2019-09-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
De äter godis, ibland mat mitt i nätterna, de klarar inte av att borsta tänderna (Mamman har dåliga tänder, Oliver har i videos yttrat "Jag måste börja borsta tänderna, de börjar bli gula") och hyran betalar de med hjälp av följare. Pappan la även ut 8000 på hyran vid flytten. Annars hade morsan bott på gatan nu.

Varför sitter du och jiddrar i en tråd du inte följt?

Att tandborstningen är ett problem för personer med Autism är så pass vanligt att man utvecklat en insats som i princip alla som söker får. Nämligen nödvändig tandvård. Alltså vet vi vad det beror på att tandborstningen brister, så vad vill du säga med det? Varför skulle en 15 åring och en 37 åring inte få ha rätten att äta godis när fan dom vill, på vilket sätt har du rätt att uttala dig om när folk får äta godis eller inte äta godis?? Ska vi inte införa en godisförbud i svensk grundlag när vi ändå håller på??
Citera
2019-09-13, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag brukar oftast strunta i dina inlägg, men kan inte denna gång. Hur menar du att det citerade inlägget beskrev Jewels?? Menar du att Jewels skulle vara farligt mot andra eller vadå??

Jewels är ju ungefär lika farlig för andra, som en Erik med Downs syndrom som råkar leka med en leksakspistol är farligt för sex poliser. Alltså jättefarlig.

"Det krävs att man är i en psykos, inte kan ta hand om sin sig själv är farlig för sig själv och andra. Eller att man gör välldigt konstiga saker."

Stämmer bra in på morsan. Hon är farlig för Oliver. För sig själv. Och kan inte ta hand om sig.

Skönt att du inte svarar på mina inlägg btw, fortsätt gärna med det, ni sjuka människor går inte att diskutera med.
Citera
2019-09-13, 18:28
Medlem
Citat:
Att tandborstningen är ett problem för personer med Autism är så pass vanligt att man utvecklat en insats som i princip alla som söker får. Nämligen nödvändig tandvård. Alltså vet vi vad det beror på att tandborstningen brister, så vad vill du säga med det? Varför skulle en 15 åring och en 37 åring inte få ha rätten att äta godis när fan dom vill, på vilket sätt har du rätt att uttala dig om när folk får äta godis eller inte äta godis?? Ska vi inte införa en godisförbud i svensk grundlag när vi ändå håller på??

Hahaha och så massa ursäkter igen att allt beror på diagnosen ni delar. Puttinutti.
Att äta så mycket godis är absolut lagligt, men inte normalt och påvisar att morsan inte kan ta ansvar.
Citera
2019-09-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Jiddrar i en tråd du inte följt ? var har jag påstått det... jag sitter inte här och glor varje timme jag har ett liv också p.

Hahahaha dålig tandborsting... Aha nu fattar jag vad som är ert problem. Ja jösses

Hahaha get real, folk har inte badat och skött sig på åratal i vissa fall men sitter där i en lägenhet men psykisk ohälsa. Tror du att någon bryr sig?

Att morsan häller lite konserver, tomatkonserv, i en kastrull och hackar en gurka och lite tomater och äter det som midda i deras högnivåmatlagning.

Nej socilalen kommer gäspa åt sånt.

Ja hyran blev betalt i sista minuten (Där gjorde pappan bort sig) vilket betyder att "dom kan sköta sig". Sos kommer inte lägga en enda krona på dom här två vilket det handlar om. Ekonomi !

Tillåt mig skratta.

Gjorde pappan bort sig? Jag har mail konversationen där morsan manipulerar honom.
Citera
2019-09-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkqueen
Jaha så bra att du förklarar för oss hur Jewels fungerar då eftersom vi inte vet. Undrar dock hur du kan veta mer än vi? Man kan ju inte veta helt säkert varför någon gör som den gör såvida man inte är personen eller känner personen väldigt bra...

Helt säkert kan ju ingen i denna tråd vara, enligt mig så kan inte ens huvudpersonerna vara helt säker på varför och vad som händer. Men du satte huvudet på spiken, det är ju lite det som jag velat få fram, att ingen i tråden vet saker, man presenterar teorier som är ganska rimliga, och jag presenterar andra teorier som är precis lika rimliga eller mer rimliga.
Citera
2019-09-13, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08

Och ja, sitter man 12 timmar per dag och redigerar (de har sagt att det kan ta 12 timmar) videos så nog fan orkar man jobba med något.

