2019-09-05, 09:33
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
LÄS allting, och föreställ er sedan att tofo refererade till Anneli som misstänkt gärningskvinna.

2017-01-05, 19:48 länk
Citat:
Ursprungligen postat av tofo
Öhh

Vet du vad en hotfull person utan spärrar är? Det är ingen söndagsutflykt. Det har inte ett dugg att göra med att sortera ut problem eller att visa var skåpet ska stå.

Det som händer är ett komplett misslyckande och en hjärna som inte fungerar som hos genomsnittsmedborgaren.

Det kan vara en person som är ute å dricker med polarna och plötsligt blir stött och krossar en vinflaska och sätter upp den 5 cm framför ditt nylle. Fem sekunder senare: "Du förstår jag bara skojade".

Nu vet du att han är farlig och har du inte trasslat in dig i affärer med honom kanske du kan backa ur utan att han blir sårad och gör fler ännu farligare saker.

Tittar man närmare under motorhuven har de nästan alltid problem från tidig barndom med förlorade föräldrarelationer och misslyckad "bonding" med en trygg och god förälder. Kanske i kombination med ärftlighet Deras hjärnor har allt för tidigt simmat i en cocktail av existentiella bekymmer. Uppladdning av ny mjukvara vid olika perioder i livet har misslyckats. De har svårt med tillit till andra och skaffar sig ofta självmedicinerande sysslor (ordning, spänning, droger, disciplin) för att hantera sina problem.

Tyvärr löser man inte känslomässig omognad och kaotiskt tänkande över en kopp kaffe. Det hjälper inte med sunt förnuft eller att läsa en bra bok om psykologi.

Hjärnan är redan inne på ett annat spår och människor omkring eller de själva kan inte ens gissa vad som pågår. Ofta är det som hjärnstormar och när lugnet återvänder kan de knappt minnas hur de uppträdde när de var upprörda och oroliga. De två personligheterna har ingen bra kontakt och kan inte utbyta kunskap.

Det finns massor av normala kvinnor och män som blir mycket känslosamma när hjärnan inte klarar att hantera signalerna. En del byter personlighet även utan en droppe sprit. Stress, brist på sömn eller saker som hotar tryggheten kan räcka för att de ska storma.

Man förvånas ofta över hur manipulativa personerna kan vara, och jag tror det beror på att det bottnar i en astronomisk otrygghet från tidiga år och att strategier man utvecklat i princip är livräddande. En vuxen person med fragmenterad hjärna där vissa delar är en två, tre, fem, sju -årings är inte att leka med. De hämnas, känner sig förbisedda, är svartsjuka, självömkande, romantiska, strategiska i en enda röra, men allt för att fixa sina känslor. En ständig osynlig kamp från morron till kväll.

Jag pratar inte om vanligt folk som blir lite arga eller markerar sina gränser, utan om de som förstör för sig själva och andra på grund av livstrauman och signalproblem.

Jag tror att de var en sådan person BO mötte - där en förlorad relation är utlöser livshotande stress.
Jag tror att de var en sådan person BO mötte - där en förlorad relation är utlöser livshotande stress.
2019-01-22, 04:25 länk
Citat:
Han förfogar över ett våldskapital där folk omkring honom tvingas till "eggshell walking". Omgivningen tar hand om hans problematiska och infantila vrede så han inte blir våldsam. Han kan inte själv kontrollera den skada han kan åstadkomma så omgivningen undviker att konfrontera honom. En mycket olycklig omständighet med personlighetsstörningar som svävar mellan Narcissism och Borderline är att de är överdrivet måna om sitt fasad eller rykte. Personligheter som Lasermannen, Clark Olofsson har ju egon där de tycker sig vara briljanta på att hålla fasaden uppe.

De saknar dock nyanserna och självkännedom så när de ger sig in i diskussioner där deras insats eller vandel kommer på spel avslöjar de sig blixtsnabbt. De kan imitera empati men har inga genuina känslor. När det kommer till att be om ursäkt, så kan de aldrig hålla truten. De faller alltid i gropen och börjar prata om sig själva som offer. De klarar inte den biten hur mycket de än försöker.

Ett annat kännetecken är avledningsmanövrar när man håller samtalet i schack tills de bara har en ruta att stå på. Då börjar de hoppa som en hare som försöker vilseleda en jakthund med galna skutt i sidled vinkelrätt ut från spåret.

