2019-09-14, 09:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Var avhandlas vårdnadstvister om inte i domstolar? Kan man göra tingstjänstgöring utan att få rättegångar med tvistande f d par på sin lott, i alla fall som protokollförare? Misshandel och rattfylla torde förekomma oftare, de tvistande föräldrarna hamnar också där. Bodelningar mer sällan, vårdnad, boende och umgänge är inte ovanligt bland målen i våra tingsrätter.

Fast ett eventuellt erbjudande att köpa lägenheten till förmånligt pris kanske var ställt till bägge, av KL s föräldrar som var glad över familj med barnbarn medan de själva började se efter något mindre.
Citera
2019-09-14, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ja hon verkar helt klart ha problem med alkoholen.
En vuxen kvinna som blir LOBad flera gånger har riktigt stora alkoholproblem. Och jag är övertygad om att hon mycket väl kan ha rört sig i lite halvskumma miljöer och fått tag på nån som är villig att ta livet av HOL mot lämplig betalning. Hennes konsekvenstänk är helt klart skadat.
Citera
2019-09-14, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Dags att återvända till själva brottet.

I korta drag vet vi följande väsentligt ( eller tror oss veta)
En advokat har blivit skjuten i sin trappuppgång. Han är relativt allvarligt skadad, men överlever.

På grundval av Bl a hans egen utsaga, omedelbart efter dådet, finns två huvudspår på gärningsman.

1. En lejd GM på anstiftan av hans exhustru.
2. En annan person, kanske en klient, som agerat på egen hand, eller via lejd GM

En tredje, enligt mig, mindre trolig, är att BO själv tillskansat sig skadorna, eller beställt dådet.

Exhustrun omedelbart gripen, men släppt efter några dagar.

Så långt vet vi.

Eftersom Exhustrun släpptes kan man anta att det inte finns mycket som tyder på hennes inblandning. Alla indicier till trots. Samtidigt är hon inte avförd, vad vi vet.

Men Alltså är spår två mer intressant ur utredningsperspektiv f n. Exhustru spåret är s a s uttjatat.
( sen är det ju mycket roligare att snacka om den märkliga relationen mellan makarna)

Då frågar vi oss.
Vilka är det 5 mest troliga personerna som hyser agg till Advokaten?
Klienter som han misslyckats med?
Klienter som han har nära relation med? ( beroendeställning eller liknande )
Långivare
Otrohetsaffärer eller liknande.
Osv.

Jag får passa på och citera mig själv.
Redan när jag skrev detta var jag övertygad om att detta skulle drunkna i fortsatt ältande i detaljer kring KLs liv och leverne, tyvärr.
Det är dags att inse att hon inte är så starkt misstänkt att hon är kvar i buren.
Spår 2 ovan är alltså betydligt mer intressant att gräva. Släpp KL ett tag, eller starta en ny tråd om alla hennes tokigheter.
Citera
2019-09-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En vuxen kvinna som blir LOBad flera gånger har riktigt stora alkoholproblem. Och jag är övertygad om att hon mycket väl kan ha rört sig i lite halvskumma miljöer och fått tag på nån som är villig att ta livet av HOL mot lämplig betalning. Hennes konsekvenstänk är helt klart skadat.

Oavsett LOBar: Vida kretsar känner till hennes grova supande sedan många år tillbaka. Folk har skrämts av det och av alla hennes uppenbara lögner.
Citera
2019-09-14, 09:58
Medlem
Citat:
Jag får passa på och citera mig själv.
Redan när jag skrev detta var jag övertygad om att detta skulle drunkna i fortsatt ältande i detaljer kring KLs liv och leverne, tyvärr.
Det är dags att inse att hon inte är så starkt misstänkt att hon är kvar i buren.
Spår 2 ovan är alltså betydligt mer intressant att gräva. Släpp KL ett tag, eller starta en ny tråd om alla hennes tokigheter.
Svårt med klientspåret. Vi har ingen insyn i HOLs klientlista eller arbete.
Citera
2019-09-14, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Tack båda för påminnelsen. Ja, intressant att hon uttryckte sig "förra gången".

Kan det vara detta som syftas på med ett mycket intressant namn?

Angående de uppgifter K själv lämnat att det var först i söndags hon för första gången fick kännedom om att hon tidigare figurerat i en utredning om att ha anlitat en torped för att ha död på x-maken.

I en artikel i Aftonbladet uppger en källa :

Förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

Aftonbladet har en artikel under betalvägg https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor
" För Aftonbladet uppger toppjuristen nu att hon aldrig ens hördes av polisen i samband med utredningen. - Nej aldrig. Det var först i söndags som jag informerades om den. Jag blev väldigt förvånad för de påstod att jag träffat en man som jag försökt leja. Men han hade ett namn som jag verkligen skulle ha kommit ihåg"

Någon far med osanning. Själv har jag svårt att se att polis inte kontaktat K i den här anmälan. Det är ett grovt brott någon anklagar henne för och det vore direkt tjänstefel med tanke på hennes tidigare historik. Sen finns de här uppgifterna att ta del av inom polisen och togs också upp i förhör med henne när hon satt häktad.