Det är inte värdigt för en mor att tigga på nätet.

Håller helt med dig, det är inte värdigt att människor med ett statligt bidrag, som man ändå får kalla sjukersättning för, ska behöva tigga i ett land med ett av världens högsta skattetryck. Tycker det är helt ovärdigt Sverige att folk på sjukersättning behöver tigga, du har helt rätt i det.

Men åter detta med jobb, vad tror du alla människor på sjukersättning gör hela dagarna, sitter och stirrar in i en vägg och dreglar?? Klart man gör saker när man har sjukersättning, i varje fall majoriteten, vissa är nog grönsaker med. Vissa spelar spel, andra lägger pussel och vissa fotar och redigerar bilder. Om man ska vara tvungen att vara en grönsak för att få sjukersättning kommer vi få ut en jävla massa människor i arbetslivet som inte kommer klara av att vara där helt ärligt. Och det kommer inte vara samhällsekonomiskt bra, eftersom dessa kommer bli sjukare, och kräva mer av den ytterst begränsade vården som redan i dag knappt klarar sin uppgift på en godkänd nivå.
Citera
2019-09-13, 18:42
Medlem
Citat:
Gjorde pappan bort sig? Jag har mail konversationen där morsan manipulerar honom.
japp det tycker jag..

Om dom blir vräkt så går socialen hastigt in efter som att om man har barn och inte klarar av att hålla tak över huvudet så blir allt genast väldigt annorlunda när det gäller hur sos ser på det hela.

I det läge så hade mycket hänt kan jag tala om , betydligt mer än en orosanmälan i det här fallet.
Citera
2019-09-13, 18:48
Medlem
Citat:
Hahaha och så massa ursäkter igen att allt beror på diagnosen ni delar. Puttinutti.
Att äta så mycket godis är absolut lagligt, men inte normalt och påvisar att morsan inte kan ta ansvar.

Jag hade lätt kunnat hålla med dig om godiset, om det vore ett problem. Men är någon av dessa två i farozonen för att få vara med i biggest loser? Har dessa två stora problem med andra sjukdomar som en överkonsumtion av socker skulle kunna ge?? Om det inte blir hälsomässigt farligt, är det nog faktiskt upp till den vuxna individens val att göra. Och visst, det kan absolut vara kosten som gör att I/O inte är speciellt pigg, men det kan också vara 100 andra saker, så än så länge kan vi nog inte inkräkta på deras rätt att få sköta kosten som de vill. Låter man medborgare röka eller dricka alkohol i Sverige, så får vi nog låta dessa två äta godis när de vill.

När det gäller deras diagnos och tandborstning så är det inte en ursäkt, det är att konstatera ett fakta. Precis på samma sätt som jag kan konstatera att en totalförlamad människa inte kan springa ett maratonlopp. Om du tycker jag ursäktar den förlamade människan då, så är det helt okej för mig. Då ursäktar jag familjen, men det har ingen med huruvida jag har diagnosen eller inte, det har att göra med att jag litar på forskning som i vissa fall har 40-50 år på nacken, men i din värld kanske jorden fortfarande är platt??
Citera
2019-09-13, 18:50
Medlem
Citat:
Jag hade lätt kunnat hålla med dig om godiset, om det vore ett problem. Men är någon av dessa två i farozonen för att få vara med i biggest loser? Har dessa två stora problem med andra sjukdomar som en överkonsumtion av socker skulle kunna ge?? Om det inte blir hälsomässigt farligt, är det nog faktiskt upp till den vuxna individens val att göra. Och visst, det kan absolut vara kosten som gör att I/O inte är speciellt pigg, men det kan också vara 100 andra saker, så än så länge kan vi nog inte inkräkta på deras rätt att få sköta kosten som de vill. Låter man medborgare röka eller dricka alkohol i Sverige, så får vi nog låta dessa två äta godis när de vill.

