2019-09-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Ja men bara bakifrån och från sidan
Eller så sätter hon handen för ansiktet.

Tack för intressant bild. Det har hänt mycket i hennes liv sedan bilden togs. Hur mår hon nu?
Citera
2019-09-22, 22:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Domen kanske kom 2015, men händelsen var efter att HOL tagit ungarna utomlands julen 2012, det var egentligen K.L.s julhelg.

Domen släpar nog efter då det blev socutredning och vårdnadsutredning, ö-klaganden.

Jag fick uppfattningen att barnen inte är hörda av någon "utomstående", att de får "tala" genom HOL. Men jag vet inte. Det är en grym och elak vårdnadstvist, så man ska tänka på att det är mycket pajkastning.
Nu får du för helvete ge dig
Du har inte en siffra rätt för det var julen 2013 som HOL flydde utomlands med barnen för att komma ifrån Karin och då fick han vårdnaden för annars hade dom satts på LVU.
Nej det var inte Karins helg men hon ställde till ett helvete 16 december 2013 och SoL var inblandad i familjen ända sedan 2012 på grund av Karins supande och våldsamhet.

Barnen är hörda flera gånger i utredningarna.
Den enda som är visat grym och elak är Karin, inte ett ont ord om HOL NÅGONSTANS!!!
Gå och lägg dig.
Citera
2019-09-22, 22:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men hur fick media tag på uppgifterna? Jag vill oxå veta mer.
Det är ju en massa detaljer om allt annat kring KL men varför är detta så bristfälligt i tråden? Eller har jag missat nåt (läst sporadiskt)?
Om det var anmälan och utredning så lär väl hon ha förhörts iaf? Det är ju allvarligt brott även om bevisningen inte höll/lades ner/friades.

Jag har sökt på nätet och Flashback om denna "Anstiftan 1", hittar ingenting . Man kanske böhöver leta fram en papperstidning från 2015.

Jag fick känsland att den "torpeden" lite avfärdades som "konstig", och att en hovrättsdomare aldrig skulle kunna begå ett sådant brott. Det var lite av jargongen i media då, vad jag minns.

(Jag blev som sagt fascinerad av fallet redan då).
Citera
2019-09-22, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack för intressant bild. Det har hänt mycket i hennes liv sedan bilden togs. Hur mår hon nu?
Vet inte, just nu verkar hon vilja få distans till allt.
Citera
2019-09-22, 22:36
Medlem
Citat:
Vet inte, just nu verkar hon vilja få distans till allt.

Låter bra. Känner hon liksom en press att hon måste rentvå sitt namn nu efter allt ståhej eller väntar hon bara ut stormen?
Citera
2019-09-22, 22:39
Medlem
vittne-xs avatar
Jag fortsätter på "Allra-spåret".
HOL företräder Ewran Mersin som var VD, den snubben gick under jorden och jagas idag av ekoroteln och kronis, som senast beslagtog hans brf på Östermalm:
https://www.expressen.se/dinapengar/mystiska-livstecknet-fran-forsvunne-allra-profilen/

Nu senast idag framkommer det att flera av de som kritiserade Allra iinan polisen slog till, har utsatts för hacking av sina maillådor, där mailtrafiken har reläats till Schweiz. Om vi ser till att Ewran drog iväg med en kvarts miljard som är försvunnet, och att någon jagar Ewran så pass mycket att man även går igenom kritikernas maillådor, kan då även betyda att denna någon även skickar "ombud" till Ewrans försvarare som råkar vara....HOL

https://www.expressen.se/dinapengar/allra-kritiker-fick-sina-mejlkorgar-hackade/

Sen är det intressant att lyssna på podden där polisen gick ut med "enskild händelse" när teknikerna samtidigt gick igenom parken utanför entren, redan då var "eller en ev klient" avförd från polisens sida, och de 2 foton som pressen kom ut med runt 13-tiden den dagen härrörde från ett nedlagt ärende på KL, som polisen läckte ut, där beslutet att släppa bilderna måste ha kommit från någon chef inom polisen.

Polisen har alltså aldrig letat spår bland HOL:s "kunder" eller "vänner" utan gått all in på KL.

Om nu advokatsamfundet är lite smarta utfäster dom en belöning på säg 250k för info om skytten, det kommer att röra om lite i denna gryta av skit i det högre skiktet....
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-22 kl. 22:44.
Citera
2019-09-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Låter bra. Känner hon liksom en press att hon måste rentvå sitt namn nu efter allt ståhej eller väntar hon bara ut stormen?

Nej faktiskt inte, hon är väldigt bestämd med att hon inte är inblandad. Hon är irriterad på att man pekat ut FO. Hon tror inte på att JL är inblandad. Hon tycker polisen borde leta bland Bandidos och MC gängen.
Citera
2019-09-22, 22:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Det stod väl januari 2015, antar att det är ur domen i dec?

Barnen är den källa jag förlitar mig på.

Ja, bara det är deras egna ord så är jag med dig.

Ja det är möjligt. Men mycket rörigt i tråden. Osäker på datum på "attacken" av barnen.
Citera
2019-09-22, 22:45
Medlem
Citat:
Nej faktiskt inte, hon är väldigt bestämd med att hon inte är inblandad. Hon är irriterad på att man pekat ut FO. Hon tror inte på att JL är inblandad. Hon tycker polisen borde leta bland Bandidos och MC gängen.

Ok, förstår att hon försöker förstå skjutningen av hennes exmake. Vad tror hon skulle vara motivet då? Hon nämnde att någon med lite högre position i organisationen kunde ha anstiftat minns jag från intervjun.
Citera
2019-09-22, 22:45
Medlem
Citat:
Jag känner inte KL. Men hade det varit mc-killar så hade de INTE klantat sig så som denne skytt gjort. Och självklart skulle hon inte säga ngt till dig om hon var inblandad. Eller FO. Det här fallet är kluddigt. Jag hoppas polisen har fler ledtrådar än vi.
Citera
2019-09-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ja men bara bakifrån och från sidan
Eller så sätter hon handen för ansiktet.

Kan du inte ladda upp en bild från sidan ?
Jag är nyfiken på denna kvinna, vill se hur KL ser ut.
Citera
2019-09-22, 22:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Menar du media från då det begav sig dvs 2015?

Ja, just det. När det begav sig. Det var i varenda tidning och televisionen. I en vecka eller 2.

Nu finns inte ett spår av det på nätet. Inte vad jag har hittat, men jag är inte världsbäst på nätsökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in