2019-09-23, 00:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det är lite som alla känner alla. Och alla riskerar vara jäviga. Kanske skulle ta in folk från Norge.
Det räcker att ta in folk från en annan stad i Sverige.
Känner till räcker inte, känner och har jobbat tillsammans SKA vara jäv.

Det finns gott om jurister och domare i hela landet, ta från Gbg, Malmö, Umeå eller andra större städer bara.
Citera
2019-09-23, 00:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Känner Frippe och vet att KL inte bott hos honom. Frippe och hans fru som tidigare arbetat på rikspolisstyrelsen, de har flyttat ut på Värmdö.
Skulle jag gissa på någon inom SU så skulle det vara Arvill som KL kunde ha bott hos. Dock är Arvill en hon och helt galen. //...//Nej detta är ingen sten ni vill lyfta på för då kommer en lavin att begrava er.

Citat:
Beträffande nämndekvinnan CS känner henne väl, //...//
Nu vill jag inte bli beskyllt för att skrämma bort dig (om det skulle hända), men jag är fascinerad över hur många, av de inblandade, du känner. Även de som bara nämns i periferin; Blondinbella (eller vad hon kallas), KL, Cecilia Simmerud/Beckroth, polisen "Frippe", Fredrik O, de är de jag kommer ihåg nu. Du är den som har bäst insyn i en härva, som är svåröverskådlig, av alla.
Citera
2019-09-23, 00:11
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det räcker att ta in folk från en annan stad i Sverige.
Känner till räcker inte, känner och har jobbat tillsammans SKA vara jäv.

Det finns gott om jurister och domare i hela landet, ta från Gbg, Malmö, Umeå eller andra större städer bara.

Dom i podden verkade tycka att Karin handlade smart. Tog pressen till hjälp för att varna sin kumpan. Lämnade inte ut sin bostadsadress där hon hade sin laptop (antagligen). Så att polisen inte kunde göra husrannsakan och säkra bevis.
Inte helt pundad i huvudet Karin.
Citera
2019-09-23, 00:13
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack, där kom det en hel del uppgifter. Dock inte specat mer gällande sammanhang. I domen våld tjänsteman var det väl på nån bar och nån ordningsvakt el väktare som tillkallade polis. Jag funderade också på om nåt specfikt inträffat som sammanfaller år 2015 relaterat till anstiftan (oavsett nedlagt). Den här skjutningen skedde väl i samma veva som besked rättstvist.
Finns det uppgift om nån LVM? Såg att inläggnng St Görans nämndes i tråden och har alla turerna kring alkoholproblematiken och utredningarna i åtanke. Sen undrar jag om den där lilla hjärnblödningen med god prognos och 2 veckors rehab är specificerad (typ subduralhematom) då hon väl beskrivs ha ramlat en hel del. Det var väl ingen neurokir inkopplad?

Tack men det vete fan, jag åker slalom bland alla namn f.n. Typ baklänges.
Omg så mycket förgreningar det är, rena släktforskningen. Funderar på resp persons motiv samtidigt för det lär ju vara av dignitet, nån som är rejält kränkt eller förgrymmad på vedergällningsnivå.

Användaren rotesau har skrivit att det skulle vara en subarachnoidalblödning ( (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019). Jag har inte kunnat hitta några uppgifter om blödningstyp i domarna. Det finns heller inget i domarna som tyder på att neurokirurg varit inkopplad. Det enda som framgår är att blödningen bedömdes som liten, 2-3 veckor gammal och, som du nämnde, med god prognos, samt 2 v rehab.
Citera
2019-09-23, 00:14
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Dom i podden verkade tycka att Karin handlade smart. Tog pressen till hjälp för att varna sin kumpan. Lämnade inte ut sin bostadsadress där hon hade sin laptop (antagligen). Så att polisen inte kunde göra husrannsakan och säkra bevis.
Just precis... varningen gick ut på ungefär... om vi är tysta båda två så kan dom inte sätta dit oss.
Citera
2019-09-23, 00:15
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag ringde henne, nej hon lät inte packad. Hon lät glad. Hon sa att hon tänkte resa bort för att få lite distans. Att detta var en väckarklocka och att om de är ute efter Henrik så kanske de kommer försöka skada henne och barnen. Hon har kontakt med socialtjänsten som tittar på hur säkra barnen är hos Henrik nu.
Jag tror inte för ett ögonblick att soc tar någon som helst bäring på vad Karin påstår med tanke på hennes historik med dom. HOL har nog sett till att barnen är trygga.
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Min fetning. ...och där kom huvudmotivet.

Har hon förresten kontaktat sin advokat Salomonsson? Han hade ju ingen aning om var hon är sa han häromdagen. Du kan väl meddela honom annars - och dela med dig telefonnumret du har till polisen samtidigt.

Hur ser du på hennes eventuella skuld? Du fortsatte ju inatt att peka ut Julia L och Fredrik O inatt, vilket väl var var efter ditt telefonsamtal med Karin. Tror du henne inte?
Ja det är så genomskinligt vad som är Karins huvudmotiv.
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Nästa giv mot Henrik. Dra in SOS pga mordförsöket och få till en ändring i vårdnaden.
Fighten ska fortsätta, till vilket pris som helst.
Du springer hennes ärenden och ställer upp som en nyttig idiot i detta.

