2019-09-27, 14:43
Medlem
Furillens avatar
White flight från Stockholm:

Citat:
Jag gråter och säger att jag nog inte törs gå till parkleken själv igen. Och att jag inte vill gå till biblioteket mer heller. Och inte genom vårt eget centrum, eller bort till skogen där de vuxna sysslolösa männen cirkulerar runt utegymmen.

”Var ska vi vara?” frågar jag. Jag känner mig bestulen, berövad känslan av ett hem när fler och fler områden rödmarkeras på min mentala karta. Det som en gång också var mitt är det inte längre.

https://kvartal.se/artiklar/darfor-f...yTSh0tszghh5ks
Citera
2019-09-27, 15:00
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Läkare går verkligen inte heller att tycka synd om, de är bland de mest politiskt korrekta och självgoda fittorna i hela landet. Läste för ett tag sen i Läkartidningen att svenska patienter inte ska tillåtas få välja bort utländska läkare - duger inte en blatteläkare så har de "tackat nej till vård" stod det. Blattarna själva ska så klart få allting skräddarsytt med tolk och hela paketet. Alla är ju lika mycket värda liksom.

Undrar vilken kvalitet på läkare vi kommer att ha i den offentligt finansierade vården i framtiden, svenska läkare är redan nu högst mediokra för att inte säga direkt usla så det blir väl bara totalt inkompetenta och rent livsfarliga nollor kvar i framtiden. Resten drar till Schweiz, typ?

Det är väl i stort sett bara lärarkåren som är mer politiskt korrekt än läkarkåren, tillsammans med övriga vårdanställda? (Politikerkåren och journalistkåren är en kategori för sig).
Citera
2019-09-27, 15:21
Medlem
Furillens avatar
Ursprungligen postat av Furillen
Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”

Citat:
Detta var intressant. Tyvärr är artikeln låst, men är det nån som har tillgång till hela texten? Undrar vilka områden det rör sig om. Det borde väl vara framför allt Östermalm men undrar om även rika förorter har drabbats av detta nya spännande och berikande fenomen? Svårt att tycka synd om dem som rånas eftersom hela finansbranschen ju faktiskt går ut på att råna andra, men ja ja whatever.

Citat:
På Östermalm i Stockholm har klockrånen exploderat under året, något Fria Tider tidigare skrivit om. I somras hade det inträffat 136 klockrån på bara ett halvår. Människor rånas också brutalt på sina dyra bilar. Men brottsligheten drabbar inte bara överklassen i huvudstaden, utan även i till exempel välbärgade Båstad i Skåne.

https://www.friatider.se/brutal-r-nv...r-l-mna-landet
Citera
2019-09-27, 15:34
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Tänk om gemene man följde denna tråd, och läsa hur vår befolkning misshandlas. Då hade säkert fler vaknat upp.
Citera
2019-09-27, 16:03
Medlem
Citat:
Brutal rånvåg mot finanseliten: ”Skriker att de tänker döda mig”

https://www.friatider.se/brutal-r-nv...r-l-mna-landet

Tack för länken men det stod inte särskilt mycket mer där än i Di:s ingress. Undrar som sagt hur det kan tänka förhålla sig med Djursholm, Saltsjöbaden och liknande ställen. Fan att artikeln är låst, den gjorde mig nyfiken. Tyvärr tror jag inte att det spelar nån roll att de välbärgade drabbas, deras analys är liksom inte "vad fan är det som händer med landet egentligen, mina och mina landsmäns barns framtid i Sverige är hotad, den här skiten tänker jag inte ställa upp på!" utan mer i stil med "hur kan jag bäst skydda mig, mitt och de mina utan att sjunka till bonnrasisternas nivå?".

Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Det är väl i stort sett bara lärarkåren som är mer politiskt korrekt än läkarkåren, tillsammans med övriga vårdanställda? (Politikerkåren och journalistkåren är en kategori för sig).

Jäpp och allra värst är som alla vet kvinnorna.

Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Tänk om gemene man följde denna tråd, och läsa hur vår befolkning misshandlas. Då hade säkert fler vaknat upp.

Nej du, den trista sanningen är att de flesta svenskar faktiskt inte bryr sig. Om de brydde sig hade det inte gått så här långt. Testa att exponera folk som du anser inte har "vaknat" för den här tråden så får du se vad som händer.