Det emotionella handikappet och drivenheten att hålla det hemsnickrade egot intakt gör att man lätt hör kugghjulen snurra där inne och förstår att det är en halv människa som redan som barn börjat lappa och laga det som friska barn med kontaktbara föräldrar aldrig ens behövt tänka på.

Det är ett fruktansvärt sorgligt handikapp för den sjuke och för omgivningen. Psykopater ska man inte såra eller kränka. De kan känna plötsligt hata någon de älskar och i helt vanlig vardag känna den djupaste bitterhet och avundsjuka och dessutom agera på den falska världsbilden utan att tänka längre än 5 minuter framåt. Det snurrar hela tiden i deras huvuden att de ska fixa det och mycket handlar om obearbetade feltolkade känslor som fixas med yttre handlingar, sprit, kickar och allehanda avledningsmanövrar.

Väldigt sorgligt. Alla slår inte ihjäl folk, men de är bedrövliga i nära relationer med barnslighet, känslighet och brist på empati. De hamnar de ofta i bråk och är väldigt dåliga på att laga. Det blir ofta lappat och lagat med hämnd, tvång, avståndstagande, hot, flykt och andras eftergifter i stället för ansvar, tillit, empati och sånt som lagar och bygger upp.

Det finns bara ett motiv till mordet - "Att bli övergiven" och den hjärtskärande smärtan utlöste våldet/hämnden mot det vackra som inte blev ditt. Det vackra som du kanske just då i stunden hatade.

Vem slår ihjäl en tjej och hennes hund om man inte har relation till båda och gillar eller hade gillat och förlorat dem båda?

Det är ju ingen knarkuppgörelse.

Så illa är det.

Det är gärningsmannaprofilen
Vem slår ihjäl en tjej och hennes hund om man inte har relation till båda och gillar eller hade gillat och förlorat dem båda?
2019-01-22, 05:53 länk
Citat:
Nej precis. Det var väl ingen som var rädd för honom för att han skulle slå någon på truten. Inte heller hade han någon speciellt spännande relation till offret. Det vara bara folk som upplevt lite olämpligt tittande och intresse.

För att vara kvalificerad måste man upplevas som obehaglig/farlig/påträngande med dålig reglering av ilska som andra lärt sig frukta och undvika.

För att göra sånt fin begravning i så dåligt väder måste det vara lite mer för att lösa ett akut problem. En plötslig emotionell smärta.

Just det - man måste ha snabb tillgång till en bajonett som redan fanns i lager när känslorna gick över styr.

Militär och polis är något de ofta gillar då det både ersätter familj som kan vara ett svagt begrepp och det ger också en identitet och känsla av makt som kan vara stärkande. Man får vara med i en grupp utan att kvala in på ömsint ögonkontakt. Känslan av ordning och reda skadar inte heller.

Har man svårt att reglera avståndet och känna av när man är välkommen eller tränger sig på eller är lite obekväm utan att det kan kommuniceras så är det ett plus.

Har man dragning åt att vara rättshaverist och övervinna någon myndighet eller leverantör med oproportionerlig intensitet är det också ett plus.

Har man svårt att trösta sig själv och kyla ned upprördhet och måste ta ut det i fysiska verkligheten med utbrott eller bittert negativt tänkande så får man plus.

Reagerar man snett vid intag av alkohol och blir oberäknelig och lättretad ostoppbar Energizer Bunny får man två plus
En plötslig emotionell smärta.
2019-01-27, 08:57 länk
Citat:
Ja mördaren har varit våldsam det var därför hon dog. För att bli våldsam krävs bara en nära relation som upprör känslorna och över en viss stressnivå startar en liten elak och nästan spädbarns-lik primitiv reaktion där den sjuke fantiserar om hur sambo, partner, flickvän är en bedragare, en svikare, en fiende.

En elak självcentrerad vedergällning i all enkelhet som verkar logiskt för mördaren vid mordtillfället. Mordoffret är ofta helt utan skuld. Svartsjuka fantasierna eller sveket är bara en felaktig tolkning.

När mördaren lugnat ner sig går denne på gatorna som vilken medborgare som helst och talar sitt hembygds språk utan att verka det minsta konstig. Den lugne mördaren har ingen kontakt med de känslor som fanns vid mordtillfället. Den film som spelas upp vid hög stress är ändå inte begriplig vid avstressat tillstånd. Den följer inte samma logik.

Mördaren är inte ond - Mördaren har en känslosjukdom.

Orsaken är ofta att bonding, tillit har gått åt helvete med mamma, pappa eller båda. Att man inte riktigt kommit med i en nära relation och hamnat på utsidan redan från början.

