2019-09-13, 21:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Och fortsättningen visar på hjärnblödning vilket du inte tog med. Det vilseleder eftersom det handlar om ett helt stycke.
Hela stycket ser ut så här.

De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än H i K närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för K psykiska hälsa.
Att K lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som
K fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen
i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon
påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före
förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014

K har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014. Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan. Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av K som
gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre
veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014
inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga
journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos,
samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den
7 – 21 april 2014. Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som
K uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem
med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad. Hon
har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till K ”faller ihop” eller
svimmar, något som K hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att
blödningen i sig inte påverkat K omsorgsförmåga om barnen.
Jag har reagerat på detta tidigare för du ändrade datum i ett tidigare inlägg.

Hur ska du ha det nu... var det som du skrev tidigare...
I början på mars 2014 eller i slutet på feb 2014 får K en blödning i hjärnan enligt läkares uppgifter i domstolen.

Eller var det detta?
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan. Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av K som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.

Jag vet att det sista stämmer för jag har läst domen. Frågan är vad du har för agenda när du ändrar datum om en blödning i hjärnan?
30 mars och 2-3 veckor gammalt stämmer väldigt dåligt med det du uppgav först, slutet av februari eller början av mars.
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
[i]
I början på mars 2014 eller i slutet på feb 2014 får K en blödning i hjärnan enligt läkares uppgifter i domstolen.
K däremot anser att det uppkom pga H våld dec 2013. Läkaren intygar också att balans samt tappa tråden och framstå som onykter tillhör sviterna av blödningen i hjärnan. Däremot inte att falla ihop som K gjort några gånger.
Citera
2019-09-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det finns en sak som är talande för ett långvarigt alkoholmissbruk för man sammankallar inte en intervention för att någon har druckit mycket i några månader, då har det pågått i år och påverkat många i hennes omgivning.
Jag la in den i tidslinjen och när HOL troligen har flyttat.

Från domen
I september 2012 gjordes en intervention, där släktingar och vänner samlades till ett möte med Karin angående hennes alkoholvanor. Det blev som att hälla bensin på en eld.

2012_01 KL mor död.
2012_07 KL far död.
2012_09 Intervention om Karins alkoholmissbruk
2012_10 Utredning orosanmälan från polis ang våld i hemmet.
2013_sommaren HOL flyttar till egen lägenhet
2013_09 KL händelsedatum dom B633-14 T-rätt.
2013_10 Ansökan äktenskapsskillnad.

Fint jag lägger in den !
Citera
2019-09-13, 22:05
Medlem
Uppdatering tidslinje av det som är trolig fakta i tråden . . . uppdatera gärna om något är fel eller att det finns fler viktiga fakta. 2015 saknas månad te.x.

1998 - 2001 KL arbete Svea Hovrätt.
1998 KL sambo HOL.
2002 KL Barn.
2003 KL Giftermål HOL.
2002 - 2007 KL arbete Åklagarmyndigheten.
2004 KL Barn.
2004 Köp lgh Norr Mälarstrand KL60% HOL40%.
2007 – 2008 KL arbete Tingsrätten.
2009 – 2012 KL arbete Svea Hovrätt.
2012_01 KL mor död.
2012_07 KL far död.
2012_09 Intervention om Karins alkoholmissbruk
2012_10 Utredning orosanmälan från polis ang våld i hemmet.
2013_09 KL händelsedatum dom B633-14 T-rätt.
2013_10 Ansökan äktenskapsskillnad.
2014_08 Äktenskapsskillnad laga kraft.
2015_?? KL ANSTIFTAN 1 en man anmäler hos polisen att KL ska ha försökt anstifta mord.
2015_?? HOL ansöker och erhåller kontaktförbud på KL.
2015_12 Vårdnadstvist T15411-13. HOL tilldöms ensam vårdnad samt rätt att kvarsitta i lägenhet.
2016_11 Bodelning klar.
2017_04 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_05 KL händelsedatum för dom B13967-17 T-rätt.
2017_10 KL dom överklagan B633-14 T-rätt H-rätt.
2017_11 överklagan bodelning avvisas i T-rätt.
2019_01 KL syster död.
2019_09 överklagan bodelning avvisas i H-rätt.
2019_09 HOL blir skjuten.
2019_09 KL ANSTIFTAN 2 anhållen och frisläppt.
Citera
2019-09-13, 22:07
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Dags att återvända till själva brottet.

I korta drag vet vi följande väsentligt ( eller tror oss veta)
En advokat har blivit skjuten i sin trappuppgång. Han är relativt allvarligt skadad, men överlever.

På grundval av Bl a hans egen utsaga, omedelbart efter dådet, finns två huvudspår på gärningsman.

1. En lejd GM på anstiftan av hans exhustru.
2. En annan person, kanske en klient, som agerat på egen hand, eller via lejd GM

En tredje, enligt mig, mindre trolig, är att BO själv tillskansat sig skadorna, eller beställt dådet.

Exhustrun omedelbart gripen, men släppt efter några dagar.

Så långt vet vi.

Eftersom Exhustrun släpptes kan man anta att det inte finns mycket som tyder på hennes inblandning. Alla indicier till trots. Samtidigt är hon inte avförd, vad vi vet.

Men Alltså är spår två mer intressant ur utredningsperspektiv f n. Exhustru spåret är s a s uttjatat.
( sen är det ju mycket roligare att snacka om den märkliga relationen mellan makarna)

Då frågar vi oss.
Vilka är det 5 mest troliga personerna som hyser agg till Advokaten?
Klienter som han misslyckats med?
Klienter som han har nära relation med? ( beroendeställning eller liknande )
Långivare
Otrohetsaffärer eller liknande.

