2019-09-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
LOB är tydligen mycket viktigt för dig i det här fallet, du återkommer ständigt till dessa omhändertaganden.

Lagen om omhändertagande av berusade personer är en lag som används utan stöd av lagen i allt för många fall. En sk slasklag som polisen använder godtyckligt då LOB inte kräver bevis, inte ens ett nykterhetstest behövs. Inte heller kan du överklaga ett omhändertagande eftersom det inte är ett straff att bli plockad för en LOB. Du är kort och gott rättlös gällande lagen om omhändertagande om berusade personer.

För att få en LOB räcker det med att du visar fulfingrer åt en polis eller säger något "olämpligt", polismannen plockar in dig under argumentet förebyggande syfte, provocerar du en polis så menar dom att du högst troligt kommer att bråka på krogen. Lite småbus brukar med ge LOB då polis inte kan ta dom fö annat än LOB t ex om ungdomarna leker med vägkoner. Så för din egen skull, haka inte upp dig på dessa LOBar allt för mycket.

Jag ser inget fel i att använda sig av LOB i någon av de situationer du beskriver. Tycker du själv att de beteenden du beskriver är något som nyktra och mentalt friska människor borde ägna sig åt?
Citera
2019-09-14, 08:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Jag ser inget fel i att använda sig av LOB i någon av de situationer du beskriver. Tycker du själv att de beteenden du beskriver är något som nyktra och mentalt friska människor borde ägna sig åt?

Tror hon menade att en LOB lätt kan missbrukas från polisens sida, har själv blivit LOBad i min ungdom trots att jag var spiknykter, men polisen tyckte att jag hade en tråkig attityd. Och som sagt inget test på vare sig alkohol eller droger, 6 tim förvaring.
Citera
2019-09-14, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Tror hon menade att en LOB lätt kan missbrukas från polisens sida, har själv blivit LOBad i min ungdom trots att jag var spiknykter, men polisen tyckte att jag hade en tråkig attityd. Och som sagt inget test på vare sig alkohol eller droger, 6 tim förvaring.

Nu pratar vi om en medelålderskvinna som har blivit LOB:ad 5 ggr under flera års tid.

Jag har svårt att tro att alla gångerna skulle ha handlat om missbruk från polisens sida. Och OM det vore så då har ju denna medelålderskvinna ett attitydproblem typ "trotssyndroma", eftersom hon mot bättre vetande provoserar polisen fast hon vet hur det gick senaste gången..

Även barnen har vittnat om mammans alkoholmissbruk så jag är övertygad om att hon har problem med spriten. Kanske även attitydproblem?

Om man tänker på att hon insisterar att vara "hemlös" oavsett att hon skulle ha råd att köpa ett nytt hem - talar ju även det om en sorts "attitydproblem", trots eller viljan att "visa dem jävlarna" dvs. HOL och domstolsväsendet som dömde "fel"..
Senast redigerad av sno 2019-09-14 kl. 09:07.
Citera
2019-09-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ser inget fel i det. Folk som beter sig illa får skylla sig själva om de blir inplockade.
Citera
2019-09-14, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Jag hänger inte heller med - kvinnomisshandlare...?

Jag kan inte låta bli att undra över varför skrev inte dessa båda ett äktenskapsförord när dom gifte sig? Dom är ju jurister för h-----e

FÖ tror jag inte ett smack på att Karin har hyrt torpeder - svaret på skjutningen har Henrik
Vad sa t.ex mördaren till H innan skott avlossades?
Vilka klienter har han?

Bra att du påminner alla om att vi måste utgå från skjutningen, och vem vi alla vet det var som blev skjuten, eftersom det är otvistiga fakta!

Fakta är, att det finns någon person där ute som är mycket arg. Till den grad att hen vill se advokaten HOL död. En sak HOL är fullt medveten om när han ber att få en av Sveriges bästa försvarsadvokater som målsägarbiträde.

Vad har orsakat denna ilska?

Hur ska polisen utreda brottet om HOL tar skydd i advokaters tystnadsplikt?
Citera
2019-09-14, 09:07
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu pratar vi om en medelålderskvinna som har blivit LOB:ad 5 ggr under flera års tid.

