2019-09-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
"Det krävs att man är i en psykos, inte kan ta hand om sin sig själv är farlig för sig själv och andra. Eller att man gör välldigt konstiga saker."

Stämmer bra in på morsan. Hon är farlig för Oliver. För sig själv. Och kan inte ta hand om sig.

Skönt att du inte svarar på mina inlägg btw, fortsätt gärna med det, ni sjuka människor går inte att diskutera med.

Vet du ens vad som händer när någon är anmäld ? Som sagt det är en anmälan men inget särskilt kommer hända ska du se lilla du
Citera
2019-09-13, 20:06
Medlem
Citat:
Påverkar inte socker tänderna då? Massor av socker i kombination med dålig munhygien.

Frågan är ju vilket som är problemet. Är det sockret som är problemet som folk borde gnälla över, och orosanmäla för, eller om man borde koncentrera sig på att lösa tandborstning och låta ungen äta lite gott om den vill det.

Jag tycker det är synd att de inte borstar tänderna, jag tycker det är ett problem de borde få hjälp att lösa, och inte bara billigare tandläkarbesök. Men godis ser jag inte ens som ett problem som är med på skalan över denna familjs problem.
Citera
2019-09-13, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Vet du ens vad som händer när någon är anmäld ? Som sagt det är en anmälan men inget särskilt kommer hända ska du se lilla du

Bättre att låta barn fara illa menar du?
Citera
2019-09-13, 20:57
Medlem
Citat:
Bättre att låta barn fara illa menar du?

Kan du tänka dig i i att det inte kommer hända något.
Det som händer är att dom blir ledsna när någon gjorde en anmälan för det kommer man tala om. Man kommer göra ett telefonsamtal, utreda i en grupp om det här. Eventuellt så gör man ett hembesök... Man kanske frågar Oliver vad han själv tycker man kommer inte gå in med några tvångsåtgärder så fort man märker att men Oliver vill på med mamman. man märker att det är ju inte så illa då kommer man gå direkt. Dessutom så kommer man prioritera kraftigt, och det lär finnas personer som är många många gånger mer illa ute och dom kommer man ta hand om före.

jag har haft mycket med vården att göra anmält och hållit på, samtalat med.

men jag har kommit på att dom som tar mot är också människor, nyfikna jävlar. tidigt för ett par år sen pratade jag med min polares psykolog i över en timme. hon var nyfiken... En ung spyckolog, jag frågade räcker det här... närå berätta jag har gott om tid. Särskilt allt med drogerna var hon nyfiken på.

Kommit på att det är av egen nyfikenhet bara.

man kan bli så jävla lurad och inom det här så är det jävligt mycket konstigt. dagen efter var han utskriven så förmodligen hade dom inte ens träffat varandra. Det är som när man är i Asien och folk bara pratar med en för att träna på engelska.

Man behöver inte säga så mycket... hej jag har en kompis som stängt in sig i lägenheten och ingen får tag i honom och jag är orolig för han har försökt ta livet av sig... Ok vad heter du. jag vill vara anonym inte hej då.
Citera
2019-09-13, 21:42
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag hade lätt kunnat hålla med dig om godiset, om det vore ett problem. Men är någon av dessa två i farozonen för att få vara med i biggest loser?

Men är du korkad?
En person som är större kan ha tusen gånger bättre hälsa än en person som har ett normalt BMI. Vissa går inte upp i vikt lätt, medan andra bara behöver titta på en chokladbit för gå upp 10 kg över en natt. Det har otroligt mycket med hormoner att göra, även sköldkörteln har en del att säga. En del har en överproduktion medan andra har lägre.

Äter man godis varje dag så lovar jag att det visar sig förr eller senare, nästan farligare att inte gå upp i vikt, går man upp i vikt kan man åtminstone se när det är dags att ändra vanor.
Dock så har ju Oliver pratat om sin dåliga kondition, att han ständigt är trött osv.
Vilket är ganska förståeligt med tanke på livsstilen.

Men, för all del. Så länge en person inte är tjock och behöver vara med i biggest loser är det bara att trycka i sig.

För övrigt så vet vi att ätstörningar finns i familjen. Jewels har vi ju tidigare nästintill konstaterat lider av bulimi.

Och ätstörningar ter sig på olika sätt, en del hetsäter för att sedan kräkas, andra hetsäter utan att kräkas medan andra svälter sig själv.
Citera
2019-09-13, 22:28
Medlem
11433.08s avatar
Det sägs att de flyttade till norrköping för jewels trott att Jocke skulle hjälpa dom med youtube.

Obs, sidan är vinklad till deras fördel ändå.
https://skvallertuben.se/youtube-fam...-samm-36346806

It also says that Issys dad pays people to translate their videos so that he can keep an eye on them, and that he always mocks them and write bad things about jewels.

