2019-09-09, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Värt att notera är att när politiker säger "vi har varit naiva" så är det ett försök att späda ut skulden över hela landet och befolkningen. "Vi" = Sverige. Skulden blir ju så yttepytteliten när den ska fördelas på 10 miljoner människor jämfört med 349 i Riksdagen eller 30 i regeringen.

Men när något oförhappandes gått något sånär bra är "vi" framförallt sossarna. Och då allra mest sossarna med eget passerkort till Sveavägen 68.

Varje gång jag hör eller läser "vi" från Löfvén, båda kärringarna Johansson (Ylva och Morgan), Andersson, Wallström, Eliasson et concortes vill jag bara vråla "TALA FÖR DIG SJÄLV!!!"

7K's väljare kan inte svära sig fria från ansvar, de ska inkluderas i detta "vi".
Citera
2019-09-09, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Det som ser ut som en insikt är förstås ingen insikt.

För framtiden innebär satsningar.

Mångkulturen är på så vis underbar för politiker som kan lansera "lösningar".

Den är ett svart hål.

Precis, de medger att de varit naiva men fortsätter ändå på samma sätt. Då är man inte naiv utan snarare psykopat.
Senast redigerad av flekstor 2019-09-09 kl. 21:33.
Citera
2019-09-10, 00:30
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Valet 2022 lär bli galet. (Om det inte blir omval innan...)
Vem vill ta över ett land i total kaos - ("Inbördeskrig" - valutan kraschad - arbetslöshet o.s.v.)

Dom som tar över kommer att ha ett rent helvette att försöka rensa i soppan....

Att ha det som idag - en rik kommun som betalar skuldberget som andra kommuner dras med är helt absurt.

"Stockholm höjer skatten med 2:- så får Stockholm in tillräckligt med pengar att behålla all sjukvård och anställa 100 nya till vår sjukvård"
"Nehej , det gick inte , Stockholm är tvungna att öka skatten med 4:- för att betala Malmös skuld"

Helt galet - hur skall man kunna göra en budget för ett par år framåt när det kommer helt absurda minusposter från andra kommuner som inte klarar av sin egna ekonomi?
Det är mycket värre än så!
Om kommunen sparar 100kr så får man behålla endast 3kr, resten går till utjämningssystemet.
Om kommunen går back med 100kr så drabbar det dem med bara med 3 kr då resten tas från utjämningssystemet.
Allt initiativ och intresse för att reda upp sin ekonomi och göra ett bra jobb dödas därför effektivt av "systemet".
Höjd skatt betyder inte entydigt att kommunen får behålla mera pengar och förbättrar sin ekonomi, långt därifrån.
Nu vet ni hur det är att arbeta i ett kommunistland där allt tas ifrån er.
Citera
2019-09-10, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tror att det har gått så långt att man måste inse att majoriteten av Sveriges politiker är gravt störda människor som är oförmögna att agera normalt (följa samhällets normer) och oförmögna att förstå konsekvenserna av sitt agerande.

Landet leds och förstörs av gravt störda människor som inte har en aning om vad de håller på med. Det är en systemkollaps som heter duga.

Du menar nu alltså att Sverige har en systemkollaps just nu, är det rätt uppfattat?
Inte att vi går mot en, vilket tråden skall bevisa?
Kan tråden läggas ned nu?
Citera
2019-09-10, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Du menar nu alltså att Sverige har en systemkollaps just nu, är det rätt uppfattat?
Inte att vi går mot en, vilket tråden skall bevisa?
Kan tråden läggas ned nu?

Du verkar vara lite korkad och totalt blind, en systemkollaps sker i flera etapper och blir alltmer omfattande och djupare med tiden. Det vi vi sett hittills är att rättsväsendet havererar, polis kan inte upprätthålla lag och ordning, domstolarna hinner inte ens med de fall polis och åklagare lyckas driva till åtal. Sjukvården går på knäna, skolresultaten sjunker, pensionerna urholkas, kommuner kollapsar och skatter drivs upp till allt högre nivåer, kronan rasar.

