2018-08-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Efterloggningen för den 30 mars

Jag tror de flesta i tråden är överens om att SD har efterloggat Nordsjö-serien.
När har han varit ute och gjort detta, tro? På Loggremsan syns det skrivet av en och samma person. Det ser inte ut att vara LW:s handstil och de två efterföljande (konstruerade?) loggarna ser ut att kunna vara skrivna av samma person som loggat HTD och Softis.

Se bild på loggen från Nordsjön #7 och två bilder på andra loggar som är skrivna av Softis
http://forumbilder.se/H7R93/loggningar

Någon som känner igen Geo-nicken Pöisme och Sina? Jag kan inte hitta dem någonstans.

Ah, väl grävt! Du tänker att Pöisme och Sina är tillagda för att det ska se ut som om SD var där före 18/4? Hela Nordsjöhistorien är konstig. OM nu LW var med och inte ville att det skulle märkas, borde hon inte skrivit sitt namn i loggen? Och varför skulle det vara så viktigt för SD att ha varit där med henne? OM de nu var där ihop borde de väl varit till det äldre paret ihop och då hade de kunnat vittna? Dessutom tyder det mesta på att LW inte var rädd för GM när hon gick ut ur huset, utan att något gick snett straxt efteråt.

Förövrigt känns det så bra att ShHolmes är tillbaka med litet förstahandsinfo! Vi får försöka hålla oss till det som för framåt och ignorera dem som gör trådstängningsattacker odyl.
Citera
2018-08-31, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Sh.Holmes: Kan du förtydliga här hur du menar med svek så att jag vet om jag fattar det rätt?

1. JG blev alltså förd bakom ljuset av SD om dennes affär flera år med LW, blev upprörd och kände sig sviken. Varför blev han sviken menar du? För att han litade på att hans kompis var mer moralisk än så? Eller för att han inte fick veta något? Eller menar du på annat sätt?

2. Menar du att SDs otrohet med LW blev ett svek mot JG? Egentligen samma fråga i förlängning som ovan men hänger inte riktigt med.

3. Så om sveket från bästisen SD var att SD och LW hade en affär, varför bröt han då med LW och inte med SD som sveket kom ifrån? Särskilt om denne därtill betedde sig mer omoraliskt genom iaf påstådd (i mina ögon utifrån vad skrivits i tråden mycket trolig) misshandel? Eller ska man se sveket på någon annan ledd än att JG reagerar över moral?

Jag instämmer i mycket av vad du skriver och är tacksam för att du delar med dig av dina insikter, men vill bara se till att jag fattar dig rätt här om vad sveket för JG består av.

Jag ska försöka svara så bra jag kan, utan att spekulera.
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.

2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?

3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.

Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du får nog be St.Holmes om svar på dessa frågor. Be hen visa hela texten från loggen.

Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Finner inga spår av att LW loggat dessa, det skulle hon aldrig missa, geocache knarkare som hon var
Citera
2018-08-31, 08:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Jag tror de flesta i tråden är överens om att SD har efterloggat Nordsjö-serien.
När har han varit ute och gjort detta, tro? På Loggremsan syns det skrivet av en och samma person. Det ser inte ut att vara LW:s handstil och de två efterföljande (konstruerade?) loggarna ser ut att kunna vara skrivna av samma person som loggat HTD och Softis.

Se bild på loggen från Nordsjön #7 och två bilder på andra loggar som är skrivna av Softis

Någon som känner igen Geo-nicken Pöisme och Sina? Jag kan inte hitta dem någonstans.

Både Poi*me och *ina finns som geo-nick.

Enligt deras digitala loggar verkar dock båda ha loggat "Nordsjöns ö #7" den 3/3 2018:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-31 kl. 09:00.
Citera
2018-08-31, 08:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
1. LW, JG, SD var en trio som åkte ut och cachade och hade roligt. JG fick inget veta om deras affär och kände sig sviken när det kom fram, också att de cachade mycket på tu man hand. Inte kul att känna sig som tredje hjulet. Trion bröts upp.

2. SD´s otrohet var ett svek mot JG då JG var god vän med HD, för vad skulle JG göra nu, berätta för HD eller ljuga för SD´s skull?

3. JG reagerade mycket kraftigt på att LW som pastor och troende betedde sig så omoraliskt. SD var ju inte ansvarig på samma sätt inför sin tro eftersom han inte hade någon, han ljög och bedrog ju bara HD. LW´s beteende var ett grundskott på hela kyrkan och den moraliska värdegrund den ska stå för.

Under en stekande sol, och ovanpå knakande isar loggade jag och Softpocahontas denna serie. Hon hade haft en trasig kropp under vintern, så det var med kryckor, broddar och möda hon tog sig runt, men alla burkar fanns på sina platser och vi kunde även få oss en sista rejäl fika med nybryggt i naturen. Det här kom att bli vårt sista lite större GC-projekt. Hoppas du har det bra där du är nu, Soft. Och tack CO för cachen.

Finner inga spår av att LW loggat dessa, det skulle hon aldrig missa, geocache knarkare som hon var

Ett av de intressantaste inläggen i tråden, enligt mig. Tack.
Citera
2018-08-31, 08:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Tackar och bockar för att du delar med dig!
Vet du när HD fick reda på affären och av vem?
Citera
2018-08-31, 08:40
Moderator
blomvattnares avatar
Får man hot i PM kan man rapportera detta så så bedöms det av moderatorer och admins. Väljer man att inte rapportera dessa hot ska man heller inte vare sig påstå eller antyda i tråden att man mottagit sådana, och man ska definitivt inte peka ut någon specifik medskribent utan belägg.

Postar man sådana antydningar eller påståenden utan belägg riskerar man varning för brott mot 0.09.

Frågor och synpunkter på detta modmeddelande tas i PM, inte i tråden.

