Citat:
Ursprungligen postat av
Philomena
Sh.Holmes: Kan du förtydliga här hur du menar med svek så att jag vet om jag fattar det rätt?
1. JG blev alltså förd bakom ljuset av SD om dennes affär flera år med LW, blev upprörd och kände sig sviken. Varför blev han sviken menar du? För att han litade på att hans kompis var mer moralisk än så? Eller för att han inte fick veta något? Eller menar du på annat sätt?
2. Menar du att SDs otrohet med LW blev ett svek mot JG? Egentligen samma fråga i förlängning som ovan men hänger inte riktigt med.
3. Så om sveket från bästisen SD var att SD och LW hade en affär, varför bröt han då med LW och inte med SD som sveket kom ifrån? Särskilt om denne därtill betedde sig mer omoraliskt genom iaf påstådd (i mina ögon utifrån vad skrivits i tråden mycket trolig) misshandel? Eller ska man se sveket på någon annan ledd än att JG reagerar över moral?
Jag instämmer i mycket av vad du skriver och är tacksam för att du delar med dig av dina insikter, men vill bara se till att jag fattar dig rätt här om vad sveket för JG består av.
Jag ska försöka svara så bra jag kan, utan att spekulera.
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.
2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?
3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Du får nog be St.Holmes om svar på dessa frågor. Be hen visa hela texten från loggen.
Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.
Finner inga spår av att LW loggat dessa, det skulle hon aldrig missa, geocache knarkare som hon var