2019-09-17, 09:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edeninne
Tack! Ska kika runt lite...
St Göran?
Citera
2019-09-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
Min första tanke då var att hon hamnat i skuld.
Skytten kan mycket väl finnas i denna konstellation.

Senare inträffade ju då polismisshandels-ärendet som senare lades ned. Den utredningen pågick till våren 2019. Såvitt jag vet har hon hållit sig osynlig perioden: årsslutet 2017-vår/sommar 2019, dvs tiden då denna polisutredning pågått.
Noterbart är alltså att Henrik-skjutningen ramlar väl in, då hon på tidsaxeln ganska nyligen sluppit undan polis alltså.

Svartmuskiga typer? Det här låter spännande. Jag var inne tidigare på om någon utnyttjat hennes situation och speciellt om hon står i skuld till fel person. Tycker man kan läsa mellan raderna att hon borde ha lånat pengar. Och varför betalade hon inte tillbaka de 100 000 kr som nu blivit tredskodom. Ja hon behövde dem väl till annat.

Arvet har det pratats om och den som har personnummer och vill gräva kan beställa bouppteckningar. Med de uppgifterna skulle det inte vara så svårt att föreställa sig hur KL’s hushållsbudget sett ut.

Länk:

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/bouppteckning/bestallkopiapabouppteckning.4.12815e4f14a62bc048f1 0849.html#!/start
Citera
2019-09-17, 10:04
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.

Senare inträffade ju då polismisshandels-ärendet som senare lades ned. Den utredningen pågick till våren 2019. Såvitt jag vet har hon hållit sig osynlig perioden: årsslutet 2017-vår/sommar 2019, dvs tiden då denna polisutredning pågått.
Noterbart är alltså att Henrik-skjutningen ramlar väl in, då hon på tidsaxeln ganska nyligen sluppit undan polis alltså.

Intressant. Grupperingen kring S.T*d*****c möjligen?
Citera
2019-09-17, 10:06
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Polisen måste ha knackat dörr i området. Det tar ju ett tag att få tag i alla men visst borde någon ha sett något. Dessutom finns väl en god chans att bilen fastnat på någon kamera.

Om vi, som sagt, lämnar KL därhän, så håller jag för troligt att det gäller någon som berörts av HOLs yrkesutövning. Snarare en civilrättslig tvist eller ett mål där en part kräver mycket stora skadestånd pga förluster som denne åsamkats pga någons brottsliga verksamhet. Tror mindre på den vanlige rånaren eller knarklangaren.

Instämmer, ej någon vanlig rånare eller knarklangare. Ligger annat bakom.
Citera
2019-09-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svartmuskiga typer? Det här låter spännande. Jag var inne tidigare på om någon utnyttjat hennes situation och speciellt om hon står i skuld till fel person. Tycker man kan läsa mellan raderna att hon borde ha lånat pengar. Och varför betalade hon inte tillbaka de 100 000 kr som nu blivit tredskodom. Ja hon behövde dem väl till annat.

Arvet har det pratats om och den som har personnummer och vill gräva kan beställa bouppteckningar. Med de uppgifterna skulle det inte vara så svårt att föreställa sig hur KL’s hushållsbudget sett ut.

Länk:

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/narenanhorigdor/bouppteckning/bestallkopiapabouppteckning.4.12815e4f14a62bc048f1 0849.html#!/start

Svartmuskiga typer? Enligt HOLs signalement var det en ljus skytt.

Stackare, det är många ljusskygga personer som vill skjuta honom. För kollegornas skull får vi hopps att inga torpeder, eller inkompetenta skyttar dyker upp på hans arbetsplats. Nu när polisen bevakar honom i bostaden på Norr Mälarstrand.
Citera
2019-09-17, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
St Göran?

Bra idé, liknande rött tegel på Akutvägen 5. Nån som vet hur innergården är möblerad?

Korrigering: Vårdvägen 5 var den bild jag menade.
Senast redigerad av Smultr0n 2019-09-17 kl. 11:17. Anledning: Korrigering
Citera
2019-09-17, 11:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
St Göran?

Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Bra idé, liknande rött tegel på Akutvägen 5. Nån som vet hur innergården är möblerad?

