2019-09-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hade inte SD tagits av polisen och hamnat där han nu är, så kanske även HD hade legat risigt till i fråga om liv och död, jagad av SD? Det är ett scenario även om jag tror att HD själv har tänkt på. INte fan vet jag, jag bara tänker högt i skrift
Precis mina tankar också...hon har nog knappt kunnat andas, varit på helspänn och inte vågat säga något, hon vågar i så fall inte känna efter hur hon själv mår, inte vågar hoppas att han spärras in på livstid....hela tiden livrädd att försäga sig och att han kommer efter henne..? 🤔
Citera
2019-09-19, 19:31
Medlem
Citat:
Det är näst intill otänkbart att SD bara misshandlade LW. HD har säkert fått motta en hel del stryk under äktenskapet. Också. Allt annat är orimligt, ty sånt svinaktigt beteende finns i gärningspersonens inre och botas inte i ett rum med experter med kloka ord i bagaget.

Just det, men han visar det inte i början..tvärtom såna män tar kvinnorna med storm..vad sa LW; en magisk vänskap...allt stämmer in på en sån personlighet jag tänker på alla fall..?
Citera
2019-09-19, 19:36
Medlem
Vem vet hur folk tänker?
Ett litet annorlunda sätt att få en nystart på för HD:
På slutet kan HD nog varit ganska drivande.Sen är det ju en risk med hållhakar.Men tänk om hon själv räknat med att bli av med båda.LW död och han på livstid.Då har ju HD gjort en vinst och fått hämnd på båda.HmmmAtt bli av med båda kan ju vara tillräckligt.
Citera
2019-09-19, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Om man blir kränkt misshandlad och tar tillbaka sin polisanmälan pga av rädsla för repressalier.. Hur är man då funtad om man replikerar svar som kan uppfattas tvetydiga eller rent av provokativa."Tummetott"..
En nyskild part .. är nog inte i balans i stort..Inte riktigt läge för konfrontationer och dyl.Jag tror inte SD ORKADE med LW mer och hade fått NOG av henne.
Han ville inte ha med henne att göra.Det visade han bland annat i bilen.
Hon borde ha backat ur ..I stället verkar hon provokativ..
Hon borde ha insett faran med det.

Hur tänkte hon när hon skrev Tummetott till en person som hon angivit till Polisen?Ganska osmart om ni frågar mig.
Hennes attityd gentemot mannen blev hennes fall.

-"Hon var oskicklig med män".

SD var förmodligen van vid kuvade HD..som han lyckats nöta ner till fotknölarna...han skulle göra detsamma med LW...och LW visar att han inte lyckats skrämma henne med att skriva tummetott...en kvinna som visar att hon är rädd är besegrad...hon tänker visa honom att han inte lyckats skrämma henne, mem vi vet att hon var rädd, förstår du dig inte på kvinnor???
Citera
2019-09-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Han kan ha sagtet skulle mina barn aldrig orka.

Suck ja det hade ju LW verkligen köpt direkt 👍
Citera
2019-09-19, 19:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nu riktar du uppmärksamheten gång på gång bort från det jag undrade över...varför uppgercdet att det bör finnas massor av hatande kvinnor som hade motiv att mörda Lena, ändå har ingennannan än MH kommit fram..inte ens uppgift om att HD skulle varit skogstokigt svartsjuk...fastän hon borde,,,bara MH som var gränslöst bitter och sjukligt sotis och avundsjuk på Lena..
En kvinna som påståtts vara en manslukerska av värsta sort som ständigt jagade endast gifta män...bara MH? Jo jag menar’t verkligen, LW är förtalad helt klart!

Om någon mer kvinna hatade LW så
ligger de nog väldigt lågt med det.

Annars riskerar de ju att bli misstänkta
för mordet och förtalade här för att de
hade mage att hata LW, oavsett vad LW
gjort mot dem. För nu när LW är död så
innebär det tydligen någon automatisk
absolution för alla synder hon ev har
begått medan hon levde.
Undrar vilken ”religion” det är som tror så?
Den tycks i varje fall ha många följare.

Jag vet att många här tror att jag hatar LW. Det gör jag inte. Jag hatar det hon
gjorde. Eftersom jag inte kände henne och
inte kan bli misstänkt så törs jag skriva
det här. Men om jag känt henne IRL och
haft någon anledning att hata henne så
skulle jag ligga väldigt lågt.

