2019-09-22, 17:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att en användare nämner det innebär inte att det är sant. Jag har nog inte sett några belägg för att hon bott hos en polisanställd. Men det kan jag ju ha missat.
ORKA leta PUH Svårt nu när det är så många blajinlägg.
Var det inte den väl "insatta" rotesau som var inne på det och nämnde både internutredare och SU?
Hen har lämnat tråden då hen motsade sig själv i en del info och blev misstrodd.

Hittade detta.
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Var bor KL? Hos vem? det är frågan. Är det hos någon som ingår i SU.

https://polisen.se/om-polisen/sarskilda-utredningar/

https://via.tt.se/pressmeddelande/sarskilda-aklagarkammaren-och-polismyndighetens-avdelning-for-sarskilda-utredningar-bjuder-in-till-m edieseminarium?publisherId=3235540&releaseId=32547 09

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag blev mycket intresserad vem det kan tänkas vara. Karin har ju varit på förhör hos SU under 2018 pga misstänkt misshandel & hemfridsbrott hos en polis. En utredning som lades ned för inte allt för länge sedan. Utredningen innehöll rättsintyg och i övrigt god bevisning över i vart fall misshandeln av polisen som hon vistats hos under 2017.

Nu vipps, så är hon inneboende hos någon på SU... Helt otroligt att hon pratar om det öppet i massmedia.

Det påstods i något sammanhang att den "kollega" hon ringde under lägenhetsbråket 2015 var en internutredare. Samma person?
Citera
2019-09-22, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ORKA leta PUH Svårt nu när det är så många blajinlägg.
Var det inte den väl "insatta" rotesau som var inne på det och nämnde både internutredare och SU?
Hen har lämnat tråden då hen motsade sig själv i en del info och blev misstrodd.

Hittade detta.
Kika på inlägget ovanför ditt. Expressen nämnde något om en polis eller polisanställd (civilist?). Så det stämmer nog.
Citera
2019-09-22, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cashew
Haha, den förundersökningen minns jag, ingen aning om det rör det här dock, vore ju spektakulärt. Känns långsökt men det är det ju mycket som gör.

Vem vet. Kändes lite ’lika barn leka bäst’ i alla fall.

Rotesau var väldigt ihärdig i den tråden (och även nämnt SU i den här tråden) så h*n kanske kan göra en comeback här med sin teori.
Citera
2019-09-22, 17:52
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur menar du att HOLs eventuella bisexualitet har med skjutningen att göra? Han kanske är bekväm och öppen med det för dom som behöver veta (typ nya partners o s v) Inte helt ovanligt att folk kommer på detta lite senare i livet. Kanske menar du att någon som vet om detta försöker utpressning mot HOL mot tystnad för att inte avslöja detta, är det så du menar att detta kan ligga bakom skjutningen?

Nej.
HOL rör sig idag med mycket höga ärenden typ kinesen som ev ska utlämnas till USA. Han har tidigare företrätt informatören Peter Rätz som har ett pris på sitt huvud som idag är runt 1,5mkr. Hol har rört sig i kretsar med bl.a poliser som är inom underrättelse-delen. Förutom detta så har han haft högpriofall på diverse bedrägerimål med mångmiljonbelopp. Detta har gett HOL både insyn och ev fiender i den undre världen. Det finns alltså andra alternativ än KL, vilket inte är så populärt i denna tråd där vissa helt går all in på KL, samtidigt som vi övriga ser möjliga alternativ.

Ser vi sen till hur polisen har arbetat i detta fall, hur dom varit inblandade tidigare personligen med HOL som vänner etc, finns det möjliga alternativ, vi har inte sett skogen för trädena omkring. Eftersom det fanns eller fortfarande finns en "belöning" på informatören Peter Rätz som idag är på runt 1,5mkr, och att ryska maffian fick den sista smällen av denna informatör, borde man även kolla om någon ur dessa gäng fick permis eller släpptes veckorna före attentatet på HOL. Det kan vara så enkelt att någon stjärna vill ha tag i Rätz genom att gå på HOL, och då kan grejen i 62:an ha varit ett försök att ta HOL som gisslan där det sket sig med dito skottlosssning, för ville man fimpa HOL kunde man lika gärna ha stått utanför och satt skotten i huvudet när han gick förbi i riktning mot jobbet, i stället för att böka med att stå i trapphuset eller sitta på parksoffan utanför för att få tag i HOL och dessutom starta en brottningsmatch.