Nä, fel typ av tegel och fel utseende på fönsterramningen.
Serafen-området är i min mening närmast liknande..
Citera
2019-09-17, 11:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Intressant. Grupperingen kring S.T*d*****c möjligen?

****... varför maskar du så man inte förstår namnet? Vad heter han? Räcker med ett * och att du skriver vad * står för, så hittar inte Google namnet vid sökning. Du skall inte maska namnet för Flashbacks läsare, då kan ju ingen diskutera vidare kring dina uppgifter.

Men de 100 000 sek hon "fick" av sin advokat kan ju vara intressanta. De borde ju kunna räcka för att betala en mördare. Hon borde tagit ut pengarna som cash i omgångar och överlämnat. Har vi fått svar på vilken stampub hon satt på emellanåt? Där borde väl de här svartmuskiga typerna ha någon koppling kan man tycka. Om hon nu inte varit domare i något mål där hon sedan fått någon slags relation/möte med målsägande som kunnat vara av den skumma sorten. Bodde hon i Hägersten sista åren? Då borde hon väl ha varit på Pub Diset? Någon som brukar hänga där och sett henne? Parant, välklädd och småsnygg dam runt 50 bast och kraftigt alkad?
Citera
2019-09-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n

Då det står en stor behållare för fimpar utanför dörren så kanske det talar emot ett sjukhusområde. Vet inte hur policyn är vid sjukhusentréer men bara en tanke. Finns säkert någon som är vass på geolocation som kommer lista ut det men tillför nog inte så mycket. Hennes umgänge desto intressantare måste jag säga. Där vill vi höra fler rapporter.

Hon har säkert bott på akutboende eller vandrarhem om inte varit välkommen någon annanstans och det kryllar det ju av på stan. Säkert en del byggda i tegel med trädörrar.

Edit: Vem vill ha henne boende hos sig så länge hon är misstänkt menar jag med tanke på husrannsakan osv? Så därför tankar ovan kring hotell/vandrarhem/akutboende som hennes jurist eller annan styrt upp. Om inte annat för att hon ska kunna vara anonym.
Senast redigerad av Avel 2019-09-17 kl. 11:17.
Citera
2019-09-17, 11:13
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Enligt HOLs signalement var det en ljus skytt.
Det är väl endast ett trådpåhitt? Eller var har du läst att han lämnat detta signalement?
Citera
2019-09-17, 11:14
Medlem
Citat:

Intressant skvaller. Du är verkligen insatt i det som händer kring detta par, särskilt KL.

KL har verkligen förlorat fotfästet och sin sociala förankring. Det gör henne till ett enkelt brottsoffer ur flera perspektiv. Ju mer information som framkommer om henne, desto mer sårbar blir hon. KLs öde belyser att man måste vara stark och frisk i dagens Sverige för att kunna tillvarata sin äganderätt, och övriga rättigheter. Samma sak inom sjukvården där det hjälper att de vet att man har anhöriga som bryr sig.

Den information som cirkulerat om HOL har ingen gått till botten med. Av särskilt intresse är skvaller om varför HOL fick lämna sin tidigare arbetsplats på dagen. Denna sak handlar ju tror allt om hans yrkesutövning. Hans arbete som advokat yrkesmässigt och i privatlivet har ett samband med dessa händelser vi nu diskuterar. Det är ju trots allt HOL av alla advokater i stan som blivit skjuten.
Citera
2019-09-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Då det står en stor behållare för fimpar utanför dörren så kanske det talar emot ett sjukhusområde. Vet inte hur policyn är vid sjukhusentréer men bara en tanke. Finns säkert någon som är vass på geolocation som kommer lista ut det men tillför nog inte så mycket. Hennes umgänge desto intressantare måste jag säga. Där vill vi höra fler rapporter.

Hon har säkert bott på akutboende eller vandrarhem om inte varit välkommen någon annanstans och det kryllar det ju av på stan. Säkert en del byggda i tegel med trädörrar.

Edit: Vem vill ha henne boende hos sig så länge hon är misstänkt menar jag med tanke på husrannsakan osv? Så därför tankar ovan kring hotell/vandrarhem/akutboende som hennes jurist eller annan styrt upp. Om inte annat för att hon ska kunna vara anonym.

Rökplatser finns alltid inom psykiatrin. Inte länge sedan rökrum avskaffades där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in