2019-09-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har sökt på nätet och Flashback om denna "Anstiftan 1", hittar ingenting . Man kanske böhöver leta fram en papperstidning från 2015.

Jag fick känsland att den "torpeden" lite avfärdades som "konstig", och att en hovrättsdomare aldrig skulle kunna begå ett sådant brott. Det var lite av jargongen i media då, vad jag minns.

(Jag blev som sagt fascinerad av fallet redan då).

Din sista mening ger för handen att medierna bevakade saken ”redan då” (2015) för hur man kan bli fascinerad av ett fall som det inte skrivs om, förstår inte jag.

Men så finner du inga artiklar.

Får inte ihop det.

Dimridå igen?

Det skrevs inga artiklar 2015.

Den nya användaren ställde relevant fråga om hur torpedanklagelserna 2015 kom till pressens kännedom 2019.

Man ska inte krångla till saker.
Kontakter.
Senast redigerad av skitkuligen 2019-09-22 kl. 22:51.
Citera
2019-09-22, 22:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?

Barnens samtal hos stadsdelsförvaltningen läste jag om i tråden, vilket väl var olika
jobbiga händelser som var svåra att hantera som "genomgående handlat om att Karin dricker alkohol eller varit berusad."
"de vill att Karin ska ha ett eget boende, men också att hon ska sluta dricka."

SOL utredningar var det väl.
Ja det är SoL utredningar gjorda sedan 2012 och flera gånger har barnet berättat att dom vill att mamman ska sluta dricka.
Dom ställde det som villkor för att träffa henne.

Karin har inte tvättat håret på 12 dagar så stygnen kan inte tas.
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf

Edit: Ett mail till https://minfil.com/X0V3Rf5bna/Aktbil_18_overklagan_KL_pdf
Senast redigerad av Timeout 2019-09-22 kl. 22:51.
Citera
2019-09-22, 22:48
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nej faktiskt inte, hon är väldigt bestämd med att hon inte är inblandad. Hon är irriterad på att man pekat ut FO. Hon tror inte på att JL är inblandad. Hon tycker polisen borde leta bland Bandidos och MC gängen.

Men då är hon inne på ganska gamla grejor, då är vi inne slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Vem väntar 15-20 år på att hämnas - någon som just muckat...?
Citera
2019-09-22, 22:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
?

Barnens samtal hos stadsdelsförvaltningen läste jag om i tråden, vilket väl var olika
jobbiga händelser som var svåra att hantera som "genomgående handlat om att Karin dricker alkohol eller varit berusad."
"de vill att Karin ska ha ett eget boende, men också att hon ska sluta dricka."

SOL utredningar var det väl.

Troligen SOL, ja, men det hotades med LVU hösten 2012 pga föräldrarnas konflikt.
Citera
2019-09-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nej.
HOL rör sig idag med mycket höga ärenden typ kinesen som ev ska utlämnas till USA. Han har tidigare företrätt informatören Peter Rätz som har ett pris på sitt huvud som idag är runt 1,5mkr. Hol har rört sig i kretsar med bl.a poliser som är inom underrättelse-delen. Förutom detta så har han haft högpriofall på diverse bedrägerimål med mångmiljonbelopp. Detta har gett HOL både insyn och ev fiender i den undre världen. Det finns alltså andra alternativ än KL, vilket inte är så populärt i denna tråd där vissa helt går all in på KL, samtidigt som vi övriga ser möjliga alternativ.

Ser vi sen till hur polisen har arbetat i detta fall, hur dom varit inblandade tidigare personligen med HOL som vänner etc, finns det möjliga alternativ, vi har inte sett skogen för trädena omkring. Eftersom det fanns eller fortfarande finns en "belöning" på informatören Peter Rätz som idag är på runt 1,5mkr, och att ryska maffian fick den sista smällen av denna informatör, borde man även kolla om någon ur dessa gäng fick permis eller släpptes veckorna före attentatet på HOL. Det kan vara så enkelt att någon stjärna vill ha tag i Rätz genom att gå på HOL, och då kan grejen i 62:an ha varit ett försök att ta HOL som gisslan där det sket sig med dito skottlosssning, för ville man fimpa HOL kunde man lika gärna ha stått utanför och satt skotten i huvudet när han gick förbi i riktning mot jobbet, i stället för att böka med att stå i trapphuset eller sitta på parksoffan utanför för att få tag i HOL och dessutom starta en brottningsmatch.

Torped-teorin funkar dålig på ett hus med 2 entreer, 2 hissar, en brottningsmatch i trapphuset och en nedblodad blond snubbe i grått som rymmer fältet efter 3 skott. Det är frågan om något annat, frågan är vad.....