Jaa du, tar man bort K.L. ur ekvationen så blir det väldigt svårt att välja . Kan vara alla alternativ.

Men eftersom han verkar så pengakåt, någon skum långivare som inte fått betalt. Eller f.d. klient med ett förlorat mål och därigenom förlorat ALLT.

Sånt kan skava om man är i den branschen.
Citera
2019-09-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I denna tråd försvar du HOL med en dåres envishet.

Gör jag? Är du säker på det? Har du läst mina inlägg och förstått innebörden?

Däremot är det väl strängt uppenbart att jag, vid upprepade tillfällen, drar väl underbyggda slutsatser och gör skarpa analyser av KL:s liv och leverne. Både utifrån sådant som varit känt tidigare och dessutom bekräftats i tråden.

Nya uppgifter tillkommer dessutom som stärker den bild jag är övertygad om är den riktiga och sanna. Jag har knappt kommenterat HOL:s roll i sammanhanget, eller hur/när det skett diverse otrevligheter inom familjen, såväl inklusive som exklusive barnen.

Det tog mig inte många timmar att förstå hur detta mordförsök anstiftades. Det vore därmed högst mer intressant och spännande ifall denna tråd handlade om hur brottet gått till, eller kan ha gått till, och försöka utröna vad som har gjorts, eller inte gjorts, i vad som borde vara en omfattande utredning.

Vore även förlösande ifall det kunde synas hur KL:s privata situation har påverkat hennes yrkesmässiga insatser, med tanke på att en åklagare och domare har väldigt stor inverkan på andra människors liv och sitter på sin position i allmänhetens tjänst. KL valde den yrkesbanan och nu ska hon stå till svars för detta. Även hennes kollegor och tidigare chefer borde granskas hårt!
Senast redigerad av 232323 2019-09-13 kl. 22:18.
Citera
2019-09-13, 22:22
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
//...//En användare idag på eftermiddagen (förlåt att jag är så dålig på namn, beror bl.a. på kaos/tidsbrist hemma med ett småbarn som kunde vara 10st i en) nämnde att den första "anstiftan" från år 2015, att den "torpeden" skulle ha ett mycket intressant namn. //...//
Detta har jag missat. Kan du försöka hitta det inlägget? Strongt av dig att vara så aktiv här trots småbarn runt dig.
Citera
2019-09-13, 22:31
Avslutad
Skjuten inomhus eller utomhus?. Jag tror absolut inomhus.

citat:
Vi har en person som har skottskadats inomhus på Kungsholmen. Vi är på plats på den här adressen och med anledning av det har vi en pågående insats, säger Anna Westberg på polisens regionledningscentral till Aftonbladet.

Bild på trapphuset norr mälarstrand 62.
https://minfil.com/F3yaCe56ne/trapphus_2019-09-13_221920_png
Citera
2019-09-13, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Detta har jag missat. Kan du försöka hitta det inlägget? Strongt av dig att vara så aktiv här trots småbarn runt dig.

I vilket fall har KL i en av intervjuerna i pressen nämnt att det var ett namn på torped hon skulle ha kommit ihåg eller liknande.
Citera
2019-09-13, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Precis som Avel säger så är informationen från en av intervjuerna när hon precis blivit släppt ur häktet.

När de konfronterade KL med att hon tidigare blivit anmäld för anstiftan till mord så sade hon något i stil med ”jag visste inte att det fanns en anmälan förra gången. Det var ett mycket speciellt namn [som torpeden/anmälaren hade] så det skulle jag ha kommit ihåg” OBS ej citat utan sammanfattning av det jag minns.

Det intressanta var att KL fokuserade på att hon borde ha kommit ihåg namnet, att det var ett speciellt/annorlunda namn samt att hon sade ”förra gången”.
Citera
2019-09-13, 22:52
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
I vilket fall har KL i en av intervjuerna i pressen nämnt att det var ett namn på torped hon skulle ha kommit ihåg eller liknande.

Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Precis som Avel säger så är informationen från en av intervjuerna när hon precis blivit släppt ur häktet.

När de konfronterade KL med att hon tidigare blivit anmäld för anstiftan till mord så sade hon något i stil med ”jag visste inte att det fanns en anmälan förra gången. Det var ett mycket speciellt namn [som torpeden/anmälaren hade] så det skulle jag ha kommit ihåg” OBS ej citat utan sammanfattning av det jag minns.

Det intressanta var att KL fokuserade på att hon borde ha kommit ihåg namnet, att det var ett speciellt/annorlunda namn samt att hon sade ”förra gången”.
Tack båda för påminnelsen. Ja, intressant att hon uttryckte sig "förra gången".

Kan det vara detta som syftas på med ett mycket intressant namn?
Senast redigerad av Kallix 2019-09-13 kl. 22:57.
Citera
2019-09-13, 22:53
Medlem
Här har då denne Advokat försvarat blattar som mördat, våldtäktsmän, bankrånare, pedofiler, med flera.
Jag vill ju inte önska livet ur killen, men jag hoppas att ha har fått sig en ordentlig tankeställare, trots att det var exet som gjorde det.
Citera
2019-09-13, 22:54
Medlem
Novotars avatar
Är K.L fortfarande fri därute?
När jobbade hon senast i sitt yrke? Konstigt att dom släppte henne med tanke på historiken.
Hon borde vara inlagd på en alkoholklinik men hon har nog nekat t detta. Stackars deres barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in