hahahaha aaså ni fattar inte hur folk lever, Många lever som skal där i en lägenhet. En äldre arbetskompis en alkis ,Röker som en dåre. är opererad i halsen, ett andningshål genom någon plastgrej. Sköter sig inte , är sängliggande och ligger med blöjor. Personal springer där , byter blöja, fixar mat och lite till.
kan röker som en idiot, hostar duschar inte. En langare levererar sprit hela tiden och han dricker, röker och luktar jävligt illa... hyresvärden vill vräka honom. inget händer.
Andra psykotiska eller ock paranoida med mera lever hemma i total misär, alltså dom är jävligt nergångna. Det ända är att dom gör inget farligt för sig själv och andra och då gör man inget alls.
jag Som är byggare och är runt mycket har till exempel fått se en tant som var helt senil. Hon virrade runt i trapphuset. Elektrikerna hittade henne i hissen kl 7 på morgonen. Dom gick med henne till sin lägenhet, hon hittade inte dit.
En dag innan jag visste det kom hon på gatan med rullator och ropade efter sin hund. Jag gick med henne och frågade om hon ville ha hjälp att leta efter hunden. Hon berättade lite om hunden, sen kom en granne som fick med henne hemåt. grannen kom och sa att den hunden tog myndigheterna ifrån henne för femton år sedan
Själv hade jag en drogrelaterad- psykotisk granne som förde ett jävla liv om nätterna från kl ett och framåt... Han bodde där själv, hotade grannar och blev vräkt efter två år. Satte upp domar i trapphuset och skrev med apostrofer att allt var lögn och att han ville varna för fittan X X
Folk sitter förfan och dör ensamma i lägeheterna och det tar veckor och månader innan stanken gör att någon reagerar. vad ni tror kommer hända nu med en orosanmälan med ett påstående att morsan är psykotisk ? hahahaha... Dom borstar inte tänderna. Oliver är uppe till kl fem

Morsan var arg och ballade ur totalt...
Ja vi får ju se, så klart är det bra om dom får hjälp fattar ni inte att ni är ute i det blå eller?