2019-08-13, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Ja. Vi har ingen lag som säger att du inte får besöka någon. (Så länge inte besöksförbud tex finns.) Nu är din autism hjärna ute och spinner igen och blandar ihop fakta med vad du tycker är rätt. Du är fri att besöka vem fan du vill, var beredd på en dörr smälld i ansiktet bara.

Att det är olämpligt av honom att åka hem till dem utan förvaning, är inte samma sak som att det skulle vara olagligt.

De kommer dessutom aldrig kunna få ett besöksförbud heller. På vilka grunder?
"Han har aldrig funnits i mitt liv." Nähe, vad är då problemet?
Eller kanske Issys skeva påhitt funkar? "Han sa att han tänkte på mig."
Ja shit vad allvarligt, din pappa på andra sidan jorden tänker på dig. Nästan i klass med mordhot.

Om du läser igenom dessa länkar ser du att det tämligen klart kan vara ett brott, nämligen ofredande. Det en domstol kommer ta titta på är, om det är allvarlig kränkning, och då pappan är meddelad och medveten om att I/O anser det vara en grund till självskadebeteendet så kommer det med stor sannolikhet anses som en grov kränkning. I nästa steg kommer det tittas på om det är av upprepad natur, och eftersom det enligt I/O har gjorts en anmälan förut som ledde till att hemsidor plockades bort, eftersom det spelades fortnite utan att familjen vad medveten och vi nu diskuterar ett hembesök, så finns klart risken att det kommer bedömas som upprepande. Sedan kommer man titta på om pappan hade någon uppsåt, och där kan det väl bli en knäckfråga javisst. Säger väl inte att det är helt självklart att pappan kommer kunna bli dömd för ofredande, men risken finns klart att det kan ske. Om du tittar på de två lawline länkarna jag gav, så ser du där att ingen av de två nämner kontaktförbud, och det är för att det inte behövs ett kontaktförbud för att bli dömd för ofredande. Kontaktförbud är jättebra, för att tala om för GM att det han håller på med är korkat, men det är inte en nödvändighet för att begå ofredande. Även om det hade hjälpt. Om familjen får ett kontaktförbud eller inte, beror väl snarare på hur pappan fortsätter sina oönskade kontaktförsök eller inte.

Länk 1
Mer om vad som är brottsligt på nätet
Lawline 1
Lawline 2
Citera
2019-08-13, 03:17
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om du läser igenom dessa länkar ser du att det tämligen klart kan vara ett brott, nämligen ofredande. Det en domstol kommer ta titta på är, om det är allvarlig kränkning, och då pappan är meddelad och medveten om att I/O anser det vara en grund till självskadebeteendet så kommer det med stor sannolikhet anses som en grov kränkning. I nästa steg kommer det tittas på om det är av upprepad natur, och eftersom det enligt I/O har gjorts en anmälan förut som ledde till att hemsidor plockades bort, eftersom det spelades fortnite utan att familjen vad medveten och vi nu diskuterar ett hembesök, så finns klart risken att det kommer bedömas som upprepande. Sedan kommer man titta på om pappan hade någon uppsåt, och där kan det väl bli en knäckfråga javisst. Säger väl inte att det är helt självklart att pappan kommer kunna bli dömd för ofredande, men risken finns klart att det kan ske. Om du tittar på de två lawline länkarna jag gav, så ser du där att ingen av de två nämner kontaktförbud, och det är för att det inte behövs ett kontaktförbud för att bli dömd för ofredande. Kontaktförbud är jättebra, för att tala om för GM att det han håller på med är korkat, men det är inte en nödvändighet för att begå ofredande. Även om det hade hjälpt. Om familjen får ett kontaktförbud eller inte, beror väl snarare på hur pappan fortsätter sina oönskade kontaktförsök eller inte.

Ok moron you have dragged me out of retirement, if you think i am going to allow this slander and nonsense to continue then you are mistaken

1) jewelsnissy have videos about me online and will most likely continue to make more videos degrading myself and my family, And so i have every right to do the same...i can talk about them and upload videos in the same fashion that they have done (there is nothing illegal about that), why is it that they can do it but i cant?"