OCH DET HÄR SKREVS REDAN SAMMA DAG SOM ISSY KOM UT
Att de skulle mjölka pengar på issys läggning precis som jewels mjölkat på påhittade diagnoser.
låt mig presentera vad jewels skrivit på sin gofundme sida.

autistic transgender son needs a home!

I am seeking funds to be able to give my son a stable living. His life is filled with so much sadness and problems. The fact of not having a permanent home is more than he can handle! I am a single mom and i have autism and hypermobility syndrome. This makes it impossible for me to work.

At one time i went without any income for 3 years so i got into debt. This makes it impossible for me to take a loan to buy a house. My son is struggling very much with his autism and despite professional help he keeps turning to self harm and suicidal thoughts. I wish for nothing more than to find a way to get him a permanent home so he can start to heal."

När har issy visat upp ett självskadebeteende? Har hon skurit sig, tagit droger, självmordsförsök? Jag har inte sett något tecken på det.
Tragiskt om det är så men jag tvekar på det...
Bevisas det så är jag den första att be om ursäkt.
Morsan spelar ju på det, suicidal thoughts, på henne så låter det som issy är helt apatisk.

"min son är transexuell och autistisk, ge mig..."

Jewels orkar alltså maila och tigga pengar av nästan varenda stor youtuber med snyfthistorier, redigera videos 10-12 timmar per dag, gå ut mitt i nätterna och filma, färga håret hela tiden, leta lägenhet i STHLM m.m.
Men kan inte jobba.

Mmmmkay.
Citera
2019-09-13, 22:50
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
När har issy visat upp ett självskadebeteende? Har hon skurit sig, tagit droger, självmordsförsök? Jag har inte sett något tecken på det.
Tragiskt om det är så men jag tvekar på det...
Bevisas det så är jag den första att be om ursäkt

Vet att Oliver har pratat om det i åtminstone en video, nu är det ju svårt att veta vad som finns kvar och inte på deras kanal. Tror det handlar om att han skurit sig.

Någon som känner sig manad att hitta den videon när han pratar om det?
Har för mig att videon till och med heter något i stil med "mitt mående och självskadebeteende".

Men klart som fan man mår dåligt när han har den mamman han har.

Uppdatering,
Det gick snabbt att skrolla igenom deras videor, ingen med den titeln. Men är övertygad om att han har pratat om det.
Citera
2019-09-13, 22:52
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imsdal93
Vet att Oliver har pratat om det i åtminstone en video, nu är det ju svårt att veta vad som finns kvar och inte på deras kanal. Tror det handlar om att han skurit sig.

Någon som känner sig manad att hitta den videon när han pratar om det?
Har för mig att videon till och med heter något i stil med "mitt mående och självskadebeteende".

Men klart som fan man mår dåligt när han har den mamman han har.

Det fanns videos om det men som synes har dom plockat bort det satt det på privat

Deep talk
Publicerades 1 Juni 2019
https://youtu.be/uj5U9RdVdVs

Och denna publicerades 10 Juni 2019
https://youtu.be/u8zjxFfa1PQ

Denna publicerades 22 April 2019
https://youtu.be/UobQZIbAvdI

Efter att ha sett dessa 3 videos kan man då påstå att Oliver mår bra?
Citera
2019-09-13, 23:00
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Han skar sig på armarna. Sa att livet kändes meningslöst. Tråkigt. Att han hade typ röster i huvudet om att ta livet av sig. Att han inte var älskad. Att ingen skulle sakna honom om han försvann osv.
Inga vänner, inget att göra. Ingen som förstod och massa sådant.
Edit.
Deep talk.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-09-13 kl. 23:18.
Citera
2019-09-13, 23:22
Medlem
Imsdal93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Han skar sig på armarna. Sa att livet kändes meningslöst. Tråkigt. Att han hade typ röster i huvudet om att ta livet av sig. Att han inte var älskad. Att ingen skulle sakna honom om han försvann osv.
Inga vänner, inget att göra. Ingen som förstod och massa sådant.
Edit.
Deep talk.

Fruktansvärt. Och fortfarande anser vissa folk i tråden att orosanmälan inte är nödvändigt.
Bryr ni er överhuvudtaget om Oliver?
Citera
2019-09-13, 23:28
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Fruktansvärt. Och fortfarande anser vissa folk i tråden att orosanmälan inte är nödvändigt.

Mm, exakt..

Förlåt att jag inte trodde det om dig Issy.
Citera
2019-09-14, 00:23
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:

Klart man gör men det finns inget jag kan göra.
Finns rätt många här i tråden som faktist bryr sig.
Tycker man Mamman gör fel så blir man påhoppad.
Oliver säger att här i tråden är vi dumma i huvudet, vi har inget liv, att vi bara förstör osv.
Känns trist, när det finns folk som bryr sig.
Och tillslut så..
Slutar man bry sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in