Mitt ”problem” är att jag inte förstår hur
någon som till synes har allt; man, barn,
meningsfullt arbete, kan kasta bort allt det.
Det känns ”otacksamt” mot livet.
Att inte uppskatta och värdesätta det man
har utan bara jaga efter mer och bättre.
Jag hatar henne inte för det. Jag tycker
att det är tragiskt och sorgligt. Jag är
intresserad av att se hur våra val
påverkar våra liv. Inte för att skuldbelägga
någon utan för att förstå.
Det är enda sättet för att kunna undvika
att sådant här upprepas om och om igen;
att förstå varför och att människor
ändrar beteende.
Citera
2019-09-19, 19:42
Medlem
Citat:
SD var förmodligen van vid kuvade HD..som han lyckats nöta ner till fotknölarna...han skulle göra detsamma med LW...och LW visar att han inte lyckats skrämma henne med att skriva tummetott...en kvinna som visar att hon är rädd är besegrad...hon tänker visa honom att han inte lyckats skrämma henne, mem vi vet att hon var rädd, förstår du dig inte på kvinnor???
Borde hon fortfarande skrivit Tummetott?
Hon borde inte skrivit alls utan GÅTT.
Citera
2019-09-19, 19:43
Medlem
Citat:
Vet vi att HD var kuvad?
Citera
2019-09-19, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är några inlägg om HD och JG, men dessa ger inget svar vad jag kan se om vem som kände vem först/mest. Det finns så mycket skrivet och det är så många inlägg att leta bland.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varsågod och leta upp dem själv i så fall. Det är inte jag som har minnesluckor och ska läsa om hens inlägg. Det är du som behöver göra det. Jag tänker inte lägga ner timmar på att gå igenom hens inlägg för att hitta det Du har glömt.

Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
De två sista styckena minns jag också. Att Holmes skrev att JG stod närmre HD som vän och att han la in kyrkan i sitt ställningstagande varpå han bedömde LW som mer svikande än SD. Synd att Holmes inte är kvar i tråden och kan delge mer konkret vad hen visste om JGs relation till HD i tid osv.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tänkte bara att jag kunde försöka
leta reda på St.Holmes inlägg.

Ursäkta att jag klampar in i er diskussion, men kan det här vara något
inlägg av @Sh.Holmes som ni syftar på/ efterfrågar?

Sh.Holmes inlägg från den 31/8 -18:

Punkt 2: Där skriver han att "SDs otrohet var ett svek mot JG,
då JG var god vän med HD"...

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag ska försöka svara så bra jag kan, utan att spekulera.
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.

2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?

3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.

Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Finner inga spår av att LW loggat dessa, det skulle hon aldrig missa, geocache knarkare som hon var
Citera
2019-09-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
TM kan alltså möjligen ha varit med vid den initiala brottsplatsundersökningen? Om det skulle förhålla sig så innebär det givetvis inte att han misskött sitt uppdrag, som du säger.

Precis. För hade TM varit det mista involverad i Davidssons familj och deras göranden och låtanden på minsta sätt, så hade han garanterat sagt till sina överordnade att han var i en jävs-situation och sluppit delta i undersöningarna. Inte fan skulle han riskera sitt liv, sin trovärdighet, sitt yrke i ett sånt läge.

Så det tror jag alltså inte.
Citera
2019-09-19, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om någon mer kvinna hatade LW så
ligger de nog väldigt lågt med det.

Annars riskerar de ju att bli misstänkta
för mordet och förtalade här för att de
hade mage att hata LW, oavsett vad LW
gjort mot dem. För nu när LW är död så
innebär det tydligen någon automatisk
absolution för alla synder hon ev har
begått medan hon levde.
Undrar vilken ”religion” det är som tror så?
Den tycks i varje fall ha många följare.

Jag vet att många här tror att jag hatar LW. Det gör jag inte. Jag hatar det hon
gjorde. Eftersom jag inte kände henne och
inte kan bli misstänkt så törs jag skriva
det här. Men om jag känt henne IRL och
haft någon anledning att hata henne så
skulle jag ligga väldigt lågt.

Mitt ”problem” är att jag inte förstår hur
någon som till synes har allt; man, barn,
meningsfullt arbete, kan kasta bort allt det.
Det känns ”otacksamt” mot livet.
Att inte uppskatta och värdesätta det man
har utan bara jaga efter mer och bättre.
Jag hatar henne inte för det. Jag tycker
att det är tragiskt och sorgligt. Jag är
intresserad av att se hur våra val
påverkar våra liv. Inte för att skuldbelägga
någon utan för att förstå.
Det är enda sättet för att kunna undvika
att sådant här upprepas om och om igen;
att förstå varför och att människor
ändrar beteende.
De flesta av oss människor är inte nöjda med det som vi har.Något att tänka på för oss alla.
Citera
2019-09-19, 20:00
Medlem
Citat:
Det är näst intill otänkbart att SD bara misshandlade LW. HD har säkert fått motta en hel del stryk under äktenskapet. Också. Allt annat är orimligt, ty sånt svinaktigt beteende finns i gärningspersonens inre och botas inte i ett rum med experter med kloka ord i bagaget.

Om vi tar å tittar på Sds misshandel av LW, tycker du inte att det är något skumt
med hela den saken.
Här gör en misshandlad kvinna en anmälan, men vad händer, plockar man in
SD omgående för att förhöra honom.
Nä, som det ser ut kallar man honom till förhör efter cirka ett halvår.

Det normala är att en misshandelsmisstänkt plockas in omgående, varför
sker inte det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in