2019-09-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
OT: Det tror jag inte på alls, varför tror du att LWs ansikte skulle varit krossat eller mosat?

OT: Varför tror du att LW skulle haft några ansiktsskador över huvud taget?

OT: LW kanske blev påkörd av en bil på motorvägen som @PeterNoster och @Draifos många gånger framfört, vad tror du om den teorin?

Och släpats uppför den branta slänten till platsen vid buskarna bakom bullerplanket? Knappast. Topografin är ytterst besvärlig, men jag vet att poliserna har varit där och krattat. Såg det på nyheterna för en tid sen.
Senast redigerad av zilvereko 2019-09-23 kl. 15:32.
Citera
2019-09-23, 15:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, jag börjar också undra om inte geocaching har ersatt den kristna tron för många örebroare. Man får ett intryck av att det faktiskt kan handla om någon form av avgudadyrkan. Och med den här mystiska Groundspeak som folk knappt törs nämna, som någon slags överstepräst som sätter upp regler för vad som är tillåtet i det här gänget. Kanske är Gamla resp. Nya Hjärsta moderna motsvarigheter till Sodom och Gomorra, med lögner och otukt och vad som helst. Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?

Va?
Fick inte barn vara med?
Det ogillar jag skarpt.

Jag tycker att det är bra att föräldrar har hobbies där föräldrar och barn kan dela hobbyn.
T ex om ditt barn gillar att spela fotboll, då kan du vara tränare, hjälptränare och/eller vara med och hjälpa till med på olika sätt tex att skjutsa till och från för ditt och andras barn. Vara med och titta på matcher, dvs du och ditt barn är tillsammans. Du lär känna de andra barnen och deras föräldrar.

Självklart kan man ha en annan fritidssysselsättning, men inte en som ständigt kräver att barnen inte är med.

Vi kanske också är besatta av flashback, men här kan man ändå göra paus när det behövs.

Jag tycker också att det verkar nästan bli som ett beroendebeteende hos de som vi har följt.

Kanske är det som med många datorspel idag, belöningssystemet blir belönat. man kan lösa gåtor hemma, koordinater, få FTF och få sina poäng som man samlar.

Belöningarnas belöning.

HD är nog beroende...
Citera
2019-09-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
SD är häktad sedan den 30/8 på sannolika skäl, ny omhäktningsförhandling på fredag denna vecka den 27/9 eller om han godkänner att vara fortsatt häktad utan förhandling.
Den fd frun HD, släpptes den 6/9 ur häktet så han satt i sex dar häktad som skäligen misstänkt.

OT: Varför tror du att SD skulle vilja ge sitt godkännande till att få vara fortsatt häktad om förhandling uteblir?
Citera
2019-09-23, 15:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Va?
Fick inte barn vara med?
Jag var naturligtvis ironisk. Som Energizer666 skrev, klart att barn får vara med på eventen. Många av er troende här verkar för övrigt ha helt sjuka vanföreställningar om geocachare. Jag tror inte att de är dåliga människor.
Senast redigerad av Draifos 2019-09-23 kl. 15:25.
Citera
2019-09-23, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte jouråklagarens svar för några veckor sedan?
Eller har den ordinarie åklagaren sagt samma sak?

Det var jouråklagaren.
Citera
2019-09-23, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag här läst i en S*llen-logg att han "Är glad att det finns kompisar". Han skrev om en runda med Jan* O*karinen (*i) den 7 september.

Om HD har några vänner utanför sitt stora intresse är svårt att veta utan insyn, men man kan utläsa av loggar att HD har iaf en kvinnlig GC-vän som hon är ute på burkjakt med. Det är alltså änkan Karj*r som också verkar cacha frenetiskt.

Jag undrar om även HD är född utan nerver eftersom hon (obekymrat?) i lördags åkte på event och träffade andra geocachare i Sala. http://coord.info/GC8CE28
Även om hon är helt oskyldig och orättvist indragen i mordet på L*ena, så kan man ju tänka sig att hela historien ändå skulle fylla ens inre med skuld- och skamkänslor, men hon cachar obekymrat vidare? Vad tänker de andra cacharna? Ställer de några frågor eller tiger alla och låtsas som att ingenting har hänt?

Jag undrar om hon jobbar? Troligtvis är hon sjukskriven men vad säger man för orsak till läkaren? Hej, jag är Misstänkt för mord?
Citera
2019-09-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Och släpats uppför den branta slänten till platsen vid buskarna bakom bullerplanket? Knappast.

