat för en tid sedan. Kanske hade hon fått reda på massa saker. Kanske lägger SD hela skulden på LW. SD och HD hamnar i bråk, HD häver ur sig nåt om att LW haft rätt hela tiden. HD sjukskriver sig pga bråkat hela natten med SD. SD går för att konfrontera LW fly förbannad.
Obs. Spekulation.
Citera
2018-11-16, 18:34
Medlem
Citat:
Cykelbana..menar man med det den gata som löper förbi LW:s bostad och som krökar sig vid FP? Vilket han i förhör sen ska ha nekat till att de gjort..
Senast redigerad av Osamaj 2018-11-16 kl. 18:41.
Citera
2018-11-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Kanske kan det vara så att SD anser att det var LW som hjälpt HD att begära skillsmässa. Enligt någon (?) Så hade ju LW o HD fikat och pratat för en tid sedan. Kanske hade hon fått reda på massa saker. Kanske lägger SD hela skulden på LW. SD och HD hamnar i bråk, HD häver ur sig nåt om att LW haft rätt hela tiden. HD sjukskriver sig pga bråkat hela natten med SD. SD går för att konfrontera LW fly förbannad.
Obs. Spekulation.
Enligt MV har ju SD tidigare under kvällen via chattar/sms uttryckt sitt ogillande att hon ska resa till Norge. Han ska även ha bett om att få träffa henne..
Citera
2018-11-16, 18:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Cykelbana..menar man med det den gata som löper förbi LW:s bostad och som krökar sig vid FP?

I så fall bör hon fortfarande ha befunnit sig på "sin" sida av bullerplanket när hon skrek?

Frågan är hur detta skeende går ihop med att skriken hördes på andra sidan motorvägen (enligt dalaan att skriken "studsade" mot bullerplanket).
Citera
2018-11-16, 18:51
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Tack för att du delar med dig av det du fått höra. Tycker det låter ganska logiskt om det kulminerade där på cykelvägen vid korsningen Rättarevägen (många har haft svårt att förstå varför hon gick sista biten till planket).
Men samtidigt känns det nästan omöjligt att någon har kunnat misshandla henne till döds där helt öppet framför alla villor...och isf har ju inte heller planket dämpat skriken på Nya Hjärsta-sidan..fler borde väl ha reagerat? (Obs, kritiserar inte informationen, bara tänker högt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in