2019-09-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Har han mördat LW så tänker ingen att han skulle varit snäll mot HD, dubbbelnatur borta men inte hemma,,jomemvisst HD känner SD sämst av alla kvinnor, jisses!
Ja visst.
Självklart kan det vara så.
En helt annan person hon älskarinnan än hemma.
Citera
2019-09-19, 18:59
Medlem
Citat:
Har han mördat LW så tänker ingen att han skulle varit snäll mot HD, dubbbelnatur borta men inte hemma,,jomemvisst HD känner SD sämst av alla kvinnor, jisses!
Vilken anledning har SD att inte vara den snälle partnern hemma?
Vad har frugan gjort honom?
Jag vet förstås inte spekulerar bara
Citera
2019-09-19, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad pladdrar vi här om? Det är ju också kopplat till motivet för mordet. Ändå är inte ordet fritt
Det här är ingen minnessida för alla Lenas positiva sidor men tyvärr känns det så emellanåt för negativ information om BO accepteras inte. De stackars skribenterna mobbas och fryses ut. Du kan inte ha undgått att märka detta fenomen som pågår i tråden.

Nu riktar du uppmärksamheten gång på gång bort från det jag undrade över...varför uppgercdet att det bör finnas massor av hatande kvinnor som hade motiv att mörda Lena, ändå har ingennannan än MH kommit fram..inte ens uppgift om att HD skulle varit skogstokigt svartsjuk...fastän hon borde,,,bara MH som var gränslöst bitter och sjukligt sotis och avundsjuk på Lena..
En kvinna som påståtts vara en manslukerska av värsta sort som ständigt jagade endast gifta män...bara MH? Jo jag menar’t verkligen, LW är förtalad helt klart!
Citera
2019-09-19, 19:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hans skilsmässa gick igenom en månad innan Lenas mord. På tal om ryktena att Lena varit upphov till flera skilsmässor och att det kan finnas män med ex-fruar som inte är förtjusta i henne.

Det tog lite väl lång tid att finna kroppen och fler misstag begicks under utredningen så man har ju nästan trott emellanåt att det funnits en insider sabotör. Det kanske inte var en så galen teori trots allt.

Du menar att LW och TM skulle ha haft en affär?
Bara för att han har skiljt sig nära tiden för mordet, betyder det väl inte att LW skulle vara orsak till den skilsmässan?

Ca 50% av äktenskapen slutar i skilsmässa.
LW kanske inte är orsak till alla dessa

Så flitigt som LW geocachade och postade bilder vid varje tillfälle, så känns det nästintill omöjligt att hon skulle kunnat ha någon på sidan om?

Om jag inte missminner mig så cachade hon flitigt tiden innan mordet. Hon verkade ju också umgås mycket med BeholderX, med besök till honom i Sthlm och planerad resa till Norge.
Citera
2019-09-19, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Jag är inte insatt i GC men tror att det diskuterats tidigare i tråden om cachar i närheten (i relation till om GM kunnat lura ut LW med hjälp av en FTF eller något i den stilen) och man har kommit fram till att det inte varit något udda med någon cache kring mordet. Men vet inte om någon kontrollerat dem i efterhand. Får hoppas polisen, med tanke på vem de har häktad, har undersökt alla sådana spår noga nu.

Från början har det känts som bara "för mycket" att fallet skulle bära ett slags "tema" från geocaching. Lite för mycket galen förening a la Morden i Midsomer, men ju mer man följt tråden och läst om hur cachingen fortgått trots död och häktningar som om inget hänt, desto mer börjar man ju undra om dikten som överträffar verkligheten och om då motiv och tillvägagångssätt, samt undanröjande av bevis kan vara influerat av hobbyn som verkar så central i allt för de involverade.

Ifall något togs med till USA... De som är insatta i geocaching kan gärna få berätta mer om hur s k travel bugs fungerar då jag minns att det nämnts några gånger liksom att det upprepats om smycken samt att HD tog med sig något med avsikt att ta det till USA (trolig spekulation, någon föreslog Uppsala utifrån förkortningen US men det känns mindre troligt med redan till USA så nära inpå) från LWs barndomstrakter strax innan mordet. Sedan har det väl debatterats om när HD verkligen skrev den loggen då även den kan ha bakdaterats? Kring HDs USA-resa är det ju bara motsägelsefulla uppgifter och konstigheter så det är svårt att veta vad man ska tro på i det som postats om denna.

Utöver eventet i Sundsvall så har ju (ex-)makarna D rest tämligen frekvent sedan mordet. De resor som nämnts i tråden är utöver flertalet GC-resor inrikes både i norr och söder, USA, England (i samband med USA-resan ej bekräftat), Nederländerna/Amsterdam, Danmark (minns jag rätt?) och nu allra senast Island. Om de inte haft span på sig så har de med andra ord haft flera tillfällen att göra sig av med mindre föremål långt bort. Samtidigt, varför ta något från offret om det blir ett bevis de sedan måste anstränga sig för att bli av med inkluderat alla risker det medför att bli upptäckta? Enda anledningen jag kan komma på då är att det rör sig om föremål med stort symbolvärde, föremål som rent av kunnat trigga mordet, för någon eller båda av MGMs. Exempelvis, ifall SD gett något till LW som HD ansett borde varit hennes. Alternativt att de är så insnöade på geocaching att de skulle "gilla" att arrangera ett mord som en del i en GC-lek. Den ultimata mysten. Men har svårt att tro att två tillsynes normalfungerande människor skulle fungera så sjukt. Å andra sidan så kanske det är ett problematiskt grundantagande att göra om de nu är mördare, dvs att de är normalfungerande?

