2019-09-23, 15:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Har åklagaren verkligen sagt att SD och HD är narcissister och psykopater? Har du någon källhänvisning?

Nej, naturligtvis inte.

Jag svarade på ett inlägg som spekulerade om två psykopater kunde leva ihop.
Citera
2019-09-23, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Med tanke på att LWs ansikte lär ha varit krossat/mosat. Kan inte säga exakt när jag läste att hon hade svåra huvud- och ansiktsskador.

Inte ovanligt att en svartsjuk man gör just detta.

Ett exempel är Martin Johnsson som mosade Lotta Rudholms ansikte/huvud. Det finns otaliga exempel på det.

OT: Varför anser du att det inte är ovanligt att en svartsjuk man gör just detta?

OT: Varför drar du upp MJ som mosade LRs ansikte och huvud i jämförelse med LW?

Om LW blev påkörd av en bil på motorvägen som @PeterNoster och @Draifos har framfört, så tror jag inte att LWs ansikte och huvud blev mosat.
Citera
2019-09-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Vad är det som gör att du avvisar @PeterNoster's och @Draifos teori om att LW blev påkörd av en bil på motorvägen?

Båda kan ju faktiskt ha rätt i detta fallet och du själv, kan ju faktiskt ha fel, eller hur?

En bil som kör på någon på motorvägen och sen föraren och/eller en medhjälpare stannar där och släpar upp offret för den branta backen - och inga vittnen? Det tror jag inte ett dugg på.

Och varför skulle LW lämna dörren på glänt och ta sig ner till motorvägen? Vad skulle hon i så fall göra där mitt i natten (dessutom med olåst dörr)?
Citera
2019-09-23, 15:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Nej det fanns tydligen div spår av att hon släpats till platsen där hon hittades. ”Krattningen” och det ”nya” söket efter spår var dock pga vittnesuppgifter/tipps enligt källan om det ej tidigare framkommit

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, ursprunget är från @rosaelefant99:

En trådsanning med andra ord. Eller har polis/åklagare/media gått ut med något sådant?
Citera
2019-09-23, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag var naturligtvis ironisk. Som Energizer666 skrev, klart att barn får vara med på eventen. Många av er troende här verkar för övrigt ha helt sjuka vanföreställningar om geocachare. Jag tror inte att de är dåliga människor.

Jag såg att @Energizer666 skrev det.
Nej, jag tror att geocaching verkar extremt roligt. Och nyttigt. Så jag tror att det är en hobby som kan sammanföra många olika slags människor i olika åldrar, vilket är väldigt kul. Men det tar tid.

Det jag reagerar på är hur uppslukade några verkar vara. Det är inget du kan lägga några minuter, en timme på här och där när du har tid.

Jag fattar inte riktigt hur heltidsarbetande familjefäder/mödrar hinner med detta och samtidigt hinna med att vara med baren och deras aktiviteter. Jag har ju egen familj och när barnen var i motsvarande ålder hade vi schemat späckat med allt runt barnen, deras sporter och deras kompisar. Det ska ju lagas mat, läsas läxor, handlas, städas, renoveras och sköta trädgård också...

Och jag tror att det kan vara beroendeframkallande. Precis som dataspel, golf och andra sporter där man får belöningssystemet att kicka igång. Är man en vinnarskalle kan detta bli ett beroende.
Citera
2019-09-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En bil som kör på någon på motorvägen och sen föraren och/eller en medhjälpare stannar där och släpar upp offret för den branta backen - och inga vittnen? Det tror jag inte ett dugg på.

Och varför skulle LW lämna dörren på glänt och ta sig ner till motorvägen? Vad skulle hon i så fall göra där mitt i natten (dessutom med olåst dörr)?

OT: Varför tror du inte på @PeterNoster's och @Draifos mycket goda teori om att faktiskt LW verkligen blev påkörd av en bil på motorvägen just den natten?

OT: LW kanske kände för att ta sig en nattlig joggingtur just den kvällen utmed själva motorvägen och lämnade sin dörr tillfälligt på glänt, kanske för att hon ville släppa in lite friskt luft i lägenheten under tiden hon var ute och joggade, så kan det ju faktiskt ha varit, eller hur?
Citera
2019-09-23, 15:45
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ja, texten till "14 maj" är nästan kusligt träffande. Det är väl möjligen det här med bröllop man inte får ihop riktigt. Några planer på att gifta om sig verkar ju LW inte ha haft, åtminstone inte av vad som har framkommit här i tråden eller i media.