/Mod
Citera
2018-08-31, 08:49
Medlem
Citat:

Bra skrivet och ett försök till förklaring! Kan köpa mycket av det Du skriver.
Denne JG är han troende och därför tog avstånd till LW?
Funderar på varför han tog SD:s parti och nu verkar vara en "troende" vän till honom.
Citera
2018-08-31, 09:14
Medlem
Här har jag klistrat in loggar från trions glansdagar. Man kan förstå JG´s besvikelse när allt gick åt skogen pga LW och SD inte behålla byxorna på. Samtidigt det sjuka i att LW som vigt SD-HD var otrogen med honom, ofattbart gjort av en pastor och troende. Väldigt lågt av SD, snacka om svek mot HD.
JG´s världsbild kantrade nog en aning, han bröt helt med LW.

Softpocahontas 23/1 2015

Dags igen för äventyr med herrarna i Dreamteam: YankeeDude och Hr Team Davidsson. Kommunicerade under veckan och försökte planera. Försökte även knäcka nån svår myst. Hakade upp sig. Captain America hårdprioriterade i sitt liv och plockade fram en lista över cacher som ingen av oss tagit. Davidsson gjorde genast en tabell med kommentarer. Men det var ju så mycket text! Och så smått! Ingen av nysvenskarna klarade av att riktigt ta den till sig. Samma kväll som äventyret skulle bli av satte jag mig dock och skärskådade listan och gallrade ut ett förslag utifrån vissa kriterier och avvägningar. Visade sig vara prick samma resultat som Davidsson redan fått! Fint att vara så samspelta :-) Först på listan kom denna.

Klättrade en del i min ungdom. Då handlade det om att åka till en fin bergvägg, toppsäkra, ta några leder, fika och sen var det klart. Det här med att hänga från saker och dingla eller klättra rakt upp utan att ha nåt annat än själva utrustningen att klättra på är nåt helt annat! Kunde inte ens hitta min sele, men fick snällt nog låna en av Davidssons BARN. Tur jag har liten rumpa.

Munterheten var som vanligt stor i lagbussen. Lite stök innan vi väl hade allt med oss och kom ut på vägen runt elva. Väl i bilen vidtog dock ett ändlöst tuggande om svåra mystar, det var bara att stänga av och ta en micronap. På plats bjöds vi på underhållning i form av traktens ungdom sladdande runt i sina billiknande EPA-traktorer. Spanade från undersidan och undvek att rutcha ned i mörka kallvattnet. Säkrade upp och krängde på oss selar och hjälmar. Det visade sig att vi spanat rätt och cachen kunde loggas. Undertecknad var trögstartad i motoriken när det gällde tekniken för uppklättring i luften, men lyckades ändå återplacera behållaren. Säkerhetslinan var av och tejpen trasig, men Davidsson hade reparationsgear som han fixade med och mina smala fingrar fick till nån sorts förankring av linan.

SD 23/1 2015

Fredagskväll med Dreamteam. En överförsiktig och överpratsam jänkare. En överintelligent ordbajsare. Och så övertysta och stillsamma jag. Tog oss en vecka att utse ett par mål för kvällen. Men trots att konsensus rådde för flera dagar sedan så hade de två första i gruppen inte uppfattat det. Men nu valde vi denna som ett första stopp. Ett jädra kacklande. Om bara resten av teamet kunde prioritera att läsa elektronisk kommunikation...

Snabb identifiering av ungefärlig plats. Riggade och förberedde, alltmedan de övriga spanade vidare. Tydligen är det roligare att titta på undersidan av bron än att klättra på chans.
Men visst blev det rätt direkt. Trots åtskilliga månader sedan utrustningen användes så gick det enkelt att komma igång. Burk med avsliten förtöjning och sliten utsida återfanns mycket snart. Plockade upp den och reparerade den. Skickade ner den minsta i gruppen för återplacering. Och sedan vidtog en mycket munter stund när vi coachade i munnen på varandra hur uppklättringen skulle gå till. Vet inte om jag törs lägga ut bild på det i loggen

Tack för denna fining. Alltid kul med något som kräver utrustning.

JG 23/1 2015

Found together with Dreamteam buddies Team Davidsson och Softpocohantes.

Funtime again. This cache has been on my to do list for a long time, so I was elated that we'd head out for this one. At GZ Softis and I headed out for recon, while TD decided to rig where it, well I guess, where he felt like it. But we wanted to throw down the wrote a little more precisely, which proved right.

A short repelling review for Softis, a few selfies and then wham bam thanking you ma'am! TFTC TP71!

Cache ya later,
YankeeDude

Citera
2018-08-31, 09:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Både Poi*me och *ina finns som geo-nick.

Enligt deras digitala loggar verkar dock båda ha loggat "Nordsjöns ö #7" den 3/3 2018:

Hm, kanske några av tjackarismygs hemliga agenter, skämt åsido. Dåligt med ledtrådar för mer info om de där "figuranterna"...
Citera
2018-08-31, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Starka indicier mot en annan.. Enligt vem?
Jag kan stava det fetade åt dig:
"Däremot tvivlar jag mer och mer på SD som GM, finns starka indicier på en helt annan GM..."

J A G
Citera
2018-08-31, 09:34
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Förstår ordet svek bättre nu när du förklarat tankegångarna.

Vet du hur affären kom fram till JG och hur den ”framställdes”? Jag undrar alltså om SD och LW hade blivit förälskade i varandra eller om affären var av enbart sexuell karaktär?
Citera
2018-08-31, 09:36
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:

https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=573dc2e2-7973-4c66-a419-3d4d3dcad751
https://www.geocaching.com/p/default.aspx?guid=41cf39aa-28dd-42b9-b849-a49bb53338b9
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in