Jag med flera skulle bli både bestörta och otroligt ledsna över människans ynkedom om det skulle visa sig att mordet på LW faktiskt har med vuxenfnattar-sporten Geo-C att göra. Kan det verkligen vara så illa?

Kan det vara en ring som är själva grejen?
Citera
2019-09-19, 19:16
Medlem
Citat:
Här slog du nog huvudet på spiken och hittade motivet till mordet. Lena kanske äntligen hade samlat ihop tillräckligt med bevis för att kunna göra en anmälan och vinna denna gång. Hon kanske berättade det för SD på mordkvällen?

Nej jag tror inte att en livrädd kvinna berättar för monstret..men hon kan ha berättat för HD eller någon annan som njöt av det...var HD med på BP..så var hon nog med förvatt hon såg hur arg SD var, men troddexaldrig det skulle leda till mord?
Därav det snabba beslut att följa med SD till USA, hon ville inte bli förhörd och vittna mot galningen när han rest iväg..för då hade hon själv blivit mördad sen!
Hon tiger för hon vågar inte annat tror jag.
Visste hon inte tidigare men varit rädd för honom...tänk då hur jäkla rädd hon måste varit efter mordet om hon sett honom göra det?
Citera
2019-09-19, 19:16
Medlem
Citat:
Precis Rosamund...bara för att HD flyttar ut betyder det inte att hon är den som i besvikelse och ilska lämnar...tack vare LW kan HD äntligen släppts fri från SD...kanske hon också väntat på det länge, att slippa SD kontrollbehov...?
Kan det vara så att SD senare helt själv planerar att mörda LW, och tvingar med sig HD denna kväll (utan att hon har en aning om några planer på mord) och att han gör detta för att kunna kontrollera HD tillbaka till sig, genom att dra in henne i hans nät av lögner och kontroll igen? 🤔

Hade inte SD tagits av polisen och hamnat där han nu är, så kanske även HD hade legat risigt till i fråga om liv och död, jagad av SD? Det är ett scenario även om jag tror att HD själv har tänkt på. INte fan vet jag, jag bara tänker högt i skrift
Citera
2019-09-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.
Självklart kan det vara så.
En helt annan person hon älskarinnan än hemma.
Hur kan du tro att en man med kontrollbehov skulle lyckas dölja det för sin fru?
Citera
2019-09-19, 19:20
Medlem
Citat:
Vilken anledning har SD att inte vara den snälle partnern hemma?
Vad har frugan gjort honom?
Jag vet förstås inte spekulerar bara
Nejnej HD behöver inte gjort ett jäkla skit..garanterat ingenting faktiskt..kontrollbehover gör att kvinnan inte vååågar göra ett jäkla skit..äru med?
Citera
2019-09-19, 19:22
Medlem
Citat:
Ptja.. Jag vet förstås inte,men min känsla är inte att HD blivit det minsta hunsad eller dyl av SD.(En sjuksköterska styr man inte upp så lätt är min känsla..)HD skulle inte ställt upp på foton eller gemensamma aktiviteter med SD efteråt om SD varit så elak mot henne.Det har han inte.Han är en dubbelnatur.LW däremot .. När smekmånaden där var slut återstod stryk i stället.

Det är näst intill otänkbart att SD bara misshandlade LW. HD har säkert fått motta en hel del stryk under äktenskapet. Också. Allt annat är orimligt, ty sånt svinaktigt beteende finns i gärningspersonens inre och botas inte i ett rum med experter med kloka ord i bagaget.
Citera
2019-09-19, 19:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Wow. Jag minns inte ens att jag skrev det inlägg du citerade. Det har varit galet mycket inlägg som sagt, och jag var bara aktiv i tråden under sommaren eftersom jag inte upplevde att jag hade något nytt att tillföra efter det.
Gällande JG vet jag att jag hittade ett intressant spår, men föll på att det inte fanns nån exif data kvar på bilden jag tittade på.
Jag ska se om jag har några anteckningar kvar, men då upplevde jag isf inte att det höll för spekulation om så allvarliga anklagelser.
Var inte så blygsam, spekulera på du och var som (nästan) alla andra

Edit: En eloge för en sympatisk inställning dock.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-09-19 kl. 19:35.
Citera
2019-09-19, 19:25
Medlem
Citat:
Om man blir kränkt misshandlad och tar tillbaka sin polisanmälan pga av rädsla för repressalier.. Hur är man då funtad om man replikerar svar som kan uppfattas tvetydiga eller rent av provokativa."Tummetott"..
En nyskild part .. är nog inte i balans i stort..Inte riktigt läge för konfrontationer och dyl.Jag tror inte SD ORKADE med LW mer och hade fått NOG av henne.
Han ville inte ha med henne att göra.Det visade han bland annat i bilen.
Hon borde ha backat ur ..I stället verkar hon provokativ..
Hon borde ha insett faran med det.

Hur tänkte hon när hon skrev Tummetott till en person som hon angivit till Polisen?Ganska osmart om ni frågar mig.
Hennes attityd gentemot mannen blev hennes fall.

-"Hon var oskicklig med män".

Såna uttalanden kommer typiskt från en viss typ av män som försöker påklistra sina egna drömmar , fantasier och mardrömmar på kvinnor. Kvinnan behöver inte ha gjort ett enda skit för att få ett sånt epitet!!!

Vore bra om alla begrep det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in