Hjärnan laddas aldrig med rätt mjukvara och utan tillit till andra blir de misstänksamma, avundsjuka och egenkära. De har liten förmåga till mentalisering och kan inte förstå andras känslor eller resonera om en situation på ett funktionellt sätt. Då de lever i ständig konkurrens och avundsjuka är det ju svårt att glädjas över andras framgångar. Det mesta som görs är för att fixa och greja så att det avgrundsdjupa svarta hålet av att "inte tillhöra" inte ska göra så ont.

I nära relationer är de instabila och känsliga och kan i bland slå sin sambo med en hammare eller förstöra något den andre tycker om. För att barnhjärnan tyckte att situationen krävde det.
Mördaren är inte ond - Mördaren har en känslosjukdom.
Hur/vem/vad är Anneli som person?

Citera
2019-09-05, 13:29
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Idag, 06:11
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Enligt Hasse Aro i TV programmet sammanställdes tidsaxeln med utgångspunkt från vittnen, förundersökningsmaterial och tidningsartiklar. Tidsaxeln jämfördes med vad P sagt i vittnesförhör. Man får inte heller glömma SVT:s granskning av fallet och vad som kom fram där.

Det må vara spridda lögner och skvaller, det är i så fall för djävligt! Det är bara svårt att bilda sig någon klar uppfattning när man inte har direkta fakta och känner personerna. Vad P uppgett i förhör kommer från honom själv och måste bedömas därefter. Det är svårt att få ihop hans historia.
Det må vara spridda lögner och skvaller, det är i så fall för djävligt!
Det får mig osökt att tänka på 1.07. Alternativa konton.
Missbruk av alternativa konton är förbjudet.
Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion.
Med respekt för 1.06. Användarnas anonymitet så är jag tyst om vilka konton som åsyftas.
Att sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbplatser är förbjudet.
Det är vidare förbjudet att sammankoppla flera användare på Flashback med varandra.
Det är för djävligt att stödja sina egna åsikter, lögner och skvaller via olika konton i tråden.

—-

Vad skrev Toknisse om att vara offer för skitsnack?

2016-08-23, 10:20 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Toknisse
Alltså här har en massa antaganden om den sk. Pojkvännen...

Ni som tycker till här har ingen aning om vad som hänt eller den skyldige.

Polisfrun borde träda fram :-)

Ä försiktig med era utpekanden...
Polisfrun borde träda fram :-)
2016-08-31, 18:54 länk
Citat:
Polisfrun är femtio år snart, hon bor på Lugnviks strand med sin polis å sin bror.

Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....
Hon är nog inget sanningsvittne sägs det....
2016-08-31, 22:04 länk
Citat:
Här på flashback är man alltid anonym, men på Facebook får man nog akta sig vad man skriver.Blir nog en spännande följetong av det här. Tror nog att många ryktesspridare blir ledsna ;-)
Blir nog en spännande följetong av det här.
2016-10-17, 21:01 länk till tråden Ämne: Svenska fall för FBI - En TV-serie om kalla fall

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Denna säsong inleds förresten med detta fall: (FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors 25 september 1987 Är det pojkvännen de pekar ut månntro?
Om dom gör det så gör dom bort sig ☺ den riktiga polisen avförde honom ganska snabbt, men tyvärr blev han offer för skitsnack 😯
tyvärr blev han offer för skitsnack
Det blev en spännande följetong av det här, med mycket skitsnack.

—-

Trots psykologisk manipulation av en blåögd vän är mordet på EVA fortfarande olöst efter snart 32 år.
Citera
2019-09-07, 10:18
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2017-03-28, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl inte uteslutet att det skulle kunna rört sig om två personer? Ponera att Eva blev överfallen men inte knivhöggs direkt utan hålls fast och att hon lever men tryckts ned i vegetationen när bilen som ser den ännu lösspringande Laban närmar sig? Laban kanske dödas först? Är Eva attackerad men vid liv så kanske Laban skulle försökt sig ge sig på förövaren/förövarna?
Det är väl inte uteslutet att det skulle kunna rört sig om två personer?
2019-08-04, 18:04
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
Två klär lättare av en kropp.
Sinclair skrev det (<—- klicka där) den 2017-03-18, 16:56 och anspelade på PAJ och BERIT.

Om vi bortser från anspelningen i ovan mening; -Vem tror du är mördarens underhuggare?

Vem hjälpte mördaren att blottlägga EVA:s andefattiga lekamen?