Torped-teorin funkar dålig på ett hus med 2 entreer, 2 hissar, en brottningsmatch i trapphuset och en nedblodad blond snubbe i grått som rymmer fältet efter 3 skott. Det är frågan om något annat, frågan är vad.....
Senast redigerad av vittne-x 2019-09-22 kl. 18:00.
Citera
2019-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Nej.
HOL rör sig idag med mycket höga ärenden typ kinesen som ev ska utlämnas till USA. Han har tidigare företrätt informatören Peter Rätz som har ett pris på sitt huvud som idag är runt 1,5mkr. Hol har rört sig i kretsar med bl.a poliser som är inom underrättelse-delen. Förutom detta så har han haft högpriofall på diverse bedrägerimål med mångmiljonbelopp. Detta har gett HOL både insyn och ev fiender i den undre världen. Det finns alltså andra alternativ än KL, vilket inte är så populärt i denna tråd där vissa helt går all in på KL, samtidigt som vi övriga ser möjliga alternativ.

Ser vi sen till hur polisen har arbetat i detta fall, hur dom varit inblandade tidigare personligen med HOL som vänner etc, finns det möjliga alternativ, vi har inte sett skogen för trädena omkring. Eftersom det fanns eller fortfarande finns en "belöning" på informatören Peter Rätz som idag är på runt 1,5mkr, och att ryska maffian fick din sista smällen av denna informatör, borde man även kolla om någon ur dessa gäng fick permis eller släpptes veckorna före attentatet på HOL. Det kan vara så enkelt att någon stjärna vill ha tag i Rätz genom att gå på HOL, och då kan grejen i 62:an ha varit ett försök att ta HOL som gisslan där det sket sig med dito skottlosssning, för ville man fimpa HOL kunde man lika gärna ha stått utanför och satt skotten i huvudet när han gick förbi i riktning mot jobbet, i stället för att böka med att stå i trapphuset eller sitta på parksoffan utanför för att få tag i HOL och dessutom starta en brottningsmatch.

Torped-teorin funkar dålig på ett hus med 2 entreer, 2 hissar, en brottningsmatch i trapphuset och en nedblodad blond snubbe i grått som rymmer fältet efter 3 skott. Det är frågan om något annat, frågan är vad.....
Ang fiender till HOL så hade jag köpt det om han varit åklagare. Advokater får sällan hot mot sig. De är ju rövarnas polare. Ofta den ENDA polaren dom har just då. Nej, jag tror fienden finns i hans nära krets. Julia, KL, FO...
Citera
2019-09-22, 18:02
Medlem
Citat:
Nej.

Ser vi sen till hur polisen har arbetat i detta fall, hur dom varit inblandade tidigare personligen med HOL som vänner etc, finns det möjliga alternativ, vi har inte sett skogen för trädena omkring. Eftersom det fanns eller fortfarande finns en "belöning" på informatören Peter Rätz som idag är på runt 1,5mkr, och att ryska maffian fick din sista smällen av denna informatör, borde man även kolla om någon ur dessa gäng fick permis eller släpptes veckorna före attentatet på HOL. Det kan vara så enkelt att någon stjärna vill ha tag i Rätz genom att gå på HOL, och då kan grejen i 62:an ha varit ett försök att ta HOL som gisslan där det sket sig med dito skottlosssning, för ville man fimpa HOL kunde man lika gärna ha stått utanför och satt skotten i huvudet när han gick förbi i riktning mot jobbet, i stället för att böka med att stå i trapphuset eller sitta på parksoffan utanför för att få tag i HOL och dessutom starta en brottningsmatch.

Intressanta tankar. Ja varför inte.

Lite dålig bemanning kanske, en mot en? Om de ville vara säkra på att få ut en vuxen vältränad man ur sitt eget hus?
Tumultet uppstod när gärningsmannen försökte få på HOL munkavle så han inte kunde hojta på gatan?