Har du verkligen lyckats missa allt detta och mer därtill? Jag läste förresten i expressen om en prognos från 2015 som säger att kommunalskatterna behöver öka med 8-18 procentenheter till 2040 och sedan dess har krisen blivit betydligt djupare. Hur känns det med en skattehöjning från ca 32 till 50% samtidigt som vi får allt mindre för skattepengarna?
Senast redigerad av flekstor 2019-09-10 kl. 03:17.
Citera
2019-09-10, 06:50
Medlem
Två av tre som ska utvisas håller sig gömda

Citat:
Av de drygt 11 000 personer som håller sig undan i Sverige är nästan 1 200 ärenden hos gränspolisen i polisregion Bergslagen, där Hans Pont är chef.
Enligt honom är de här människorna väldigt svåra att hitta.

– Ja, för de lämnar ju ingen adress så vi vet inte var vi ska leta.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7292578

"för de lämnar ju ingen adress så vi vet inte var vi ska leta"... Komik i kubik. Undras hur många tusen illegala invandrare som finns här helt utan myndigheternas kännedom.
Citera
2019-09-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Du verkar vara lite korkad och totalt blind, en systemkollaps sker i flera etapper och blir alltmer omfattande och djupare med tiden. Det vi vi sett hittills är att rättsväsendet havererar, polis kan inte upprätthålla lag och ordning, domstolarna hinner inte ens med de fall polis och åklagare lyckas driva till åtal. Sjukvården går på knäna, skolresultaten sjunker, pensionerna urholkas, kommuner kollapsar och skatter drivs upp till allt högre nivåer, kronan rasar.

Har du verkligen lyckats missa allt detta och mer därtill? Jag läste förresten i expressen om en prognos från 2015 som säger att kommunalskatterna behöver öka med 8-18 procentenheter till 2040 och sedan dess har krisen blivit betydligt djupare. Hur känns det med en skattehöjning från ca 32 till 50% samtidigt som vi får allt mindre för skattepengarna?

Grattis Landsbygden

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...inskatten-hojs

"Regeringen kommer enligt uppgifter till Aftonbladet återinföra indexeringen av bensinskatten. Samtidigt gör man nedjusteringar av skatten som följd av att mer biobränsle blandas in. Nettoresultatet av båda dessa åtgärder är att bensinskatten kommer höjas med 15 öre och diesel 10,25 öre inklusive moms."

5000 Mil per år (Normalt för Landsbygden) betyder höjningen en 500 lapp extra i utgifter per år...

Men Annie Pajasen lovade ju 137:- mer i månaden (Källa: https://www.svd.se/sankt-skatt-pa-arbete-i-glesbygd) , vilket nu i realiteten redan nu är nere på 95:- p.g.a. höjningen av bensinskatten. Att det säkert komer fler höjningar på andra skatter är ju rätt väntat...

Vilka pajaser.....

Självklart är det systemkollaps - regeringen själva vet ju inte hur dom skall tackla problemen dom själva skapat
Citera
2019-09-10, 15:55
Medlem
Citat:

Jag kan möjligtvis vara både dum och korkad men det är i så fall inte för att du hittar på saker.

Vilken etapp är vi i f.n. då, är vi mitt inne i kollapsen eller i början och när går det helt överstyr tror du?
Skatten kommer givetvis inte höjas från 32 till 50%, det tror du förmodligen och förhoppningsvis inte på själv?
Citera
2019-09-10, 16:02
Medlem
Citat:
Jag kan möjligtvis vara både dum och korkad men det är i så fall inte för att du hittar på saker.

Vilken etapp är vi i f.n. då, är vi mitt inne i kollapsen eller i början och när går det helt överstyr tror du?
Skatten kommer givetvis inte höjas från 32 till 50%, det tror du förmodligen och förhoppningsvis inte på själv?

"Rom gick inte under på en dag."

https://www.expressen.se/nyheter/8-o...et-gick-under/
Citera
2019-09-10, 16:02
Medlem
Citat:

Vilken etapp är vi i f.n. då, är vi mitt inne i kollapsen eller i början och när går det helt överstyr tror du?[

Läte du inte inlägget du citerade, jag listade flera områden där systemkollapsen har kommit långt. Point of no return har redan passerats såvida vi inte sätter igång med massdeportering. Detta kommer inte svenskarna acceptera förrän det är för sent så därför finns det ingen räddning.

Men jag förstår att du kommer sova hela vägen upp till 50% i kommunalskatt. Du verkar helt historielös om du utesluter sådana skattehöjningar. Vi har haft extrema skattehöjningar tidigare och nu är situationen långt mer allvarlig.

