2019-09-19, 16:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Absolut kan det vara en av anledningar. Utredarna har med all säkerhet förhört HD tidigt i utredningen och då har också förmodligen HD presenterat ett alibi. Det kan vara uppgifter på att alibit inte stämde med hennes uppgifter i förhör rörande detta, som blev startgropen till HD-vändningen i utredningen.

Jag har lite svårt att få till ett vettigt alibi för två föräldrar som visserligen har skilda boenden, men ändå delad vårdnad av barn.

Nu verkar det ganska oklart hur det var med HDs arbetspass den 14:e. Ledig på ett eller annat sätt kanske. Och den 15:e, då skulle väl avresan till USA ske?

Kanske har hon skjutsat barnen till föräldrarna som också bor i Örebro. Med tanke på USA resan mm kanske hon inte sov över där? Eller ska föräldrarna hämtat barnen? har barnen åkt buss dit själva? Eller var det SDs uppgift?

Det känns svårt att fejka ett alibi, om det inte är planerat. Även om t ex föräldrar vill skydda sina barn så handlar det om mobiluppkopplingar, andra enheter i ett hem som datorer, vittnen,grannar, kanske någon kamera vid mack osv som registrerat något köp.

Barnen, hur gör man med deras förhör?

Generellt tänker jag att det är svårt att få ett hållbart stabilt alibi om du är ensam hemma med barnen som förmodligen sover den tiden.
Om det skulle ha varit t ex så att SD och HD har varit hemma hos varandra innan mordet och mordet ska ha skett i samförstånd eller iaf gemensamt på ett eller annat sätt, kan ju iofs barnen ha blivit tillsagda att hålla tyst om detta inför förhörsledarna.

Men klarar barn att hålla tyst?
Citera
2019-09-19, 16:41
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hans skilsmässa gick igenom en månad innan Lenas mord. På tal om ryktena att Lena varit upphov till flera skilsmässor och att det kan finnas män med ex-fruar som inte är förtjusta i henne.

Det tog lite väl lång tid att finna kroppen och fler misstag begicks under utredningen så man har ju nästan trott emellanåt att det funnits en insider sabotör. Det kanske inte var en så galen teori trots allt.

Kände TM och LW varandra? TM och SD var (enligt tråden) tidigare bekanta med varandra genom ett gemensamt dykintresse, vill jag minnas.
Citera
2019-09-19, 16:45
Medlem
Citat:
Hans skilsmässa gick igenom en månad innan Lenas mord. På tal om ryktena att Lena varit upphov till flera skilsmässor och att det kan finnas män med ex-fruar som inte är förtjusta i henne.

Det tog lite väl lång tid att finna kroppen och fler misstag begicks under utredningen så man har ju nästan trott emellanåt att det funnits en insider sabotör. Det kanske inte var en så galen teori trots allt.
((Nä,det var nog inte det.J kommer åka dit för skyddande av brottsling samt försvårande av brottsutredning.Har han gett HD falskt alibi tro?))

Det är inte min mening att sitta och anklaga LW.Det är så lätt att sitta här bakom datorn och se allt uppifrån.Det är så synd bara att allt blev som det blev.För alla parter.
Citera
2019-09-19, 17:01
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Han kanske är född med en rastlös själ? Han har så många strängar på sin lyra att det nästan är obegripligt att han hinner med allting som krim.tekniker, blodexpert, dykare, GC:are, företagare, fotograf, dansare, föredragshållare, kassör i krim.teknikernas förening och att vara med i olika TV-program om brott.

TM verkar vara en superman. Det kan nog tänkas att han även hinner med att klämma in lite umgängestid med JG som bor endast ca 161 (?) meter från honom fågelvägen.
Kanske JG upprätthåller god vänskap för att få lite översättaruppdrag till polisskrifter?

Allvarligt, så tror jag att TM är en väldigt duktig person som kan hålla isär privat- och yrkesliv. Det kan dock finnas en risk för att vänskapen med SD inverkade till det snabba frisläppandet vid första anhållan den 15 maj?

