Citat:
Ursprungligen postat av
Furillen
Ursprungligen postat av Furillen
Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”
https://www.friatider.se/brutal-r-nv...r-l-mna-landet
Tack för länken men det stod inte särskilt mycket mer där än i Di:s ingress. Undrar som sagt hur det kan tänka förhålla sig med Djursholm, Saltsjöbaden och liknande ställen. Fan att artikeln är låst, den gjorde mig nyfiken. Tyvärr tror jag inte att det spelar nån roll att de välbärgade drabbas, deras analys är liksom inte "vad fan är det som händer med landet egentligen, mina och mina landsmäns barns framtid i Sverige är hotad, den här skiten tänker jag inte ställa upp på!" utan mer i stil med "hur kan jag bäst skydda mig, mitt och de mina utan att sjunka till bonnrasisternas nivå?".
Citat:
Ursprungligen postat av
Prayuth
Det är väl i stort sett bara lärarkåren som är mer politiskt korrekt än läkarkåren, tillsammans med övriga vårdanställda? (Politikerkåren och journalistkåren är en kategori för sig).
Jäpp och allra värst är som alla vet kvinnorna.
Citat:
Ursprungligen postat av
enlightenmentbed
Tänk om gemene man följde denna tråd, och läsa hur vår befolkning misshandlas. Då hade säkert fler vaknat upp.
Nej du, den trista sanningen är att de flesta svenskar faktiskt inte bryr sig. Om de brydde sig hade det inte gått så här långt. Testa att exponera folk som du anser inte har "vaknat" för den här tråden så får du se vad som händer.
Vet inte om detta har tagits upp i tråden redan,
statliga svenska kraftnät höjer sina avgifter med 20 procent:
https://www.friatider.se/svenska-kra...med-20-procent
"Vinterns chockhöjning är bara början", enligt artikeln. Samtidigt som elen riskerar att bli en bristvara i framtiden kommer den alltså att kosta skjortan. Kommer vanligt folk att ha råd med kyl och frys? Kanske får de vänja sig vid att förvara maten ute på balkongen vintertid? Man kan tänkas komma att få läsa artiklar i stil med "klimartsmart livsmedelsförvaring ökar stort bland svenskar". Svårt dock för de som bor på nedre botten eftersom de då naturligtvis kommer att bli av med maten på nolltid p.g.a. alla stölder... Men men, de får väl köra grannsamverkan då och hyra in sig på grannens balkong uppe på sjunde våningen eller nåt. "Fiskpinnar från sjunde våningen", ny film av Roy Andersson nominerad till guldpalmen i Cannes? Alltid något att vara stolt över i det nya spännande Sverige.
De blir alltmer desperata efter pengar, undrar hur detta ska sluta egentligen. Elen är ju svindyr redan nu och värst är de fasta nätavgifterna.