Både PAJ och ANNELI kontaminerade brottsplatsen innan Polisen hann spärra av.

Därav är PAJ min lågoddsare till att vara mördarens underhuggare.

Men om vi ska spekulera fritt så kanske det var PIA som blottlade EVA:s kropp; alternativt mördade henne.

2019-04-16, 18:38
Men se där, till slut kom de jag väntat på ett tag nu. Antar de kändes bra att skriva just de namnet, FÖR DIG.
2019-04-16, 18:54

PIA:s alibi är att hon inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, och därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.

2017-03-20, 19:30
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, ...
2017-03-20, 20:50
..., därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Vad kan det ha varit för en olycka, och när inträffade den?

Vilka skador ådrog sig PIA?

—-

Apropå min sannolikhetsberäkning, den ser nu ut så här:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% PIA.
27% GN.
30% LAMPAN.
50% ANNELI.
40% PAJ.
30% BERIT.

(Stefan Löfven: https://youtu.be/cdrazC_Z3tE)

PIA:s procent ovan i sannolikhetstabellen är endast att anses som spekulation.

—-

Det är visst andra gången som jag har PIA med på min sannolikhetsberäkningslista!

2019-05-10, 18:10
Min sannolikhetsberäkning ser nu ut så här:
40, 27, 30, 50, 40, 30.

40% BERIT.
27% PIA.
30% GN.
50% ANNELI.
40% PAJ.
30% SE.

(Stefan Löfven: https://youtu.be/cdrazC_Z3tE)
—-

2019-07-14, 22:20

Anledningen till detta är solklart

Autokommunikation (<—- klicka där)
Att prata för sig själv förekommer också som ett symtom på flera psykiska störningar.
2019-06-07, 11:07
... vem du än är som skrivit detta , så behöver du uppsöka närmaste psykmottagningen ...
Marpet1 har koll på läget
Att prata med sig själv eller med en imaginär person är också vanligt vid demens.
Jag är visst dement också

—-

Det skulle vara intressant att få höra Er övriga användarprofilers ställningstagande om vem Ni tror är mördarens underhuggare.

Om inte annat så får väl jag fortsätta med att autokommunicera (<—- klicka där) med mig själv; såtillvida att jag kommer ihåg vem jag är

—-

Två klär lättare av en kropp.
Vem hjälpte mördaren att blottlägga EVA:s andefattiga lekamen?
Men om vi ska spekulera fritt så kanske det var PIA som blottlade EVA:s kropp; alternativt mördade henne.
PIA:s alibi är att hon inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, och därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
2016-11-06, 23:36 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Hej Trollet bra försök. Tror inte att någon skulle sitta i tv och säga såna saker om de verkligen inte var säkra. Eller vad tror du?
Jag var rätt säker på att just det aliaset skulle svara på just detta sätt. Jo, jag tror också att vissa människor faktiskt skulle kunna sätta sig i TV och tro att de var säkra på sin sak. Människor som tycker om sina 15 min i rampljuset. Det jag däremot påstår eller frågar mig är: att PG borde väl ha uttryckt denna oro för sin man, som i sin tur kanske borde ha talat med sina kollegor, som i sin tur borde ha utrett saken.

Eller har jag fel? Och något troll är jag verkligen inte, jag finns i verkligheten. Jag har dessutom förstahandskällor att förlita mig till. Har du?

TheSavant: jag vet inte mycket om P:s granne - vet bara att det var en enstöring som det sas och att han kanske sett E och A där. Ett lika troligt scenario som något annat.
Ska vi peka ut tänkta mördare kan vi väl fortsätta med lite random killers?

Här kommer lite OT: Förr fanns det barn som kallades för pekare. De pekade ut människor som de sa var häxor. Att vara pekare var och är fult, speciellt om det inte finns någon mer substans än elakt skvaller.

On topic: Tror inte ni dessutom inte att polisen vet vad Eva tyckte och tänkte? Skrev inte hon dagbok som många andra flickor gjorde/gör? Pratade hon inte med sin syster eller mamma? Sina kompisar? Tyvärr tror jag att många av spekulationerna här inne är just en häxjakt och det är lite farligt om det inte finns rim och reson i det hela.
Människor som tycker om sina 15 min i rampljuset.
Förr fanns det barn som kallades för pekare. De pekade ut människor som de sa var häxor. Att vara pekare var och är fult, speciellt om det inte finns någon mer substans än elakt skvaller.
Tyvärr tror jag att många av spekulationerna här inne är just en häxjakt och det är lite farligt om det inte finns rim och reson i det hela.
Genom elakt skvaller fick pekaren PIA G sina 15 min i rampljuset.

