Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Ja, jag börjar också undra om inte geocaching har ersatt den kristna tron för många örebroare. Man får ett intryck av att det faktiskt kan handla om någon form av avgudadyrkan. Och med den här mystiska Groundspeak som folk knappt törs nämna, som någon slags överstepräst som sätter upp regler för vad som är tillåtet i det här gänget. Kanske är Gamla resp. Nya Hjärsta moderna motsvarigheter till Sodom och Gomorra, med lögner och otukt och vad som helst. Och som någon skrev verkar ju inga barn få vara med på "eventen", och det är skumt. Vad gör man på "eventen"?
Va?
Fick inte barn vara med?
Det ogillar jag skarpt.
Jag tycker att det är bra att föräldrar har hobbies där föräldrar och barn kan dela hobbyn.
T ex om ditt barn gillar att spela fotboll, då kan du vara tränare, hjälptränare och/eller vara med och hjälpa till med på olika sätt tex att skjutsa till och från för ditt och andras barn. Vara med och titta på matcher, dvs du och ditt barn är tillsammans. Du lär känna de andra barnen och deras föräldrar.
Självklart kan man ha en annan fritidssysselsättning, men inte en som ständigt kräver att barnen inte är med.
Vi kanske också är besatta av flashback, men här kan man ändå göra paus när det behövs.
Jag tycker också att det verkar nästan bli som ett beroendebeteende hos de som vi har följt.
Kanske är det som med många datorspel idag, belöningssystemet blir belönat. man kan lösa gåtor hemma, koordinater, få FTF och få sina poäng som man samlar.
Belöningarnas belöning.
HD är nog beroende...