Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
Min första tanke då var att hon hamnat i skuld.
Skytten kan mycket väl finnas i denna konstellation.
Senare inträffade ju då polismisshandels-ärendet som senare lades ned. Den utredningen pågick till våren 2019. Såvitt jag vet har hon hållit sig osynlig perioden: årsslutet 2017-vår/sommar 2019, dvs tiden då denna polisutredning pågått.
Noterbart är alltså att Henrik-skjutningen ramlar väl in, då hon på tidsaxeln ganska nyligen sluppit undan polis alltså.
Intressant skvaller. Du är verkligen insatt i det som händer kring detta par, särskilt KL.
KL har verkligen förlorat fotfästet och sin sociala förankring. Det gör henne till ett enkelt brottsoffer ur flera perspektiv. Ju mer information som framkommer om henne, desto mer sårbar blir hon. KLs öde belyser att man måste vara stark och frisk i dagens Sverige för att kunna tillvarata sin äganderätt, och övriga rättigheter. Samma sak inom sjukvården där det hjälper att de vet att man har anhöriga som bryr sig.
Den information som cirkulerat om HOL har ingen gått till botten med. Av särskilt intresse är skvaller om varför HOL fick lämna sin tidigare arbetsplats på dagen. Denna sak handlar ju tror allt om hans yrkesutövning. Hans arbete som advokat yrkesmässigt och i privatlivet har ett samband med dessa händelser vi nu diskuterar. Det är ju trots allt HOL av alla advokater i stan som blivit skjuten.