Därjämte initierades även häxjakten mot PAJ.

Samtidigt, ”under the shadow of speculations”, kurade ANNELI i tillförsikt.

2019-04-19, 22:26 länk
Citat:
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Stämmer det att ni var hos Anneli's pojkvän i Bollsta?
Ja det stämmer, vi var på två ställen under kvällen.
Förr eller senare kommer sanningen fram.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-07 kl. 10:43.
Citera
2019-09-07, 11:56
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-04-16, 22:06 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Det går inte att lita på 'Vidje', hen är kompis med 'boanchga' och dom är båda 210% tvärsäkra på att PAJ är skyldig, trots att ingen av dom var på plats och bevittnade mordet. Men dom VET tydligen ändå...
Man kan undra varför polisen aldrig har lyssnat på dom med tanke på att dom vet allt om mordet (och dessutom alltid har rätt).
Det går inte att lita på 'Vidje', hen är kompis med 'boanchga' och dom är båda 210% tvärsäkra på att PAJ är skyldig, trots att ingen av dom var på plats och bevittnade mordet. Men dom VET tydligen ändå...
Man kan undra varför polisen aldrig har lyssnat på dom med tanke på att dom vet allt om mordet (och dessutom alltid har rätt).
Förmodligen har det sin förklaring i att de är enäggstvillingar: ”Min tvillingsyster är halva jag”.
Vi har aldrig behövt känna oss utanför eller ensamma i sociala sammanhang.
Att prata med henne är som att prata med sig själv.
Många gånger tänker vi också på samma saker.
Undrar vad min man skulle säga om jag frågade: Ursäkta, kan min syster bo här också?
Eller min bror?
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-07 kl. 12:40.
Citera
2019-09-09, 13:55
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Igår, 10:58
Citat:
Igår, 13:31
- De båda misstänks nu för att ha iscensatt mordhistorien.

Har vännerna ANNELI och PIA iscensatt EVA:s mordhistoria?

2019-08-11, 21:02 länk
Den gamla förhoppningen finns också med i artikeln: "Det kan också bli så att någon kan känna att nu är det dags att berätta eller att man inte står någon lika nära längre, det kan ge en öppning säger Veronica Andersson."
Övertygelsen är stor att det finns någon som "VET" och sitter inne med de sista pusselbitarna men valt att hittilldags tiga. Så oerhört sorgligt.
Vidje och boanchga:s bortovaro från tråden ger sken av att PIA G inte längre står lika nära ANNELI.

Det känns som att det är dags för PIA G att berätta för Veronica Andersson, utredningsledare för grova brott på polisen i Västernorrland, om sin inblandning i EVA:s mordhistoria.

Det är så vitt jag vet inget brott i att vara blåögd och godtrogen.

Öppningen är nu nära.

Så oerhört glädjande.

I Sanningen bakom Evamordet fortfarande höljd i dunkel säger Stefan Nyström, samordnare för utredningar av ouppklarade mordfall hos polisens region nord, att:
Relationer och kopplingar som kan ha funnits mellan parterna i ärendet kan ha förändrats över tid så att man kan vara mer beredd att berätta om sånt som man tidigare hållit tyst om.
Även om PIA G berättar för Veronica Andersson, utredningsledare för grova brott på polisen i Västernorrland, om sin inblandning i EVA:s mordhistoria så faller det på bevissidan.
När det gått så här lång tid och om det brister på bevissidan, då krävs det egentligen ett erkännande från gärningsmannen och att gärningmannen berättar såna detaljer som bara gärningsmannen kan veta och som också överensstämmer med detaljer i själva utredningen.
Det krävs egentligen ett erkännande från ANNELI.
En annan positiv sak är ju att teknikutvecklingen går mycket snabbt framåt. Och det kan göra att vissa spår som tidigare inte kunnat säkras kanske går att säkra i dag.
2019-08-23, 12:55 länk
Det känns ledsamt.
Så oerhört sorgligt.
Ett tråditionellt gnällrep med sju sorters beklaganden fullbordar inga pussel.
Det vete fan om det trots allt inte behövs sju sorters beklaganden för att Evamordet ska kunna klaras upp.

Citera
2019-09-09, 20:38
Medlem
Citat:
Igår, 13:31
- De båda misstänks nu för att ha iscensatt mordhistorien.