Prognosen på 8-18 kr i skattehöjning är för övrigt inte min prognos och den gjordes redan 2015 innan läget var så allvarligt som nu, räkna därför med att den är för låg:
Redan 2015 i en bilaga till Långtidsutredningen, Demografins regionala utmaningar, lyftes chockerade siffror fram om de minsta kommunernas utsatta situation. Då bedömdes att dessa kommuner behöver öka skatten med mellan 8 till 18 kronor fram till 2040. Prognosen möttes med tystnad.

https://www.expressen.se/kronikorer/...QON7gjM2sTngYU
Senast redigerad av flekstor 2019-09-10 kl. 16:22.
Citera
2019-09-10, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"Rom gick inte under på en dag."

https://www.expressen.se/nyheter/8-o...et-gick-under/

Nej, det har du rätt i.
Tveksamt om det har så stor relevans, om någon, till Sverige i dagsläget dock.

Citat:
Läte du inte inlägget du citerade, jag listade flera områden där systemkollapsen har kommit långt. Point of no return har redan passerats såvida vi inte sätter igång med massdeportering. Detta kommer inte svenskarna acceptera förrän det är för sent så därför finns det ingen räddning.

Jodå, jag t.o.m. läste det och det var inte exakt i sin tydlighet över hur långt du tyckte kollapsen hade kommit.
Men det är kört alltså, okej då vet jag vart du står.
Då är väl bara frågan varför du är här i tråden och vältrar dig i olycka, är du självplågare?

Citat:
Men jag förstår att du kommer sova hela vägen upp till 50% i kommunalskatt. Du verkar helt historielös om du utesluter sådana skattehöjningar. Vi har haft extrema skattehöjningar tidigare och nu är situationen långt mer allvarlig.

Jaså, det var kommunalskatt det gällde nu. Det framgick inte heller så tydligt bland dina förra bräkningar. Fast det går bra med lite efterkonstruktioner, jag är van.
Jo, vi har möjligen haft extrema skattehöjningar tidigare men kommunalskatten har väl generellt inte varit högre förr?
Vi får väl se vem som får rätt.
När ska dessa kommunalskatter på 50% inträffa tror du?
Citera
2019-09-10, 16:48
Medlem
Citat:
NJodå, jag t.o.m. läste det och det var inte exakt i sin tydlighet över hur långt du tyckte kollapsen hade kommit.

I vilken enhet vill du ha det svaret i, kilometer?

Citat:
Men det är kört alltså, okej då vet jag vart du står.
Då är väl bara frågan varför du är här i tråden och vältrar dig i olycka, är du självplågare?

Ja det är kört eftersom de åtgärder som krävs vid varje given tidpunkt är åtgärder som väljarna accepterar först 10 år senare. Och det är inte jag som är självplågare eftersom jag kan fly från Sverige, det är de som inte kan det som är självplågare.

Citat:
Jaså, det var kommunalskatt det gällde nu. Det framgick inte heller så tydligt bland dina förra bräkningar. Fast det går bra med lite efterkonstruktioner, jag är van.
Jo, vi har möjligen haft extrema skattehöjningar tidigare men kommunalskatten har väl generellt inte varit högre förr?
Vi får väl se vem som får rätt.
När ska dessa kommunalskatter på 50% inträffa tror du?

Nej du verkar ha svårt att ta in information trots att du fick källan redovisad, du slår reflexmässigt ifrån dig oavsett vad som presenteras. Din fråga om kommunalskatten varit högre förr är också ytterst märklig då jag säger att du är historielös när du verkar helt oinsatt hur mycket skatterna har höjts. Om det varit kraftiga höjningar drar bara en dåre sådana slutsatser.

Prognosen som jag refererade till angav 8-18 kr i höjning till 2040, dvs. på 20 år. Men denna prognos gjordes som sagt var 2015 då läget inte alls var så allvarligt som idag. Då rådde fortfarande inställningen att flyktingarna var högutbildade och att de skulle rädda ekonomin, idag vet vi att de är analfabeter som behöver livslång försörjning av skattebetalarna. Tror du det ökar eller minskar behovet av skatteintäkter, gissa om du inte vet, du har 50% chans att gissa rätt.
Senast redigerad av flekstor 2019-09-10 kl. 16:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in