Om de lyckats med kidnappningen och han inte vet var R*ätz är skulle de skjuta HOL då eller?
Skulle R*ätz gå med på att komma till kidnapparna för att få sitt ombud fri?
Senast redigerad av Avel 2019-09-22 kl. 18:04.
Citera
2019-09-22, 18:05
Avslutad
Citat:
Nej.

Håller med dig där, just likt en kidnappnings grej. Man får intrycket att för någon sekund där i trapphuset sker en kort ordväxling. (Min teori). HOL köper inte att GM viftar med pistolen utan ger sig direkt i kast med en brottningsmatch. Han vägrar bli en gisslan.
Vad jag förstår har ingen sett denna brottningsmatch utan det måste vara HOL:s egen berättelse.
Citera
2019-09-22, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vem vet. Kändes lite ’lika barn leka bäst’ i alla fall.

Rotesau var väldigt ihärdig i den tråden (och även nämnt SU i den här tråden) så h*n kanske kan göra en comeback här med sin teori.

Va bra att ni drar in Julias tränarkompis Nina Hauser, hon bor nära Julia och åker in och ut på psykakuten. Även hon krökade så mycket så hon förlorade vårdnaden om sin son.

Den fup kring henne är nog den mest galnaste fup jag läst.

https://minfil.com/N2X8S6b9b0/Stockholms_TR_B1302-16_Aktbil_16.pdf

Sorry för mitt inhopp men det är lite roligt att se hur ni tjafsar om HOL och hans sexuella läggning. Fokus bör vara skytten och Julia. Men nu låter jag er tramsa vidare.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-22 kl. 18:10.
Citera
2019-09-22, 18:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Det beror helt på kvaliteten på västen och kalibern på vapnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Om det stämmer att levern blev skadad kan man nog glömma att han burit skottsäker väst.
------------------------------------------------------------

Och nu är ni igång igen, det var fasligt vad känsligt detta är för somliga. GM KAN vara en försmådd ex-sexpartner, DET är det intressanta, inte könet på ev ex.

Det fetade: När polisen skriver "iförd ENDAST långärmad skjorta", så betyder det exakt orden som de skrivit. Just för att det inte ska finnas något utrymme för tolkningar.

Det fetade: Det finns belägg i form av en dom, text i en dom. Så det är inte alls någon trådsanning!

Sedan skriver du att "det är fullständigt normalt att vara bisexuell nuförtiden". Jaa, men sluta tjafsa om det då, INGEN har sagt att det är onormalt, ingen belastar HOL för ev bisexualitet. Däremot är det intressanta att han är OTROGEN, vilket kan göra fler personer ilskna på honom, och där det skulle kunna finnas en alternativ GM.

Citat:
HOLs s k läggning åt gayhållet är det ett par skribenter som envist hävdar. Att det står att AL bar "endast skjorta" handlar om att han inte hade tröja också. Men vissa här vill ju gärna göra saker lite värre än det är, utan att ha minsta belägg för saken. Det är så trådsanningar skapas. Ju oftare man pekar på vissa omständigheter desto sannare blir dom. Tror man. Att Göken hade en gayprofilering är en sak - har själv frekventerat flera gayklubbar i Sthlm - utan att vara gay. Så det säger heller ingenting. Men fantasin är stor i den här tråden. Men många är ju bisexuella idag vilket är fullständigt normalt, så hur som helst så förstår jag inte varför man slår upp det så stort här.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror inte att han var naken på underkroppen. Han försökte nog bara förklara varför bettet tog extra hårt. En tröja eller jacka hade skyddat bättre än bara en skjorta.
De ska alltså ha öppnat dörren när KL kom dit utan byxor? (oj, det där kan också tolkas fel..)

Han ska ha gått runt i lägenheten när KL var där utan att klä på sig?

Jag tror att båda var påklädda.

Citat:
Exakt. Men det handlar ju om vilka skribenter här som envist hävdar att AL endast hade skjorta på sig. Inget mer. Alls. Med paketet dinglande och rumpan bar. När KL kom. Och när polisen kom. Ibland undrar man hur begåvningen ser ut här inne.

