2019-09-14, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag hänger inte heller med - kvinnomisshandlare...?

Jag kan inte låta bli att undra över varför skrev inte dessa båda ett äktenskapsförord när dom gifte sig? Dom är ju jurister för h-----e

FÖ tror jag inte ett smack på att Karin har hyrt torpeder - svaret på skjutningen har Henrik
Vad sa t.ex mördaren till H innan skott avlossades?
Vilka klienter har han?

Men det är ju inte så att läkare är renlevnadsmänniskor, tandläkare borster tänderna varje kväll och jurister skriver äktenskapsförord.

Ingen av dem var dessutom famijerättsjurister. De kom inte i kontakt med människor som skiljde sig utan människor som hade begått brott/blivit utsatta för brott. De planerade helt inte eller rättare sagt kunde inte föreställa sig att just de två skulle hamna bland dessa som dels skulle skilja sig dels gräla om bodelningen. De var kära.

Kan förresten mycket väl vara så att boven i dramat hittar man någon helt annanstans. HOL är bara så fokuserad på KL att han eventuellt ser spöken där de inte finns.

Men detta kommer inte att göra relationen mellan exmakarna bättre. Och det är återigen ngt barnen får sota för. Nu är även de säkert jätte misstänksamma gentemot sin mamma som eventuellt är totalt oskyldig. Hemsk tanke. Och mycket tragiskt. Hoppas man hittar svaret på gåtan inom en snar framtid.
Citera
2019-09-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men det är ju inte så att läkare är renlevnadsmänniskor, tandläkare borster tänderna varje kväll och jurister skriver äktenskapsförord.

Ingen av dem var dessutom famijerättsjurister. De kom inte i kontakt med människor som skiljde sig utan människor som hade begått brott/blivit utsatta för brott. De planerade helt inte eller rättare sagt kunde inte föreställa sig att just de två skulle hamna bland dessa som dels skulle skilja sig dels gräla om bodelningen. De var kära.

Kan förresten mycket väl vara så att boven i dramat hittar man någon helt annanstans. HOL är bara så fokuserad på KL att han eventuellt ser spöken där de inte finns.

Men detta kommer inte att göra relationen mellan exmakarna bättre. Och det är återigen ngt barnen får sota för. Nu är även de säkert jätte misstänksamma gentemot sin mamma som eventuellt är totalt oskyldig. Hemsk tanke. Och mycket tragiskt. Hoppas man hittar svaret på gåtan inom en snar framtid.

Var avhandlas vårdnadstvister om inte i domstolar? Kan man göra tingstjänstgöring utan att få rättegångar med tvistande f d par på sin lott, i alla fall som protokollförare? Misshandel och rattfylla torde förekomma oftare, de tvistande föräldrarna hamnar också där. Bodelningar mer sällan, vårdnad, boende och umgänge är inte ovanligt bland målen i våra tingsrätter.
Citera
2019-09-14, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, så kan det absolut ha gått till. Namnet på hennes "hyresvärd" finns ju i tråden....

Den bästa skyddade och hemligaste adress man kan ha är "bostadslös"

Det känns bra att hon har några vänner kvar, som dessutom är så bra vänner att de riskerar någonting för henne.

Vem är det?

Inte särskilt smart av KL och lite uppseendeväckande med tanke på hur hon ändå lyckas komma undan - om man nu skulle ponera att hon verkligen hade anlitat en torped redan 2015 och sen även nu.

Jag förstår också hyresvärdens ilska. Vem skulle vilja hamna i den här soppan mellan exmakarna?
Citera
2019-09-14, 07:57
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Vem är det?

Inte särskilt smart av KL och lite uppseendeväckande med tanke på hur hon ändå lyckas komma undan - om man nu skulle ponera att hon verkligen hade anlitat en torped redan 2015 och sen även nu.

Jag förstår också hyresvärdens ilska. Vem skulle vilja hamna i den här soppan mellan exmakarna?

Läs Sherlocksnake s sista inlägg för idag,
Citera
2019-09-14, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Var avhandlas vårdnadstvister om inte i domstolar? Kan man göra tingstjänstgöring utan att få rättegångar med tvistande f d par på sin lott, i alla fall som protokollförare? Misshandel och rattfylla torde förekomma oftare, de tvistande föräldrarna hamnar också där. Bodelningar mer sällan, vårdnad, boende och umgänge är inte ovanligt bland målen i våra tingsrätter.

Det har du rätt i. Men ändå. Det är skillnad på "vi" och "de". Dvs. "vi" = som är kära och "de" = som bråkar.

Karins föräldrar var gifta under hela sitt liv. Vet ej om HOL:s föräldrar, men om det var samma sak där då tror man inte att man tillhör skaran "exmakar" i framtiden.