-------------
Länk till information för nytillkomna i tråden:
www.flashback.org/sp68641245

TM tycks sannerligen både kunna knäppa och spela med stråke på sin flersträngade lyra, vad det verkar!

Har TM överhuvudtaget varit med på något hörn vad gäller utredningen kring LW? Jag har inte läst att så är fallet någonstans.
Citera
2019-09-19, 17:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tror du att du kan svara på varför Rosamund skriver felaktigheter.
Men gör gärna ett försök...

Hur kom Sh.Holmes sedan in i bilden?
När jag igen frågar om var Sh.Holmes har skrivit detta så får jag istället svar om vad EGT tycker.

Jag tänkte bara att jag kunde försöka
leta reda på St.Holmes inlägg.
Citera
2019-09-19, 17:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Kände TM och LW varandra? TM och SD var (enligt tråden) tidigare bekanta med varandra genom ett gemensamt dykintresse, vill jag minnas.

Dykklubben minns jag också med säkerhet 👍men tror mig minnas att han även geocachade? Om så är fallet har hans och Lenas vägar sannolikt korsats.
Citera
2019-09-19, 17:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Dykklubben minns jag också med säkerhet 👍men tror mig minnas att han även geocachade? Om så är fallet har hans och Lenas vägar sannolikt korsats.

Vore intressant att få veta hans GC-nick.
Citera
2019-09-19, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Finns en kriminaltekniker vid polisen i Örebro (TM) som är aktiv inom geocaching och har (hade?!) SD som vän på facebook.

Inlägg av Rosenrasande från den 4/9 -18.

TM är alltså aktiv inom geocaching, så mycket möjligt att
han och LW kan ha träffats, och/ eller varit bekanta.

Citat:
Citera
2019-09-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vore intressant att få veta hans GC-nick.

Ja, verkligen. Det kan ha stått någonstans tidigare i tråden. Om inte annat tror jag att Trie eller GilGrissom vet hans GC-nick.
Citera
2019-09-19, 17:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av Rosenrasande från den 4/9 -18.

TM är alltså aktiv inom geocaching, så mycket möjligt att
han och LW kan ha träffats, och/ eller varit bekanta.

Tack ska du ha. Jag är tyvärr värdelös på att hitta inlägg här sedan tråden växt så mycket.
Citera
2019-09-19, 17:30
Medlem
Citat:
Det är tvärtom, folk slutrar pladdra för att inte tala illa om de döda.
Det är bara att ta den här tråden som exempel. Alla skribenter som velat berätta minsta lilla som varit negativt om Lena har hyschats och pyschats ner och jagats bort tyvärr.
För inte ska vi tala illa om de döda eller ens tillåta andra att göra det, eller hur?
Ja de döda talar man ju inte gärna illa om, men nu syftade jag på att det pladdras om vem som kan ha motivet och då handlar det i högsta grad om de levande, inte sant?

Då pladdras det verkligen för ett mord pratar alla om, det berör alla, så är det faktiskt.
Då borde det komma fram väldigt snabbt vilka som vet att den hatar den etc etc..
Citera
2019-09-19, 17:37
Medlem
Om man blir kränkt misshandlad och tar tillbaka sin polisanmälan pga av rädsla för repressalier.. Hur är man då funtad om man replikerar svar som kan uppfattas tvetydiga eller rent av provokativa."Tummetott"..
En nyskild part .. är nog inte i balans i stort..Inte riktigt läge för konfrontationer och dyl.Jag tror inte SD ORKADE med LW mer och hade fått NOG av henne.
Han ville inte ha med henne att göra.Det visade han bland annat i bilen.
Hon borde ha backat ur ..I stället verkar hon provokativ..
Hon borde ha insett faran med det.

Hur tänkte hon när hon skrev Tummetott till en person som hon angivit till Polisen?Ganska osmart om ni frågar mig.
Hennes attityd gentemot mannen blev hennes fall.

-"Hon var oskicklig med män".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in