2) I disclosed to oliver that i played fortnite, The motive for this was to show oliver than nothing bad happened, what would have been creepy if i didnt disclose this and kept it a secret......oh how bad of me wanting to be a part of my childs life.....ohh dear

3)There has not been any such statement from jewels or oliver to me directly that i was not to contact them ...infact just in the last few weeks oliver came into one of my live streams and said to email him directly if i wanted to talk...so anyway if they have said this in a youtube livestream not to contact them then how would i be aware of this as anyone with a brain knows i don't speak swedish....am i supposed to have every thing translated?

4) i have made no intention of traveling to sweden to confront them......hello numbnuts i have three other children here in Australia....are you seriously believing that i would jeopardize that and do something illegal and get into trouble?, for what...

5)Again i remind you that no website was ever removed by the polisen, nothing i have done or done now is illegal.....i am olivers god dammed father for goodness sake i am not some stranger stalker on the side of the road

So stop talking out of your arse....your behaviour just makes me more committed to standing up for myself
Citera
2019-08-13, 03:33
Medlem
vigilante99s avatar
If either one of them would like to shoot me an email and specifically tell me not to contact them in in any way shape or form then of course i will comply and leave it at that.

This of course doesn't apply to youtube commentary on any of their videos where they are specifically talking about myself,

If they would like to remove ALL video's about me then ill do the same on my channel and leave it at that and ill never post to youtube again

Then if they dont talk about me...i dont talk about them or try and contact them.....everyone is happy

Deal?
Citera
2019-08-13, 04:34
Medlem
Jag förstår inte eran grej att sitta hata här dag in och dag ut
Varför gör ni inte något mer vettigt av eran tid till exempel vis ni som påstår er ha barn umgås med dom istället för att anklaga jewels till en dålig mamma.
Oliver verkar vara gladare och må bra och jag tycker att Jewels har accepterat det bra och inte ens det får hon kredd för.

Visst det kan vara en fas. Visst man kanske inte kan ta det seriös med tanke på hur det varit på tidigare med svar och hur dom har skämtat om att Jewels är bög etc om du frågar mej är det inget att skämta om
Men i äntligen ovasset vad rör det oss absolut inget, gör som jag gjort sluta titta helt enkelt

Mår du verkligen bra av sitta här och kommentera om någon livs sisuation utan att det kommer någon vart då tycker jag synd om er
Citera
2019-08-13, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
Ok moron you have dragged me out of retirement, if you think i am going to allow this slander and nonsense to continue then you are mistaken

1) jewelsnissy have videos about me online and will most likely continue to make more videos degrading myself and my family, And so i have every right to do the same...i can talk about them and upload videos in the same fashion that they have done (there is nothing illegal about that), why is it that they can do it but i cant?"

2) I disclosed to oliver that i played fortnite, The motive for this was to show oliver than nothing bad happened, what would have been creepy if i didnt disclose this and kept it a secret......oh how bad of me wanting to be a part of my childs life.....ohh dear

3)There has not been any such statement from jewels or oliver to me directly that i was not to contact them ...infact just in the last few weeks oliver came into one of my live streams and said to email him directly if i wanted to talk...so anyway if they have said this in a youtube livestream not to contact them then how would i be aware of this as anyone with a brain knows i don't speak swedish....am i supposed to have every thing translated?

4) i have made no intention of traveling to sweden to confront them......hello numbnuts i have three other children here in Australia....are you seriously believing that i would jeopardize that and do something illegal and get into trouble?, for what...

5)Again i remind you that no website was ever removed by the polisen, nothing i have done or done now is illegal.....i am olivers god dammed father for goodness sake i am not some stranger stalker on the side of the road

So stop talking out of your arse....your behaviour just makes me more committed to standing up for myself

If anyone are Breaking any law then thats them. If I get the internet law right because they have uploads videos about you without your permission.
They even put a picture of you so everyone could see how you look like.
Theyre have made *claims* = Förtal about you

That is not a law in Austriala or any other country but sweden. So if any one its guilty Breaking any laws here then Its them if you look it at that way
Citera
2019-08-13, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon

Länk 1
Mer om vad som är brottsligt på nätet
Lawline 1
Lawline 2

Så kan du förklara för mej hur den här lagen lyder om man säger *Jag kan inte jobba för att jag har en diagnos, min diagnos är autism* är det inte att ta alla med autism på en kant
Citera
2019-08-13, 05:32
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
If anyone are Breaking any law then thats them. If I get the internet law right because they have uploads videos about you without your permission.
They even put a picture of you so everyone could see how you look like.
Theyre have made *claims* = Förtal about you

That is not a law in Austriala or any other country but sweden. So if any one its guilty Breaking any laws here then Its them if you look it at that way

exactly....if i wanted i could take jewels to court for defamation....its also a crime in Australia.

so all this nonsense talk like i am somehow doing something illegal by trying to reach out to my child makes me sick....

anyone who defends her in light OF ALL THE EVIDENCE is a moron.....100% fact
Citera
2019-08-13, 06:13
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontholdyourbreath
Jag förstår inte eran grej att sitta hata här dag in och dag ut
Varför gör ni inte något mer vettigt av eran tid till exempel vis ni som påstår er ha barn umgås med dom istället för att anklaga jewels till en dålig mamma.
Oliver verkar vara gladare och må bra och jag tycker att Jewels har accepterat det bra och inte ens det får hon kredd för.

Visst det kan vara en fas. Visst man kanske inte kan ta det seriös med tanke på hur det varit på tidigare med svar och hur dom har skämtat om att Jewels är bög etc om du frågar mej är det inget att skämta om
Men i äntligen ovasset vad rör det oss absolut inget, gör som jag gjort sluta titta helt enkelt

Mår du verkligen bra av sitta här och kommentera om någon livs sisuation utan att det kommer någon vart då tycker jag synd om er

Mår Oliver bra och verkar glad? Hallå har du sett deras videos och Liven???? Oliver mår verkligen inte bra. Glad är han inte heller. Han sa senast igår på liven att han inte mådde bra. Detta var inte pga av Pappan utan pga av skolan och deras ekonomiska situation. I flera av videoklippen säger han att han mår dåligt. Att livet känns tråkigt och meningslöst. Att han inte vill leva mm.
Han har mått dåligt lång tid. Även då han hette Issy. Detta kan inte vara pga av Pappan då han han inte vart närvarande eller haft någon kontakt. Hinner inte nu leta upp alla videos där han påtalar att han mår dåligt men kan göra det senare idag.
Senast redigerad av Tarmstuvning 2019-08-13 kl. 06:21.
Citera
2019-08-13, 06:20
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Mår Oliver bra och verkar glad? Hallå har du sett deras videos och Liven???? Oliver mår verkligen inte bra. Glad är han inte heller. Han sa senast igår på liven att han inte mådde bra. Detta var inte pga av Pappan utan pga av skolan och deras ekonomiska situation. I flera av videoklippen säger han att han mår dåligt. Att livet känns tråkigt och meningslöst. Att han inte vill leva mm.

you cant reason with this person....you shouldn't waste your time
Citera
2019-08-13, 06:22
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigilante99
you cant reason with this person....you shouldn't waste your time

Ja vet men det är så svårt att vara tyst.
Citera
2019-08-13, 06:32
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ja vet men det är så svårt att vara tyst.

ja absolut....jag forstå
Citera
2019-08-13, 06:40
Medlem
Citat:

Nej jag har inte sett deras lives eller senaste video. Bara där Oliver berättar sitt namn.
Jag mår inte bra av att kolla på dom därför låter jag bli eftersom att jag känner mej kränkt.
När någon säger jag kan inte jobba för jag har min diagnos eller jag kan inte klara av skolan med min diagnos autism

Jag tycker att det är viktigt att man förklarar att det är från ens egna perspektiv med diagnosen och att alla som har samma diagnos är olika och att man verkligen gör det tydligt

Till exempel jag har pratikjobb jag har klarat av skolan med Autism så jag känner varför ska jag se på något som jag mår dåligt av.

Vem vet jag kanske kollar in deras kanal om ett halv år.
Det ända jag inte kan förstå är varför dom inte har ändrat sin bakgrunds bild om han nu har bytt namn hade det varit jag hade jag velat ta bort det på direkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in