2019-09-16, 14:16
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Nu ja, hon gick väl med i våras.

Inte direkt så att pga hon suttit i några möten under den tiden har påverkat situationen i Sverige
Medierna har ett enormt stort ansvar, kanske det största, för situationen i Sverige. Jag föreslår att du noga studerar tråden (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen? om du inte förstår varför.
Citera
2019-09-16, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Medierna har ett enormt stort ansvar, kanske det största, för situationen i Sverige. Jag föreslår att du noga studerar tråden (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen? om du inte förstår varför.

Du får gärna visa var Alice T har propagerat för det som orsakat situationen , du som förstår det så bra
Citera
2019-09-16, 14:21
Medlem
Citat:
Nu ja, hon gick väl med i våras.

Inte direkt så att pga hon suttit i några möten under den tiden har påverkat situationen i Sverige

Är man 7K-politiker så stöttar man den politiken och då ska man tamejsjutton inte fly från den verklighet man har skapat och låta resten av medborgarna få ta konsekvenserna av detta själva. Det är viktigt att politikerna förstår den verklighet andra tvingas leva i.
Citera
2019-09-16, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Är man 7K-politiker så stöttar man den politiken och då ska man tamejsjutton inte fly från den verklighet man har skapat och låta resten av medborgarna få ta konsekvenserna av detta själva. Det är viktigt att politikerna förstår den verklighet andra tvingas leva i.

Att hon gått med i moderaterna för att reformera deras politik och att hon i sin period som skribent skrev emot den förda politiken har ingen bäring?
Citera
2019-09-16, 14:24
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du får gärna visa var Alice T har propagerat för det som orsakat situationen , du som förstår det så bra
Som jag skrev, läs tråden (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?. Det handlar framförallt om det som INTE sägs. Det som INTE granskas. Den FALSKA Sverigebilden. Du måste söka insikten själv – jag kan inte skedmata dig i ett inlägg på Flashback.
Citera
2019-09-16, 14:25
Medlem
Citat:

Hon hade en plattform som chef och ledarskribent. Hon valde att tiga när galenskaperna pågick som värst.

Hon har ett ansvar.
Citera
2019-09-16, 14:26
Medlem
Citat:
Som jag skrev, läs tråden (FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?. Det handlar framförallt om det som INTE sägs. Det som INTE granskas. Den FALSKA Sverigebilden. Du måste söka insikten själv – jag kan inte skedmata dig i ett inlägg på Flashback.

Jag har följt vad Alice T skrivit genom åren, där kan du inte säga att hon Inte påpekat bristerna och vad som behöver göras. Vad andra medier / skribenter gjort var inte vad jag frågade om
Citera
2019-09-16, 14:26
Medlem
Furillens avatar
Citat:

Håller med till fullo. Men för att ingå i det svenska medielandskapet har Alce Teodorescu framstått som klarsynt och icke politiskt korrekt i jämförelse med de flesta andra. Motarbetad av kollegor på GP och svartmålad i en pjäs på Göteborgs stadsteater som följd:

Citat:
Göteborgs-Postens ledarskribent Alice Teodorescu skildras som en blodtörstig vampyr på Göteborgs Stadsteater.
Satir eller rasistiskt personangrepp?

https://www.svt.se/kultur/skarpa-rea...ebatterad-pjas
Senast redigerad av Furillen 2019-09-16 kl. 14:28.
Citera
2019-09-16, 14:27
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Visst är medierna skyldiga, men bara till en viss gräns. Man kan inte skylla på medial hjärntvätt hur länge som helst, och därför anser jag att väljarna är minst lika skyldiga som batikhäxorna hos SVT.

Förstår man inte vad som händer med Sverige idag så förtjänar man en redig smäll på käften.
Citera
2019-09-16, 14:29
Medlem
Citat:
Att hon gått med i moderaterna för att reformera deras politik och att hon i sin period som skribent skrev emot den förda politiken har ingen bäring?

Man går inte med i ett parti vars politik man inte stödjer och hon har säkert även röstat på denna politik sedan tidigare.

Dessutom är det alldeles oavsett detta viktigt att våra politiker inte sätter sig i säkerhet långt bort från alla problem som deras politik skapar för då tror de att det inte finns några problem. De ska leva med skiten, helst ska de flytta till de värst drabbade områdena.
Citera
2019-09-16, 14:30
Medlem
Citat:
Jag har följt vad Alice T skrivit genom åren, där kan du inte säga att hon Inte påpekat bristerna och vad som behöver göras. Vad andra medier / skribenter gjort var inte vad jag frågade om

Upp till bevis, kom med exempel!
Citera
2019-09-16, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Upp till bevis, kom med exempel!

Så fort du ger bevis för din sida,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto