2019-09-13, 19:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det ska bli så intressant om man får läsa FUP någon gång, att höra vad alla personer runt har att berätta.

Jag får en känsla att det är så många olika versioner av saker som har hänt att det blir svårt att veta hur det ligger till.

Naturligtvis har SD velat framsälla sig i en bättre dager än verkligheten har att förtälja.
Vad har han gett t ex JG för förklaring till att han blockar L*ena på FB?
Så att JG också blockar henne.

I mailet på geocahingsiten skriver han till en person:

"Ja, jag vet varför jag blev utpekad direkt, och det var korrekt gjort av polisen ska jag nog säga. Lena har två gånger gjort polisanmälan mot mig. Utredning lades ner direkt efter varsitt förhör då visa lite olika saker. Rätt skönt nu att hon i chatt med någon vän har berättat sanningen, och det har polisen läst, så nu är det inte ord mot ord längre."

https://www.flashback.org/p68562199#p68562199

Underförstått att L*ena har ljugit i anmälan, det är falsk angivelse.
Det är väl de versionen han har ett sina vänner, och det är detta som EGT fått höra från två håll.

Att L*ena skulle typ djävlas med honom alltså? Eller något liknande? Sätta dit honom på något sätt?

Om det stämmer, det är klart att människor sätts upp mot varandra. Ställning för SD och mot LW.

Kan det vara på ett liknande sätt det uppstått bråk mellan HD och LW inom geocachingen?

Jag vill inte utveckla för mycket här i tråden. Men SD kan ha grävt en hel del i sin egen grav då han velat sprida viss information till bekanta. Detta då kopplat till motivbilden för mordet. Att han då utnyttjar dessa bekanta till att vara budbärare för info som inte stämmer med verkligheten, kan ställa till det för även dessa, då utredarna så klart då undrar vad som försiggått och vad deras del kan ha varit i allting. Det skulle faktiskt i slutändan innebära att även dessa bekanta blir del i att skapa en motivbild till mordet som gör SD ännu mer misstänkt i utredarnas ögon.

Syftet som egentligen då skulle vara att hjälpa SD, blir då tvärtom; de stjälper honom istället.

Om SD hade varit smart så skulle han istället hållit tyst om sådant. För nu verkar det som att han gått runt och berättat om saker som ger honom ett motiv till att mörda LW.
Citera
2019-09-13, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vet du varför jag skriver rappakalja?

Joo, det är för att du inte med ett enda ord nämner den aktiva handling som gjorde att han använde sin rätt att freda sin egendom. Virrpanna.

Förklaringen till vantolkningarna om bilincidenten är att händelsen tydliggör dom svårigheter LW hade att respektera ett nej, vilket är min tes, sannolikt gav mördaren/na motiv till mordet.

Låt mig förekomma det automatiska svaret jag vet kommer.

Kan du förstå att Lena Wesström inte bär ansvaret för gäringen som tog hennes liv för att hon hade en roll i vad som föregick det? Lika lite som att hon görs ansvarig för gärningen om det diskuteras om hon självmant gick till planket. Punkt!

Vad som intresserar mig är vad som fick en/två till synes normala människor att go bananas och blir mördare.
Är det inte så att paret D lider av någon mental åkomma vilket framgår efter en eventuell § 7:a är jag ytterst nyfiken på vad kan få en "vanlig" människa som du och jag att begå en sån fruktansvärd handling.
Absolut.Hon accepterade inte ett nej.
Citera
2019-09-13, 20:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

FYI; Jag är inte religiös. Jag är kristen.
Min tro är inte förlegad och jag är inte
ens med i någon kyrka så hur jag skulle
kunna hålla på någon kyrkas fyrkantighet
vet jag inte.
Jag tror på personligt ansvar och Karma.
Har du inte blandat ihop religionerna lite?
Karma finns inte som begrepp inom kristendomen.
Karma hör till buddhism och hinduism.
Citera
2019-09-13, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han kan ha tyckt att anmälan var barnslig. Att det var barnsligt av henne att anmäla efter att försökt trotsasig kvar i bilen.
Efter anmälan var gjord och LW unfriendad fotade hon honom och lade ut med kommentaren "Tummetott", det är ju inte givet att det är en mindre nedlåtande kommentar.

