Citat:
Ursprungligen postat av
Dopamina
Vet inte något om dina problem men litium hjälper mot toppar och dalar för mig. Jag har sk. blandade episoder och det biter på dem med. Förut var jag uppskruvad och deppig på samma gång i perioder ihop med paranoia så försökte alltid döda mig med olika sätt eller så blev jag aggressiv mot folk. Givetvis blev jag lätt provocerad men agerade lite för mycket med våld osv. Det går bättre idag. Det är lätt att få utskrivet tycker jag. Jag åt upp alla bensodiazepiner och pissade ner golvet på akuten och försökte rymma med droppet. Sen frågade jag om litium och fick det. Nej, jag frågade nog inte. Det var väl mer som ett krav från min sida. Ibland är man sin egen bästa läkare.
Jag trodde du menade lithium med Evanescence. Den är bra. Är inte så inne på Nirvana.
Finns litiumorotat eller något sådant i USA har jag för mig. I typ 5 mg tabletter tror jag. Kanske kan beställas någonstans? Är osäker men hört talats om det men det jobbiga är väl att det känns viktigt att veta att litiumet inte skadar njurar och sköldkörtel så det är nog bäst att kräva det av en läkare.
Ja, jag fastnar väldigt, väldigt hårt i saker och det sitter fast länge sen släpper det och kommer något nytt.
Svårt att säga om det är sånt jag behöver litium mot men någon form av maniskhet är det i alla fall.
Det både stämmer och inte stämmer.
Överlag är jag "normal paranoid" (alltså paranoid över all övervakning och snutar och sånt) fast har varit gräns psykotisk och då var paranoijan ganska illa.
Vill inte ha njurproblem eller sköldkörtelproblem.
Man blir att dricka mycket vatten av litium, en släkting hade det, dog av det till och med.
Jag är så nojjig så jag vågar inte ens skicka efter litiumorotat och prova att äta det fast jag tror det funkar.
Men tack för tipset.
Kan typ två av Evanescence och Lithium är inte en av dem. Kan en massa med Nirvana.
Maskinisten har gjort en Litium också
men Maskinistens enda jag kan är
Robotar det är grym text i den, man känner igen sig.