2019-07-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Ja, jag skulle säga att det är extra svårt om man bor i ett feminiserat land som Sverige där kvinnor sätts på piedestal. Lite lättare i storstäder men därmed inte sagt lätt. Har läst att i många östastiatiska länder och stora delar av USA är det mycket lättare att få jättemånga matchningar och även dejter. Här använder de flesta tjejer (tror jag) appen främst för validation, gissar på att många köper Gold bara för att se vem som gillat dem så de mår bra. Möjligen att de swipar höger på någon riktigt bra kille i deras tycke. Nu har jag inte plus eller gold, men hade gärna kunnat tänka mig att testa det bara för att kunna använda funktionen "Passport" för att se hur många matchningar man skulle få i ett annat land. Vilket annat land som helst i princip än Sverige/Norden. Nordbor (som ser ganska bra ut) ses generellt som mycket attraktiva i fattigare länder och andra delar av världen.
Du behöver inte skaffa gold för att prova det. Det räcker med bumble och en fejk gps. Kanske funkar med badoo också, men har inte provat. Det är i alla fall mycket enklare utomlands och matchningarna håller samma kvalité som sig själv eller högre. Till skillnad från Sverige där man bara matchar med tjejer under sin nivå på tinder.
Citera
2019-07-20, 11:26
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SayKris
Du har inte missförstått ordet peddo? Kanske det va?

Hbqt= peddo
Citera
2019-07-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Det är nog tyvärr någon som råkat gilla dig och sedan direkt tagit bort dig. Men hav tröst. Tinder är svårt nu för tiden. Lättare var det 2016 och före. Har du möjlighet så träffa kvinnor i andra sammanhang istället.

Men kan ta bort en like? Det här var alltså en like, inte en match. Jag har inte sett att man kan ångra likes någonstans i appen.
Citera
2019-07-20, 12:51
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Men kan ta bort en like? Det här var alltså en like, inte en match. Jag har inte sett att man kan ångra likes någonstans i appen.
Går att ångra via datorn och antagligen även i betalversionen av appen.

Edit: Har iaf gått. Kan ju ha ändrats under det senaste halvåret då jag inte använt Tinder.
Senast redigerad av lakritc 2019-07-20 kl. 13:08.
Citera
2019-07-20, 14:03
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Hur ser det ut med instagram? Brukar mest använda snapchat, men har funderat på om instagram kanske kunde öka ens framgång något. Är det någon som använder instagram och lyckats få napp? Antingen med eller utan tinder som draghjälp.

Efter en snabb googling så läste jag att man inte kan dölja sin följare/de man följer, så är lite nojig att det kanske skulle ha motsatt effekt när alla ens aktiviteter blir offentliga.
Citera
2019-07-20, 15:17
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag: Så vad har du gjort idag?

Hon: Jag har hängt med min kompis =).

Jag: Jaså? Hittade ni på något kul då?

Hon: Vi har i princip knullat hela dagen haha, kompisen är min kk.

Asså inte för att vara sån men varför? Ska detta på något sätt göra mig mer intresserad eller något? Visst, jag frågade vad dom hittade på, men inte fan vill man väl höra något sånt om man håller på att planera en dejt med en brud. On to the next one.

Haha, har tänkt skriva det innan men inte ens orkat men nu när du också råkar ut för det så måste jag ju göra det, har varit med om exakt samma typ 3-4 gånger de senaste två månaderna, tjejer som man snackar med och är påväg att bestämma en träff med som plötsligt berättar om hur de knullar någon annan eller liknande, vem fan säger så till någon man pratar med i dejtingsyfte? Helt vrickat och respektlöst enligt mig.

Måste vara några tjejer som är/har blivit extra skeva i huvudet för jag har pratat med många många många, högst troligen så har flera av dom redan haft en kk eller träffar någon när man själv börjar prata med dom och kanske träffar dom men det får man ju bara acceptera, att kasta det i ansiktet på den andre är ju någon ny nivå av slyna som har uppkommit.
Citera
2019-07-20, 15:19
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOneEyedSnake
Hur ser det ut med instagram? Brukar mest använda snapchat, men har funderat på om instagram kanske kunde öka ens framgång något. Är det någon som använder instagram och lyckats få napp? Antingen med eller utan tinder som draghjälp.