Väldigt bra med en bredare syn. Kanon
Och kul att många här stöttar.

Lägg ner KL o co ett tag.
Polisen har ännu inte hittat småförbrytaren FO, för dom bryr sig inte.
Det är bara ett gäng fnoskiga Flashbackare som gottar sig i allt elände som finns runt dessa stackare.
Citera
2019-09-22, 22:58
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|68780219]Det beror helt på kvaliteten på västen och kalibern på vapnet!

------------------------------------------------------------

Och nu är ni igång igen, det var fasligt vad känsligt detta är för somliga. GM KAN vara en försmådd ex-sexpartner, DET är det intressanta, inte könet på ev ex.

Det fetade: När polisen skriver "iförd ENDAST långärmad skjorta", så betyder det exakt orden som de skrivit. Just för att det inte ska finnas något utrymme för tolkningar.

Det fetade: Det finns belägg i form av en dom, text i en dom. Så det är inte alls någon trådsanning!

Sedan skriver du att "det är fullständigt normalt att vara bisexuell nuförtiden". Jaa, men sluta tjafsa om det då, INGEN har sagt att det är onormalt, ingen belastar HOL för ev bisexualitet. Däremot är det intressanta att han är OTROGEN, vilket kan göra fler personer ilskna på honom, och där det skulle kunna finnas en alternativ GM.

Sanslöst
En halv sida efter ett klokt och bredare inlägg är vi tillbaka i det här tramset.
Citera
2019-09-22, 22:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Nu får du för helvete ge dig
Du har inte en siffra rätt för det var julen 2013 som HOL flydde utomlands med barnen för att komma ifrån Karin och då fick han vårdnaden för annars hade dom satts på LVU.
Nej det var inte Karins helg men hon ställde till ett helvete 16 december 2013 och SoL var inblandad i familjen ända sedan 2012 på grund av Karins supande och våldsamhet.

Barnen är hörda flera gånger i utredningarna.
Den enda som är visat grym och elak är Karin, inte ett ont ord om HOL NÅGONSTANS!!!
Gå och lägg dig.

Du behöver inte vara otrevlig samt peppra på med dina egna personliga fördomar.

HOL begick umgängessabotage, det var K.L.s julhelg. Det kommer du inte ifrån!
Citera
2019-09-22, 23:04
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Men då är hon inne på ganska gamla grejor, då är vi inne slutet av 90-talet och början av 2000-talet. Vem väntar 15-20 år på att hämnas - någon som just muckat...?

Revenge is served cold!
Citera
2019-09-22, 23:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det var en person som vände sig till polisen då, och berättade för dem att han hade erbjudits pengar av KL för att ta HOL av daga.
Utredningen lades ner i brist på bevis.
Men ett skäl till att hon omgående betraktades som första misstänkt, i kombination med HOL:s egen teori.

Rekommenderar podden Skyldig?
Avsnitt Toppjuristen och kändisadvokaten.
Uttömmande.
(Vet inte varför jag misslyckas med länkning men sök på Podbean)
Här är länken till podden https://poddtoppen.se/podcast/1460681292/skyldig
Avsnitt 14. Kändisadvokaten & Toppjuristen
Citera
2019-09-22, 23:44
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Här är länken till podden https://poddtoppen.se/podcast/1460681292/skyldig
Avsnitt 14. Kändisadvokaten & Toppjuristen

Dom säger det inte rent ut, men framgår ändå rätt tydligt att dom tror lilla Karin ligger bakom detta.
Deras genomgång, räcker till en liten novell bara. Jämfört med denna tråds innehåll och personage som skulle räcka en tegelstensroman eller till 18 delar på Netflix.
Citera
2019-09-22, 23:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Dom säger det inte rent ut, men framgår ändå rätt tydligt att dom tror lilla Karin ligger bakom detta.
Deras genomgång, räcker till en liten novell bara. Jämfört med denna tråds innehåll och personage som skulle räcka en tegelstensroman eller till 18 delar på Netflix.
Jag lyssnar igen nu och det tycker jag framgår rätt tydligt att dom tror att Karin är anstiftaren.
Sen har dom mycket bra åsikter om jäv för dom som anhåller och ska häkta Karin är delvis hennes gamla arbetskamrater. Rättsröta!
Citera
2019-09-22, 23:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Jag lyssnar igen nu och det tycker jag framgår rätt tydligt att dom tror att Karin är anstiftaren.
Sen har dom mycket bra åsikter om jäv för dom som anhåller och ska häkta Karin är delvis hennes gamla arbetskamrater. Rättsröta!

Det är lite som alla känner alla. Och alla riskerar vara jäviga. Kanske skulle ta in folk från Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in