När det gäller deras diagnos och tandborstning så är det inte en ursäkt, det är att konstatera ett fakta. Precis på samma sätt som jag kan konstatera att en totalförlamad människa inte kan springa ett maratonlopp. Om du tycker jag ursäktar den förlamade människan då, så är det helt okej för mig. Då ursäktar jag familjen, men det har ingen med huruvida jag har diagnosen eller inte, det har att göra med att jag litar på forskning som i vissa fall har 40-50 år på nacken, men i din värld kanske jorden fortfarande är platt??

Påverkar inte socker tänderna då? Massor av socker i kombination med dålig munhygien.
Citera
2019-09-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
japp det tycker jag..

Om dom blir vräkt så går socialen hastigt in efter som att om man har barn och inte klarar av att hålla tak över huvudet så blir allt genast väldigt annorlunda när det gäller hur sos ser på det hela.

I det läge så hade mycket hänt kan jag tala om , betydligt mer än en orosanmälan i det här fallet.

Sant. Det var ju tal om fosterfamilj då. Undrar om det verkligen var något de tagit upp med soc dock eller om det bara var deras lösning.
Citera
2019-09-13, 18:52
Medlem
Citat:
"Det krävs att man är i en psykos, inte kan ta hand om sin sig själv är farlig för sig själv och andra. Eller att man gör välldigt konstiga saker."

Stämmer bra in på morsan. Hon är farlig för Oliver. För sig själv. Och kan inte ta hand om sig.

Skönt att du inte svarar på mina inlägg btw, fortsätt gärna med det, ni sjuka människor går inte att diskutera med.

Uppenbart snackar du skit, uppenbart eftersom varken BUP, Soc i Norrköping eller Skolan som I/O går på verkar dela din uppfattning. Om vi ska vara helt ärlig så vet vi inte ens om I/O har det bästa livet hen kan ha genom sina förutsättningar, eller ett sämre liv än vad hen kan ha. Även om ni nu tycker så himla synd om I/O vilket även jag gör, jag tror hens liv kan vara mycket bättre, till exempel med en skolgång som faktiskt skulle kunna vara anpassad efter individen. Men jag hoppas faktiskt lite just nu på att I/O ska bli placerad, hade blivit roligt att se vilken utveckling livet tar, om det så självklart blir så att I/O blir lyckligare.
Citera
2019-09-13, 19:53
Medlem
hahahaha aaså ni fattar inte hur folk lever, Många lever som skal där i en lägenhet. En äldre arbetskompis en alkis ,Röker som en dåre. är opererad i halsen, ett andningshål genom någon plastgrej. Sköter sig inte , är sängliggande och ligger med blöjor. Personal springer där , byter blöja, fixar mat och lite till.

kan röker som en idiot, hostar duschar inte. En langare levererar sprit hela tiden och han dricker, röker och luktar jävligt illa... hyresvärden vill vräka honom. inget händer.

Andra psykotiska eller ock paranoida med mera lever hemma i total misär, alltså dom är jävligt nergångna. Det ända är att dom gör inget farligt för sig själv och andra och då gör man inget alls.

jag Som är byggare och är runt mycket har till exempel fått se en tant som var helt senil. Hon virrade runt i trapphuset. Elektrikerna hittade henne i hissen kl 7 på morgonen. Dom gick med henne till sin lägenhet, hon hittade inte dit.

En dag innan jag visste det kom hon på gatan med rullator och ropade efter sin hund. Jag gick med henne och frågade om hon ville ha hjälp att leta efter hunden. Hon berättade lite om hunden, sen kom en granne som fick med henne hemåt. grannen kom och sa att den hunden tog myndigheterna ifrån henne för femton år sedan

Själv hade jag en drogrelaterad- psykotisk granne som förde ett jävla liv om nätterna från kl ett och framåt... Han bodde där själv, hotade grannar och blev vräkt efter två år. Satte upp domar i trapphuset och skrev med apostrofer att allt var lögn och att han ville varna för fittan X X

Folk sitter förfan och dör ensamma i lägeheterna och det tar veckor och månader innan stanken gör att någon reagerar. vad ni tror kommer hända nu med en orosanmälan med ett påstående att morsan är psykotisk ? hahahaha... Dom borstar inte tänderna. Oliver är uppe till kl fem Morsan var arg och ballade ur totalt...

Ja vi får ju se, så klart är det bra om dom får hjälp fattar ni inte att ni är ute i det blå eller?
Senast redigerad av Brodrude 2019-09-13 kl. 20:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in