2019-10-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Finns redan en tråd där historien upprepar sig.

(FB) Hot mot Karolinska Sjukhuset, augusti 2016

Ja intressantare är att en dryg vecka innan skjutningen så avslås SHs yrkande om kontaktförbud i tingsrätten.

HOLs påstådda ”svärdotter” klarar sig undan kontaktförbud en dryg vecka innanskjutningen m a o...

Dubbel olycka för KL veckan innan skjutningen??
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 20:45.
Citera
2019-10-07, 20:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Dömdes psykiatrikern för olaga frihetsberövande eller stannade det vid KLs anmälan?
Det finns ingen info om någon dom eller anmälan, för det är troligen en lögn som så mycket annat från Karin. Det finns många fler lögner i dom dokumenten, hon är ju aldrig full, påstår att hon får hjärnblödning 16 dec men hon får den runt mitten av mars osv...
Den lögnen om hjärnblödningen tas upp i domen i Domskäl med rätt datum och med tillägget...

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

OM det hade varit sant att psykiatrikern hade frihetsberövat henne hade det slagits på trumman för det och den psykiatrikern hade mist sin licens, total skandal.
Rätten tar inte upp det i domen heller som handlar om vårdnaden och boendet.
Citera
2019-10-07, 20:47
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns ingen info om någon dom eller anmälan, för det är troligen en lögn som så mycket annat från Karin. Det finns många fler lögner i dom dokumenten, hon är ju aldrig full, påstår att hon får hjärnblödning 16 dec men hon får den runt mitten av mars osv...
Den lögnen om hjärnblödningen tas upp i domen i Domskäl med rätt datum och med tillägget...

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

OM det hade varit sant att psykiatrikern hade frihetsberövat henne hade det slagits på trumman för det och den psykiatrikern hade mist sin licens, total skandal.
Rätten tar inte upp det i domen heller som handlar om vårdnaden och boendet.

Det får mig att tro ännu starkare på att hon lider av vanföreställningssyndrom (paranoia). I hennes föreställningsvärld kanske psykiatrikern höll henne inlåst när hon egentligen i affekt hade svårt att få upp dörren till mottagningen.
Citera
2019-10-07, 20:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag tolkade det som att KL anmälde HOL för olaga frihetsberövande för att ha skickat henne till psykiatern?

Help me out here.
Karin låser in sig hos psykiatrikern med sin journal...
"efter att ha träffat psykiatrikern i tio minuter förstod hon att denna psykiatriker varit i kontakt med Henrik Olsson Lilja. Han blev efter att ett visst tumult uppstått hos psykiatrikern misstänkt för olaga frihetsberövande."

HOL är ju inte där så det är psykiatrikern som Karin påstår blir anmäld för olaga frihetsberövande tolkar jag det. Man kan väl knappast anmäla någon som inte är på plats eller?

Karin har inte blivit inlåst... hon låser in sig.
Först berättar HOL vad som har skett i rätten och sedan kommer Karin med sin "förklaringar"...
Det är så hela vägen... och Karin avslöjas med lögner...
Karin var ju till och med och gjorde en röntgen i januari för att kunna påstå att hon fick den lilla blödningen i dec... men det fanns ju inget på dom bilderna som överläkaren på rehabkliniken bedömde.
Däremot hade Karin haft en liten blödning ca i mitten av mars.
Citat:
Riktigt så knasig är hon väl inte, hon vet väl vad som konstituerar ett brott? Det är skillnad på det och falsk tillvitelse.
Jo det är hon och hon anmäler. Minns det som stod i tidningen när hon ljög om att ha blivit knuffad, slagen och polis och ambulans ryckte ut. Falskt!
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/
Senast redigerad av Timeout 2019-10-07 kl. 21:00.
Citera
2019-10-07, 20:59
Medlem
Citat:
"efter att ha träffat psykiatrikern i tio minuter förstod hon att denna psykiatriker varit i kontakt med Henrik Olsson Lilja. Han blev efter att ett visst tumult uppstått hos psykiatrikern misstänkt för olaga frihetsberövande."

HOL är ju inte där så det är psykiatrikern som Karin påstår blir anmäld för olaga frihetsberövande tolkar jag det. Man kan väl knappast anmäla någon som inte är på plats eller?

Först berättar HOL vad som har skett i rätten och sedan kommer Karin med sin "förklaringar"...
Karin var ju till och med och gjorde en röntgen i januari för att kunna påstå att hon fick den lilla blödningen i dec... men det fanns ju inget på dom bilderna som överläkaren på rehabkliniken bedömde.

Fetade. Syftningen anmälan olaga frihetsberövande är på HOL eller psykdoktorn?

Tycker det är oklart formulerat. Vem ”han” syftas?
Citera
2019-10-07, 21:05
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Fetade. Syftningen anmälan olaga frihetsberövande är på HOL eller psykdoktorn?