Varför Karin engagerar sig i hatmailen mot den där läkaren som tycks allt annat än stabil, verkar knepigt, om han nu ”drog väldigt fort” som du uttryckte i något inlägg för ish hundra sidor sen.
Jag undrade för några hundra sidor sedan vad nästa strid blir, men Karin fortsätter med samma strid som hon en gång för alla har förlorat. Hon kan aldrig få vårdnaden om barnen!
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Jag tror ni har fel att KL skulle bry sig om barnen, hon bara utnyttjar barnen för att straffa/komma åt HOL.

Karins beteende visar klart och tydligt att hon skiter fullständigt i sina barnen .

Karin verka vilja att hennes barn ska bli föräldralösa som hennes systerson. Son till den alkoholiserade systern Pi*a har tydligen också mellan åren 2012-214 förlorat sin pappa och 2019 dog hans mamma.

Karin kommer inte att ge sig förrens HOL är död och nästa gång kanske hon själv skjuter honom.
Här bevisar Karin hur lite hon tänker på barnen
Dör HOL så blir barnen satta på LVU för helvetet har frusit till is innan hon kan få någon vårdnad i och med allt som har kommit upp i SoL utredningarna.
Karin är stensjuk, totalhavererad som mänsklig.
Det har gått ca 6,5 år sedan separationen och därpå följande skilsmässa och hon biter sig fast ännu.
Citera
2019-09-23, 00:17
Medlem
Citat:
Om hon trodde att polisen skulle släppa henne innan de hittat var hon bor och lagt beslag på allt de vill undersöka så har nog en hel del av intelligensen gått i pension.
Citera
2019-09-23, 00:18
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Just precis... varningen gick ut på ungefär... om vi är tysta båda två så kan dom inte sätta dit oss.
Det är ett agerande som ligger på gränsen till erkännande.
Men som i rätten är helt oantastligt.
Karin styr! Och hon vet om det. Kanske njuter av det? Borderline?
Citera
2019-09-23, 00:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jag menade att det är KL:s motiv, om hon är skyldig till anstiftan vill säga, det vet vi inte än och jag tror inte att vi kommer att få veta det heller. Tyvärr. Ännu mer tyvärr för henne om hon är oskyldig. Eller, ja, det är tyvärr vilket som om det inte blir uppklarat.

Däremot tror jag inte att hon skulle få vårdnaden just nu, men hon kan ju tro det och om hon är skyldig så handlar nog det mesta om att förstöra så mycket som möjligt för Henrik O L, helst se honom död kanske men hon tänker nog inte så mycket längre. Om hon inte är helt iskall så vill hon säkert vara med sina barn och känner stor sorg över hur det har utvecklat sig. Om hon "bara" kan ordna till sig så kan hon få ett bra förhållande med barnen senare även om de då är vuxna. Sorgligt att ha missat så mycket av deras uppväxt. Hoppas hon kommer till insikt, lyckas rätta till sig och att de kan lita på henne längre fram.
Nej jag har väldigt svårt att tänka mig att barnen ska lita på henne efter så många års bråkande även om små barn kan förlåta mycket... men här har vi snart unga vuxna och dom förstår mer.
Vissa saker går helt enkelt inte att reparera och barnen har levt med detta i säkert mer än 10 år för Karin började inte supa 2012. Hon började garanterat mycket tidigare.
Citera
2019-09-23, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Användaren rotesau har skrivit att det skulle vara en subarachnoidalblödning ( (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019). Jag har inte kunnat hitta några uppgifter om blödningstyp i domarna. Det finns heller inget i domarna som tyder på att neurokirurg varit inkopplad. Det enda som framgår är att blödningen bedömdes som liten, 2-3 veckor gammal och, som du nämnde, med god prognos, samt 2 v rehab.
Subarach?
Då får hon vara glad att hon lever.
Låter mer som kron. subdural vilket ofta drabbar äldre minnessvaga el alkholister.
Enligt brev jag läste nyss så hade de ju gjort hjärt- lungräddning enl KL (länk via timeout nyss, akt. bil 22) när hon slog i skallen nån gång så det kan nog vara väldigt drama.
Citera
2019-09-23, 00:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Den benämn bara som liten blödning med god prognos, inget annat.

Men jag tror att en hel del av Karins symtom var spelade för hon mådde inte sämre än att hon under rehaben kunde gå ut och supa sig aprak
Trots att hon då var aprak när hon LOBades så lyckade hon med sin enorma duperingsförmåga övertyga poliserna om att hon var sjuk så dom körde henne till sjukhus...

"Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan."

Hon har använt den blödningen som ursäkt många gånger. Är nog bra att ha...
Citera
2019-09-23, 00:38
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Om hon trodde att polisen skulle släppa henne innan de hittat var hon bor och lagt beslag på allt de vill undersöka så har nog en hel del av intelligensen gått i pension.

Precis så tänkte jag också och det finns väl en lag som säger att du kan bli häktad om det finns en chans att undanröjer bevis och jag trodde också att varje medborgare i Sverige var tvungen att delge polisen sin aktuella bostad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in