2019-08-11, 21:02 länk
Den gamla förhoppningen finns också med i artikeln: "Det kan också bli så att någon kan känna att nu är det dags att berätta eller att man inte står någon lika nära längre, det kan ge en öppning säger Veronica Andersson."
Övertygelsen är stor att det finns någon som "VET" och sitter inne med de sista pusselbitarna men valt att hittilldags tiga. Så oerhört sorgligt.
Vidje och boanchga:s bortovaro från tråden ger sken av att PIA G inte längre står lika nära ANNELI.

Det känns som att det är dags för PIA G att berätta för Veronica Andersson, utredningsledare för grova brott på polisen i Västernorrland, om sin inblandning i EVA:s mordhistoria.

Det är så vitt jag vet inget brott i att vara blåögd och godtrogen.

Öppningen är nu nära.

Så oerhört glädjande.

Nja, jag vet inte om det är relevant att jämföra med Jacquelyn Smith mordet. Den stora skillnaden är tidsfaktorn - det handlar om 29 år! Om PG/Anneli vore inblandad i mordet förefaller dom vara totalt rubbade i skallen om dom skulle börja driva på en utredning som ingen arbetar aktivt med, som legat och samlat damm så lång tid.

Till skillnad från dig och BerraSWE tror jag att varken BÅ, PG eller ANNELI har någonting med mordet att göra.

Men helt klart är det märkligt att det är så tyst från vissa skribenter ...

Om man vänder på steken är det likväl märkligt att ingen ansluter sig till tesen att P blivit utsatt för lögner och skvaller ...
Senast redigerad av kramiklon 2019-09-09 kl. 20:51.
Citera
2019-09-09, 21:17
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Nja, jag vet inte om det är relevant att jämföra med Jacquelyn Smith mordet. Den stora skillnaden är tidsfaktorn - det handlar om 29 år! Om PG/Anneli vore inblandad i mordet förefaller dom vara totalt rubbade i skallen om dom skulle börja driva på en utredning som ingen arbetar aktivt med, som legat och samlat damm så lång tid.

Till skillnad från dig och BerraSWE tror jag att varken BÅ, PG eller ANNELI har någonting med mordet att göra.

Om man vänder på steken är det likväl märkligt att ingen ansluter sig till tesen att P blivit utsatt för lögner och skvaller ...
Det läggs så mycket dimridåer, påhittade floskler, fria fantasier, skrivna sjuka noveller och ren idioti från en postare som just nu har 178 inlägg i tråden och bara skriver här

Tystnad från vissa skribenter är nog snarare tystnad från dom som inte ids svara på idiotin.
Ingen orkar längre läsa skiten och råkar man svara så kommer lååååååånga lååååååånga svar som ingen heller orkar besvara för det är samma sjuka floskler och fantasier och så går skribenten till attack mot den som orkar svara.
Den här tråden har urartat totalt

Nej det är inte ett dugg märkligt att ingen har anslutit sig till att Paj har blivit utsatt för lögner och skvaller. Det som finns pekar på PAJ som GM och ingen annan.

Dessutom verkar det näras ett hat mot Evas syster Anneli som är mer än sjukt
Senast redigerad av Timeout 2019-09-09 kl. 21:19.
Citera
2019-09-10, 10:12
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Idag, 08:56
Citat:
Igår, 20:38
Om PG/Anneli vore inblandad i mordet förefaller dom vara totalt rubbade i skallen om dom skulle börja driva på en utredning som ingen arbetar aktivt med, som legat och samlat damm så lång tid.
Läs min nedanstående konversation med echoesofglory.

2019-05-04, 09:58 länk
Men ge dig nu, om Anneli är mördaren varför driver hon på utredningen?
Det är inte ANNELI som driver på utredningen, det är PIA G.

PIA G verkar inte ha alla hästar hemma, hjulet snurrar men hamstern är död, hissen går inte hela vägen upp, ljuset är tänt men ingen är hemma bla bla bla ...