Det fetade håller jag helt med om, verkligen. Med tillägg om läsförståelsen.
Citera
2019-09-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ang fiender till HOL så hade jag köpt det om han varit åklagare. Advokater får sällan hot mot sig. De är ju rövarnas polare. Ofta den ENDA polaren dom har just då. Nej, jag tror fienden finns i hans nära krets. Julia, KL, FO...

Men det kan ju klicka i huvudet även på de som anlitar en försvarsadvokat. Förutom det så kan någon kärande ha ansett att han misslyckats. Och där kommer det ju också in att det kan vara en anhörig eller vän till någon av dessa två grupper.
Citera
2019-09-22, 18:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Att en advokat ska kidnappas eller dödas för att han har något mål är för långsökt.

Citat från GW. "En gammal god polisiär grundregel: Om man ser något som ser ut som en anka, går som en anka och låter som en anka finns det en hög sannolikhet för att det man sett faktiskt är en anka. Givet att man tidigare sett en anka förstår också de flesta – oavsett om man är polis eller en helt vanlig fungerande människa – att det troligen handlar om just en anka."

Jag skrev ett inlägg tidigare i tråden och fick svar av rotesau och jag är fortfarande förvånad över vad Karin är kapabel till och allt hon lyckas få nedlagt. Luktar SKIT!
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Karin har varit under utredning för misshandel av en polis och det ska finnas en nerlagd utredning om runt 500 sidor om det fallet men ändå blev det nedlagt trots att bevisningen var god
Vill gärna veta mer om det ärendet för är det så att hon gav sig på en polis i hemmet då är hon kapabel till vad som helst.
Varför blev det nedlagt om det fanns så klara bevis?
Har det att göra med hennes tidigare arbete inom rättsväsendet, hennes umgänge med en internutredare och med en inom SU, Särskilda utredningar? Skyddas hon av några?
Vad fan är detta? Rättsröta i kubik
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag kan berätta lite om sista stycket ang den nedlagda utredningen. Det sista kända brottsmisstanke-ärendet Karin varit inblandad i.
December 2017 misstänkte hon barrikaderat sig hemma hos en kvinnlig polis som hon vid den tidpunkten kort hade huserat hos. Karin skulle hämta kläder och tillhörigheter hemma hos polisen men tumult uppstod och Karin angrep den kvinnliga polisen och låste in sig i lägenheten.
Karin lämnade dock lägenheten innan polispatrull anlänt, men hon togs snart in på förhör.
Den kvinnliga polisen ordnade egna bilder direkt, och även rättsintyg. Tämligen milda skador, rivmärken och rodnader. Åtminstone två vittnen fanns till händelsen.
I våras lades utredningen ner av Bengt Åsbäck på Särskilda åklagarkammaren (SÄK), och utredande polis var kom.Jesper Rundeberg vid polisens Särskilda utredningar (SU).

I ovanstående utredning fanns också en misstänkt misshandel mot en man, vid ett helt annat senare tillfälle under 2018. Mannen skall ha dragit tillbaka sin anmälan ganska omgående.
Denna man är ett av vittnena i misshandelsärendet mot polisen.

Nu har det då florerat snack om att Karin ska ha sitt boende hos någon som står nära polisiära utredningar, och som bedöms känslig att yppa namn på.
Lägg till att polisen ändå ska ha listat ut vem det är inom loppet av ett dygn.
Något säger mig att det är någon på SÄK, inte SU..
Det är också mer logiskt rimligt att Karin i egenskap av sitt ämbete har gamla kontakter på åklagarkammrarna, snarare än hos polisen-grenarna - särskilt eftersom hon tjänstgjort på city-ÅK.

Räkna inte med att någon här kommer droppa namn eller klura ut något eftersom SU & SÄK varit aktuella, men jag ser ändå en viss vits med att lägga lite info om det.
Citera
2019-09-22, 18:16
Medlem
WARRIORS-1979s avatar
Helt sanslöst hur en tråd kan innehålla så mycket sakfel och trams, det är ett eller egentligen flera allvarliga brott, så varför ger sig de som tror något in i tråden? Det är så mycket skit så man orkar inte ens läsa inläggen i stort. Tråkigt då det ÄR ett väldigt intressant fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in