Citat:
Stor skillnad på att bli förälskad och att aktivt göra något med vilja med syfte att förstöra.
Man är inte alltid mottaglig för en förälskelse, och vi har alla våra svagheter. Ibland kan någon plötsligt kännas som svaren på allt.
Kanske fick hon löften om att det skulle bli de två, att äktenskapet redan var slut. Att SD lovade att han inte hade sex med HD. Kanske sa han allt hon ville (läs behövde) höra?
Med tiden borde det dock ha gått upp för LW att SD inte var på väg att skiljas. Kanske var förhållandet som en dans, en farlig dans mellan dom två som inte gick att stoppa?
Att trots att LW insåg, förstod, ville avsluta så mäktade hon inte med att stoppa innan hon insåg att hon kunde se avgrunden i mitten av tornadon?
Jag säger inte SD gjorde rätt, inte att LW gjorde rätt heller.
Vem vill vara "den där andra" som aldrig får hela, utan bara smulorna som blir över.
Om man ska vara krass, är alla förlorare på en sådan situation.
Även SD i förlängning, då sådant sällan håller.
Men jag tror med att det är han som räknar ut att han kan äta av kakan och ändå ha hela kakan kvar.
Detta för att jag tror att han är en risktagare, en person som i hela sitt liv har kunnat glida runt, med halvsanningar och svek.