Polisen anade ugglor i mossen redan tidigt i utredningen: Brottsplatsen som regnade bort.
Redan tidigt i utredningen hade polisen uppfattningen att det finns människor som vet mer än vad de säger och i december 1987 gav dåvarande polismästare Ulf Berntsen utlopp för sin frustration i Nya Norrland.
De vet vem mördaren är, vi är ganska säkra på att vissa inte har sagt allt de har kännedom om, fräste han då.
De är förmodligen PIA G, och kanske PAJ.
Fortfarande väntar polis och anhöriga på att den rädsla eller de lojaliteter som har satt munkavle på folk ska blekna, så att sanningen om vad som egentligen hände den där fredagskvällen 1987 kan komma fram.
AFTONBLADET: MÅNDAG 21 DECEMBER 1987
Vittnen döljer bevis i mordet på Eva
Om vittnena väljer att tala avslöjas mördaren.
Från en sak till en annan; jag tror inte heller att BERIT har någonting med mordet att göra.
—-

Igår, 21:17

Jag ska fatta mig kort, så att även Timeout ids läsa:

<—- klicka på idioten.
Det är lite som Katten-på-råttan-råttan-på-repet, eller Sagan om pojken som inte ville gå till skolan.
Och så blev det katten på råttan, och råttan på repet, och repet på slaktaren, och slaktaren på oxen, och oxen på vattnet, och vattnet på elden, och elden på riset, och riset på pojken och pojken gick till skolan!
ANNELI-på-PIA-PIA-på-PAJ.

Anneli ljuger för blåögde Pia - Pia pekar ut Per-Arne som Eva:s mördare - Timeout tillför inte tråden ett satans dyft, annat än att fylla på det ehoesofglory påbörjade.
Fortsätter att fylla på det ehoesofglory påbörjade.
SAMMANSTÄLLNING UPPGIFTER SOM HAR FRAMKOMMIT OM MORDET PÅ EVA.
Citera
2019-09-14, 10:28
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-09-11, 10:52
Citat:
I var familjs husgeråd påträffas det saxar i varierande storlekar, från små nagel, köks till stora professionella skräddarsaxar.

Förutom att vara greppvänliga i mordsynpunkt är skänklarna också tveeggade.

Mordvapnet kan så vara en 12” (30 cm) tveeggad skräddarsax gjord i stål av mycket hög kvalité.

Henrietta (Mor till Eva och Anneli) hade säkerligen en skräddarsax liggandes hemma i det Söderströmska föräldrahemmet.

Trots allt är inte saxar helt ovanliga i mordsammanhang.

Är det någon som har några reflexioner angående skräddarsax som mordvapen?
Är det någon som har några reflexioner angående skräddarsax som mordvapen?
I expressens artikel om Marie Johansson, från den 9 dec 2007, Kan ha mördats av psyksjuk kvinna, står det:
Bara att Marie höggs ihjäl med ett flertal hugg och att vapnet är ett stick- eller skärvapen – en kniv, eventuellt en skräddarsax eller bajonett.
Polisens gärningsmannaprofilgrupp, GMP-gruppen i Stockholm, har arbetat fram en profil av mördaren. Den visar att hon är psykiskt sjuk.
Att mördaren är kvinna visar den DNA som säkrats på brottsplatsen.
Vi vill ha nya tips, främst från sjukvården. Vi vet ju att hon blev skadad vid mordet.
Artikeln visar hur svårt det kan vara för en obducent att fastlägga huruvida mordvapnet var en kniv, skräddarsax eller bajonett.

2019-09-09, 21:17 länk
Ursprungligen postat av Timeout
Känns det bättre om jag hatar PIA G istället?

2019-09-07, 10:18 länk
2019-09-10, 08:56 länk
PIA G verkar inte ha alla hästar hemma, hjulet snurrar men hamstern är död, hissen går inte hela vägen upp, ljuset är tänt men ingen är hemma bla bla bla ...
PIA G verkar ju vara psykiskt sjuk, och om DNA:t under EVA:s naglar överensstämmer med henne så är mordet biff.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-14 kl. 11:20.
Citera
2019-09-14, 13:55
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Googlar, alltmedan jag runkar (chillar) i badkaret, och påträffade det här:

Hur söker man till skönhetsfällan?

Pia Galin ställer frågan till TV3 Sverige, och får svaret:
Hejsan Pia,

Toppen att du hojtar till när du har frågor eller funderingar! Håll gärna utkik på våra sociala medier och Viafree så går du inte miste om en eventuell öppning att söka in till programmet.

Allt gott!

Mvh Ellinor
TV3 Tittarservice
Vad har Pia Galin för anledning att söka till skönhetsfällan?

Svaret på det hittar vi i länken ART CLINIC & SKÖNHETSFÄLLAN PÅ TV3.
I Skönhetsfällan hjälper vi ett antal personer som av olika anledningar har misslyckade operationer bakom sig.
Har Pia Galin en misslyckad operation bakom sig?