Det är alltså från K själv i en intervju som vi får veta att hon skulle komma ihåg namnet på torpeden eftersom han hade just det namnet. Inte från borttagna inlägg i den här tråden.
Senast redigerad av Castorchamp 2019-09-14 kl. 10:08.
Citera
2019-09-14, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Angående de uppgifter K själv lämnat att det var först i söndags hon för första gången fick kännedom om att hon tidigare figurerat i en utredning om att ha anlitat en torped för att ha död på x-maken.

I en artikel i Aftonbladet uppger en källa :

Förundersökningen lades ner eftersom det bara fanns ett muntligt erbjudande – ingen bevisning i form av exempelvis sms eller liknande dokumentation. Och eftersom kvinnan nekade landade utredningen i en ord mot ord-situation.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpqGe3/uppgifter-toppjuristen-utreddes-for-anstiftan-redan-2015

Aftonbladet har en artikel under betalvägg https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/70Ll94/toppjuristen-om-detaljen-hon-undanholl-fran-polisen-i-forhor
" För Aftonbladet uppger toppjuristen nu att hon aldrig ens hördes av polisen i samband med utredningen. - Nej aldrig. Det var först i söndags som jag informerades om den. Jag blev väldigt förvånad för de påstod att jag träffat en man som jag försökt leja. Men han hade ett namn som jag verkligen skulle ha kommit ihåg"

Någon far med osanning. Själv har jag svårt att se att polis inte kontaktat K i den här anmälan. Det är ett grovt brott någon anklagar henne för och det vore direkt tjänstefel med tanke på hennes tidigare historik. Sen finns de här uppgifterna att ta del av inom polisen och togs också upp i förhör med henne när hon satt häktad.

Det är alltså från K själv i en intervju som vi får veta att hon skulle komma ihåg namnet på torpeden eftersom han hade just det namnet. Inte från borttagna inlägg i den här tråden.
Klart hon ljuger. Det konstaterade vi ganska snabbt.
Citera
2019-09-14, 10:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det har ju förvisso också hänt tidigare att poliser friserat lite.
Citera
2019-09-14, 10:31
Medlem
Citat:

Alla rationellt tänkande människor förstår det.
Citera
2019-09-14, 10:33
Medlem
Publicerad nyss (10.34)

https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-harda-ord-om-henrik-olsson-lilja/
Citera
2019-09-14, 10:36
Medlem
Tror absolut att hon har ett finger med i detta utan tvekan!
Citera
2019-09-14, 10:42
Medlem
Citat:
Dags att återvända till själva brottet.

I korta drag vet vi följande väsentligt ( eller tror oss veta)
En advokat har blivit skjuten i sin trappuppgång. Han är relativt allvarligt skadad, men överlever.

På grundval av Bl a hans egen utsaga, omedelbart efter dådet, finns två huvudspår på gärningsman.

1. En lejd GM på anstiftan av hans exhustru.
2. En annan person, kanske en klient, som agerat på egen hand, eller via lejd GM

En tredje, enligt mig, mindre trolig, är att BO själv tillskansat sig skadorna, eller beställt dådet.

Exhustrun omedelbart gripen, men släppt efter några dagar.

Så långt vet vi.

Eftersom Exhustrun släpptes kan man anta att det inte finns mycket som tyder på hennes inblandning. Alla indicier till trots. Samtidigt är hon inte avförd, vad vi vet.

Men Alltså är spår två mer intressant ur utredningsperspektiv f n. Exhustru spåret är s a s uttjatat.
( sen är det ju mycket roligare att snacka om den märkliga relationen mellan makarna)

Då frågar vi oss.
Vilka är det 5 mest troliga personerna som hyser agg till Advokaten?
Klienter som han misslyckats med?
Klienter som han har nära relation med? ( beroendeställning eller liknande )
Långivare
Otrohetsaffärer eller liknande.
Osv.

Ja, vi vet väldigt lite och tror desto mer. Ex-frun KL som är misstänkt har visat sig vara en lallande galning i tidningsintervjuer men polisen har praktiskt taget ingenting på henne eftersom de inte lyckades baxa henne över ens den ytterst låga misstanketröskeln för häktning. Hon är nog fortfarande huvudmisstänkt och kvar i utredningen. Men att vara galning och historiskt betett sig som en idiot räcker inte för häktning eller åtal. Något mera substantiellt måste till och sånt har polisen inte lyckats få fram.

Skytten har man inte fått tag på. Vilka de andra som hörts i utredningen är vet vi inte. Utredningen håller tätt. Medierna håller käften också och tar t o m bort uppgifter om att HOL utskrivits från sjukhuset med livvaktskydd.

Klientspåret har nog seglat upp i utredningen eftersom HOL bytt målsägandebiträde. Den tidigare var ju från hans byrå och om polisen ska börja gräva där då blir nog alla anställda hörda och det blir sörjigt om en är målsägandebiträde åt HOL. Svårt jobb för polisen att utreda pga advokat-klient-relationer om HOL inte pekat ut någon särskild klient.

HOLs motpart är för det mesta åklagaren. Men det kan finnas målsäganden i mål som kan ha anledning att vara arga på försvararen HOL.

Otroligt vad alla musslat till sig utom den lallande galningen KL. Enligt Aftonbladet gick KL i pratterapi hos reportern i timmar. Vi har inte riktigt fått se allt som kom fram där, men eftersom hon säger att hon lämnat detaljerade redogörelser om dittan och dattan så har nog redogörelserna varit substanslösa och inte lett någon vart. Eller så håller polisen KL under uppsikt och väntar på anledning att slå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in