Jag måste säga att jag inte tror att han tyckte anmälan var barnslig.

En del tror att "Tummetott" anspelar på att han inte skulle vara så välutrustad.
Visst, det skulle kunna vara tvetydigt, riktat mot honom.

Men mest tror jag att det bara är retsamt.
Kanske är han lite ynklig när han skadat sig?
Eller så är det att det är så uppenbart, han håller väl tummen upp i vädret?

Men visst. kan vara något nedlåtande i det också.
Citera
2019-09-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du behöver inte försöka tolka mig och
förklara vad jag tycker för det klarar du
ändå inte av
Du bestämmer inte vad jag tycker!

Jag tycker INTE att mördaren har gjort
rätt! Jag lägger inte skulden helt på
Lena. Eftersom jag inte vet vem som är GP eller varför LW mördades så kan jag ju inte förstå mördaren.

FYI; Jag är inte religiös. Jag är kristen.
Min tro är inte förlegad och jag är inte
ens med i någon kyrka så hur jag skulle
kunna hålla på någon kyrkas fyrkantighet
vet jag inte.
Jag tror på personligt ansvar och Karma.
Dåliga val ger dåliga konsekvenser och
bra val ger goda konsekvenser.
Och jag tycker att bibeln ger bra råd och
riktlinjer för hur vi ska kunna leva i
harmoni och med respekt för varandra.

Intressant...så om någon kör över dig och ditt barn i morgon, så tänker du att det är karma, och att ditt val att gå på vägen just där, beror på ditt dåliga val om ditt barn dör? Då är det inte föraren som gjort fel helt enkelt utan du med ditt dåliga val?
Citera
2019-09-13, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manda96
Det vet vi inte... En teori bara! Att ett tillhygge har används för att döda LW verkar dock stämma... Vad för tillhygge som använts, och vem som tagit med det osv., går bara att spekulera i... Någon nämnde nyas en krycka som ett tänkbart mordvapen... Jag vet inte, känns som det krävs kraftigare grejer än så... Annars var det en extremt utdragen dödsmisshandel... Fy...

Tror inte jag. Mordet var inte planerat men "mordvapnet" fanns på platsen. En sten i naturen verkar det som. Där bakom planket dit LW lurades överfölls misshandlades svårtoch avled av sina skador.

Det är min teori.
Citera
2019-09-13, 20:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag måste säga att jag inte tror att han tyckte anmälan var barnslig.

En del tror att "Tummetott" anspelar på att han inte skulle vara så välutrustad.
Visst, det skulle kunna vara tvetydigt, riktat mot honom.

Men mest tror jag att det bara är retsamt.
Kanske är han lite ynklig när han skadat sig?
Eller så är det att det är så uppenbart, han håller väl tummen upp i vädret?

Men visst. kan vara något nedlåtande i det också.

Nej, han var antagligen något skärrad av anmälningen. Och oavsett om han eventuellt funderat kring om hon anmält honom för att hon var sårad så innebär det måhända ett uttryck av kortsiktighet, eller om han antog att det var en anmälan som anmälaren inte räknade med skulle leda till något åtal eller så men tillräckligt för att skapa problem för den som blir anmäld, så kan man ju tycka att något är obehagligt och samtidigt anse det barnsligt.
På bilden som LW tog med Tummetott kommentaren så ser han ju något besvärad ut.
Medan hon bjussar på ett "luften är fri" grin.

Psykopater anses väl obehagliga då de är vuxna med ett barns uppfattning om betydelsen av jag, mig och mitt?
Citera
2019-09-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nu menar jag inte dej....
Men det många inte förstår är att när ett grovt brott har inträffat så måste polisen rulla igång en jätte-apparat med personal och resursen direkt. Och inte minst i rätt ordning.