Vet inte om detta har tagits upp i tråden redan, statliga svenska kraftnät höjer sina avgifter med 20 procent:

https://www.friatider.se/svenska-kra...med-20-procent

"Vinterns chockhöjning är bara början", enligt artikeln. Samtidigt som elen riskerar att bli en bristvara i framtiden kommer den alltså att kosta skjortan. Kommer vanligt folk att ha råd med kyl och frys? Kanske får de vänja sig vid att förvara maten ute på balkongen vintertid? Man kan tänkas komma att få läsa artiklar i stil med "klimartsmart livsmedelsförvaring ökar stort bland svenskar". Svårt dock för de som bor på nedre botten eftersom de då naturligtvis kommer att bli av med maten på nolltid p.g.a. alla stölder... Men men, de får väl köra grannsamverkan då och hyra in sig på grannens balkong uppe på sjunde våningen eller nåt. "Fiskpinnar från sjunde våningen", ny film av Roy Andersson nominerad till guldpalmen i Cannes? Alltid något att vara stolt över i det nya spännande Sverige.

De blir alltmer desperata efter pengar, undrar hur detta ska sluta egentligen. Elen är ju svindyr redan nu och värst är de fasta nätavgifterna.
Citera
2019-09-27, 16:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Precis. Plus mängden av alla politiskt korrekta chefer på en massa olika nivåer och andra byråkrater inom offentliga sektorn. Det är dessa dysfunktionella människor som orsakar systemkollapsen. Det är människor som inte kan fungera enligt samhällets normer (de lagar och regler som gäller). Istället skapar de egna ”normer”, likt en sjuk sekt. De hör inte hemma i ett civiliserat samhälle. De hör hemma på anstalt, med samhällets övriga bus och dysfunktionella individer.
Citera
2019-09-27, 16:50
Medlem
En reflektion. Jag tror att alla som tidigare har ansett att politikerna har målat in sig i ett hörn och att det är därför vansinnet fortgår måste revidera sin ståndpunkt nu. För oss som följer utvecklingen är det uppenbart att detta inte beror på någon oförmåga att göra något. Politikerna skulle kunna vända 180 grader på en femöring över natten om de bara ville, de skulle komma undan med det för det är så politiker gör och det skadar inte deras chanser att bli omvalda eftersom pöbelns minne inte sträcker sig längre tillbaka i tiden än senaste instagramlajken. Nej, det är meningen att Sverige ska krascha. Undrar bara hur kraschen kommer att se ut och vad som kommer efteråt. Alltså jag undrar hur illa det egentligen kan bli innan man bestämmer sig för att införa undantagslagar och på riktigt införa nån sorts diktatur, vilket jag tror är planen.

Jag tror det är fullt möjligt att Sverige används som experimentverkstad för att man helt enkelt vill se hur folk reagerar och kunna dra nytta av det när man går vidare till att totalkrascha andra länder.
Citera
2019-09-27, 19:15
Medlem
Citat:
White flight från Stockholm:

https://kvartal.se/artiklar/darfor-f...yTSh0tszghh5ks

"Tidigare oberoende liberal", står det. Undrar vad hon kallar sig själv idag. Hur som helst har såna som hon ställt till det för sig själva OCH för alla oss andra som aldrig varit "oberoende liberala" för att passa in. Hon ska ge fan i att fly, hon ska stanna i sin egen skit och äta den tills hon spyr upp den och sen kan hon mata sina barn med den och dö. Typ så känner jag.
Citera
2019-09-27, 22:13
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
TAXI TILL POLITIKERNA: Snart skickas kriminella gängen hem till politikerna – Icahandlaren har fått nog

”Nu ska ”problemet” hem till dem ansvariga”, skriver Icahandlaren John Curovac i Växjö i en insändare i Smålands-Posten. Efter att han och hans personal fått utstå trakasserier från kriminella gäng under lång tid utan att politikerna i hans tycke gjort något kommer han nu låta politikerna få smaka på samma medicin. De kriminella gängen kommer bjudas på taxi till politikernas hemadresser.

Under tiden som våra politiker tycker att skolfoto och rökning på badplatser är våra största problem säljs knark till ungdomar helt öppet utanför vår entré. Mitt på dagen, skriver John Curovac.

Han är uppgiven efter att ha försökt få uppmärksamhet och hjälp.

”Jag har vänt mig till media, politiker, socialtjänsten, Securitas, polisen. Ingenting har hänt.”

Konsekvenserna har varit hårda för hans butik. Han har inte bara tappat kunder utan även personal och butikschef lämnar på grund av situationen vid butiken uppger Curovac. Det hela har även slitit på hans själv.

https://nyheteridag.se/taxi-till-pol...-har-fatt-nog/

Är det början på något nytt vi ser just nu? Jag får känslan av att locket är på väg att flyga av tryckkokaren. Jag har kollat på SVT:s nyhetsprogram under veckan och i stort sett varje dag sänds reportage om kommuner som håller på att falla samman. Ingenting verkar fungerar längre utanför de större städerna samtidigt som ordningsmakten är helt handfallen. Ovanpå detta betalar vi världens högsta skatter samtidigt som handlingsförlamningen verkar total från de högst ansvariga.