Efter en snabb googling så läste jag att man inte kan dölja sin följare/de man följer, så är lite nojig att det kanske skulle ha motsatt effekt när alla ens aktiviteter blir offentliga.
Fan ska du med instagram till? Sugs inte ner djupare i hålan av aidsfenomenet sociala medier.

Bryr sig många tjejer om social status och blir lite extra intresserade när dom ser dina strandbilder och 10 000 följare? Ja, men det kommer knappast öka din framgång så mycket att det är värt mödan.
Kan du få till bra bilder på Snapchat så räcker det 99/100 gånger.
Citera
2019-07-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Det ska göra att du behåller matchningen om du nu accepterar något så dumt.
Förmodligen är det inte sant. Det är en lek.

Många unga tjejer på Tinder är helt körda i huvudet och borde ha en vårdnadshavare tills de fyller 30.

Tyvärr så är denna bruden dock 30 exakt, så inte direkt ung till att börja med.
Citera
2019-07-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Haha, har tänkt skriva det innan men inte ens orkat men nu när du också råkar ut för det så måste jag ju göra det, har varit med om exakt samma typ 3-4 gånger de senaste två månaderna, tjejer som man snackar med och är påväg att bestämma en träff med som plötsligt berättar om hur de knullar någon annan eller liknande, vem fan säger så till någon man pratar med i dejtingsyfte? Helt vrickat och respektlöst enligt mig.

Måste vara några tjejer som är/har blivit extra skeva i huvudet för jag har pratat med många många många, högst troligen så har flera av dom redan haft en kk eller träffar någon när man själv börjar prata med dom och kanske träffar dom men det får man ju bara acceptera, att kasta det i ansiktet på den andre är ju någon ny nivå av slyna som har uppkommit.

Jag tror att anledningen att dom kan göra det är för att dom vet hur desperata killar på Tinder är, så dom skulle i princip kunna säga 10 minuter innan dom går på dejt med en kille "Förlåt, blir lite sen, är i en trekant med två killar nu, hoppas det är okej"... "Inga problem alls sötnos, ta din tid!!!! Jag väntar, inga problem ".

hahahaha
Citera
2019-07-20, 18:12
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Jag tror att anledningen att dom kan göra det är för att dom vet hur desperata killar på Tinder är, så dom skulle i princip kunna säga 10 minuter innan dom går på dejt med en kille "Förlåt, blir lite sen, är i en trekant med två killar nu, hoppas det är okej"... "Inga problem alls sötnos, ta din tid!!!! Jag väntar, inga problem ".

hahahaha

Typ så, antar att vissa får en powertrip när dom bokstavligt talat kan välja till höger och vänster vilket är lite förståeligt.
Citera
2019-07-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Typ så, antar att vissa får en powertrip när dom bokstavligt talat kan välja till höger och vänster vilket är lite förståeligt.

Jag har dock alltid undrat lite, om hela situationen var vänd, så hur tjejer har det med dejting rent generellt och med alla appar och sånt, om rollerna ändrats så det var killar i den situationen, och tjejer som är 5 och under aldrig fått matchningar och killar som är 1/10 fick matchningar... Hur tror du tjejer hade hanterat det jämfört med hur män hanterar det just nu?
Citera
2019-07-20, 18:38
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Jag har dock alltid undrat lite, om hela situationen var omvänd, så hur tjejer har det med dejting rent generellt och med alla appar och sånt, om rollerna ändrats så det var killar i den situationen, och tjejer som är 5 och under aldrig fått matchningar och killar som är 1/10 fick matchningar... Hur tror du tjejer hade hanterat det jämfört med hur män hanterar det just nu?
Något av följande känns rimligt:
1. Bryta ihop och avinstallera appen.
2. Gå ut i media och prata om mäns förfärliga sätt samt orättvisor.
3. Hänga ut nobbande män via assholesonline och andra sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in