2019-09-19, 18:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Wow. Jag minns inte ens att jag skrev det inlägg du citerade. Det har varit galet mycket inlägg som sagt, och jag var bara aktiv i tråden under sommaren eftersom jag inte upplevde att jag hade något nytt att tillföra efter det.
Gällande JG vet jag att jag hittade ett intressant spår, men föll på att det inte fanns nån exif data kvar på bilden jag tittade på.
Jag ska se om jag har några anteckningar kvar, men då upplevde jag isf inte att det höll för spekulation om så allvarliga anklagelser.

Du är mer än välkommen att komma in i tråden igen.
Helt klart är det att du har ändå varit insatt den tid då det grävdes fram mycket grundläggande information, vilket gör att du har en bra grund.

Som du säger har tråden (för)växt sig i oproportionell grad, så att det närapå är omöjligt att hitta någonting.

Du kanske minns mer än vi som följt tråden och som har en mängd trådsanningar att förhålla oss till .
Citera
2019-09-19, 18:30
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av Rosenrasande från den 4/9 -18.

TM är alltså aktiv inom geocaching, så mycket möjligt att
han och LW kan ha träffats, och/ eller varit bekanta.

Tack OzzieTheOwl! Detta inlägg var som bortsköljt ur mitt minne. Tur att man kan lita på dig när de teflonbelagda delarna av hjärnan dominerar! Att TM geocachar (eller har så gjort) kan vi räkna till en uppgift med hyfsad sanningshalt nu när det även nämnts av flera postare idag i tråden, tycker jag.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Det va något jag läste i tråden, förmodligen en spekulation

Tänker du på personen som setts stå utanför Lenas bostad? Enligt MV.
Citera
Medlem
Oskicklighet verkar ju vara minsta gemensamma nämnare för dem allihopa
Citera
2019-09-19, 18:38
Medlem
(Om dessa båda kvinnor var så rädda för SD.Varför kontaktade de inte kvinnojouren och tog med sig barnen dit och gav dem skydd?..
Ingen av kvinnorna stod utan ett kontaktnät av människor som borde kunnat ta emot dem om de velat och behövt hjälp att komma ifrån SD.Står man helt ensam,kanske till och med avskuren från omvärlden är det betydligt svårare att bryta sig loss.Vilken tur att Kvinnojourerna finns!)
Citera
2019-09-19, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hon borde ha tänkt på det lite tidigare innan hon gick till en upptagen man.Lätt att vara efterklok.

Ingen går väl frivilligt till en upptagen man, tror snarare att det var han med sitt kontrollbehov ville ha två kvinnor..när korthusen föll mördar han den ena och förlorar fru och barn.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.
Citera
2019-09-19, 18:42
Medlem
Citat:
Jag undrar vad SD kan ha hittat på för ursäkter till att han inte lämnade HD och som fick LW att ha sånt tålamood så länge...män med kontrollbehov vill ju gärna skylla ifrån sig så man kan väl tänka sig att han la den skulden på HD då?
Och när LW själv började tröttna så förstod hon kanske hur det faktiskt låg till, dvs tvärtom att det var SD själv som hade sånt kontrollbehov?

Ja det var säkert pinsamt för LW att hon inte förstått innan, hon hade nog lämnat honom, därav hans stalkande hot osv? Hon kanske ljög att hon hade en ny man för att han skulle släppa taget, killkompisar som sov över för att markera, och ingenting hjälpte?

Jag undrar om inte HD egentligen anar och förstår (kanske vet) men lägger locket på för att hon är så förbaskat rädd för SD, hon blir aldrig fri från honom eftersom de har barn ihop...hon måste skydda sig själv för barnens skull? Som psykiskt misshandlad nedtryckt skiter man i hur han straffas bara man kan bli undan från förövaren och slipper vara rädd i framtiden tänker jag..vad tror du?
Ibland är faktiskt vi kvinnor dumma.
Citera
2019-09-19, 18:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja de säger att man måste ha bevis..så var nog därför Lena samlade just bevis och inte hade dom hemma...så rädd var hon och polisen vet förstås om det...!!!
Nja jag tror inte HD planerat detta med SD om hon var med...han ville bara dra in HD i mordet för att ha hållhake på henne i så fall..OM hon nu var med på BP?

Här slog du nog huvudet på spiken och hittade motivet till mordet. Lena kanske äntligen hade samlat ihop tillräckligt med bevis för att kunna göra en anmälan och vinna denna gång. Hon kanske berättade det för SD på mordkvällen?
Citera
2019-09-19, 18:46
Medlem
Citat:
Jag undrar vad SD kan ha hittat på för ursäkter till att han inte lämnade HD och som fick LW att ha sånt tålamood så länge...män med kontrollbehov vill ju gärna skylla ifrån sig så man kan väl tänka sig att han la den skulden på HD då?
Och när LW själv började tröttna så förstod hon kanske hur det faktiskt låg till, dvs tvärtom att det var SD själv som hade sånt kontrollbehov?

Ja det var säkert pinsamt för LW att hon inte förstått innan, hon hade nog lämnat honom, därav hans stalkande hot osv? Hon kanske ljög att hon hade en ny man för att han skulle släppa taget, killkompisar som sov över för att markera, och ingenting hjälpte?

Jag undrar om inte HD egentligen anar och förstår (kanske vet) men lägger locket på för att hon är så förbaskat rädd för SD, hon blir aldrig fri från honom eftersom de har barn ihop...hon måste skydda sig själv för barnens skull? Som psykiskt misshandlad nedtryckt skiter man i hur han straffas bara man kan bli undan från förövaren och slipper vara rädd i framtiden tänker jag..vad tror du?
Han kan ha sagtet skulle mina barn aldrig orka.
Citera
2019-09-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ingen går väl frivilligt till en upptagen man, tror snarare att det var han med sitt kontrollbehov ville ha två kvinnor..när korthusen föll mördar han den ena och förlorar fru och barn.
Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.
Det vet vi inget om.
Citera
2019-09-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Här slog du nog huvudet på spiken och hittade motivet till mordet. Lena kanske äntligen hade samlat ihop tillräckligt med bevis för att kunna göra en anmälan och vinna denna gång. Hon kanske berättade det för SD på mordkvällen?
Kan ha varit så.
Citera
2019-09-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ptja.. Jag vet förstås inte,men min känsla är inte att HD blivit det minsta hunsad eller dyl av SD.(En sjuksköterska styr man inte upp så lätt är min känsla..)HD skulle inte ställt upp på foton eller gemensamma aktiviteter med SD efteråt om SD varit så elak mot henne.Det har han inte.Han är en dubbelnatur.LW däremot .. När smekmånaden där var slut återstod stryk i stället.
Har han mördat LW så tänker ingen att han skulle varit snäll mot HD, dubbbelnatur borta men inte hemma,,jomemvisst HD känner SD sämst av alla kvinnor, jisses!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in