Om tillräckligt många människor börjar inse vilket tillstånd Sverige verkligen befinner sig i kommer det snabbt gå utför. Staten har nästan helt abdikerat utanför Stockholm och folk börjar inse att det inte längre innebär några konsekvenser att bryta mot lagar och regler. Det finns inte längre någon kapacitet att upprätthålla ordningen. Det hela är ett sluttande plan; när misshandel, öppen knarkförsäljning och skadegörelse inte längre genererar någon samhällsreaktion är steget inte långt från att organisera ett alternativt våldsmonopol, vilket vi redan sett i de "utsatta områdena". Det här kan sprida sig fort, och vad så då Löfven sätta emot? Skicka fram dvärgen Molgan Johansson för att skrämma härdade krigsveteraner från Syrien och Somalia? Game over.
Citera
2019-09-28, 07:51
Medlem
Citat:
https://nyheteridag.se/taxi-till-pol...-har-fatt-nog/

Är det början på något nytt vi ser just nu? Jag får känslan av att locket är på väg att flyga av tryckkokaren. Jag har kollat på SVT:s nyhetsprogram under veckan och i stort sett varje dag sänds reportage om kommuner som håller på att falla samman. Ingenting verkar fungerar längre utanför de större städerna samtidigt som ordningsmakten är helt handfallen. Ovanpå detta betalar vi världens högsta skatter samtidigt som handlingsförlamningen verkar total från de högst ansvariga.

Om tillräckligt många människor börjar inse vilket tillstånd Sverige verkligen befinner sig i kommer det snabbt gå utför. Staten har nästan helt abdikerat utanför Stockholm och folk börjar inse att det inte längre innebär några konsekvenser att bryta mot lagar och regler. Det finns inte längre någon kapacitet att upprätthålla ordningen. Det hela är ett sluttande plan; när misshandel, öppen knarkförsäljning och skadegörelse inte längre genererar någon samhällsreaktion är steget inte långt från att organisera ett alternativt våldsmonopol, vilket vi redan sett i de "utsatta områdena". Det här kan sprida sig fort, och vad så då Löfven sätta emot? Skicka fram dvärgen Molgan Johansson för att skrämma härdade krigsveteraner från Syrien och Somalia? Game over.

Det alternativa våldsmonopolet som du kallar det existerar redan i praktiken, det som händer är att det blir lite värre år för år. Om svenskarna skulle börja organisera någon form av motstånd så kan du räkna med att staten sätter in allt de har av militär och polis och lite till, får säkert hjälp från EU också om det skulle behövas.

Politikerna är inte handlingsförlamade, tvärtom detta är medvetet och följer en plan som går ut på att krascha Sverige. Det är svårt att förklara på nåt annat sätt tycker jag. Saker och ting har gått så långt nu så jag kan faktiskt inte se nån annan förklaring. De flesta svenskar får dock skylla sig själva, fega fittor nästan hela bunten som aldrig vågar säga vad fan de tycker om nånting. Paniskt skräckslagna för att sticka ut med "fel" åsikter och mobbar mer än gärna ut de få som vågar.

Systemkollapsen sitter i svenskens sjuka huvud.
Citera
2019-09-28, 12:39
Medlem
Citat:
Det alternativa våldsmonopolet som du kallar det existerar redan i praktiken, det som händer är att det blir lite värre år för år. Om svenskarna skulle börja organisera någon form av motstånd så kan du räkna med att staten sätter in allt de har av militär och polis och lite till, får säkert hjälp från EU också om det skulle behövas..

NEJ, de får ingen hjälp av övriga EU, har du redan glömt upproret i Katalonien? EUs ministrar svarade med att det är varje lands egen angelägenhet, dvs de kommer inte ingripa om svenska folket gör uppror, det får svenska politiker själva lösa.

Sen svenska polisen och militären, de är inga legosoldater, de kommer inte rikta sina vapen emot sina grannar enbart för att upprätthålla en anarkistat, ingen av dem gick sina utbildningar för att sedan förråda folket och skydda galenskap.
Citera
2019-09-28, 14:00
Medlem
Furillens avatar
GP: "Medelklassen har ingenstans att fly"

Citat:
Sverige är på väg in i en lågkonjunktur, och medelklassen är särskilt exponerad; om (när?) luften går ur bostadsmarknaden och räntorna skjuter i höjden kommer många ha svårt att ens ha råd att bo kvar där de bor. Glöm att flytta bort från problemen. De som inte klarar av att betala räntan eller amorteringarna (och det kommer finnas många sådana familjer) kommer bli tvungna att flytta dit det är billigare. Var kommer då lägenheterna vara billiga nog för den som förlorat jobbet i en lågkonjunktur eller är tyngd av ränteskulder? I eller nära ghettot. Ironiskt, eller hur?

https://www.gp.se/ledare/medelklasse...fly-1.18626110
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in