Opererades Pia Galin runt den 26-27-28 september 1987 i Sundsvall?

Var satt skadan?
Det är viktigt att du berättar hela din historia och redogör för varför du önskar delta i programmet.
Jag är nog ytterst tveksam till att Pia Galin skulle redogöra för det.

Hursomhelst, det är inte bara Per-Arne som har stängt ner sin Facebook för utomstående:

2017-02-02, 20:52 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Nu har PAJ stängt ner Facebook.

2017-02-02, 21:20 länk
Citat:
Japp det har han. Började brännas lite för mycket kanske och hans vänner kanske har insett nu och börjat ifrågasätta och droppa av från hans vänlista och det vill han inte visa.

Det känns makabert att han har slaktargatan9 i adressen. Eva och Laban blev ju slaktade...
https://www.facebook.com/slaktargatan9

2017-04-01, 16:25 länk
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
Jahapp då var Paj tillbaks på Facebook igen 😜

Tidigare fick jag intrycket av att Pia G:s Facebook var öppen för allmänheten.

Men som Timeout uttryckte det; det började brännas lite för mycket.

Rätta mig om jag har fel, men lade inte Pia Galin ut inlägg om egentillverkade skinnväskor på sitt Facebook-flöde?

Hur länge har Pia Galin tillverkat skinnväskor?

Höll Pia Galin på med klädestillverkning redan 1987?

Skräddarsaxar används vid både väsk och klädestillverkning!
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-14 kl. 14:07.
Citera
2019-09-16, 10:49
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Det finns stunder då Timeout lämnar utanförskapet och sitter på Flashback:s trådar som en besserwisser.

2019-09-09, 21:17 länk
Citat:
Det läggs så mycket dimridåer, påhittade floskler, fria fantasier, skrivna sjuka noveller och ren idioti från en postare som just nu har 178 inlägg i tråden och bara skriver här

Tystnad från vissa skribenter är nog snarare tystnad från dom som inte ids svara på idiotin.
Ingen orkar längre läsa skiten och råkar man svara så kommer lååååååånga lååååååånga svar som ingen heller orkar besvara för det är samma sjuka floskler och fantasier och så går skribenten till attack mot den som orkar svara.
Den här tråden har urartat totalt

Nej det är inte ett dugg märkligt att ingen har anslutit sig till att Paj har blivit utsatt för lögner och skvaller. Det som finns pekar på PAJ som GM och ingen annan.

och bara skriver här
Timeout gör sig lustig över att Badkarsrunkaren bara skulle ha skrivit i denna tråd, vilket är fel.

2019-09-10, 08:56 länk
Jag ska fatta mig kort, så att även Timeout ids läsa:

<—- klicka på idioten.
Ni som klickade på ser att detta inte stämmer.

Jag har även skrivit i tråden ”Mordet på Maria Andersson i tvättstugan ,örebro 3 maj 1995” den 2019-03-30, 11:52.

Citat:
Här kommer en teori från ämnet: Mordet på Eva Söderström Kramfors, 25 september 1987.
https://www.flashback.org/sp67170809

Ron.Frangu ser ett samband mellan mordet på Maria Andersson och Eva Söderström.

Vem är SE?

Hur kommer det sig då att Timeout inte gör sig lustig över Marpet1:s 137 inlägg (137 av 137), eller Vidje:s 459 inlägg (459 av 459) i denna tråd till dags datum?

Av boanchga:s 169 inlägg är 168 inlägg i denna tråd till dags datum!

Här är boanchga:s 1:a inlägg (inlägget är även boanchga:s enda trådstart).

2013-01-06, 00:32 länk
Citat:
Är det någon som har någon information om Brad Lang som spelar i Y & T, ålder civilstånd mm. Bara nyfiken..........

Som ni ser så frågar boanchga om Brad Lang.

Ingen har svarat boanchga, tills nu: länk

Citat:
Se Brad Lang:s Facebook.

boanchga (eller Timeout) frågar svarar Badkarsrunkaren.
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-16 kl. 11:46.
Citera
2019-09-16, 11:05
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-09-09, 20:38 länk
Citat:

Nja, jag vet inte om det är relevant att jämföra med Jacquelyn Smith mordet. Den stora skillnaden är tidsfaktorn - det handlar om 29 år!
Med det sagt så försvann mitt inlägg om anhörigas beklaganden beträffande morden på Jacquelyn Smith och Eva Söderström.

Jag förmodar att det var dravel igen (plus tre borttagna inlägg till).
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-09-16 kl. 11:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in