Lika lite som läkare tror att de ka få KOL om de röker trots att de vet att de är en möjlighet.
Senast redigerad av sno 2019-09-14 kl. 08:03.
Citera
2019-09-14, 08:02
Medlem
Citat:
Läs Sherlocksnake s sista inlägg för idag,

Inget namn på hyresvärden i det inlägget..
Citera
2019-09-14, 08:14
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Kvinnan från Åkersberga, bild med sallad och röd dricka. Går du in o kikar på de som gillat bilden så hittar du HOL...

Den som tar fotot är en kvinna som sitter mitt emot med ett barn? t.h. om sig KL? Man kan se
spegelreflektionen av kvinnan och barnet i solglasögonen på kvinnan i bild. Bilden går att förstora!
I sin hand ser man att kvinnan i bild håller nåt som ser ut som ett rökverk?
Citera
2019-09-14, 08:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:

Jag har postat en del klienter han haft, alltid stora, eller jättestora ekobrott. Någon hävdade rätt tidigt i tråden att HOL nästan alltid förlorat dessa mål, sant eller inte har jag inte hunnit kolla upp.

Jag tror oxå att detta har med nån klient han har företrätt att göra, handlar säkert om pengar som inte bytt ägare som dom skulle. Nånting säger mig att HOL vet mycket väl vad detta bottnar i men han tiger kanske om saken av rädsla eller för att han själv hamnar i kläm med rättvisan om det kommer fram.
Citera
2019-09-14, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liouville
Den som tar fotot är en kvinna som sitter mitt emot med ett barn? t.h. om sig KL? Man kan se
spegelreflektionen av kvinnan och barnet i solglasögonen på kvinnan i bild. Bilden går att förstora!
I sin hand ser man att kvinnan i bild håller nåt som ser ut som ett rökverk?

Du är ju värsta detektiven.. ;-)

Nu såg jag HOL:s namn där också. Sen såg jag även att denna Pia saknade en framtand och att den var lagad på ett mycket taffligt sätt. Dålig tandläkare eller sen var det bara provisoriskt. Även en annan framtand såg lite mysko ut, så det kan ha hänt att hon har ramlat i fyllan. Samt att hon tycks ha skilt sig (ingen ring).
Senast redigerad av sno 2019-09-14 kl. 08:54.
Citera
2019-09-14, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag tror oxå att detta har med nån klient han har företrätt att göra, handlar säkert om pengar som inte bytt ägare som dom skulle. Nånting säger mig att HOL vet mycket väl vad detta bottnar i men han tiger kanske om saken av rädsla eller för att han själv hamnar i kläm med rättvisan om det kommer fram.

Tredje alternativet är att han vill utnyttja situationen för att rikta misstankarna mot KL som hämnd för allt hon har gjort och för att slippa henne för all framtid..

Eller sen tror han helt enkelt att det är KL som ligger bakom detta. Han kanske ha blivit smått paraoid när det gäller henne?
Citera
2019-09-14, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Paret träffades 1997

Är det inte enklare att skriva ut LOBarna och domarna i stället för endast målnummer?
LOB 31 augusti 2013 frikänd från misshandel, ett bett.
LOB 14 april 2014 under rehab från liten blödning i hjärnan
LOB och dömd för Våld mot tjänsteman och Våldsamt motstånd 2015-03-21
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-04-22
LOB och dömd för Våldsamt motstånd 2017-05-22

LOB är tydligen mycket viktigt för dig i det här fallet, du återkommer ständigt till dessa omhändertaganden.

Lagen om omhändertagande av berusade personer är en lag som används utan stöd av lagen i allt för många fall. En sk slasklag som polisen använder godtyckligt då LOB inte kräver bevis, inte ens ett nykterhetstest behövs. Inte heller kan du överklaga ett omhändertagande eftersom det inte är ett straff att bli plockad för en LOB. Du är kort och gott rättlös gällande lagen om omhändertagande om berusade personer.

För att få en LOB räcker det med att du visar fulfingrer åt en polis eller säger något "olämpligt", polismannen plockar in dig under argumentet förebyggande syfte, provocerar du en polis så menar dom att du högst troligt kommer att bråka på krogen. Lite småbus brukar med ge LOB då polis inte kan ta dom fö annat än LOB t ex om ungdomarna leker med vägkoner. Så för din egen skull, haka inte upp dig på dessa LOBar allt för mycket.
Citera
2019-09-14, 08:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Tredje alternativet är att han vill utnyttja situationen för att rikta misstankarna mot KL som hämnd för allt hon har gjort och för att slippa henne för all framtid..

Eller sen tror han helt enkelt att det är KL som ligger bakom detta. Han kanske ha blivit smått paraoid när det gäller henne?

Jag hade blivit paranoid vem det än var som försökte dräpa mig, men såklart det lättaste för honom är ju att lägga skulden på exet, skyldig eller inte.
Undrar hur han tänker med bostaden efter allt som hänt, är det värt å bo kvar eller är det dags att få skyddad id och flytta till hemlig ort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in