Jag har svårt att tro att alla gångerna skulle ha handlat om missbruk från polisens sida. Och OM det vore så då har ju denna medelålderskvinna ett attitydproblem typ "trotssyndroma", eftersom hon mot bättre vetande provoserar polisen fast hon vet hur det gick senaste gången..

Även barnen har vittnat om mammans alkoholmissbruk så jag är övertygad om att hon har problem med spriten. Kanske även attitydproblem?

Om man tänker på att hon insisterar att vara "hemlös" oavsett att hon skulle ha råd att köpa ett nytt hem - talar ju även det om en sorts "attitydproblem", trotts eller viljan att "visa dem jävlarna" dvs. HOL och domstolsväsendet som dömde "fel"..

Ja hon verkar helt klart ha problem med alkoholen.
Citera
2019-09-14, 09:09
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ser inget fel i det. Folk som beter sig illa får skylla sig själva om de blir inplockade.

Ja tydligen.
Citera
2019-09-14, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Bra att du påminner alla om att vi måste utgå från skjutningen, och vem vi alla vet det var som blev skjuten, eftersom det är otvistiga fakta!

Fakta är, att det finns någon person där ute som är mycket arg. Till den grad att hen vill se advokaten HOL död. En sak HOL är fullt medveten om när han ber att få en av Sveriges bästa försvarsadvokater som målsägarbiträde.

Lämpligtvis genom att fortsätta undersöka och förhöra Karin Lilja och alla hennes bekanta och kontakter, nära som ytliga, tills någon sjunger ut eller bevis uppdagas. De vet ju redan vem som ligger bakom, det gäller bara att spåra upp skytten och finna länken mellan dem.

Varför skulle det hindra utredningen av ett mordförsök att BO begär ett kompetent målsägarbiträde?
Citera
2019-09-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Så en kvinnomisshandlare stöttar en annan kvinnomisshandlare. Vi får se när Silvias karriär faller ihop precis som Karins. Bilden börjar klarna

Har du bevis för det. Rätt intressant
Citera
2019-09-14, 09:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Lämpligtvis genom att fortsätta undersöka och förhöra Karin Lilja och alla hennes bekanta och kontakter, nära som ytliga, tills någon sjunger ut eller bevis uppdagas. De vet ju redan vem som ligger bakom, det gäller bara att spåra upp skytten och finna länken mellan dem.

Varför skulle det hindra utredningen av ett mordförsök att BO begär ett kompetent målsägarbiträde?

Hur vet du att polisen vet vem som ligger bakom? Misstänker gör dom, men vet gör dom absolut inte.
Citera
2019-09-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen

Samtidigt är det väldigt konstigt beteende av HOL OM han vet att KL är oskyldig, men ändå pekar på henne, eftersom han då också vet att polisen inte kommer att hitta den skyldige.

Men det kan vara så att HOL anser sig vara lika hatad av KL som av en eventuell illasinnad klient/motpart. Efter åratals tvistande och gräl kan man säkert tro värre saker om ens ex än vad hon möjligtvis är kapabel till.

Däremot inte sagt att KL är oskyldig. Jag säger bara att allt verkar väldigt konstigt.
Citera
2019-09-14, 09:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du är ju värsta detektiven.. ;-)

Nu såg jag HOL:s namn där också. Sen såg jag även att denna Pia saknade en framtand och att den var lagad på ett mycket taffligt sätt. Dålig tandläkare eller sen var det bara provisoriskt. Även en annan framtand såg lite mysko ut, så det kan ha hänt att hon har ramlat i fyllan. Samt att hon tycks ha skilt sig (ingen ring).

Fast det sägs också att hon skall haft någon annan sjukdom. Vissa diagnoser ger berättigande till särskilt tandvårdsstöd för att tandhälsan rasar. Samt att åtskilliga mediciner för även för vanliga åkommor ofta orsakar muntorrhet som kan försämra tandhälsa. Kvinnor i klimakteriet får ofta osteoros som påverkar tandhälsa. Tyvärr är det väl så att dessa tillstånd ofta innebär att det är svårt att få till en snygg lagning, lagningen fäster sämre i "porösa" tänder och många vill ändå undvika att rycka alla tänder och skaffa protes. För 40 år sedan ansåg sig en 50 åring gammal och kanske drog tänderna utan invändningar medan de i min generation vanligtvis utropar ett glatt "halvvägs till hundra" och kanske bara har ett fåtal lagningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in