Frågan om hur LW hamnade bakom bullerplanket har också diskuterats, och uppgiften om släpspåren är som du påpekar en obekräftad uppgift. Nu är det med största sannolikhet ett rent sammanträffande, men faktum är att hon i en senare text verkar ha kunnat förutspå även hur LW kom till fyndplatsen:

Tack Draifos! Skrattade högt.

Om en fup anländer så ska det bli intressant att läsa förhören med Carola.

On-topic: Det kryllar numer av påståenden hit och dit, och med oförsiktighet förvandlas det i vissa inlägg som att "så här är det". Visst är det möjligt att släpspår hittats. Kanske till och med det är så att JG försökt dölja SD och LW:s relation. Jag vet inte.
Citera
2019-09-23, 15:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Svåra huvud- och ansiktsskador är en trådsanning planterad av JM. Det finns inga uppgifter på att så är fallet.

Här nedan är en skribent som har skrivit om det. Som jag minns det ska skribenten ha viss insyn i utredningen.:

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har florerat olika rykten i Örebro angående varför mordoffret tog tid att identifiera. Bland annat har det ryktats om styckning och syra. I detta ligger ingen sanning.
LW utsattes för grovt våld och hennes huvud var helt sönderslaget. Att hennes kropp låg utomhus under flera dygn i försommarvärme bidrog också till att försvåra identifieringen.
Citera
2019-09-23, 15:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Tack Draifos! Skrattade högt.

Om en fup anländer så ska det bli intressant att läsa förhören med Carola.

On-topic: Det kryllar numer av påståenden hit och dit, och med oförsiktighet förvandlas det i vissa inlägg som att "så här är det". Visst är det möjligt att släpspår hittats. Kanske till och med det är så att JG försökt dölja SD och LW:s relation. Jag vet inte.
Ja, se upp med tråduppgifter. Det blir lätt att man tror på de tråduppgifter som passar ens egen teori, och avfärdar de andra som bara tråduppgifter.
Citera
2019-09-23, 15:52
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Jag undrar om hon jobbar? Troligtvis är hon sjukskriven men vad säger man för orsak till läkaren? Hej, jag är Misstänkt för mord?

Enligt trådrykten var HD var sjukskriven mycket förra sommaren och hennes arbetsgivare måste ju ha varit väl införstådd med att hennes då blivande exman var misstänkt för mord.

Av att döma av HD:s GC-loggningar så har hon iaf arbetat innan sin semester i år, men hur mycket eller lite hon har arbetat går inte att avläsa i loggarna.

Hur ska hennes arbetsgivare hantera att hon varit anhållen och häktad som Skäligen misstänkt för mord och anses, enligt åklagaren, vara fortsatt misstänkt? Kanske de låter henne gå hemma med bibehållen lön tills den här mordhistorien klaras upp? Jag vet inte hur landstingsanställda brukar behandlas vid misstanke om grova brott, men HD besitter ju en yrkeskompetens som det råder brist på, så jag tänker att de kanske behandlar henne med silkesvantar så länge ingenting har bevisats utom rimligt tvivel?

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245
Citera
2019-09-23, 15:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har florerat olika rykten i Örebro angående varför mordoffret tog tid att identifiera. Bland annat har det ryktats om styckning och syra. I detta ligger ingen sanning.
LW utsattes för grovt våld och hennes huvud var helt sönderslaget. Att hennes kropp låg utomhus under flera dygn i försommarvärme bidrog också till att försvåra identifieringen.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här nedan är en skribent som har skrivit om det. Som jag minns det ska skribenten ha viss insyn i utredningen.:

Kanske därifrån som JM tagit inspiration ifrån den delen i hens noveller.
Citera
2019-09-23, 15:57
Medlem
Citat:
En trådsanning med andra ord. Eller har polis/åklagare/media gått ut med något sådant?

OT: Om nu medlemmen @Rosaelefanten99 framfört att det fanns vissa synliga släpspår, så måste det ju faktiskt vara sant, även om du vill få andra medlemmar att tro att det handlar om en trådsanning, dessutom vill jag påstå att medlemmen @Rosaelefanten99 har mycket hög trovärdighet inom denna tråden, och därför måste man anta mycket kraftfullt, att medlemmarna @PeterNoster och @Draifos faktiskt har rätt i detta fallet att LW faktiskt blev påkörd av en bil på motorvägen och sedan uppsläpad över slätten till bullerplanket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in