OT: Vad är det som gör att du avvisar @PeterNoster's och @Draifos teori om att LW blev påkörd av en bil på motorvägen?

Båda kan ju faktiskt ha rätt i detta fallet och du själv, kan ju faktiskt ha fel, eller hur?
Citera
2019-09-23, 15:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Med tanke på att LWs ansikte lär ha varit krossat/mosat. Kan inte säga exakt när jag läste att hon hade svåra huvud- och ansiktsskador.

Inte ovanligt att en svartsjuk man gör just detta.

Ett exempel är Martin Johnsson som mosade Lotta Rudholms ansikte/huvud. Det finns otaliga exempel på det.

Svåra huvud- och ansiktsskador är en trådsanning planterad av JM. Det finns inga uppgifter på att så är fallet.
Citera
2019-09-23, 15:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Jag tror han utgick från att de båda var oskyldiga, vem misstänker sina vönner för mord i första taget liksom? Han hade nog agerat annorlunda OM han vetat sanningen, inte fasen är det ett normalt agerande eller ens troligt agerande OM man vet, eller är det det?
Ja om man föreställer sig HD reaktion så, då är det konstigt att det skulle vara det första hon tänkte på...OM det var hon som var GM eller var med på BP, det borde hon väl tänkt på innan om hon varit GM tänker jag, fast en mördare kanske tänker efter förstås...men nu påstås det ju varit planerat fast det vet man väl inte heller egentligen om det var?

Ja han ska enligt uppgift i tråden varit hos JG under kvällen, sågs tydligen cykla hem på kvällen, men är så längesen jag läste det och man kan missat något också förstås.

Jag tror att det var @TinnaNinna(?) som tog upp först att SD skulle ha tagit cykeln till JG, men att han skulle ha setts cykla efter det minns jag inte? Hur säker detta är vet jag inte.

Efter det har det (inte så länge sedan) varit ytterligare en skribent, som jag nu inte minns nicket på, som har hintat om att SD skulle till JG på kvällen och för det behövdes det en särskild sak.
Orkar inte leta efter dessa inlägg just nu.

Sedan har @flixa81 fått via sin källa att SD ska ha sets i det aktuella området vid den aktuella tidpunkten. Se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Från källa : ”i det aktuella området den aktuella tiden ”
Jag vet inte exakt klockslag.
Men det borde ju rimligtvis vara i anslutning till tiden hon tros vara mördad?
Citera
2019-09-23, 15:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och släpats uppför den branta slänten till platsen vid buskarna bakom bullerplanket? Knappast. Topografin är ytterst besvärlig, men jag vet att poliserna har varit där och krattat. Såg det på nyheterna för en tid sen.

OT: Här är ytterligare ett exempel på ett mord där ansiktet på offret krossades:

https://www.allas.se/relationer/morden-i-dalby-stenbrott-systern-lina-om-sorgen/

Släpning är också bara hittepå.
Citera
2019-09-23, 15:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det där med släpspår är bara en trådsanning, hittepå eller spekulation.

Nej, ursprunget är från @rosaelefant99:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Nej det fanns tydligen div spår av att hon släpats till platsen där hon hittades. ”Krattningen” och det ”nya” söket efter spår var dock pga vittnesuppgifter/tipps enligt källan om det ej tidigare framkommit
Citera
2019-09-23, 15:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Profetiska gåvor eller ej; texten är träffande; "det gick för fort för att se, de tog henne med", försvinnande, bröllop, "blåa blinkande ljus", den 15e maj var "förvirringen stor".
Ja, texten till "14 maj" är nästan kusligt träffande. Det är väl möjligen det här med bröllop man inte får ihop riktigt. Några planer på att gifta om sig verkar ju LW inte ha haft, åtminstone inte av vad som har framkommit här i tråden eller i media.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Släpning är också bara hittepå.
Frågan om hur LW hamnade bakom bullerplanket har också diskuterats, och uppgiften om släpspåren är som du påpekar en obekräftad uppgift. Nu är det med största sannolikhet ett rent sammanträffande, men faktum är att hon i en senare text verkar ha kunnat förutspå även hur LW kom till fyndplatsen:
Senast redigerad av Draifos 2019-09-23 kl. 15:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in