Tycker det är oklart formulerat. Vem ”han” syftas?
Då Karin är hos psykiatrikern och det är där det utspelar sig så tolkar jag det som psykiatrikern.
Men strunt samma egentligen för det är en lögn.
Rätten tar absolut ingen notis om detta och det är mycket lögner.
Citera
2019-10-07, 21:05
Medlem
Citat:
Intressanta omständigheter är att beslutet i ärendet togs i juni:

Överklagat ärende
Västerorts åklagarkammare i Stockholms beslut 2019-06-04, beslutsnummer AM-67490-19-1

Sammanträdet vi diskuterar är 2019-08-21.

Åklagarens beslut fastställs då av tingsrätten och det meddelas 2019-08-28 inget kontaktförbud.

2019-09-03 kommer nästa beslut som gäller KL och HOL.

Och 2019-09-06 smäller det i trapphuset.

Busy vecka för KL?
Kan man misstänka TVÅ domar som föranlett skjutningen?

Bumpar. Timeout mfl vad tror ni?

Edit: SH har både boende i Svartsjö (hus) och på Lidingö (lgh vid Lidingö sjukhus). Kan KL fått nyttja lägenheten?
Senast redigerad av Avel 2019-10-07 kl. 21:10.
Citera
2019-10-07, 21:18
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Edit: SH har både boende i Svartsjö (hus) och på Lidingö (lgh vid Lidingö sjukhus). Kan KL fått nyttja lägenheten?
Din fråga "Busy vecka för KL?
Kan man misstänka TVÅ domar som föranlett skjutningen?"

Karin har ju uttömt alla sätt att jävlas med HOL och den 28 aug kommer ett beslut som var överklagat om kontaktförbud och SH fick det inte. Den 3 sep kommer beskedet att Karins överklagan avslås.
Vad är kvar nu? Skjut HOL!

Ja nog har Karin fått nyttja SH:s boenden när dom var tillsammans och ingen vet om dom fortfarande är tillsammans. Stackars karl om dom är det ännu
Citera
2019-10-07, 21:23
Avslutad
Citat:
Först och främst. Lägg inte energi på denna JL. Alltihop är ett jippo! I den länken jag la upp är ju hotet mot karolinska. Den som skapat tråden är "Darrar" samma scenario som vi haft här med de två bluffmakarna i denna tråd. Jag säger bara fokusera på vem är skytten och varför? Köp inte alla dessa idiot fupar skapade av totalt barnsliga människor. Bara för att en tingsrätt fått en handling så är inte det ett kvitto på att "hysset" legitimt.
Vi spiller tid och energi på att ens bry oss med alla dessa "hitte på".

Länken igen! "Hitte på".

Citera
2019-10-07, 21:24
Medlem
Larasofts avatar
Citat:

Jo det är hon och hon anmäler. Minns det som stod i tidningen när hon ljög om att ha blivit knuffad, slagen och polis och ambulans ryckte ut. Falskt!
Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Jo, men betänk skillnaden:

Jag anmäler (falskeligen) någon för att ha slagit mig.

Jag anmäler någon för att medelst tankeöverföring ha slagit mig.

Det senare är ett påhittat brott.

Möjligen kan KL ha påstått att HOL anstiftat psykiatrikern till att låsa in henne.
Citera
2019-10-07, 21:27
Medlem
Citat:
Jo, men betänk skillnaden:

Jag anmäler (falskeligen) någon för att ha slagit mig.

Jag anmäler någon för att medelst tankeöverföring ha slagit mig.

Det senare är ett påhittat brott.

Möjligen kan KL ha påstått att HOL anstiftat psykiatrikern till att låsa in henne.
Det låter ungefär lika påhittat alltihop. Grundregeln är nog att om Karin säger något så är det antingen inbillning eller en medveten lögn.
Citera
2019-10-07, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Först och främst. Lägg inte energi på denna JL. Alltihop är ett jippo! I den länken jag la upp är ju hotet mot karolinska. Den som skapat tråden är "Darrar" samma scenario som vi haft här med de två bluffmakarna i denna tråd. Jag säger bara fokusera på vem är skytten och varför? Köp inte alla dessa idiot fupar skapade av totalt barnsliga människor. Bara för att en tingsrätt fått en handling så är inte det ett kvitto på att "hysset" legitimt.
Vi spiller tid och energi på att ens bry oss med alla dessa "hitte på".

Länken igen! "Hitte på".

Jag struntar i JL och hot till Karolinska.

Det jag syftar på är kopplingen SH<—>KL då SH inte får igenom kontaktförbudet (beslut i tingsrätten SH vs JN) en dryg vecka innan HOL skjuts.
Jag gissar att KL påverkat SH att anmäla JN och KL har då två motgångar veckan innan skotten faller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in