Har man då inte en Gubbe som seriöst hoppar in och styr upp detta direkt, så är risken stor att man går miste om viktigt arbete och personal inledningsvis.
Springare hade tydligen tankarna på annat håll just då.

Ja, detta råkade inträffa mitt i Örebro-partiets valkampanj där Springare var en av frontfigurerna. Han blev sedermera utvald till en av de två platser dom tilldelades.
Citera
2019-09-13, 20:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Så lättkränkt han är, för att hon skulle till linköping på ett event dagen därpå och dela hotellrum med ML, påminner om trotssyndrom

Alltihop känns som att det är en brännmanet.
Undrar hur mycket trots det är och hur mycket undertryckt aggression det handlar om.

Jag tror att det rävspel, det spelas en dödsdans (inte a la Strindberg).
Citera
2019-09-13, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Freda sin egendom hahaha
Är det normalt att tänka så om en vän, att skylla på det inför polisen?

Hur vet du hur vänskapen såg ut vid den aktuella tidpunkten. Var de ens vänner vid tillfället?
Citera
2019-09-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Vet du varför jag skriver rappakalja?

Joo, det är för att du inte med ett enda ord nämner den aktiva handling som gjorde att han använde sin rätt att freda sin egendom. Virrpanna.

Förklaringen till vantolkningarna om bilincidenten är att händelsen tydliggör dom svårigheter LW hade att respektera ett nej, vilket är min tes, sannolikt gav mördaren/na motiv till mordet.

Låt mig förekomma det automatiska svaret jag vet kommer.

Kan du förstå att Lena Wesström inte bär ansvaret för gäringen som tog hennes liv för att hon hade en roll i vad som föregick det? Lika lite som att hon görs ansvarig för gärningen om det diskuteras om hon självmant gick till planket. Punkt!

Vad som intresserar mig är vad som fick en/två till synes normala människor att go bananas och blir mördare.
Är det inte så att paret D lider av någon mental åkomma vilket framgår efter en eventuell § 7:a är jag ytterst nyfiken på vad kan få en "vanlig" människa som du och jag att begå en sån fruktansvärd handling.

NEJ! Vem som helst begår verkligen inte en sån handling! Såvida den ena inte är psykopat och den andra helt nedtryckt i skorna.
Citera
2019-09-13, 20:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
/.../
Men man kan inte utgå från att bara för att det är kvinnor som sitter i instanserna eller bara för att vi inte fått höra från ÅK vilka bevis hon har, så finns det inga bevis eller att andra fel begås vid häktningarna osv.
Sant 'notknapparen', naturligtvis kan man inte utgå ifrån att det är på det ena eller andra viset innan man har samlat in nödvändig information, men efter 'Cloudedcrystalbeams' senaste uppgifter börjar det väl ändå finnas ett visst stöd för den här hypotesen (dvs. att kvinnor är mer benägna än män att misstänka SD):

Till de som möjligen tycks luta åt att det finns skäl att misstänka SD hör alltså följande kvinnor:
Åklagare Åsa Hiding, som sedan 16 månader tillbaka misstänker den ständige misstänkte
Chefsåklagare Sarah Hajslund Hansen, Åsas chef som hårt driver frågor om "våld i nära relation".
Rådman Ulla Simpampen Gustavsson som beslutade om häktning av SD på sannolika skäl.
Hovrättslagman Linda Hallstedt som avslog SD:s överklagan av Simpampens häktningsbeslut.
Och till de som möjligen har en annan uppfattning hör följande män:
Rådman Lars-Erik Hulth som två gånger gick emot Åsa Hiding.
Rådman Jens Lindborg som tog beslut om att häkta exfrun HD.
Kvar att besvara i denna enkla genuspolitiska undersökning är följande två frågor:

1. Vilken åklagare (det var tydligen inte Åsa Hiding) fattade beslutet om att anhålla SD som skäligen misstänkt redan den dag LW anmäldes försvunnen?

2. Vilken åklagare (det var tydligen inte Åsa Hiding) representerade åklagarmyndigheten vid häktningsförhandlingen rörande SD efter insatsstyrkans ingripande häromveckan?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-13 kl. 21:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in